Väldigt livlig....
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Väldigt livlig....

    krabat har jag i magen.
    Efter att tidigare bara kännt små lätta buffar inuti magen och inte kännt något som helst utanpå har jag nu till morgon kännt av rejäla krumbukter från den lill*, både i magen och utanpå :-)
    Vaknade till vid 05.30 av att något rörde sig, det var den lill* som protesterade vilt mot att jag låg på magen och sov...*s*...sedan har h*n gett sig tillkänna rejält ett par ggr till hittills under dagen.
    Mys pysig känsla......
  2. 1
    Väldigt livlig.... krabat har jag i magen.
    Efter att tidigare bara kännt små lätta buffar inuti magen och inte kännt något som helst utanpå har jag nu till morgon kännt av rejäla krumbukter från den lill*, både i magen och utanpå :-)
    Vaknade till vid 05.30 av att något rörde sig, det var den lill* som protesterade vilt mot att jag låg på magen och sov...*s*...sedan har h*n gett sig tillkänna rejält ett par ggr till hittills under dagen.
    Mys pysig känsla......
  3. Medlem sedan
    Sep 2004
    #2

    samma här!

    Att ligga på mage är INTE populärt! Och senaste veckan har den verkligen levt runt i magen på mig - både på dagtid och kvällstid (även om nätterna). Är den lika sprallig när den kommer ut får vi det jobbigt!
  4. 2
    samma här! Att ligga på mage är INTE populärt! Och senaste veckan har den verkligen levt runt i magen på mig - både på dagtid och kvällstid (även om nätterna). Är den lika sprallig när den kommer ut får vi det jobbigt!
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    De brukar säga att det är tvärtom...

    lugn i magen, sprallig utanför och sprallig i magen, lugn utanför. Det stämmer i varjefall på min son. Han var jättelugn i magen, sparkade knappt utan rörde sig mest från sida till sida. Men nu är han en energisk kille som knappt är stilla en sekund.

    Vi får se om det blir likadant med denna. Än så länge är det bara några små diskreta puffar.
  6. 3
    De brukar säga att det är tvärtom... lugn i magen, sprallig utanför och sprallig i magen, lugn utanför. Det stämmer i varjefall på min son. Han var jättelugn i magen, sparkade knappt utan rörde sig mest från sida till sida. Men nu är han en energisk kille som knappt är stilla en sekund.

    Vi får se om det blir likadant med denna. Än så länge är det bara några små diskreta puffar.
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4

    Haha...

    Min son var extremt livlig i magen, och mycket sprallig när han kom ut. Men ett spralligt spädbarn gör inte så mycket, de ligger ju liksom still och sprallar med benen. Och när sonen sen började gå hade han lugnat sig totalt, nu är han rätt stillsam. Om han inte leker vilda lekar då, då är han sjövild... :)
  8. 4
    Haha... Min son var extremt livlig i magen, och mycket sprallig när han kom ut. Men ett spralligt spädbarn gör inte så mycket, de ligger ju liksom still och sprallar med benen. Och när sonen sen började gå hade han lugnat sig totalt, nu är han rätt stillsam. Om han inte leker vilda lekar då, då är han sjövild... :)
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5

    *hahaha*Känner igen det där!

    Hej, här är en till som har en mycket livlig liten i magen! Det enda tillfället som \"han\" är lugn är när pappa läggar handen på magen för att känna sparkarna. *hihi* Busfrö!! Han verkar bli lugn av pappas sköna varma hand.
    Jag har gått in i vecka 21 och pappa har inte känt nån spark än. Nåja, snart så lär han känna sin \"son\".
  10. 5
    *hahaha*Känner igen det där! Hej, här är en till som har en mycket livlig liten i magen! Det enda tillfället som \"han\" är lugn är när pappa läggar handen på magen för att känna sparkarna. *hihi* Busfrö!! Han verkar bli lugn av pappas sköna varma hand.
    Jag har gått in i vecka 21 och pappa har inte känt nån spark än. Nåja, snart så lär han känna sin \"son\".
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6

    vad typiskt!

    Så har det varit här också tills den blivande pappan gick och sköljde handen i kallvatten ett tag. De där varma tassarna får ju till och med mig att somna. =P
  12. 6
    vad typiskt! Så har det varit här också tills den blivande pappan gick och sköljde handen i kallvatten ett tag. De där varma tassarna får ju till och med mig att somna. =P
  13. Mia KL m Samuel-03, bf 26/3
    #7

    Förra gången...

    så dröjde det till v 25 innan blivande pappan kunde känna på magen men jag kände i v18 så han fick vänta länge.
  14. 7
    Förra gången... så dröjde det till v 25 innan blivande pappan kunde känna på magen men jag kände i v18 så han fick vänta länge.
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8

    Och jag har hört

    att sådana de är i magen är de på utsidan, både när det gäller aktivitet och dygnsrytm, vilket stämde precis på Albin.

    Att det alltid ska vara motasatta uppgifter, och alltid stämmer det på någon :-)
  16. 8
    Och jag har hört att sådana de är i magen är de på utsidan, både när det gäller aktivitet och dygnsrytm, vilket stämde precis på Albin.

    Att det alltid ska vara motasatta uppgifter, och alltid stämmer det på någon :-)
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9

    envis bebis

    min bebis har gett sig tusan på att inte låta oss känna från utsidan. h*n sparkar och lever hejvilt men så fort vi lägger handden på magen så slutar h*n och så fort vi tar bort den så börjar det igen.
  18. 9
    envis bebis min bebis har gett sig tusan på att inte låta oss känna från utsidan. h*n sparkar och lever hejvilt men så fort vi lägger handden på magen så slutar h*n och så fort vi tar bort den så börjar det igen.

Liknande trådar

  1. "En väldigt livlig bebis"
    By Annalunita in forum _1209 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-03-22, 15:07
  2. Väldigt livlig bebis, orolig?
    By Anonym in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-09-16, 20:16
  3. livlig
    By MS Q in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-08, 10:42
  4. Har jag livlig fantasi?
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-07-05, 18:24
  5. Livlig fantasi?
    By ~Trixie~ in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 15:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar