Även Fanny är döpt
_0506 Junibarn
  1. Cia E 99, I 02, Fanny 18/6
    #1

    Även Fanny är döpt

    Och det gick så gott som bra. Allt utom den \"lilla\" detaljen att prästen inte var riktigt nykter tror jag. Det luktade väldigt om honom när vi kom fram till dopfunten. Han är känd för att vara lite törstig i perioder men har alltid vad jag vet skött sitt jobb. Jag var väldigt glad att han höll henne tätt intill sig vid vatten delen och inte höll henne över dopfunten som somliga präster gör.
    Efteråt blev det mat och fika och fina presenter. Halsband i massor, en \"äkta\" skotsk klänning mm. Gladast blev jag för barbatallrikarna som jag önskat. De var helt underbara!
    Nu har syster med sambo åkt och pappa blir kvar till i morgon. Skönt att det är gjort.
  2. 1
    Även Fanny är döpt Och det gick så gott som bra. Allt utom den \"lilla\" detaljen att prästen inte var riktigt nykter tror jag. Det luktade väldigt om honom när vi kom fram till dopfunten. Han är känd för att vara lite törstig i perioder men har alltid vad jag vet skött sitt jobb. Jag var väldigt glad att han höll henne tätt intill sig vid vatten delen och inte höll henne över dopfunten som somliga präster gör.
    Efteråt blev det mat och fika och fina presenter. Halsband i massor, en \"äkta\" skotsk klänning mm. Gladast blev jag för barbatallrikarna som jag önskat. De var helt underbara!
    Nu har syster med sambo åkt och pappa blir kvar till i morgon. Skönt att det är gjort.
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    Härligt...

    men ojdå, en inte helt nykter präst! ;o) Blir en rolig berättelse sen när Fanny blir lite större (ja det låter kanske hemskt men sånt brukar ju bli det)...

    Barbatallrikar, åååhh avis... Älskar barbafamiljen!! Såg handukskrokar med hela barbafamiljen på någon sajt, tror det var inreda.se och jag bara måååste ha dem :o)

    Förstår att det är skönt att det är över hur mysigt det än är att samla släkt och vänner. Men nu kan ni pusta ut och njuta...

    Stor kram

    Anja
  4. 2
    Härligt... men ojdå, en inte helt nykter präst! ;o) Blir en rolig berättelse sen när Fanny blir lite större (ja det låter kanske hemskt men sånt brukar ju bli det)...

    Barbatallrikar, åååhh avis... Älskar barbafamiljen!! Såg handukskrokar med hela barbafamiljen på någon sajt, tror det var inreda.se och jag bara måååste ha dem :o)

    Förstår att det är skönt att det är över hur mysigt det än är att samla släkt och vänner. Men nu kan ni pusta ut och njuta...

    Stor kram

    Anja
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3

    Vad kul

    Härligt att dopet gick bra. Synd bara att prästen luktade. Hoppas att han bara provsmakat nattvardsvinet. :) Kul att hon fick så fina presenter!
  6. 3
    Vad kul Härligt att dopet gick bra. Synd bara att prästen luktade. Hoppas att han bara provsmakat nattvardsvinet. :) Kul att hon fick så fina presenter!
  7. Medlem sedan
    Jul 2004
    #4

    rena den \"gamla goda tiden\" låter det som

    förr var ju oftast prästen full efter alla skålar. Skönt att det gick bra i övrigt. Vi fick oxå fina barbapappa tallriken med sked till *gillar* och spöktallrikar/mugg. Småpaket får man nog vänja sig med nu när man har en tös. Kanske kan mamma låna något vackert vid speciellt tillfälle. ;-)
  8. 4
    rena den \"gamla goda tiden\" låter det som förr var ju oftast prästen full efter alla skålar. Skönt att det gick bra i övrigt. Vi fick oxå fina barbapappa tallriken med sked till *gillar* och spöktallrikar/mugg. Småpaket får man nog vänja sig med nu när man har en tös. Kanske kan mamma låna något vackert vid speciellt tillfälle. ;-)
  9. Medlem sedan
    Jul 2004
    #5

    Onykter....

    ..prälle!!?! Hua, det hade jag INTE tolererat!
    Fy så dåligt.
    Jaja, skönt att dopet är över och att han inte tappade henne i golvet eller något sång!

    Avis på tallrikarna.. som är ju sååååååååååå fina!
  10. 5
    Onykter.... ..prälle!!?! Hua, det hade jag INTE tolererat!
    Fy så dåligt.
    Jaja, skönt att dopet är över och att han inte tappade henne i golvet eller något sång!

    Avis på tallrikarna.. som är ju sååååååååååå fina!
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6

    Oj

    det låter som om det hade kunnat bli ett spännande dop *s* Skönt att det är gjort och blev lyckat antar jag!
  12. 6
    Oj det låter som om det hade kunnat bli ett spännande dop *s* Skönt att det är gjort och blev lyckat antar jag!
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7

    Var hittar man barbatallrikarna? IMT

    x
  14. 7
    Var hittar man barbatallrikarna? IMT x
  15. Medlem sedan
    Jul 2004
    #8

    inreda.com \'imt

    ;-)
  16. 8
    inreda.com \'imt ;-)

Liknande trådar

  1. Nu är även Fabian döpt!
    By Helena m Z03 E07 F09 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-30, 12:48
  2. Även Ebbe döpt!
    By Fru Kanin in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 09:14
  3. Nu är även Lias döpt
    By Maddis-m-4a in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 12:34
  4. Fanny 2 år!!!
    By smulan-75 in forum _0406 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 18:52
  5. Fanny
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 16:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar