liten i maten
Småbarn
  1. My
    #1

    liten i maten

    Hjälp! Jag blir så trött på min 2: åring. Har i och för sig aldrig ätit mycket. Nu är det ganska minimalistiskt.

    Känner ingen matglädje, matro eller intresse. Hur vänder man detta? Nu styr hon hela matsiutationen.

    Kan tillägga att hon är liten i maten på dagis oxå. I övrigt glad och pigg.
  2. 1
    liten i maten Hjälp! Jag blir så trött på min 2: åring. Har i och för sig aldrig ätit mycket. Nu är det ganska minimalistiskt.

    Känner ingen matglädje, matro eller intresse. Hur vänder man detta? Nu styr hon hela matsiutationen.

    Kan tillägga att hon är liten i maten på dagis oxå. I övrigt glad och pigg.
  3. a
    #2

    Har hört....

    att det är normalt i den åldern. våran 2-åring kan vara jättetramsig ibland när vi ska äta. Myror i hela kroppen, petar i maten med dålig aptit, äter knappt nånting även om det är favoritmaten. Han äter bra om jag matar honom men vi vill helst att han äter själv för han vet ju såväl hur man gör. Tramsar han får han lämna bordet har vi sagt, då får han gå hungrig och det blir inget annat en stund efter måltiden är över. Men så kommer det vissa gånger som han är jätteduktigt och äter ganska bra.

    Så var konsekventa och ha tydliga regler om vad som gäller när det gäller maten osv. Låt inte henne ta över för mycket. Och oroa dig inte, så länge hon är pigg å glad så är det ingen fara. Jag har hört mängder med 2-åringar som man får lirka i dom maten. Många 2-åringar äter jättedåligt.
  4. 2
    Har hört.... att det är normalt i den åldern. våran 2-åring kan vara jättetramsig ibland när vi ska äta. Myror i hela kroppen, petar i maten med dålig aptit, äter knappt nånting även om det är favoritmaten. Han äter bra om jag matar honom men vi vill helst att han äter själv för han vet ju såväl hur man gör. Tramsar han får han lämna bordet har vi sagt, då får han gå hungrig och det blir inget annat en stund efter måltiden är över. Men så kommer det vissa gånger som han är jätteduktigt och äter ganska bra.

    Så var konsekventa och ha tydliga regler om vad som gäller när det gäller maten osv. Låt inte henne ta över för mycket. Och oroa dig inte, så länge hon är pigg å glad så är det ingen fara. Jag har hört mängder med 2-åringar som man får lirka i dom maten. Många 2-åringar äter jättedåligt.

Liknande trådar

  1. Liten uppdatering om maten
    By erica76 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 10:37
  2. Ner med maten, jag ska åka
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 07:49
  3. Hur går det med maten..
    By Marmelad in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 09:14
  4. Liten i maten
    By Margareta m Jennifer in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 12:17
  5. liten i maten
    By ullen6 in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 23:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar