Natten ons-tor på förlossningen...
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Natten ons-tor på förlossningen...

    Var på BM-besök på onsdag fm. Hade då + 2 i urinen. HAde OK blodtryck. Men min BM sa att åk in om du blir sämre. Sa då att jag hade sååå ont i reyggen, trodde att jag sträckt mig bara.

    Men jag blev bara sämre! Sprang på toa hela tiden och hade så ont i ryggen, kunde liksom inte ta djupa andetag. Så kl 18 åkte jag in, själv, sambon var ju med Freja. Jag kände ju att det inte var bebis på G liksom.

    Väl inne hade jag HÖGT blodtryck (165/100) och hög puls (97-104). Sprang på toa hela tiden.

    Blev så paff då de sa att de ville ha mig inne över natten pga bla blodtrycket, men även mina konstiga \"symtom\".

    De tog massa prover m.m. Bla var min sänka hög. Det konstaterades på fm att det nog var urinvägsinfektion jag hade. Fick pencillin.

    Men har bara fortsatt att känna mig \"down\". Har haft ont i kroppen liksom! Nu har jag så ont i mina knän så jag kan knappt gå i trappan! Ryggontet är borta.

    Tror nu att jag har en infektion i kroppen, det går endel elände på dagis nämligen. Men är inte förkyld liksom. Men man kan ju ändå ha \"något\" i kroppen.

    Urinodlingen visade ingen UV infektion, men de sa att jag skulle forsätta att äta pencillin, att det inte alltid visar sig. Jag tycker det känns bättre med kisseriet nu så det har nog hjälpt.

    Tror att sänkan var hög pga infektioen i kroppen faktiskt. Även att jag hade ont i kroppen berodde på infektioen. Tror då JAG. *s*

    De skickade hem mig vid 14-tiden och sa att jag var tvungen att höra av mig om jag blev sämre! De sa att antigen var det UV infektioen eller början till havandeskapsförgiftning. De kände att mer kunde de inte göra.

    Snacka om jobbigt då jag var tvungen att stanna över natten! Jag hade ju bara sagt hej till Freja och sagt att jag skulle komma om någon timme ju... :-(

    Ja ja, nu har jag bara ont, ont i knäna och känner mig trött. Allt känns jobbigt. Orkar inte vara med Freja, orkar inget!

    Nu får bebisen komma snart! :-)
  2. 1
    Natten ons-tor på förlossningen... Var på BM-besök på onsdag fm. Hade då + 2 i urinen. HAde OK blodtryck. Men min BM sa att åk in om du blir sämre. Sa då att jag hade sååå ont i reyggen, trodde att jag sträckt mig bara.

    Men jag blev bara sämre! Sprang på toa hela tiden och hade så ont i ryggen, kunde liksom inte ta djupa andetag. Så kl 18 åkte jag in, själv, sambon var ju med Freja. Jag kände ju att det inte var bebis på G liksom.

    Väl inne hade jag HÖGT blodtryck (165/100) och hög puls (97-104). Sprang på toa hela tiden.

    Blev så paff då de sa att de ville ha mig inne över natten pga bla blodtrycket, men även mina konstiga \"symtom\".

    De tog massa prover m.m. Bla var min sänka hög. Det konstaterades på fm att det nog var urinvägsinfektion jag hade. Fick pencillin.

    Men har bara fortsatt att känna mig \"down\". Har haft ont i kroppen liksom! Nu har jag så ont i mina knän så jag kan knappt gå i trappan! Ryggontet är borta.

    Tror nu att jag har en infektion i kroppen, det går endel elände på dagis nämligen. Men är inte förkyld liksom. Men man kan ju ändå ha \"något\" i kroppen.

    Urinodlingen visade ingen UV infektion, men de sa att jag skulle forsätta att äta pencillin, att det inte alltid visar sig. Jag tycker det känns bättre med kisseriet nu så det har nog hjälpt.

    Tror att sänkan var hög pga infektioen i kroppen faktiskt. Även att jag hade ont i kroppen berodde på infektioen. Tror då JAG. *s*

    De skickade hem mig vid 14-tiden och sa att jag var tvungen att höra av mig om jag blev sämre! De sa att antigen var det UV infektioen eller början till havandeskapsförgiftning. De kände att mer kunde de inte göra.

    Snacka om jobbigt då jag var tvungen att stanna över natten! Jag hade ju bara sagt hej till Freja och sagt att jag skulle komma om någon timme ju... :-(

    Ja ja, nu har jag bara ont, ont i knäna och känner mig trött. Allt känns jobbigt. Orkar inte vara med Freja, orkar inget!

    Nu får bebisen komma snart! :-)
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Låter jobbigt

    Det där låter inte roligt alls. Skönt att penicillinet verkar göra det hela (vad det nu är) bättre, men det låter ändå inte roligt. Och extra jobbigt blir det ju när man inte orkar något alls.

    Jag hoppas att du blir piggare snart!
  4. 2
    Låter jobbigt Det där låter inte roligt alls. Skönt att penicillinet verkar göra det hela (vad det nu är) bättre, men det låter ändå inte roligt. Och extra jobbigt blir det ju när man inte orkar något alls.

    Jag hoppas att du blir piggare snart!

Liknande trådar

  1. visit över natten i förlossningen
    By piga in forum _1006 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-04, 09:23
  2. OäF - natten före natten före dopparedan
    By Erindriel in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 00:55
  3. Natten på förlossningen
    By _Mia_ in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 19:13
  4. ska in på förlossningen nu....
    By malmötösen in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 13:08
  5. förlossningen..
    By Zehra in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 09:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar