Hjälp oss med namn till kattungen!!
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Hjälp oss med namn till kattungen!!

    Vår lilla nyaste familjemedlem kom till oss i fredags natt, en otroligt söt liten hankatt på 2,5 månader, en ras som heter Maine Coon och han är brun-grå-vit-randig.
    Men vi kommer inte på ett bra namn! Hans stamtavle-namn är Apache men det gillar vi inte. Nån med bra förslag? Vi vill helst ha ett lite finare namn, alltså inte typ Misse eller Måns...
  2. 1
    Hjälp oss med namn till kattungen!! Vår lilla nyaste familjemedlem kom till oss i fredags natt, en otroligt söt liten hankatt på 2,5 månader, en ras som heter Maine Coon och han är brun-grå-vit-randig.
    Men vi kommer inte på ett bra namn! Hans stamtavle-namn är Apache men det gillar vi inte. Nån med bra förslag? Vi vill helst ha ett lite finare namn, alltså inte typ Misse eller Måns...
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2

    Svenskt eller franskt?

    Vill ni ha ett svenskt eller franskt namn till er misse? Franska ar jag dalig pa men vad tycker ni om Bijoux?

    Min bror och hans fru har for ovrigt skaffat katt nyligen, och eftersom svenska katter bor ha ett namn med S i har han fatt namnet Gosta ;-)
  4. 2
    Svenskt eller franskt? Vill ni ha ett svenskt eller franskt namn till er misse? Franska ar jag dalig pa men vad tycker ni om Bijoux?

    Min bror och hans fru har for ovrigt skaffat katt nyligen, och eftersom svenska katter bor ha ett namn med S i har han fatt namnet Gosta ;-)
  5. Katarina Angers
    #3

    Neutralt

    är väl det bästa...typ Figaro, Amadeus etc. Så har f d katter hetat hos oss.
  6. 3
    Neutralt är väl det bästa...typ Figaro, Amadeus etc. Så har f d katter hetat hos oss.
  7. Lena Cw.de
    #4

    har alltid gillat Sixten

    på katter, påminner mig om en stor kisse:=)
    Hoppas ni hittar nåt som ni gillar.
    NÄr vi köpte vovven skulle hon heta nåt på Z och det blev Zarah Leander von... , perfekt för att bli kallad Zarah :=)
  8. 4
    har alltid gillat Sixten på katter, påminner mig om en stor kisse:=)
    Hoppas ni hittar nåt som ni gillar.
    NÄr vi köpte vovven skulle hon heta nåt på Z och det blev Zarah Leander von... , perfekt för att bli kallad Zarah :=)
  9. SiF
    #5

    Vad var det

    aristocatsen hette? Toulouse och... ? något sådant kanske skulle passa.
    Apache gillar inte jag heller, har för mig att ordet betyder fiende?
    Sioux kanske ? :-).
  10. 5
    Vad var det aristocatsen hette? Toulouse och... ? något sådant kanske skulle passa.
    Apache gillar inte jag heller, har för mig att ordet betyder fiende?
    Sioux kanske ? :-).
  11. SiF
    #6

    Tillägg

    Avråder er från namnet Félix, som ju annars är fint, för det heter ju varenda katt i det här landet...
  12. 6
    Tillägg Avråder er från namnet Félix, som ju annars är fint, för det heter ju varenda katt i det här landet...
  13. SiF
    #7

    Z-namn

    är fina, min systers katt hette Zimba.
  14. 7
    Z-namn är fina, min systers katt hette Zimba.
  15. Katta i Sv.
    #8

    Hej!

    Minns du mig? Undrar lite hur E mår. Har hon börjat prata? Vilket språk blir det?
    A pratar massor, hon kom igång i somras (hade varit lite otålig eftersom storebror började betydligt tidigare) och nu kommer nya ord och uttryck varje dag (säkert pga dagis). Mest svenska naturligtvis, men hon förstår ju allt när pappa pratar, och vissa ord blir på franska.
    Är du hemma med E?
  16. 8
    Hej! Minns du mig? Undrar lite hur E mår. Har hon börjat prata? Vilket språk blir det?
    A pratar massor, hon kom igång i somras (hade varit lite otålig eftersom storebror började betydligt tidigare) och nu kommer nya ord och uttryck varje dag (säkert pga dagis). Mest svenska naturligtvis, men hon förstår ju allt när pappa pratar, och vissa ord blir på franska.
    Är du hemma med E?
  17. Medlem sedan
    Feb 2001
    #9

    Sà här heter

    min mammas katter (alla döpta av barnbarnen):
    Missekatt (även kallad Monsieur Katt av icke svensktalande barnbarnen)
    Rosa
    Blacky
    Tigrou
    Pamplemousse
    Fromage Blanc
    Elvis
  18. 9
    Sà här heter min mammas katter (alla döpta av barnbarnen):
    Missekatt (även kallad Monsieur Katt av icke svensktalande barnbarnen)
    Rosa
    Blacky
    Tigrou
    Pamplemousse
    Fromage Blanc
    Elvis
  19. Medlem sedan
    Apr 2004
    #10

    Prince

    är mitt förslag!
  20. 10
    Prince är mitt förslag!
  21. SiF
    #11

    Ja då

    visst minns jag dig! E pratar massor hon med, vi gör som så att jag pratar enbart svenska med henne och maken enbart franska, och det funkar hur bra som helst. Hon skiljer på mammas och pappas språk och är nog ungefär på samma nivå i bägge språken. Jag är hemma med henne tills hon börjar skolan om ett år.
    Jag tycker det är skönt att hon är tidig med språket, annars skulle man säkert ha fått höra att det var vårt fel om hon var sen. Jag vet inte hur många som sa det till mig innan hon föddes, att hon skulle bli sen med språket för att jag tänkte prata svenska med henne.
    Hoppas bara jag kommer kunna hålla hennes svenska uppe lika bra sen när hon börjar skolan. Men det ska nog gå bra, vi får besök från Sverige flera ggr per år och åker dit ca en gg/år.
    Hur hade ni det i Frankrike i somras? Kommer ni åka ner ofta?
  22. 11
    Ja då visst minns jag dig! E pratar massor hon med, vi gör som så att jag pratar enbart svenska med henne och maken enbart franska, och det funkar hur bra som helst. Hon skiljer på mammas och pappas språk och är nog ungefär på samma nivå i bägge språken. Jag är hemma med henne tills hon börjar skolan om ett år.
    Jag tycker det är skönt att hon är tidig med språket, annars skulle man säkert ha fått höra att det var vårt fel om hon var sen. Jag vet inte hur många som sa det till mig innan hon föddes, att hon skulle bli sen med språket för att jag tänkte prata svenska med henne.
    Hoppas bara jag kommer kunna hålla hennes svenska uppe lika bra sen när hon börjar skolan. Men det ska nog gå bra, vi får besök från Sverige flera ggr per år och åker dit ca en gg/år.
    Hur hade ni det i Frankrike i somras? Kommer ni åka ner ofta?
  23. Medlem sedan
    May 2000
    #12

    eller...

    Plinsen!
    ;-)
  24. 12
    eller... Plinsen!
    ;-)
  25. Medlem sedan
    Apr 2004
    #13

    hi hi

    vad sött!
  26. 13
    hi hi vad sött!
  27. LOx
    #14

    Eller....

    ... the cat formerly known as Prince. ;-)
  28. 14
    Eller.... ... the cat formerly known as Prince. ;-)
  29. Medlem sedan
    Oct 2001
    #15

    Sfinx?

    Eller varför inte lâna Styrox? ;)
  30. 15
    Sfinx? Eller varför inte lâna Styrox? ;)

Liknande trådar

  1. Hjälp med namn till 3:an!
    By lottak73 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-03-06, 15:21
  2. Inget passar till kattungen!
    By Sopheía in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 08:01
  3. Kattungen namnlös! HJÄLP
    By Sopheía in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 12:25
  4. Hjälp m namn till trean!!!
    By melrika in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-05, 08:01
  5. Hjälp med namn till Julian
    By havrekaka in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 21:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar