Jag fryser!!!!!!
_0601 Januaribarn
  1. Anonym
    #1

    Jag fryser!!!!!!

    jag har gått igenom hela min jack garderob nu och inte en enda jacka kan jag knäppa.
    Trååååkigt vill inte köpa en ny jacka som jag bara ska ha fram till januari, får väl hitta en tjock tröja istället. Men det skulle vara så skönt att kunna knäppa en jacka utan att känna sig som en stoppad korv.
    Hur har ni det?? Kan ni knäppa era jackor??
  2. 1
    Jag fryser!!!!!! jag har gått igenom hela min jack garderob nu och inte en enda jacka kan jag knäppa.
    Trååååkigt vill inte köpa en ny jacka som jag bara ska ha fram till januari, får väl hitta en tjock tröja istället. Men det skulle vara så skönt att kunna knäppa en jacka utan att känna sig som en stoppad korv.
    Hur har ni det?? Kan ni knäppa era jackor??
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    Precis precis...

    Men det stramar ju åt alla håll och kanter :)Dessutom börjar den här jackan bli alldeles för tunn så jag måste hitta något annat.
    När jag väntade Bella hade jag tjocka tröjor och sen jackan uppknäppt, hade ingen lust att köpa något nytt att ha några månader bara. Jag räknar inte med att vara ute så mycket när den värsta kylan kommer, blir för tungt att jaga två barn som springer åt varsitt håll så vi kommer nog häcka mest på öppnis ändå.
    Jag har en jätteful kappa med massor av vidd som jag får dra fram om det kniper, men det blir bara i extremfall för den är hemsk ;)
    Kram!
  4. 2
    Precis precis... Men det stramar ju åt alla håll och kanter :)Dessutom börjar den här jackan bli alldeles för tunn så jag måste hitta något annat.
    När jag väntade Bella hade jag tjocka tröjor och sen jackan uppknäppt, hade ingen lust att köpa något nytt att ha några månader bara. Jag räknar inte med att vara ute så mycket när den värsta kylan kommer, blir för tungt att jaga två barn som springer åt varsitt håll så vi kommer nog häcka mest på öppnis ändå.
    Jag har en jätteful kappa med massor av vidd som jag får dra fram om det kniper, men det blir bara i extremfall för den är hemsk ;)
    Kram!
  5. Jösse m Sebastian -02 & liten bf 23/1
    #3

    jadå.

    Har ju fördelen av att inte ha den vackraste kroppen i vanliga fall så jag har inte köpt \"smala\" jackor :-) så de passar lätt än så länge :-).
    blir det för illa på slutet blir det stalljackan som får bli den \"riktiga\" jackan, för den är stor så det ska räcka till :-).

    Det blir betydligt värre med varma byxor för vinterutebruk!!! *iik*
    Förstår inte alls vad jag ska ha på mig när det blir kallt ute!!
  6. 3
    jadå. Har ju fördelen av att inte ha den vackraste kroppen i vanliga fall så jag har inte köpt \"smala\" jackor :-) så de passar lätt än så länge :-).
    blir det för illa på slutet blir det stalljackan som får bli den \"riktiga\" jackan, för den är stor så det ska räcka till :-).

    Det blir betydligt värre med varma byxor för vinterutebruk!!! *iik*
    Förstår inte alls vad jag ska ha på mig när det blir kallt ute!!
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4

    apropå jackan sandra

    har funderat på det där med jacka en del... jag klämmer in magen i min dunväst en så länge funkar det men denskjuter snabbt iväg den här kalas kulan *s*. Så snart måste man hitta på ngt.... man vill ju inte gå i sambons jacka den är ju stor som ett hus för mig lååånga i ärmarna framförallt! Tips är välkommet :)
  8. 4
    apropå jackan sandra har funderat på det där med jacka en del... jag klämmer in magen i min dunväst en så länge funkar det men denskjuter snabbt iväg den här kalas kulan *s*. Så snart måste man hitta på ngt.... man vill ju inte gå i sambons jacka den är ju stor som ett hus för mig lååånga i ärmarna framförallt! Tips är välkommet :)
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5

    Kan inte knäppa

    har i vanliga fall en viss förkärlek för figursydda jackor och det funkar ju inte längre. Passade på när jag var i Ullared och köpte en jacka i large för 299 kronor. Det var det värt för att slippa frysa.
  10. 5
    Kan inte knäppa har i vanliga fall en viss förkärlek för figursydda jackor och det funkar ju inte längre. Passade på när jag var i Ullared och köpte en jacka i large för 299 kronor. Det var det värt för att slippa frysa.
  11. Dina m A & V + bf 19/1
    #6

    Fryser också!

    Jag har ännu inte provat min vinterjacka men jag hoppas jag kan knäppa den ett litet tag till...hade egentligen inte tänkt köpa nån ny jacka, har ju hört att man ändå kommer vara så varm;-) Inte jag inte, jag fryser lika mycket som alltid. Jag ska iaf investera i en tjock fleecejacka att ha under, har inte nån riktig lust att köpa en ny jacka...men om jag fryser jättemycket längre fram i vinter, så gör jag nog det ändå.
  12. 6
    Fryser också! Jag har ännu inte provat min vinterjacka men jag hoppas jag kan knäppa den ett litet tag till...hade egentligen inte tänkt köpa nån ny jacka, har ju hört att man ändå kommer vara så varm;-) Inte jag inte, jag fryser lika mycket som alltid. Jag ska iaf investera i en tjock fleecejacka att ha under, har inte nån riktig lust att köpa en ny jacka...men om jag fryser jättemycket längre fram i vinter, så gör jag nog det ändå.
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7

    Samma här :(

    Jag har en jacka jag får plats i men den är i dun vilket innebär att den är lite väl varm än så länge. Samtidigt är den andra jackan jag levt i under hösten på tok för kall nu när det viner om öronen + att den stramar jätteknasigt över magen. Blä alltså. Vet inte alls hur jag ska göra till minusgraderna kommer. Vill ju liksom du inte heller köpa ngn jacka som bara används ett par månader. Dessutom... var hittar man egentligen mammajackor??
  14. 7
    Samma här :( Jag har en jacka jag får plats i men den är i dun vilket innebär att den är lite väl varm än så länge. Samtidigt är den andra jackan jag levt i under hösten på tok för kall nu när det viner om öronen + att den stramar jätteknasigt över magen. Blä alltså. Vet inte alls hur jag ska göra till minusgraderna kommer. Vill ju liksom du inte heller köpa ngn jacka som bara används ett par månader. Dessutom... var hittar man egentligen mammajackor??
  15. Medlem sedan
    Apr 2005
    #8

    Jag också!

    Jag har hittills bara haft en munkjacka på mig- sambons ;)
    Men idag känner jag att det är dags att kolla in garderoben, jag har två jackor, förra årets vinterjacka kan jag nog knäppa ett tag till men den måste lagas i någon söm innan jag kan använda den, råkade riva upp den i våras :(
    Den andra duniga saken är lång och går ner över rumpan men i den lär jag nog se ut som en bit kassler :D
    Får plocka fram symaskinen idag tror jag för jag har frusit hela helgen och nu på morgonpromenaden..
  16. 8
    Jag också! Jag har hittills bara haft en munkjacka på mig- sambons ;)
    Men idag känner jag att det är dags att kolla in garderoben, jag har två jackor, förra årets vinterjacka kan jag nog knäppa ett tag till men den måste lagas i någon söm innan jag kan använda den, råkade riva upp den i våras :(
    Den andra duniga saken är lång och går ner över rumpan men i den lär jag nog se ut som en bit kassler :D
    Får plocka fram symaskinen idag tror jag för jag har frusit hela helgen och nu på morgonpromenaden..
  17. Medlem sedan
    Jul 2005
    #9

    Känner igen mig...

    men säger som ni andra - har ingen lust att köpa en jacka för att ha ett par tre månader...

    Kör just nu med \"lager på lager-varianten\" och med dunväst och dessutom så är jag såååå varm hela tiden - ska det vara så??
  18. 9
    Känner igen mig... men säger som ni andra - har ingen lust att köpa en jacka för att ha ett par tre månader...

    Kör just nu med \"lager på lager-varianten\" och med dunväst och dessutom så är jag såååå varm hela tiden - ska det vara så??
  19. Medlem sedan
    Jul 2005
    #10

    Går precis...

    ...att knäppa vinterjackan som jag bytte till idag. Men det håller väl inte så länge till. Tänkte inte köpa någon ny jacka, får klara mig såhär. Får pälsa på mig en extra tröja och halsduk när det blir riktigt kallt.
  20. 10
    Går precis... ...att knäppa vinterjackan som jag bytte till idag. Men det håller väl inte så länge till. Tänkte inte köpa någon ny jacka, får klara mig såhär. Får pälsa på mig en extra tröja och halsduk när det blir riktigt kallt.
  21. Linnie m 2 pojkar, bf 8/1
    #11

    Ja, men..

    ....jag är så himla varm hela tiden så jag använder inte min jacka. jag har en väst och den kan jag knäppa.
    Men när det inte går längre tänker jag ta nån gammal reklam jacka sm hänger i garderoben. Jag köper ny när hon kommit.

    Linnie
  22. 11
    Ja, men.. ....jag är så himla varm hela tiden så jag använder inte min jacka. jag har en väst och den kan jag knäppa.
    Men när det inte går längre tänker jag ta nån gammal reklam jacka sm hänger i garderoben. Jag köper ny när hon kommit.

    Linnie
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12

    jag hade sån tur

    att jag hittade en mammajacka på blocket för 150 kronor en typ ullkavaj i a-line modell.
  24. 12
    jag hade sån tur att jag hittade en mammajacka på blocket för 150 kronor en typ ullkavaj i a-line modell.

Liknande trådar

  1. om ni fryser in bröstmjölk, vad fryser
    By lagun in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 13:16
  2. Jag fryser!
    By Fru M in forum _0707 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-03, 23:21
  3. Fryser
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 20:42
  4. Jag fryser
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 10:54
  5. Jag fryser!
    By dosiss in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 21:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar