enkät om ditt liv
_0307 Julibarn
  1. milla med ellinor o elvira
    #1

    enkät om ditt liv

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?

    För fem år sedan?

    För ett år sedan?

    För en månad sedan?

    För en vecka sedan?

    Igår?

    Idag?

    Imorgon?

  2. 1
    enkät om ditt liv Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?

    För fem år sedan?

    För ett år sedan?

    För en månad sedan?

    För en vecka sedan?

    Igår?

    Idag?

    Imorgon?

  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Inte helt enkelt...

    Men ett försök...

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    --- Hösten 1995: hmmm, hade nog ett AMS-jobb eller vad det nu hette, på högstadiets bibliotek

    För fem år sedan?
    --- Hösten 2000: nyförlovad och flyttade in i min nuvarande makes lägenhet!

    För ett år sedan?
    --- Nu kan det mer specifika börja... vi började fundera på en bebis till, och David var äntligen helt frisk från sina höstblåsor.

    För en månad sedan?
    --- 16 september var jag på BM-besök och hade väldigt ONT i mina fogar... har jag iofs än...

    För en vecka sedan?
    --- Var jag lite nervös eftersom vi skulle in på vändning o försöka få Liten att stanna kvar åt rätt håll. Det funkade inte...

    Igår?
    --- Var en latdag, jag stickade, läste o tog det lugnt.

    Idag?
    --- Känner mig lite stressad, men rätt OK...

    Imorgon?
    --- Kanske jag föder barn ;0) (se nedan).
  4. 2
    Inte helt enkelt... Men ett försök...

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    --- Hösten 1995: hmmm, hade nog ett AMS-jobb eller vad det nu hette, på högstadiets bibliotek

    För fem år sedan?
    --- Hösten 2000: nyförlovad och flyttade in i min nuvarande makes lägenhet!

    För ett år sedan?
    --- Nu kan det mer specifika börja... vi började fundera på en bebis till, och David var äntligen helt frisk från sina höstblåsor.

    För en månad sedan?
    --- 16 september var jag på BM-besök och hade väldigt ONT i mina fogar... har jag iofs än...

    För en vecka sedan?
    --- Var jag lite nervös eftersom vi skulle in på vändning o försöka få Liten att stanna kvar åt rätt håll. Det funkade inte...

    Igår?
    --- Var en latdag, jag stickade, läste o tog det lugnt.

    Idag?
    --- Känner mig lite stressad, men rätt OK...

    Imorgon?
    --- Kanske jag föder barn ;0) (se nedan).
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3

    Beckas svar;

    För tio år sedan?
    ---För tio år sedan...då var jag 20 år och var nygift, hade varit gift i drygt 2 månader bara. Just precis denna tid var jag inte nere i Borgå där jag studerade sista terminen (blev färdig 1 vecka före jul) utan hade en 8 veckor lång praktikperiod 1 timmes bilresa norrut härifrån, dit jag pendlade med bil själv. Det var på ett avlastningshem med gravt utvecklingshämmade (och även döende) barn som var där på intervallvård hemiifrån så föräldrarna fick vila upp sig en helg el. vecka.

    För fem år sedan?
    ---För fem år sedan var jag 25 år och vi hade nyss flyttat till en röd liten stuga med vita knutar i utkanten av en skog. Vicke hade för 2 månader sedan börjat dagis 4timmar/dag, han var då nästan 4 år. Och Elvira var 5 månader gammal.

    För ett år sedan?
    ---Förra året i oktober såg ut ungefär som nu bara att min rygg inte var opererad då...

    För en månad sedan?
    ---I mitten av sept. var livet ungefär som nu

    För en vecka sedan?
    ---Men va svårt, det var väl som nu, bara att jag hade mens kanske...?

    Igår?
    ---Igår var min pappa här många timmar och hjälpte min man att skiva garagetaket. jag var och handlade med flickorna till närmaste butik.

    Idag?
    ---Idag har vi varit till våra vänner några timmar, 30 minuters bilresa bort, kom nyss hem. Och nu skall jag laga god söndagsmiddag och Vicke skall göra läxor och duscha.

    Imorgon?
    ---Imorgon skall jag fara på fysioterapi (på land, ej i vatten) kl.13, Selma är då vid sin mormor och Vicke är ensam hemma.
  6. 3
    Beckas svar; För tio år sedan?
    ---För tio år sedan...då var jag 20 år och var nygift, hade varit gift i drygt 2 månader bara. Just precis denna tid var jag inte nere i Borgå där jag studerade sista terminen (blev färdig 1 vecka före jul) utan hade en 8 veckor lång praktikperiod 1 timmes bilresa norrut härifrån, dit jag pendlade med bil själv. Det var på ett avlastningshem med gravt utvecklingshämmade (och även döende) barn som var där på intervallvård hemiifrån så föräldrarna fick vila upp sig en helg el. vecka.

    För fem år sedan?
    ---För fem år sedan var jag 25 år och vi hade nyss flyttat till en röd liten stuga med vita knutar i utkanten av en skog. Vicke hade för 2 månader sedan börjat dagis 4timmar/dag, han var då nästan 4 år. Och Elvira var 5 månader gammal.

    För ett år sedan?
    ---Förra året i oktober såg ut ungefär som nu bara att min rygg inte var opererad då...

    För en månad sedan?
    ---I mitten av sept. var livet ungefär som nu

    För en vecka sedan?
    ---Men va svårt, det var väl som nu, bara att jag hade mens kanske...?

    Igår?
    ---Igår var min pappa här många timmar och hjälpte min man att skiva garagetaket. jag var och handlade med flickorna till närmaste butik.

    Idag?
    ---Idag har vi varit till våra vänner några timmar, 30 minuters bilresa bort, kom nyss hem. Och nu skall jag laga god söndagsmiddag och Vicke skall göra läxor och duscha.

    Imorgon?
    ---Imorgon skall jag fara på fysioterapi (på land, ej i vatten) kl.13, Selma är då vid sin mormor och Vicke är ensam hemma.
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Mina svar


    För tio år sedan?
    Då var jag gravid med dottern, gift med hennes pappa och hade ett relativt nystartad företag.

    För fem år sedan?
    Jobbade på tok för mycket och var fast i ett helt dött äktenskap.

    För ett år sedan?
    Lyxhustru med annan make och massor med fler ungar.

    För en månad sedan?
    Mådde fysiskt sätt inte så himla bra..

    För en vecka sedan?
    En ganska normal dag hos oss, barnens aktiviteter tar upp mycket tid på helgerna.

    Igår?
    Nja, livet kunde faktiskt vara roligare än vad det är..

    Idag?
    Jacob fortfarande febrig och grinig, eller rättare sagt tror jag att hela familjen drabbats av nån grinighetsbacilusk.
    Rent personligen så har jag ingen bra dag alls, magen är upp och ner igen

    Imorgon?
    Om inte Jacobs feber börjar ge sig så får vi ta kontakt med läkare. B åker iväg på jobb och jag ska klara av att hålla oss flytande
  8. 4
    Mina svar
    För tio år sedan?
    Då var jag gravid med dottern, gift med hennes pappa och hade ett relativt nystartad företag.

    För fem år sedan?
    Jobbade på tok för mycket och var fast i ett helt dött äktenskap.

    För ett år sedan?
    Lyxhustru med annan make och massor med fler ungar.

    För en månad sedan?
    Mådde fysiskt sätt inte så himla bra..

    För en vecka sedan?
    En ganska normal dag hos oss, barnens aktiviteter tar upp mycket tid på helgerna.

    Igår?
    Nja, livet kunde faktiskt vara roligare än vad det är..

    Idag?
    Jacob fortfarande febrig och grinig, eller rättare sagt tror jag att hela familjen drabbats av nån grinighetsbacilusk.
    Rent personligen så har jag ingen bra dag alls, magen är upp och ner igen

    Imorgon?
    Om inte Jacobs feber börjar ge sig så får vi ta kontakt med läkare. B åker iväg på jobb och jag ska klara av att hålla oss flytande
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    mina svar

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?

    Då hade jag och maken varit tillsammans i ett drygt halvår. Jag studerade på ÅA och han försökte komma in på ekonomutbildningen.

    För fem år sedan?

    Vi försökte få barn och letade jobb.

    För ett år sedan?

    Jag försökte vara dagmamma tillsammans med en annan mamma, men det gick inte alls.

    För en månad sedan?

    Jag stressade över utbildningen som jag nyss börjat på, Noel hade precis börjat på dagis och det gick inte så bra och så hade vi en massa byråkratiskt strul.

    För en vecka sedan?

    Vi hade en skön familjedag. Maken och jag hade för första gången varit borta bägge två från vår knodd.

    Igår?

    Igår hade vi några goda vänner över på middag, åt god mat och snackade och drack lite vin. Ungen var febrig och mammig.

    Idag?

    Idag har vi alla varit trötta och tagit det lugnt. Vi har precis kommit hem från en cykelfärd och just nu är maken och ungen i duschen och värmer sig.

    Imorgon?

    Imorgon kommer min mamma på besök. Ska bli kul! Jag hoppas vi kan gå på museum och shoppa och att jag och maken kan gå ut och äta nån kväll :-)
  10. 5
    mina svar Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?

    Då hade jag och maken varit tillsammans i ett drygt halvår. Jag studerade på ÅA och han försökte komma in på ekonomutbildningen.

    För fem år sedan?

    Vi försökte få barn och letade jobb.

    För ett år sedan?

    Jag försökte vara dagmamma tillsammans med en annan mamma, men det gick inte alls.

    För en månad sedan?

    Jag stressade över utbildningen som jag nyss börjat på, Noel hade precis börjat på dagis och det gick inte så bra och så hade vi en massa byråkratiskt strul.

    För en vecka sedan?

    Vi hade en skön familjedag. Maken och jag hade för första gången varit borta bägge två från vår knodd.

    Igår?

    Igår hade vi några goda vänner över på middag, åt god mat och snackade och drack lite vin. Ungen var febrig och mammig.

    Idag?

    Idag har vi alla varit trötta och tagit det lugnt. Vi har precis kommit hem från en cykelfärd och just nu är maken och ungen i duschen och värmer sig.

    Imorgon?

    Imorgon kommer min mamma på besök. Ska bli kul! Jag hoppas vi kan gå på museum och shoppa och att jag och maken kan gå ut och äta nån kväll :-)
  11. Anonym
    #6

    Selma försöker svara

    För tio år sedan? Hmmmmm, 1995...hade gått ner till min målvikt på viktväktarna och livet lekte på nationerna i Uppsala...hittade internet året innan och skaffade min första e-mail 1995...singel...

    För fem år sedan? År 2000...hade blivit tillsammans med maken året innan och detta år följde han mig till Sverige för att se var jag bodde, och vi gifte oss och han for tillbaka till Chile för att söka uppehållstillstånd.

    För ett år sedan? 2004...svårt, ett högst ordinärt år, började jobba 69 procent i en klass och kom på att jag nog vill vara lärare ändå.

    För en månad sedan? september...gick och våndades över att be om ledigt för att fira jul i Chile (jo, jag har fått ledigt)

    För en vecka sedan? Då gick jag och var lite orolig över Emilias operation av halsmandlarna.

    Igår? Igår köpte jag present till Emilia som fyller 4 i november.

    Idag? Var jag på klädparty, Lingon o blåbär /(?)

    Imorgon? jobbar jag och har det superstressigt för jag ska hinna ha mina lektioner, rastvakta två raster, äta lunch, fixa läxor och klistra in veckobrev i kontaktböcker och sen gå 14 för att byta av maken vid vård av sjukt barn.
  12. 6
    Selma försöker svara För tio år sedan? Hmmmmm, 1995...hade gått ner till min målvikt på viktväktarna och livet lekte på nationerna i Uppsala...hittade internet året innan och skaffade min första e-mail 1995...singel...

    För fem år sedan? År 2000...hade blivit tillsammans med maken året innan och detta år följde han mig till Sverige för att se var jag bodde, och vi gifte oss och han for tillbaka till Chile för att söka uppehållstillstånd.

    För ett år sedan? 2004...svårt, ett högst ordinärt år, började jobba 69 procent i en klass och kom på att jag nog vill vara lärare ändå.

    För en månad sedan? september...gick och våndades över att be om ledigt för att fira jul i Chile (jo, jag har fått ledigt)

    För en vecka sedan? Då gick jag och var lite orolig över Emilias operation av halsmandlarna.

    Igår? Igår köpte jag present till Emilia som fyller 4 i november.

    Idag? Var jag på klädparty, Lingon o blåbär /(?)

    Imorgon? jobbar jag och har det superstressigt för jag ska hinna ha mina lektioner, rastvakta två raster, äta lunch, fixa läxor och klistra in veckobrev i kontaktböcker och sen gå 14 för att byta av maken vid vård av sjukt barn.
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7

    Sanna ska försöka svara

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?

    * Då levde jag i ett annat förhållande, planerade att bygga hus.

    För fem år sedan?

    * För nästan fem år sedan träffade jag min nuvarande sambo.

    För ett år sedan?

    * Åkte vi utomlands för första gången med Moa

    För en månad sedan?

    * Var jag väldigt ny på jobbet. Det går så fort! Känns som jag har varit där ett år nu :-)

    För en vecka sedan?

    * Började min j_kla förkylning eller vad det är jag har i kroppen som aldrig släpper..

    Igår?

    * Hade vi Cecilia, Ben och deras lilla Linnea och min mamma och pappa (precis hämtade från Arlanda) här på middag. Det blev min supergoa fisksoppa med massa vitt vin och grädde i ;-) Gott vitt vin till maten också. Moa och Linnea lekte superfint hela kvällen.

    Idag?

    * Har varit en slappardag. Vi har nyss bastat, sitter här i morgonrockar och letar resor febrilt på nätet.

    Imorgon?

    * Blir en stressig dag på jobbet. Nu börjar en period som kommer hålla i sig några veckor. Har upp till tre leverantörsbesök om dagen inbokat, samtidigt som jag ska sköta så att produkter finns till öppna hus och invignignar och alla andra normala sysslor ska skötas.. jobbigt med skoj. Nu får ingen bli sjuk!
  14. 7
    Sanna ska försöka svara Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?

    * Då levde jag i ett annat förhållande, planerade att bygga hus.

    För fem år sedan?

    * För nästan fem år sedan träffade jag min nuvarande sambo.

    För ett år sedan?

    * Åkte vi utomlands för första gången med Moa

    För en månad sedan?

    * Var jag väldigt ny på jobbet. Det går så fort! Känns som jag har varit där ett år nu :-)

    För en vecka sedan?

    * Började min j_kla förkylning eller vad det är jag har i kroppen som aldrig släpper..

    Igår?

    * Hade vi Cecilia, Ben och deras lilla Linnea och min mamma och pappa (precis hämtade från Arlanda) här på middag. Det blev min supergoa fisksoppa med massa vitt vin och grädde i ;-) Gott vitt vin till maten också. Moa och Linnea lekte superfint hela kvällen.

    Idag?

    * Har varit en slappardag. Vi har nyss bastat, sitter här i morgonrockar och letar resor febrilt på nätet.

    Imorgon?

    * Blir en stressig dag på jobbet. Nu börjar en period som kommer hålla i sig några veckor. Har upp till tre leverantörsbesök om dagen inbokat, samtidigt som jag ska sköta så att produkter finns till öppna hus och invignignar och alla andra normala sysslor ska skötas.. jobbigt med skoj. Nu får ingen bli sjuk!
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    mies svar

    För tio år sedan?
    Min stora pojk (då 10 mån) hade en hemsk höst, han var sjuk massor och det slutade med inläggning på Sachsska barnsjukhuset med en massa provtagningar etc.

    För fem år sedan?
    Var jag i Thailand! Det var andra långresan det året, jag hade varit i Tanzania i januari!

    För ett år sedan?
    Var jag också i Thailand ;-) Nej det var jag inte men jag åkte dit om en månad. För ett år sen var jag illamående och gravid!

    För en månad sedan?
    Fyllde Eskil 5 månader och sambon köpte en TV. Tror vi var på IKEA också!

    För en vecka sedan?
    Storhandlade vi, gud så trååååkig!

    Igår?
    Gör vi annat än handlar? Vi handlade!

    Idag?
    Idag fyller Eskil 6 månader och jag har varit till jourmottagningen med honom där de konstaterade andra öroninflammationen på mindre än en månad. Jag har även tvättat 2 maskiner tvätt, badat och lagt två små söta pojkar!

    Imorgon?
    Imorrn kommer sambon hem igen, vi kommer få besök av Valters bästa kompis och då ska vi nog äta upp resten av Eskils 6-månaders tårta!

    /mie
  16. 8
    mies svar För tio år sedan?
    Min stora pojk (då 10 mån) hade en hemsk höst, han var sjuk massor och det slutade med inläggning på Sachsska barnsjukhuset med en massa provtagningar etc.

    För fem år sedan?
    Var jag i Thailand! Det var andra långresan det året, jag hade varit i Tanzania i januari!

    För ett år sedan?
    Var jag också i Thailand ;-) Nej det var jag inte men jag åkte dit om en månad. För ett år sen var jag illamående och gravid!

    För en månad sedan?
    Fyllde Eskil 5 månader och sambon köpte en TV. Tror vi var på IKEA också!

    För en vecka sedan?
    Storhandlade vi, gud så trååååkig!

    Igår?
    Gör vi annat än handlar? Vi handlade!

    Idag?
    Idag fyller Eskil 6 månader och jag har varit till jourmottagningen med honom där de konstaterade andra öroninflammationen på mindre än en månad. Jag har även tvättat 2 maskiner tvätt, badat och lagt två små söta pojkar!

    Imorgon?
    Imorrn kommer sambon hem igen, vi kommer få besök av Valters bästa kompis och då ska vi nog äta upp resten av Eskils 6-månaders tårta!

    /mie
  17. Medlem sedan
    Mar 2005
    #9

    Marias svar

    För tio år sedan?
    * Var nybliven mamma, dottern var 2 månader gammal.

    För fem år sedan?
    * Hade jag ganska nyligen träffat Daniels pappa & börjat på nytt jobb.

    För ett år sedan?
    * Mådde jag skit i mitt förhållande & letade boende till mej & barnen.

    För en månad sedan?
    * Insåg att dottern är fenomenal på badminton! :-)

    För en vecka sedan?
    * Laddade för ny arbetsvecka efter att ha varit hemma en vecka med nyopererad Daniel.

    Igår?
    * Konstaterade att Daniel är sjuk igen. Min mamma & lillasyster kom på middag. Syrran stannade kvar sent & vi hade väldigt kul.

    Idag?
    * Har jag varit ute på en välbehövlig långpromenad med min mamma. Daniel har varit lite piggare, men har fortfarande hög feber & vägrar äta.

    Imorgon?
    * Är jag hemma från jobbet pga att Daniel är sjuk.. Blir lagom roligt att behöva ringa jobbet å säja att jag är hemma IGEN! :-/
  18. 9
    Marias svar För tio år sedan?
    * Var nybliven mamma, dottern var 2 månader gammal.

    För fem år sedan?
    * Hade jag ganska nyligen träffat Daniels pappa & börjat på nytt jobb.

    För ett år sedan?
    * Mådde jag skit i mitt förhållande & letade boende till mej & barnen.

    För en månad sedan?
    * Insåg att dottern är fenomenal på badminton! :-)

    För en vecka sedan?
    * Laddade för ny arbetsvecka efter att ha varit hemma en vecka med nyopererad Daniel.

    Igår?
    * Konstaterade att Daniel är sjuk igen. Min mamma & lillasyster kom på middag. Syrran stannade kvar sent & vi hade väldigt kul.

    Idag?
    * Har jag varit ute på en välbehövlig långpromenad med min mamma. Daniel har varit lite piggare, men har fortfarande hög feber & vägrar äta.

    Imorgon?
    * Är jag hemma från jobbet pga att Daniel är sjuk.. Blir lagom roligt att behöva ringa jobbet å säja att jag är hemma IGEN! :-/
  19. Medlem sedan
    Jun 2001
    #10

    LenaH:s svar

    För tio år sedan?
    ---Skulle jag ha fått mitt första barn. Jag arbetade som timanställd på en Ok-mack.

    För fem år sedan?
    ---Blev jag gravid med Michelle och började jobba på biblioteket.

    För ett år sedan?
    ---Köpte vi vår bostadsrätt.

    För en månad sedan?
    ---Opererade Michelle in rör i öronen. Första operationen på nåt av barnen, förhoppningsvis sista också.

    För en vecka sedan?
    ---Hade jag släkten på min mans sida på middag.

    Igår?
    ---Kollade vi på ett hus, åt lunch hos svärmor, var ute i skogen ett par timmar och grillade med barnen.

    Idag?
    ---Heldag på IKEA. Jobbigaste IKEA-besöket någonsin ;o)

    Imorgon?
    ---Jag jobbar till 17.00. Maken är hemma med barnen.
  20. 10
    LenaH:s svar För tio år sedan?
    ---Skulle jag ha fått mitt första barn. Jag arbetade som timanställd på en Ok-mack.

    För fem år sedan?
    ---Blev jag gravid med Michelle och började jobba på biblioteket.

    För ett år sedan?
    ---Köpte vi vår bostadsrätt.

    För en månad sedan?
    ---Opererade Michelle in rör i öronen. Första operationen på nåt av barnen, förhoppningsvis sista också.

    För en vecka sedan?
    ---Hade jag släkten på min mans sida på middag.

    Igår?
    ---Kollade vi på ett hus, åt lunch hos svärmor, var ute i skogen ett par timmar och grillade med barnen.

    Idag?
    ---Heldag på IKEA. Jobbigaste IKEA-besöket någonsin ;o)

    Imorgon?
    ---Jag jobbar till 17.00. Maken är hemma med barnen.
  21. Ida & Toria
    #11

    Ida svarar

    För tio år sedan?
    Jag var nykär och knasig, den som numera är maken var och lumpade, hade ett trevligt förhållande och en kanontrevlig hund. ;) Gick andra året på gymnasiet.

    För fem år sedan?
    Bodde med maken i förra lägenheten, hade tre hundar och pluggade på univ.

    För ett år sedan?
    Hade tre hundar (två hemma), ett barn och en man, pluggade när tillfälle gavs.

    För en månad sedan?
    Hade två hundar, ett barn, en man och pluggade som en sårad på univ.

    För en vecka sedan?
    Hade fortfarande två hundar, ett barn och en man, pluggade definitivt för LITE (!).

    Igår?
    Var i stugan, med två hundar, ett barn och en man, dock även med en svärmor en svärfar och en svåger, avslutade dagen med att fara och jobba därefter till mina föräldrar där jag dumpat barnet under tiden, hem och somnade som en slagen gris.

    Idag?
    Har två hundar, ett barn och en man på jobbet. Bara plugg på schemat.

    Imorgon?
    Har förhoppningsvis fortfarande två hundar, ett barn och en man, seminarium på plugget så jag lär ju inte vara särskillt social.
  22. 11
    Ida svarar För tio år sedan?
    Jag var nykär och knasig, den som numera är maken var och lumpade, hade ett trevligt förhållande och en kanontrevlig hund. ;) Gick andra året på gymnasiet.

    För fem år sedan?
    Bodde med maken i förra lägenheten, hade tre hundar och pluggade på univ.

    För ett år sedan?
    Hade tre hundar (två hemma), ett barn och en man, pluggade när tillfälle gavs.

    För en månad sedan?
    Hade två hundar, ett barn, en man och pluggade som en sårad på univ.

    För en vecka sedan?
    Hade fortfarande två hundar, ett barn och en man, pluggade definitivt för LITE (!).

    Igår?
    Var i stugan, med två hundar, ett barn och en man, dock även med en svärmor en svärfar och en svåger, avslutade dagen med att fara och jobba därefter till mina föräldrar där jag dumpat barnet under tiden, hem och somnade som en slagen gris.

    Idag?
    Har två hundar, ett barn och en man på jobbet. Bara plugg på schemat.

    Imorgon?
    Har förhoppningsvis fortfarande två hundar, ett barn och en man, seminarium på plugget så jag lär ju inte vara särskillt social.
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    Lillan svarar

    För tio år sedan?
    Tog jag min examen från Internationella Ekonomlinjen i Linköping

    För fem år sedan?
    I maj gifte vi oss, i augusti flyttade vi in i vårt hus...

    För ett år sedan?
    Började vi på vårt första syskonförsök med frysta ägg...

    För en månad sedan?
    Testade jag positivt

    För en vecka sedan?
    Fick jag MA

    Igår?
    Jobbade jag på en företagsmässa hela dagen...

    Idag?
    Ska jag beta av 100 saker på jobbet, som släpar efter från förra veckan...

    Imorgon?
    Ska jag inte göra så himla mycket, förutom att jobba - vi har inventering...
  24. 12
    Lillan svarar För tio år sedan?
    Tog jag min examen från Internationella Ekonomlinjen i Linköping

    För fem år sedan?
    I maj gifte vi oss, i augusti flyttade vi in i vårt hus...

    För ett år sedan?
    Började vi på vårt första syskonförsök med frysta ägg...

    För en månad sedan?
    Testade jag positivt

    För en vecka sedan?
    Fick jag MA

    Igår?
    Jobbade jag på en företagsmässa hela dagen...

    Idag?
    Ska jag beta av 100 saker på jobbet, som släpar efter från förra veckan...

    Imorgon?
    Ska jag inte göra så himla mycket, förutom att jobba - vi har inventering...
  25. Medlem sedan
    Aug 2002
    #13

    Teklas svar

    För tio år sedan?
    - jag var på en 6-månaders resa i Australien och hade för det mesta jättekul hela tiden. Tänk att det är 10 år sedan.

    För fem år sedan?
    Jag avslutade 4.5 års studier på Chalmers och hade precis fått reda på att jag fått mitt första jobb som Civilingenjör.

    För ett år sedan?
    Ronja fick krupp vid denna tiden förra hösdten, det är väl det som komms ihåg mest, speciellt som det var på gång i går natt igen - Vi klarade det dock hemma denna gång.

    För en månad sedan?
    Robin var några timmar gammal :-)

    För en vecka sedan?
    Mannen började jobba och jag och barnen får börja klara oss själva hemma.

    Igår?
    Härlig prommenad i vackert höstväder (och Ronja som var på G att få krupp, otäckt med sjuka barn).

    Idag?
    Idag ska vi förmodligen åka till sjukhusfotografen och ta familjebild för tidningen.

    Imorgon?
    Vanlig vardag, kanske besök på en knallemarknad som kommer hit.
  26. 13
    Teklas svar För tio år sedan?
    - jag var på en 6-månaders resa i Australien och hade för det mesta jättekul hela tiden. Tänk att det är 10 år sedan.

    För fem år sedan?
    Jag avslutade 4.5 års studier på Chalmers och hade precis fått reda på att jag fått mitt första jobb som Civilingenjör.

    För ett år sedan?
    Ronja fick krupp vid denna tiden förra hösdten, det är väl det som komms ihåg mest, speciellt som det var på gång i går natt igen - Vi klarade det dock hemma denna gång.

    För en månad sedan?
    Robin var några timmar gammal :-)

    För en vecka sedan?
    Mannen började jobba och jag och barnen får börja klara oss själva hemma.

    Igår?
    Härlig prommenad i vackert höstväder (och Ronja som var på G att få krupp, otäckt med sjuka barn).

    Idag?
    Idag ska vi förmodligen åka till sjukhusfotografen och ta familjebild för tidningen.

    Imorgon?
    Vanlig vardag, kanske besök på en knallemarknad som kommer hit.
  27. Medlem sedan
    Aug 2002
    #14

    Petras svar

    För tio år sedan?
    ** Var hemma och mammaledig med mitt första barn

    För fem år sedan?
    ** Jobbade som taxichaufför och det mesta var ganska tråkigt.

    För ett år sedan?
    ** Kämpade för att bli gravid och fick två mf på kort tid.

    För en månad sedan?
    ** Höggravid, trött och less på den stora magen.

    För en vecka sedan?
    ** Ganska nyligen hemkommen med en underbar liten Lucas, babyblues och allmänt kaos i min hormonstinna kropp. ;-)

    Igår?
    ** Var till badhuset och tittade på när farmor och farfar tog sig an Isabelle på minisim.

    Idag?
    ** Har slappat hittills, ska iväg på gympa med Isabelle nu på em.

    Imorgon?
    ** En lugn dag hemma.
  28. 14
    Petras svar För tio år sedan?
    ** Var hemma och mammaledig med mitt första barn

    För fem år sedan?
    ** Jobbade som taxichaufför och det mesta var ganska tråkigt.

    För ett år sedan?
    ** Kämpade för att bli gravid och fick två mf på kort tid.

    För en månad sedan?
    ** Höggravid, trött och less på den stora magen.

    För en vecka sedan?
    ** Ganska nyligen hemkommen med en underbar liten Lucas, babyblues och allmänt kaos i min hormonstinna kropp. ;-)

    Igår?
    ** Var till badhuset och tittade på när farmor och farfar tog sig an Isabelle på minisim.

    Idag?
    ** Har slappat hittills, ska iväg på gympa med Isabelle nu på em.

    Imorgon?
    ** En lugn dag hemma.
  29. Medlem sedan
    Feb 2003
    #15

    Anncis svar

    För tio år sedan?

    ** Började jag mitt 2:a jobb efter studierna, så det måste varit då jag mötte han som senare blev min man.

    För fem år sedan?

    ** Det året gifte jag mig.

    För ett år sedan?

    ** Vårt första syskon IVF-försök hade just misslyckats.

    För en månad sedan?

    ** Jobb och vardag.

    För en vecka sedan?

    ** Besök av Elviras farmor och farbror på söndagen.

    Igår?

    ** Vila och tvättande. Jag sover helt kasst nu.

    Idag?

    ** Blev sjukskriven fram till förlossningen, bf är 18/1. Skall ta det lugnt för att bebisarna skall stanna i magen så länge som möjligt.

    Imorgon?

    ** Jadu, vet ej, trodde inte att jag skulle bli heltidssjukskriven redan.
  30. 15
    Anncis svar För tio år sedan?

    ** Började jag mitt 2:a jobb efter studierna, så det måste varit då jag mötte han som senare blev min man.

    För fem år sedan?

    ** Det året gifte jag mig.

    För ett år sedan?

    ** Vårt första syskon IVF-försök hade just misslyckats.

    För en månad sedan?

    ** Jobb och vardag.

    För en vecka sedan?

    ** Besök av Elviras farmor och farbror på söndagen.

    Igår?

    ** Vila och tvättande. Jag sover helt kasst nu.

    Idag?

    ** Blev sjukskriven fram till förlossningen, bf är 18/1. Skall ta det lugnt för att bebisarna skall stanna i magen så länge som möjligt.

    Imorgon?

    ** Jadu, vet ej, trodde inte att jag skulle bli heltidssjukskriven redan.
  31. Diana med Ludde
    #16

    Diana svarar

    För tio år sedan?
    **Levde studentliv, pluggade måttligt, sambo med fel man.

    För fem år sedan?
    **Flytt till nuvarande hus med rätt man, som jag senare gifte mig med. Började på ny arbetsplats (där jag är kvar).

    För ett år sedan?
    **Precis klarat av en hemsk inskolning till ett hemskt dagis.

    För en månad sedan?
    **Klarat av - utan problem - inskolning till ett nytt underbart dagis.

    För en vecka sedan?
    **Pluggade som tusan för att klara Kustskepparprovet!

    Igår?
    **Utvecklingssamtal på dagis efter jobbet. Allt är bara bra!

    Idag?
    **Ska intervjua VD för en krönika som jag spökskriver. Hämta Ludde på dagis, hem och laga mat. Idag ska jag ställa in bilen i garaget så jag slipper skrapa rutor imorron!!

    Imorgon?
    **Ska jag äta lunch på stan med tjejkompisar. Ludde och jag ska klippa oss på kvällen.
  32. 16
    Diana svarar För tio år sedan?
    **Levde studentliv, pluggade måttligt, sambo med fel man.

    För fem år sedan?
    **Flytt till nuvarande hus med rätt man, som jag senare gifte mig med. Började på ny arbetsplats (där jag är kvar).

    För ett år sedan?
    **Precis klarat av en hemsk inskolning till ett hemskt dagis.

    För en månad sedan?
    **Klarat av - utan problem - inskolning till ett nytt underbart dagis.

    För en vecka sedan?
    **Pluggade som tusan för att klara Kustskepparprovet!

    Igår?
    **Utvecklingssamtal på dagis efter jobbet. Allt är bara bra!

    Idag?
    **Ska intervjua VD för en krönika som jag spökskriver. Hämta Ludde på dagis, hem och laga mat. Idag ska jag ställa in bilen i garaget så jag slipper skrapa rutor imorron!!

    Imorgon?
    **Ska jag äta lunch på stan med tjejkompisar. Ludde och jag ska klippa oss på kvällen.
  33. magnolia
    #17

    Maria svarar!

    För tio år sedan?

    DÅ hade jag en nyfödd liten pojke som verkligen ansåg att sömn var överskattat. Jag var vaken jämt, brösten rann, jag hade nässelutslag och allmänna problem med att anpassa mig till mammalivet.

    För fem år sedan?

    Då hade jag precis börjat jobba igen efter att pojke nr 2 gjort entré ungefär två år tidigare.

    För ett år sedan?

    Hmm? Jag var mammaledig med en sömnig, sömnig Fredrik.

    För en månad sedan?

    Gustav kämpade mot auktoriteterna på förskolan och varje dag innebar nya rapporter. Mindre kul. Nu har det lugnat ner sig en smula.

    För en vecka sedan?

    Då var jag i Klövsjö med pojkarna och plockade massor av lingon. Det var jättemysigt och jag kände för första gången i världshistorien en längtan efter att BO där.



    Igår?

    Då var jag på musjakt hos min mamma! Hon tror att jag fixar att fånga en stressad och fruktansvärt pigg mus på en hal sopskyffel och bära ut den ur huset. Jo, tjenare...

    Idag?

    Städat. Och letat gardiner på IKEA. Och försökt måla fönstren med torkad färg. Helt enkelt en genomlyckad dag! ; )

    Imorgon?

    Jobba och handla. Och skjutsa på slalomträning.
  34. 17
    Maria svarar! För tio år sedan?

    DÅ hade jag en nyfödd liten pojke som verkligen ansåg att sömn var överskattat. Jag var vaken jämt, brösten rann, jag hade nässelutslag och allmänna problem med att anpassa mig till mammalivet.

    För fem år sedan?

    Då hade jag precis börjat jobba igen efter att pojke nr 2 gjort entré ungefär två år tidigare.

    För ett år sedan?

    Hmm? Jag var mammaledig med en sömnig, sömnig Fredrik.

    För en månad sedan?

    Gustav kämpade mot auktoriteterna på förskolan och varje dag innebar nya rapporter. Mindre kul. Nu har det lugnat ner sig en smula.

    För en vecka sedan?

    Då var jag i Klövsjö med pojkarna och plockade massor av lingon. Det var jättemysigt och jag kände för första gången i världshistorien en längtan efter att BO där.



    Igår?

    Då var jag på musjakt hos min mamma! Hon tror att jag fixar att fånga en stressad och fruktansvärt pigg mus på en hal sopskyffel och bära ut den ur huset. Jo, tjenare...

    Idag?

    Städat. Och letat gardiner på IKEA. Och försökt måla fönstren med torkad färg. Helt enkelt en genomlyckad dag! ; )

    Imorgon?

    Jobba och handla. Och skjutsa på slalomträning.
  35. sarah m maxen-03 o smultronbebisen v 24
    #18

    sarah svarar sent

    För tio år sedan? Var jag fjorton och hade precis börjat nio. Var helt genomkär i en kille som jag varit kär i i typ ett år eller nått (om jag nu inte minns fel), tyckte skolan var tråkig och var en massa och red och sånt i stallet

    För fem år sedan?
    Hu då var jag 19 och vansinnigt anorektiskt, vägde väl en 38-39 kg och gick omkring i allmän skitdimma. Urk jag säger inte mer, jag mådde inte så bra.

    För ett år sedan?
    För ett år sedan så gick jag första terminen på sskprogrammet, vi läste massor med fysiologi och anatomi då.

    För en månad sedan?
    Ja vad gjorde jag då? Hmmm inget särskilt, gick runt och var gravid som nu ungefär fast minus illamåendet som kom tillbaka för några dar sen

    För en vecka sedan?
    Mitt minne.... Var hemma och tog det lugnt tror jag

    Igår?
    Mmmm missade en tandläkartid, var hos doktorn, storhandlade, mmm städade, gick på promenad

    Idag? Åkte jag ner till MVC kl åtta på morgonen bara för att få veta att de glömt ringa mig; hon var sjuk.. bara att åka hem igen. Sen har vi varit i skogen på promenad och letat efter tomten som rastade sina renar.... Lagat korvstroganoff till middag och varit på EKO och fixat några grejjor

    Imorgon?
    Jakten på vinterjackan fortsätter. De ska ha nån sorts lagerutförsäljning och jag ska dit och se om jag kan hitta en bra skidjacka (som jag ska ha som \"vanlig\" jacka). Mmmm så ska vi ev till babyland som nyöppnar och sen får vi se. Obligatorisk torsdagsfika också (som alla andra dar tssss ;)
  36. 18
    sarah svarar sent För tio år sedan? Var jag fjorton och hade precis börjat nio. Var helt genomkär i en kille som jag varit kär i i typ ett år eller nått (om jag nu inte minns fel), tyckte skolan var tråkig och var en massa och red och sånt i stallet

    För fem år sedan?
    Hu då var jag 19 och vansinnigt anorektiskt, vägde väl en 38-39 kg och gick omkring i allmän skitdimma. Urk jag säger inte mer, jag mådde inte så bra.

    För ett år sedan?
    För ett år sedan så gick jag första terminen på sskprogrammet, vi läste massor med fysiologi och anatomi då.

    För en månad sedan?
    Ja vad gjorde jag då? Hmmm inget särskilt, gick runt och var gravid som nu ungefär fast minus illamåendet som kom tillbaka för några dar sen

    För en vecka sedan?
    Mitt minne.... Var hemma och tog det lugnt tror jag

    Igår?
    Mmmm missade en tandläkartid, var hos doktorn, storhandlade, mmm städade, gick på promenad

    Idag? Åkte jag ner till MVC kl åtta på morgonen bara för att få veta att de glömt ringa mig; hon var sjuk.. bara att åka hem igen. Sen har vi varit i skogen på promenad och letat efter tomten som rastade sina renar.... Lagat korvstroganoff till middag och varit på EKO och fixat några grejjor

    Imorgon?
    Jakten på vinterjackan fortsätter. De ska ha nån sorts lagerutförsäljning och jag ska dit och se om jag kan hitta en bra skidjacka (som jag ska ha som \"vanlig\" jacka). Mmmm så ska vi ev till babyland som nyöppnar och sen får vi se. Obligatorisk torsdagsfika också (som alla andra dar tssss ;)

Liknande trådar

  1. Ditt liv-ditt hem enkät LÅNG
    By alissa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 21:28
  2. Ditt favoritcitat? (enkät)
    By - Miko - in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 17:27
  3. Här är ditt ex! (stulen enkät)
    By Har långtråkigt in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-26, 20:55
  4. Snodd enkät om ditt liv
    By lundetass in forum _05 Höstbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 20:27
  5. Snodd enkät om ditt liv
    By LenaH in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 21:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar