Japp Nu kom Prinsessan ut:-)
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Japp Nu kom Prinsessan ut:-)

    Hej På Er!!!!
    Och ett stort grattis, hjälp vad Ni har ploppat ut bebisar:-)

    Måste läsa ikapp mig ikväll. Skall dock skynda mig rapportera medans underverket sover.

    Fredag morgon 00:25 Kom hon ut. Jag har haft en dröm förlosning där värkarna tog fart vid 21 tiden ordentligt regelbundet, ja hur regelbundet man nu kan kalla det 3-8 minuter mellan mesta dels 5-7 min.

    Vid 21 var jag öppen 6-7 cm och bm (Vi fick den underbaraste BM som vi hade träffat på tidigare undervåra alla besök) kände och tog beslutet att detta kan gå fort då hinnorna bujtade mycket så rummet ställdes iordning allt dukades upp och vi lämnades åt att rida ut värkarna i lugn och ro.

    21-23 var ok värkarna mestadels 5-6 minuter mellan som satt i 1:20. eFTER 23 GJORDE DET GANSKA ONT MEN FORTFARANDE TRODDE JU JAG ATT DET VAR ALLDELES FÖR GLEST MELLAN DEM FÖR ATT skulle göra någon värkan. BM kollar öppen 9 cm endast en kant kvar:-) 23:30 var klockan nu. Värkarna gör himla ont nertill på magen det bränner riktigt i magen och jag får 4 akupunktur nålar satta framtill på magen. Och efter en värk är smärtan borta, helt OTROLIGT.

    23.48 frågar BM om vi vill ha barn 13:e eller 14:e? VAdå säger mannen blir det 13 om du tar hål på vattnet nu? JAÅÅ säger hon. Vi överlägger och beslutar gemensamt att 14 är bättre det har varit många 4:or i cirkulation runt denna bebis:-)

    vid 24 tiden får jag sätta mig på förlossningspallen och får krysta under värkarna känner hur hinnorna buktar med de vill inte brista. Värkarna blir dock mera hanterbara om jag tar i.

    00:15 tar BM hål på hionnorna det är klart fint vatten som rinner och lättnade är enormt skönt. Men nu KOMMER SMÄRTAN, krystvärkarna drar övermig och BM känner efter och känner hur hon glider fram under krystningen. Detta känner även jag, helt otroligt underbart.

    Jag tror att det tar 5 krystningar och helatidne under denna fruktansvärda smärta som det är, så är det så underbart och så fantastiskt. jag känner hur hon kommer bit för bit.

    När jag fått ut huvet och nästan kroppen säger BM åt mig att nu är värken över hon kommer på nästa, nej så fasen heller jag ska ha ut henne nu och trycker på och ut kommer hon:-)

    Hal som en ål glider hon ur och äter igen får jag uppleva denna underbara ploppande känsla av att föda fram ett barn. Hon skriker direkt och är alldeles varm blöt och rödflammig när jag lyfter upp henne mot bröstet.

    Hon får apgar 10-10-10 och jag gråter så klart av glädje och lättnad över att det äntligen är över.

    Hon vägde 3800g och var 50 cm lång. Vi stannade till lördag fm, det var så mycket folk i Mora och vi längtade hem. Idag har största vilden kommit hem och svansar efter mig och hjälper till med allt.

    Jag skriver mer senare, detta blev mycket längre än vad jag tänkt men det kommer en bättre mindre svamlig redogörelse senare:-)

    Kram Anna-Lena

    P.S Hon ska Heta Hilma!
  2. 1
    Japp Nu kom Prinsessan ut:-) Hej På Er!!!!
    Och ett stort grattis, hjälp vad Ni har ploppat ut bebisar:-)

    Måste läsa ikapp mig ikväll. Skall dock skynda mig rapportera medans underverket sover.

    Fredag morgon 00:25 Kom hon ut. Jag har haft en dröm förlosning där värkarna tog fart vid 21 tiden ordentligt regelbundet, ja hur regelbundet man nu kan kalla det 3-8 minuter mellan mesta dels 5-7 min.

    Vid 21 var jag öppen 6-7 cm och bm (Vi fick den underbaraste BM som vi hade träffat på tidigare undervåra alla besök) kände och tog beslutet att detta kan gå fort då hinnorna bujtade mycket så rummet ställdes iordning allt dukades upp och vi lämnades åt att rida ut värkarna i lugn och ro.

    21-23 var ok värkarna mestadels 5-6 minuter mellan som satt i 1:20. eFTER 23 GJORDE DET GANSKA ONT MEN FORTFARANDE TRODDE JU JAG ATT DET VAR ALLDELES FÖR GLEST MELLAN DEM FÖR ATT skulle göra någon värkan. BM kollar öppen 9 cm endast en kant kvar:-) 23:30 var klockan nu. Värkarna gör himla ont nertill på magen det bränner riktigt i magen och jag får 4 akupunktur nålar satta framtill på magen. Och efter en värk är smärtan borta, helt OTROLIGT.

    23.48 frågar BM om vi vill ha barn 13:e eller 14:e? VAdå säger mannen blir det 13 om du tar hål på vattnet nu? JAÅÅ säger hon. Vi överlägger och beslutar gemensamt att 14 är bättre det har varit många 4:or i cirkulation runt denna bebis:-)

    vid 24 tiden får jag sätta mig på förlossningspallen och får krysta under värkarna känner hur hinnorna buktar med de vill inte brista. Värkarna blir dock mera hanterbara om jag tar i.

    00:15 tar BM hål på hionnorna det är klart fint vatten som rinner och lättnade är enormt skönt. Men nu KOMMER SMÄRTAN, krystvärkarna drar övermig och BM känner efter och känner hur hon glider fram under krystningen. Detta känner även jag, helt otroligt underbart.

    Jag tror att det tar 5 krystningar och helatidne under denna fruktansvärda smärta som det är, så är det så underbart och så fantastiskt. jag känner hur hon kommer bit för bit.

    När jag fått ut huvet och nästan kroppen säger BM åt mig att nu är värken över hon kommer på nästa, nej så fasen heller jag ska ha ut henne nu och trycker på och ut kommer hon:-)

    Hal som en ål glider hon ur och äter igen får jag uppleva denna underbara ploppande känsla av att föda fram ett barn. Hon skriker direkt och är alldeles varm blöt och rödflammig när jag lyfter upp henne mot bröstet.

    Hon får apgar 10-10-10 och jag gråter så klart av glädje och lättnad över att det äntligen är över.

    Hon vägde 3800g och var 50 cm lång. Vi stannade till lördag fm, det var så mycket folk i Mora och vi längtade hem. Idag har största vilden kommit hem och svansar efter mig och hjälper till med allt.

    Jag skriver mer senare, detta blev mycket längre än vad jag tänkt men det kommer en bättre mindre svamlig redogörelse senare:-)

    Kram Anna-Lena

    P.S Hon ska Heta Hilma!
  3. Monkan M m N-03 + bf 16/10 (IDAG!)
    #2

    Gratulerar till Hilma..

    vad skönt att det gick så lätt när hon äntligen bestämde sig för att komma!!
    Kram
  4. 2
    Gratulerar till Hilma.. vad skönt att det gick så lätt när hon äntligen bestämde sig för att komma!!
    Kram
  5. _Afrodite_
    #3

    Grattis och välkommen Hilma

    vilken härlig förlossning det låter som. Hoppas att jag snart får uppleva en lika underbar jag med.
  6. 3
    Grattis och välkommen Hilma vilken härlig förlossning det låter som. Hoppas att jag snart får uppleva en lika underbar jag med.
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    GRATTIS till Hilma! *IMT*

  8. 4
    GRATTIS till Hilma! *IMT*
  9. Medlem sedan
    Aug 2001
    #5

    GRATTIS till Hilma! imt

    d
  10. 5
    GRATTIS till Hilma! imt d
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6

    Ååå, vilken

    härlig berättelse! Lyckan går verkligen att läsa mellan raderna! :-)

    Stort Grattis till lilla Hilma! (PS, jag gillar namnet!)
  12. 6
    Ååå, vilken härlig berättelse! Lyckan går verkligen att läsa mellan raderna! :-)

    Stort Grattis till lilla Hilma! (PS, jag gillar namnet!)
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7

    Stort grattis!!

    Skönt att höra att allt gått så bra!! :)
  14. 7
    Stort grattis!! Skönt att höra att allt gått så bra!! :)
  15. Stella m Max o lillebror
    #8

    Gratulerar

    Jättefint namn
  16. 8
    Gratulerar Jättefint namn
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9

    Jättegrattis!!!!

    Vilken tur att hon kom ut till slut!!!

    Kram!
  18. 9
    Jättegrattis!!!! Vilken tur att hon kom ut till slut!!!

    Kram!
  19. murvel4
    #10

    Grattis till tjejen! (imt)

    .
  20. 10
    Grattis till tjejen! (imt) .
  21. Milla m M + BF IDAG!!!
    #11

    Stort Grattis till Hilma! *imt*

    *
  22. 11
    Stort Grattis till Hilma! *imt* *
  23. Karenina bf 13/10 (+3 dagar)
    #12

    Grattis till Hilma!

    Låter som en drömförlossning!
  24. 12
    Grattis till Hilma! Låter som en drömförlossning!
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13

    Grattis!*imt*

    .
  26. 13
    Grattis!*imt* .
  27. Medlem sedan
    Jun 2003
    #14

    Stort grattis till Hilma! imt

    k
  28. 14
    Stort grattis till Hilma! imt k
  29. ambra
    #15

    Grattis till er Hilma!!!*imt*

    *
  30. 15
    Grattis till er Hilma!!!*imt* *
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16

    Härligt!

    Grattis till Hilma! Vilken tur att hon ville komma ut till slut.
  32. 16
    Härligt! Grattis till Hilma! Vilken tur att hon ville komma ut till slut.
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17

    Grattis! *imt*

    .
  34. 17
    Grattis! *imt* .
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18

    Grattis till Hilma

    och till er alla. Vilket fint namn ni har valt.
  36. 18
    Grattis till Hilma och till er alla. Vilket fint namn ni har valt.
  37. Medlem sedan
    Mar 2002
    #19

    Jättegrattis!

    Vad skönt att Hilma är utanför magen nu, efter flera turer till Mora och en massa väntan. Stort grattis till er prinsessa!
  38. 19
    Jättegrattis! Vad skönt att Hilma är utanför magen nu, efter flera turer till Mora och en massa väntan. Stort grattis till er prinsessa!

Liknande trådar

  1. Nya prinsessan.
    By Ringduva in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-02-28, 22:22
  2. Party prinsessan
    By Anja- in forum _0606 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 22:34
  3. Prinsessan kalender
    By jejja78 in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 15:53
  4. Prinsessan är här!
    By Astrid med pojkarna och prinsessan in forum _0406 Junibarn
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 09:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar