Fråga till Anja med Emil, Alice och Ivan!
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Fråga till Anja med Emil, Alice och Ivan!

    Angående viktklubben:

    Jag hade ju anmält mig, men hoppade av eftersom de avrådde när man ammar. Samtidigt läser jag ju att det verkar funka för dig trots amning. Du har inte känt av att det påverkar mjölproduktionen eller några andra problem? Anpassar du menyerna på något sätt, eller äter extra kalorier, etc? Hur myckert lägger du i sådana fall på? Tycker du att det funkar bra rent praktiskt? Jag skulle så gärna vilja gå med eftersom jag vill gå ner typ 4-5 kilo innan jag åker till Thailand i december. Jag har börjat motionera massor i form av promenader och lite styrkeövningar hemma. Det ger resultat i bättre kondition, men vågen står STILL. Vore toppen om du kan svara mina frågor.

    Tack på förhand!
  2. 1
    Fråga till Anja med Emil, Alice och Ivan! Angående viktklubben:

    Jag hade ju anmält mig, men hoppade av eftersom de avrådde när man ammar. Samtidigt läser jag ju att det verkar funka för dig trots amning. Du har inte känt av att det påverkar mjölproduktionen eller några andra problem? Anpassar du menyerna på något sätt, eller äter extra kalorier, etc? Hur myckert lägger du i sådana fall på? Tycker du att det funkar bra rent praktiskt? Jag skulle så gärna vilja gå med eftersom jag vill gå ner typ 4-5 kilo innan jag åker till Thailand i december. Jag har börjat motionera massor i form av promenader och lite styrkeövningar hemma. Det ger resultat i bättre kondition, men vågen står STILL. Vore toppen om du kan svara mina frågor.

    Tack på förhand!
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    Hej :o)

    klart jag svarar på dina frågor (så gott jag kan) :o)

    jag vill ju gå ner mkt mer än du och på rätt kort tid. Jag gick med den 1 september och skrev att jag vill gå ner 18 kg till nyår. Då fick jag uträknat utav dem att jag ska äta 1300 kcal per dag. Men eftersom jag ammar så äter jag mer än så. Lägger till så att jag äter runt 1500 (minst) per dag... Låter det vara ok om jag pendlar mellan 1500-1800 eftersom jag vet att jag behöver mer än 1300.

    Har inte märkt någonting på mjölkproduktionen. Det räcker gott t både Ivan o Alice och det verkar ju vara bra mjölk för Ivan vägde ju nu på sin 3-månaderskontroll 7300 g (3890 när han föddes) så det går ju ingen nöd på honom.

    Äter massor av frukt och grönt och balanserar kolhydrater, fett och protein enligt cirkeln inne på viktklubben (är jättebra, för du kan se hur mkt av varje du har ätit när du för in dina måltider, så ibland när jag ser att jag ätit för lite kolhydrater en dag så kan jag tex göra mig en bakad potatis t kvällsmat och på så sätt höja upp det :o) Jag använder inte deras menyer alls utan skriver in vad jag själv ätit coh räknar mina kalorier på det sättet.

    4-5 kg ska inte vara några som helst problem för dig att gå ner till december. Kan det vara så att du ej gått ner för att du omvandlat fett till muskler genom din träning o dina promenader? Muskler väger ju betydligt mkt mer än fett?

    Tycker helt klart du ska gå med om du känner att du vill det. Så länge man gör det på ett vettigt sätt och inte \"bantar\" utan bara ändrar så att man får bättre kostvanor. Jag bantar ju absolut inte utan har i princip bara uteslutit alla snacks och sötsaker och slutat småäta mellan målen och bytt ut standrdmjölk mot mellanmjölk och bregott mot mellanbregott, tar liiite mindre socker i kaffet och såna saker och det gav jättebra resultat direkt.

    det kommer det göra för dig oxå... :o) Lycka till från mig!

    kramis

    Anja
  4. 2
    Hej :o) klart jag svarar på dina frågor (så gott jag kan) :o)

    jag vill ju gå ner mkt mer än du och på rätt kort tid. Jag gick med den 1 september och skrev att jag vill gå ner 18 kg till nyår. Då fick jag uträknat utav dem att jag ska äta 1300 kcal per dag. Men eftersom jag ammar så äter jag mer än så. Lägger till så att jag äter runt 1500 (minst) per dag... Låter det vara ok om jag pendlar mellan 1500-1800 eftersom jag vet att jag behöver mer än 1300.

    Har inte märkt någonting på mjölkproduktionen. Det räcker gott t både Ivan o Alice och det verkar ju vara bra mjölk för Ivan vägde ju nu på sin 3-månaderskontroll 7300 g (3890 när han föddes) så det går ju ingen nöd på honom.

    Äter massor av frukt och grönt och balanserar kolhydrater, fett och protein enligt cirkeln inne på viktklubben (är jättebra, för du kan se hur mkt av varje du har ätit när du för in dina måltider, så ibland när jag ser att jag ätit för lite kolhydrater en dag så kan jag tex göra mig en bakad potatis t kvällsmat och på så sätt höja upp det :o) Jag använder inte deras menyer alls utan skriver in vad jag själv ätit coh räknar mina kalorier på det sättet.

    4-5 kg ska inte vara några som helst problem för dig att gå ner till december. Kan det vara så att du ej gått ner för att du omvandlat fett till muskler genom din träning o dina promenader? Muskler väger ju betydligt mkt mer än fett?

    Tycker helt klart du ska gå med om du känner att du vill det. Så länge man gör det på ett vettigt sätt och inte \"bantar\" utan bara ändrar så att man får bättre kostvanor. Jag bantar ju absolut inte utan har i princip bara uteslutit alla snacks och sötsaker och slutat småäta mellan målen och bytt ut standrdmjölk mot mellanmjölk och bregott mot mellanbregott, tar liiite mindre socker i kaffet och såna saker och det gav jättebra resultat direkt.

    det kommer det göra för dig oxå... :o) Lycka till från mig!

    kramis

    Anja
  5. Medlem sedan
    Oct 2003
    #3

    Vad duktig du är!!

    Är oxå med där men just nu går det inget bra...motivationen är som bortblåst.

    Kram
  6. 3
    Vad duktig du är!! Är oxå med där men just nu går det inget bra...motivationen är som bortblåst.

    Kram
  7. Medlem sedan
    Aug 2004
    #4

    Inte Anja men kan svara lite ändå :-)

    Jag namälde mig i slutet av augusti. Helammar och går därför inte in stenhårt för att gå ner allt för fort. Har sammalagt gått ner 6 kg sedan 25/8 och känner mig nöjd än så länge. DEn första mån. gick jag ner 4.5 tror jag. Jag ska äta ca 1400 kcl men håller inte så hårt på dert. Jag äter om jag är hungrig helt enkelt. Jag tycker att det är ett bra verktyg för att ha koll på hur mycket man stoppar i sig. Har inte märkt ngt med mjölken att det ska blivit mindre. Det var första andra veckan som hon åt oftare men då vet jag inte om det hade med det att göra. För att vara på den säkra sidan var jag mer noga att dricka mycket vatten och se till att inte blir hungrig. Kanske inte helt rätt men det funkade för mig i alla fall! :-)

    Lycka till!!
  8. 4
    Inte Anja men kan svara lite ändå :-) Jag namälde mig i slutet av augusti. Helammar och går därför inte in stenhårt för att gå ner allt för fort. Har sammalagt gått ner 6 kg sedan 25/8 och känner mig nöjd än så länge. DEn första mån. gick jag ner 4.5 tror jag. Jag ska äta ca 1400 kcl men håller inte så hårt på dert. Jag äter om jag är hungrig helt enkelt. Jag tycker att det är ett bra verktyg för att ha koll på hur mycket man stoppar i sig. Har inte märkt ngt med mjölken att det ska blivit mindre. Det var första andra veckan som hon åt oftare men då vet jag inte om det hade med det att göra. För att vara på den säkra sidan var jag mer noga att dricka mycket vatten och se till att inte blir hungrig. Kanske inte helt rätt men det funkade för mig i alla fall! :-)

    Lycka till!!

Liknande trådar

  1. Anja m Emil, Alice & Ivan...
    By Stumpan från junigruppen in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 06:49
  2. Till Anja m Emil, Alice & Ivan...
    By mananna in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 19:56
  3. Anja m Emil, Alice & Ivan
    By cia-75 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-18, 11:20
  4. Anja med Emil-00, Alice-04 och Ivan-05
    By _basilika_ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 21:01
  5. Anja med Emil, Alice och Ivan
    By stardust74 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-29, 21:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar