fryser efter maten!
Vikt
  1. Alice
    #1

    fryser efter maten!

    Är det någon som har en rimlig förklaring till varför man (jag) fryser efter maten? Jag är vanligtvis ganska varm av mig, men för ett par veckor sedan började jag frysa efter jag hade ätit. Ibland hinner jag knappt äta upp maten innan jag får gåshud, händerna blir kalla och så börjar jag huttra och måste hämta ett par extra tröjor.

    Någon annan med samma problem?
  2. 1
    fryser efter maten! Är det någon som har en rimlig förklaring till varför man (jag) fryser efter maten? Jag är vanligtvis ganska varm av mig, men för ett par veckor sedan började jag frysa efter jag hade ätit. Ibland hinner jag knappt äta upp maten innan jag får gåshud, händerna blir kalla och så börjar jag huttra och måste hämta ett par extra tröjor.

    Någon annan med samma problem?
  3. Jollan
    #2

    Blodet rusar till magen vid måltiden

    Du kanske äter för sällan?
  4. 2
    Blodet rusar till magen vid måltiden Du kanske äter för sällan?
  5. Alice
    #3

    Så enkelt

    skulle det mycket väl kunna vara... Tack för ditt svar!
  6. 3
    Så enkelt skulle det mycket väl kunna vara... Tack för ditt svar!
  7. Jollan
    #4

    Om du istället

    äter småportioner och oftare, så blir det inte heller likamycket för kroppen att jobba med på en gång. Då borde du kunna hålla samma temperatur på ett annat sätt.

  8. 4
    Om du istället äter småportioner och oftare, så blir det inte heller likamycket för kroppen att jobba med på en gång. Då borde du kunna hålla samma temperatur på ett annat sätt.

  9. Medlem sedan
    Jun 2001
    #5

    Jag brukar frysa

    när jag ska gå och lägga mig, vilket jag inte gör annars. Jag har fått för mig att det är för att kroppen gör sig av med lite vikt. Åtmintone hoppas jag att det är därför ! ;-)
  10. 5
    Jag brukar frysa när jag ska gå och lägga mig, vilket jag inte gör annars. Jag har fått för mig att det är för att kroppen gör sig av med lite vikt. Åtmintone hoppas jag att det är därför ! ;-)
  11. Jollan
    #6

    Värme ska det bli när man gör av med energi

    När kroppen förbränner energi i kroppen så blir man varm. När man blir kall så är den i vila och det är alltså tvärtom.
  12. 6
    Värme ska det bli när man gör av med energi När kroppen förbränner energi i kroppen så blir man varm. När man blir kall så är den i vila och det är alltså tvärtom.
  13. Medlem sedan
    Jun 2001
    #7

    Usch !

    det var inget kul att höra. Hur kommer det sig då att jag fryser när jag går och lägger mig även om jag bara har ätit de 18 points jag får på en dag ?
  14. 7
    Usch ! det var inget kul att höra. Hur kommer det sig då att jag fryser när jag går och lägger mig även om jag bara har ätit de 18 points jag får på en dag ?
  15. Jollan
    #8

    Det saknas troligen nollor

    Man ska ju också äta nollor varje dag som också förbränns. Det är ju inte pointsen du förbränner, utan det du äter. Nollpointsare räknas också jättemycket.
    Kan ha stor betydelse för hur du mår alltså.
  16. 8
    Det saknas troligen nollor Man ska ju också äta nollor varje dag som också förbränns. Det är ju inte pointsen du förbränner, utan det du äter. Nollpointsare räknas också jättemycket.
    Kan ha stor betydelse för hur du mår alltså.
  17. Irmelin *vv*
    #9

    Ok. Tack för svaret ! IMT

    h
  18. 9
    Ok. Tack för svaret ! IMT h

Liknande trådar

  1. Efter maten idag...
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-08-22, 18:18
  2. Mjölkersättning efter maten
    By DGKarper in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 19:38
  3. fryser efter maten
    By frusen in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 18:52
  4. Snorig efter maten
    By @ida in forum _0706 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 19:13
  5. Flaska efter maten
    By Karin in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 18:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar