I morgon...
Förlossning
  1. W-04
    #1

    I morgon...

    ska jag på Aurorasamtal, vill prata om vad jag står inför en ev ny gravidtet när det gäller att bli beviljad snitt.
    Är lite nervös, vet att det är viktigt att ge ett intryck av att veta vad man vill men jag har en tendens till att bli lite svamlig.
  2. 1
    I morgon... ska jag på Aurorasamtal, vill prata om vad jag står inför en ev ny gravidtet när det gäller att bli beviljad snitt.
    Är lite nervös, vet att det är viktigt att ge ett intryck av att veta vad man vill men jag har en tendens till att bli lite svamlig.
  3. Pilluska
    #2

    ??

    Du får alltså gå på samtal innan du ens är gravid?
  4. 2
    ?? Du får alltså gå på samtal innan du ens är gravid?
  5. Jenny
    #3

    Förstår...

    Förstår hur du känner. Jag fick inte gå på sådana samtal när jag var gravid, utan fick träffa en psykolog för att jag skulle må mindre dåligt i väntan på beskedet om jag blev beviljad snitt eller inte ( läkaren skulle tvunget vänta till v. 36 innan hon gav mig klartecken vilket gjorde mig otroligt nervös och rädd).

    Jag önskar att jag fått träffa nån typ auora innan jag blev gravid för att slippa må så himla dåligt av rädsla och nervositiet. Som jag sa till psykologen \" jag vill verkligen ha detta barn, men hade jag vetat att jag kanske inte får snitt beviljat så hade jag nog inte velat bli gravid, för jag VILL VERKLIGEN inte föda vaginalt igen!\" Till saken hör att en läkare sade efter min första förlossning att jag absolut skulle få snitt beviljat om jag ville ha fler barn senare, därför vågade jag bli gravid. När det sedan blev aktuellt tyckte läkaren på MVC att jag inte alls behövde snittas utan kunde föda normalt. ( jag ville ha snitt av rädsla för att återigen drabbas av en sfinkterruptur).

    Var bara ärlig och de är nog vana vid att folk är nervösa, så de förstår nog fast du kanske svamlar.

    Lycka till!

    *kram*
  6. 3
    Förstår... Förstår hur du känner. Jag fick inte gå på sådana samtal när jag var gravid, utan fick träffa en psykolog för att jag skulle må mindre dåligt i väntan på beskedet om jag blev beviljad snitt eller inte ( läkaren skulle tvunget vänta till v. 36 innan hon gav mig klartecken vilket gjorde mig otroligt nervös och rädd).

    Jag önskar att jag fått träffa nån typ auora innan jag blev gravid för att slippa må så himla dåligt av rädsla och nervositiet. Som jag sa till psykologen \" jag vill verkligen ha detta barn, men hade jag vetat att jag kanske inte får snitt beviljat så hade jag nog inte velat bli gravid, för jag VILL VERKLIGEN inte föda vaginalt igen!\" Till saken hör att en läkare sade efter min första förlossning att jag absolut skulle få snitt beviljat om jag ville ha fler barn senare, därför vågade jag bli gravid. När det sedan blev aktuellt tyckte läkaren på MVC att jag inte alls behövde snittas utan kunde föda normalt. ( jag ville ha snitt av rädsla för att återigen drabbas av en sfinkterruptur).

    Var bara ärlig och de är nog vana vid att folk är nervösa, så de förstår nog fast du kanske svamlar.

    Lycka till!

    *kram*
  7. Norpan
    #4

    Lycka till!

    Det går säkert bra! Den jag var hos var snäll och det gick bra att berätta allt, ganska sammanhängande. Jagvar även på samtal långt innan jag väntade barn och blev lovad snitt (1994 - i forntiden). Säg som det är, precis vad du känner och är rädd för.

    Kramar!!
  8. 4
    Lycka till! Det går säkert bra! Den jag var hos var snäll och det gick bra att berätta allt, ganska sammanhängande. Jagvar även på samtal långt innan jag väntade barn och blev lovad snitt (1994 - i forntiden). Säg som det är, precis vad du känner och är rädd för.

    Kramar!!
  9. W-04
    #5

    Det gick..

    bra tycker jag även om jag fick veta att dom aldrig lovar snitt innan man är gravid och man kan inte \"räkna\" med det heller men vi pratade en hel del och det känns ändå bra. Det hela slutade med att jag ska höra av mig i ca 12v om jag blir gravid igen och då ska jag få träffa ansvarig läkare för vidare samtal.
  10. 5
    Det gick.. bra tycker jag även om jag fick veta att dom aldrig lovar snitt innan man är gravid och man kan inte \"räkna\" med det heller men vi pratade en hel del och det känns ändå bra. Det hela slutade med att jag ska höra av mig i ca 12v om jag blir gravid igen och då ska jag få träffa ansvarig läkare för vidare samtal.
  11. W-04
    #6

    Hur..

    är man skapt som läkare för att inte tala om medmänniska om man tycker att det vore ok och att du ska acceptera det om man fått en såndan skada i första förlossningen...ibland är det så man baxnar när man läser era berättelser!!
  12. 6
    Hur.. är man skapt som läkare för att inte tala om medmänniska om man tycker att det vore ok och att du ska acceptera det om man fått en såndan skada i första förlossningen...ibland är det så man baxnar när man läser era berättelser!!
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7

    Min doktor

    sa på återbesöket att jag var välkommen innan jag blir gravid nästa gång, så att jag känner mig trygg. Känns mycket bra. Elvira är född med katastrof/urakut snitt, så det är kanske därför
  14. 7
    Min doktor sa på återbesöket att jag var välkommen innan jag blir gravid nästa gång, så att jag känner mig trygg. Känns mycket bra. Elvira är född med katastrof/urakut snitt, så det är kanske därför

Liknande trådar

  1. God morgon god morgon hör fåglar...
    By Viivi in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-11-17, 08:36
  2. Godmorgon.. eller morgon och morgon :)
    By PappaMed2 in forum Singelmingel
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 19:28
  3. god morgon! Måndag morgon och en ny
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 08:34
  4. God morgon! (Äntligen morgon!)
    By Gloria m 3 in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 16:04
  5. I morgon är det kaffe morgon
    By J-Ox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 20:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar