Hej på er!
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Hej på er!

    Vet inte om ni kommer ihåg att jag hade ont i magen för 3 veckor sedan och skulle till förlossningen.Jag har varit kvar där sedan dess för jag har haft värkar som heter duga...för två dagar sedan gjorde de ordning för kjejsarsnitt men de kom på en sista lösning och gav mig epidural och värkarna stannade av sååå skönt.Men i lördags (igår) tog dom bort bedövningen och med dom kom värkarna.Nu är jag hemma på permis en stund för att få se lite annat,för det tar psyket att ligga inne så länge.Men nu har jag värkar med 4 minuters mellanrum,har precis tagit bricanyl så får vi se vad som händer.Jag har varit hemma i drygt en halvtimme nu.Så det blir nog att åka in snart igen om det inte avtar.Läkarna tror att bebben kommer att komma tidigare,eftersom det tar på en att ha värkar hela tiden utan att det händer något.Bebben har mått bra hela tiden och jag har inte öppnat mig något.Men nu vet ni var jag har varit/är.
    Hoppas ni alla mår bra!
    Kram Madde!
  2. 1
    Hej på er! Vet inte om ni kommer ihåg att jag hade ont i magen för 3 veckor sedan och skulle till förlossningen.Jag har varit kvar där sedan dess för jag har haft värkar som heter duga...för två dagar sedan gjorde de ordning för kjejsarsnitt men de kom på en sista lösning och gav mig epidural och värkarna stannade av sååå skönt.Men i lördags (igår) tog dom bort bedövningen och med dom kom värkarna.Nu är jag hemma på permis en stund för att få se lite annat,för det tar psyket att ligga inne så länge.Men nu har jag värkar med 4 minuters mellanrum,har precis tagit bricanyl så får vi se vad som händer.Jag har varit hemma i drygt en halvtimme nu.Så det blir nog att åka in snart igen om det inte avtar.Läkarna tror att bebben kommer att komma tidigare,eftersom det tar på en att ha värkar hela tiden utan att det händer något.Bebben har mått bra hela tiden och jag har inte öppnat mig något.Men nu vet ni var jag har varit/är.
    Hoppas ni alla mår bra!
    Kram Madde!
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    Åh jag har

    tänkt på dig, vet att flera här inne tänkt på dig.
    Så skönt att höra nått från dig.

    Det måste vara jätte påfrestande att hela tiden ha värkar. Hoppas bebbe vill stanna kvar en liten stund till iallafall. Men det kan heller inte vara roligt att ligga på sjukhus hela tiden fast på ett sätt tryggt ifall nått skulle hända så har du hjälpen där.

    Hoppas att allt kommer gå bra!!!!!
    Kramar
  4. 2
    Åh jag har tänkt på dig, vet att flera här inne tänkt på dig.
    Så skönt att höra nått från dig.

    Det måste vara jätte påfrestande att hela tiden ha värkar. Hoppas bebbe vill stanna kvar en liten stund till iallafall. Men det kan heller inte vara roligt att ligga på sjukhus hela tiden fast på ett sätt tryggt ifall nått skulle hända så har du hjälpen där.

    Hoppas att allt kommer gå bra!!!!!
    Kramar
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Vad skönt att

    höra ifrån dig - jag ljuger inte om jag skriver att jag har tänkt på dig varje dag sedan du skrev att du skulle åka in! Vad jobbigt för dig - men vad skönt att bebben har bestämt sig för att stanna så här länge i alla fall! Men det måste vara fruktansvärt tråkigt att vara inlagd - men det är ju skönt att de har \"koll\" på dig och bebben. Och framför allt måste det vara skönt att veta att bebben mår bra i alla fall - det gör ju det hela LITE lättare i alla fall...

    Jag är glad för att du tog dig tid att skriva till oss och jag skickar en stor kram till dig och hoppas innerligt att allt ska gå bra!
  6. 3
    Vad skönt att höra ifrån dig - jag ljuger inte om jag skriver att jag har tänkt på dig varje dag sedan du skrev att du skulle åka in! Vad jobbigt för dig - men vad skönt att bebben har bestämt sig för att stanna så här länge i alla fall! Men det måste vara fruktansvärt tråkigt att vara inlagd - men det är ju skönt att de har \"koll\" på dig och bebben. Och framför allt måste det vara skönt att veta att bebben mår bra i alla fall - det gör ju det hela LITE lättare i alla fall...

    Jag är glad för att du tog dig tid att skriva till oss och jag skickar en stor kram till dig och hoppas innerligt att allt ska gå bra!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Tack för alla era tankar!!

    De värmer! Men nu måste jag nog återvända till sjukhuset för värkarna blir bara starkare och starkare..2 minuter mellan nu.
    Ha det gott tjejer så får vi hoppas bebben stannar till vecka 34 åtminstonde.. bara 5 veckor kvar.
    Kram!!
    Ni är bäst!
  8. 4
    Tack för alla era tankar!! De värmer! Men nu måste jag nog återvända till sjukhuset för värkarna blir bara starkare och starkare..2 minuter mellan nu.
    Ha det gott tjejer så får vi hoppas bebben stannar till vecka 34 åtminstonde.. bara 5 veckor kvar.
    Kram!!
    Ni är bäst!
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    Hej!

    Åh vad skönt att höra ifrån dig, har ropat efter dig och mailat, det var ju rätt länge sen du åkte in.
    Vad bra att dom har sån koll på dig, fast jag kan tänka mig att det är jobbigt att ligga inne, speciellt som du har barn hemma.
    Hoppas att det avtar och att bebis ligger kvar ett par veckor till! Det är inte kul att må dåligt under graviditeten... Till slut är det nästan en befrielse att föda, fast det blir tidigare än man tänkt sig....
    Håller alla tummar och tår!
    Kram / Sandra
  10. 5
    Hej! Åh vad skönt att höra ifrån dig, har ropat efter dig och mailat, det var ju rätt länge sen du åkte in.
    Vad bra att dom har sån koll på dig, fast jag kan tänka mig att det är jobbigt att ligga inne, speciellt som du har barn hemma.
    Hoppas att det avtar och att bebis ligger kvar ett par veckor till! Det är inte kul att må dåligt under graviditeten... Till slut är det nästan en befrielse att föda, fast det blir tidigare än man tänkt sig....
    Håller alla tummar och tår!
    Kram / Sandra
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Men hoppsan!

    Här är det en bebbe som har lite för brottom! Du får ha ett ordentligt snack med din lilla knodd. KRAMISAR!!! Skönt att höra en rad ifrån dig och att dem tar hand om er ordentligt. Jag håller dig och ditt lilla busfrö i tankarna.
    Massor med Kramisar!!!!
  12. 6
    Men hoppsan! Här är det en bebbe som har lite för brottom! Du får ha ett ordentligt snack med din lilla knodd. KRAMISAR!!! Skönt att höra en rad ifrån dig och att dem tar hand om er ordentligt. Jag håller dig och ditt lilla busfrö i tankarna.
    Massor med Kramisar!!!!
  13. Medlem sedan
    Feb 2001
    #7

    Håller tummarna

    vet (nästan) vad du går igenom, eftersom min svägerska låg inne för exakt samma anledning som du. Hennes bebis föddes i v 30+5 och det gick jättebra!

    Ger dig allt tålamod jag har för att du ska stå ut! Vad bra att du inte öppnat dig något ännu, varje dag är ju till det positiva för bebisen, men desto jobbigare för dig.
    Har ni gjort viktskattning och sådant?
    Lyckönskningar och tumhållning från mig! Jag har tänkt på dig
    kram!
  14. 7
    Håller tummarna vet (nästan) vad du går igenom, eftersom min svägerska låg inne för exakt samma anledning som du. Hennes bebis föddes i v 30+5 och det gick jättebra!

    Ger dig allt tålamod jag har för att du ska stå ut! Vad bra att du inte öppnat dig något ännu, varje dag är ju till det positiva för bebisen, men desto jobbigare för dig.
    Har ni gjort viktskattning och sådant?
    Lyckönskningar och tumhållning från mig! Jag har tänkt på dig
    kram!
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8

    Åhh vad härligt att höra av dig!

    Jag har tänkt på dig och undrar hur det har gått för dig! Verkar som om bebis har bråttom ut, men vi får hoppas h*n håller sig kvar ett tag:) Kram!
  16. 8
    Åhh vad härligt att höra av dig! Jag har tänkt på dig och undrar hur det har gått för dig! Verkar som om bebis har bråttom ut, men vi får hoppas h*n håller sig kvar ett tag:) Kram!
  17. Dina m A & V + bf 19/1
    #9

    Hej!!

    Var på semesterresa då du åkte in, så jag visste inte om det!! Gick dock tillbaks nu och läste...verkar ju jättejobbigt med värkarna, vilken oro! Så bra iaf att det lugnar ner sig då du ligger inne, och skönt att du ännu inte har öppnat dig. Jag håller tummarna att bebisen stannar många veckor till!

    Lite uppmuntran försöker jag också skicka över, och tålamod, det är ju inte särskilt kul att vara på sjukhus så länge:-( Kram kram!!
  18. 9
    Hej!! Var på semesterresa då du åkte in, så jag visste inte om det!! Gick dock tillbaks nu och läste...verkar ju jättejobbigt med värkarna, vilken oro! Så bra iaf att det lugnar ner sig då du ligger inne, och skönt att du ännu inte har öppnat dig. Jag håller tummarna att bebisen stannar många veckor till!

    Lite uppmuntran försöker jag också skicka över, och tålamod, det är ju inte särskilt kul att vara på sjukhus så länge:-( Kram kram!!
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10

    Oj oj oj!

    Jätteskönt att höra av dej till slut men oj vad jobbigt med så mkt värkar redan. Förstår att ni haft det tufft och dessutom vill man ju gärna att bebis stannar i garaget ett tag till!

    Stor pepp-kram till dej och hoppas verkligen att allt går bra med både dej och bebis.
  20. 10
    Oj oj oj! Jätteskönt att höra av dej till slut men oj vad jobbigt med så mkt värkar redan. Förstår att ni haft det tufft och dessutom vill man ju gärna att bebis stannar i garaget ett tag till!

    Stor pepp-kram till dej och hoppas verkligen att allt går bra med både dej och bebis.
  21. Maria (flisan06)
    #11

    Hej!

    Vi är många som tänkt på dig härinne och det är väldigt skönt att höra ifrån dig. Hoppas att allt går bra och att bebben bestämmer sig för att stanna en stund till!

    Kram
  22. 11
    Hej! Vi är många som tänkt på dig härinne och det är väldigt skönt att höra ifrån dig. Hoppas att allt går bra och att bebben bestämmer sig för att stanna en stund till!

    Kram
  23. Medlem sedan
    Jul 2005
    #12

    Härligt att höra några rader från dig...

    Jobbigt att du har det som du har det... Men vi håller tummarna för att bebis stannar några veckor till!
  24. 12
    Härligt att höra några rader från dig... Jobbigt att du har det som du har det... Men vi håller tummarna för att bebis stannar några veckor till!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar