Längtar efter julen...
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2003
    #1

    Längtar efter julen...

    Åhhh var på Ikea idag en snabbis och där hade de redan börjat ta fram julsakerna, åhhhh jag längtar så dant efter julen, blir så nostalgisk, jag älskar julen faktiskt. TIll och med mörkret där ute då och att tända ljus och mysa hemma :-)))

    Tänkte köpa julgardiner till köket och sätta upp i år, ni har inga tips på sidor där man kan köpa fina julgardiner på nätet? Kollade halens, ellos, josefssons och jotex, men det var inget som riktigt föll mig i smaken.

    Kram Jennie
  2. 1
    Längtar efter julen... Åhhh var på Ikea idag en snabbis och där hade de redan börjat ta fram julsakerna, åhhhh jag längtar så dant efter julen, blir så nostalgisk, jag älskar julen faktiskt. TIll och med mörkret där ute då och att tända ljus och mysa hemma :-)))

    Tänkte köpa julgardiner till köket och sätta upp i år, ni har inga tips på sidor där man kan köpa fina julgardiner på nätet? Kollade halens, ellos, josefssons och jotex, men det var inget som riktigt föll mig i smaken.

    Kram Jennie
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2

    Ååååå

    jag med... Är alldeles jultokig! Maken min fick mig för några år sedan att lova att inte börja spela julusik förrän tidigast i oktober och det är det ju nu! Har dock inte spelat, bara sjungit... *s*

    Har ingen koll på gardiner, tänkte själv bara tänkt köpa tyg och s något enkelt av det. Om jag kan. Maken påstår att han kan, så han får väl sy¨. Fast han är inte så kinkig med julprylar som jag... Jag vill ha jul överalt!! Kulor, ljus, tomtar!! Ge mig mer jul, jag vill ha mer jul!!! *ler*
    Kram
  4. 2
    Ååååå jag med... Är alldeles jultokig! Maken min fick mig för några år sedan att lova att inte börja spela julusik förrän tidigast i oktober och det är det ju nu! Har dock inte spelat, bara sjungit... *s*

    Har ingen koll på gardiner, tänkte själv bara tänkt köpa tyg och s något enkelt av det. Om jag kan. Maken påstår att han kan, så han får väl sy¨. Fast han är inte så kinkig med julprylar som jag... Jag vill ha jul överalt!! Kulor, ljus, tomtar!! Ge mig mer jul, jag vill ha mer jul!!! *ler*
    Kram
  5. Kuben
    #3

    Till och med jag

    längtar efter julen: för första gången i livet! Vet inte vad som har tagit åt mig. Brukar tycka att julen är pest och pina, men nu längtar jag efter alla ljus och allt pyssel. Må det vara hormonerna som sätter igång något?

    Jul, jul strålande jul... *trallallalllaaaaa*
  6. 3
    Till och med jag längtar efter julen: för första gången i livet! Vet inte vad som har tagit åt mig. Brukar tycka att julen är pest och pina, men nu längtar jag efter alla ljus och allt pyssel. Må det vara hormonerna som sätter igång något?

    Jul, jul strålande jul... *trallallalllaaaaa*
  7. Jenny med Gustav
    #4

    Jag osså :)

    Det kommer bli en speciellt jul i år. Första gången för oss i vår lilla familj med ett barn. Gustav blir ett år den femtonde december, så det blir ju liksom en extra högtidsdag för oss då.

    Dessutom tycker jag det ska bli mysigt att vara gravid på julafton. Ingen juklapp slår ju den känslan =)

    Julgardiner är så fint, hoppas jag orkar fixa sådana. Vi tänkte faktiskt ha gran i år, det blir första gången, vi är lite lata av oss.
  8. 4
    Jag osså :) Det kommer bli en speciellt jul i år. Första gången för oss i vår lilla familj med ett barn. Gustav blir ett år den femtonde december, så det blir ju liksom en extra högtidsdag för oss då.

    Dessutom tycker jag det ska bli mysigt att vara gravid på julafton. Ingen juklapp slår ju den känslan =)

    Julgardiner är så fint, hoppas jag orkar fixa sådana. Vi tänkte faktiskt ha gran i år, det blir första gången, vi är lite lata av oss.
  9. Mikue v 13+5
    #5

    Jösses, jag med!

    Tänk vad mysigt! Julen är min favorit eftersom jag då får alla tillfällen att slappna av! Och träffa min släkt och sådär. Och så mysigt med kyla och mörker och tända ljus! Och julsånger! Ja, jösses, nu får det gärna bli jul på en gång! ;)
    KRAM
  10. 5
    Jösses, jag med! Tänk vad mysigt! Julen är min favorit eftersom jag då får alla tillfällen att slappna av! Och träffa min släkt och sådär. Och så mysigt med kyla och mörker och tända ljus! Och julsånger! Ja, jösses, nu får det gärna bli jul på en gång! ;)
    KRAM
  11. Medlem sedan
    Apr 2005
    #6

    Håller med Kuben....

    Ja, inte för att jag brukar tycka att julen är pest och pina men jag brukar då rakt inte längta efter den i september. Men det gjorde jag i år.... och det har inte släppt kan jag säga! Frågade familjen för ett par veckor sedan hur tidigt man egentligen får sätta upp stjärnor och stakar. Kan det vara hormonerna?? En anledning till att jag längtar är nog också att vid jul är jag (vi) så långt komna, kanske kan man slappna av bättre då. UL är avklarat, man känner bebisen varje dag osv. Tror att det spelar stor roll i min längtan! Julen har liksom blivit symbolen för en trygg och väl framåtskridande graviditet!
  12. 6
    Håller med Kuben.... Ja, inte för att jag brukar tycka att julen är pest och pina men jag brukar då rakt inte längta efter den i september. Men det gjorde jag i år.... och det har inte släppt kan jag säga! Frågade familjen för ett par veckor sedan hur tidigt man egentligen får sätta upp stjärnor och stakar. Kan det vara hormonerna?? En anledning till att jag längtar är nog också att vid jul är jag (vi) så långt komna, kanske kan man slappna av bättre då. UL är avklarat, man känner bebisen varje dag osv. Tror att det spelar stor roll i min längtan! Julen har liksom blivit symbolen för en trygg och väl framåtskridande graviditet!
  13. Medlem sedan
    Apr 2004
    #7

    Eh ja

    jag längtar faktiskt lite för ovanlighetens skull,fast vi har tre barn som fyller år runt jul,så det är ganska körigt...
  14. 7
    Eh ja jag längtar faktiskt lite för ovanlighetens skull,fast vi har tre barn som fyller år runt jul,så det är ganska körigt...
  15. Medlem sedan
    Nov 2000
    #8

    Jaa

    Vi har inte firat jul i vårt hus än så det ser jag fram emot. Det ska bli så himla mysigt. Hoppas november går snabbt! =)
  16. 8
    Jaa Vi har inte firat jul i vårt hus än så det ser jag fram emot. Det ska bli så himla mysigt. Hoppas november går snabbt! =)
  17. Medlem sedan
    Aug 2004
    #9

    Samma här!

    Längtar också efter julen, mest för att det var så mysigt att vara gravid över julen sist. I vanliga fall är jag en sån som gillar förberedelserna inför jul, men inte är så förtjust i själva hetsen på julaftonen. Men nu känns det mysigt. Enda molnet på himlen är att jag ju inte vet var vi kommer att bo då, så det är lite svårt att planera...
  18. 9
    Samma här! Längtar också efter julen, mest för att det var så mysigt att vara gravid över julen sist. I vanliga fall är jag en sån som gillar förberedelserna inför jul, men inte är så förtjust i själva hetsen på julaftonen. Men nu känns det mysigt. Enda molnet på himlen är att jag ju inte vet var vi kommer att bo då, så det är lite svårt att planera...
  19. Medlem sedan
    Dec 2003
    #10

    Jag var också på IKEA

    Och fick för första gången på länge en längtan efter jul.
    Jag jobbade för några år sedan på ett köpcentra, och då får man stå ut med julpynt och nonstop julmusik redan från oktober. Man blir något trött:)
    Men i år ska vi baka pepparkakor och pynta så det står härligt till.

    Caroline
  20. 10
    Jag var också på IKEA Och fick för första gången på länge en längtan efter jul.
    Jag jobbade för några år sedan på ett köpcentra, och då får man stå ut med julpynt och nonstop julmusik redan från oktober. Man blir något trött:)
    Men i år ska vi baka pepparkakor och pynta så det står härligt till.

    Caroline

Liknande trådar

  1. längtar ni efter julen
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 14:07
  2. Längtar till julen :)
    By Familjnu in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-02, 17:07
  3. Längtar ni efter julen?
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-11-07, 21:01
  4. Åh vad jag längtar efter
    By ~holy~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 20:18
  5. Åh vad jag längtar efter julen!
    By Beckis m 2 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 14:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar