ojojojoj...
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    ojojojoj...

    Värst vad folk handlar på sig vinterkläder, det känns nästan lite hysteriskt här i bland tycker jag ! =)

    E det bara jag som tar det lilla lugna och köper grejerna vid behov?
    Okej, en overall, en mössa och ett par vinterskor har jag köpt och ska väl köpa ett par vintervantar och något att ha i halsen.

    Men det känns nästan lite som att folk \"överhandlar\" sig lite.....

    Det måste väl finnas annat att lägga pengarna på än en herrans massa barnkläder, t.ex på sig själv ? å vi bor ju faktiskt inte heller på Arktis så att vi behöver en massa \"special special\" ! =)

    slåååååå mig inte nu bara...... =)

  2. 1
    ojojojoj... Värst vad folk handlar på sig vinterkläder, det känns nästan lite hysteriskt här i bland tycker jag ! =)

    E det bara jag som tar det lilla lugna och köper grejerna vid behov?
    Okej, en overall, en mössa och ett par vinterskor har jag köpt och ska väl köpa ett par vintervantar och något att ha i halsen.

    Men det känns nästan lite som att folk \"överhandlar\" sig lite.....

    Det måste väl finnas annat att lägga pengarna på än en herrans massa barnkläder, t.ex på sig själv ? å vi bor ju faktiskt inte heller på Arktis så att vi behöver en massa \"special special\" ! =)

    slåååååå mig inte nu bara...... =)

  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    hmmm....kanske lite dåligt exempel...

    på vad man kunde lägga pengarna på i stället, men ni förstår kanske vad jag vill ha sagt ändå ! =)
  4. 2
    hmmm....kanske lite dåligt exempel... på vad man kunde lägga pengarna på i stället, men ni förstår kanske vad jag vill ha sagt ändå ! =)
  5. bella
    #3

    Du har så rätt...

    Jag har värsta lagret men sen är en del secondhand också...Bla ett par sprillans nya täckbrallor fr Pop som jag hittade på myrorna 40 kr o ett par så gott som nya kavat kängor på bytardag för 30 kr...

    Men jag har i stort alledes för mycket..

    Tur att man är gravid igen..
  6. 3
    Du har så rätt... Jag har värsta lagret men sen är en del secondhand också...Bla ett par sprillans nya täckbrallor fr Pop som jag hittade på myrorna 40 kr o ett par så gott som nya kavat kängor på bytardag för 30 kr...

    Men jag har i stort alledes för mycket..

    Tur att man är gravid igen..
  7. Mirva m. Vincent -04 & Dominic -05
    #4

    Men det är ju så kul med barnkläder!

    Och jag handlar alltid lite extra bara för att kunna variera lite, älskar t ex olika mössor och vantar och vill inte att mina barn ska gå i samma varje dag nej.
  8. 4
    Men det är ju så kul med barnkläder! Och jag handlar alltid lite extra bara för att kunna variera lite, älskar t ex olika mössor och vantar och vill inte att mina barn ska gå i samma varje dag nej.
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    Jag tycker också att det är väldigt...

    skoj med barnkläder men jag brukar använda allt som jag köper. Iår är dock första året som jag har dubbla uppsättningar men det beror på att det är första vintern utan blöja också:-) Sen har jag kvar som mössor och handskar från föregående år och sen har jag handlat som täckbyxor på Tradera.
  10. 5
    Jag tycker också att det är väldigt... skoj med barnkläder men jag brukar använda allt som jag köper. Iår är dock första året som jag har dubbla uppsättningar men det beror på att det är första vintern utan blöja också:-) Sen har jag kvar som mössor och handskar från föregående år och sen har jag handlat som täckbyxor på Tradera.
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6

    Äh, det är ju bara för att vi är på barnkläder nu

    Då blir det nog så att de som är klädintresserade hänger här inne, och de lägger gärna ner lite extra tid och/eller pengar på att hitta det de vill ha, och måste därmed vara ute i god tid.

    Dessutom tror jag att många barn har samma mössa/vantar/fuskpolo/halsduk osv som förra året. En hel del av ytterkläderna är säkert ärvda av storasyskon också. Så det ser nog värre ut än vad det är. :-)
  12. 6
    Äh, det är ju bara för att vi är på barnkläder nu Då blir det nog så att de som är klädintresserade hänger här inne, och de lägger gärna ner lite extra tid och/eller pengar på att hitta det de vill ha, och måste därmed vara ute i god tid.

    Dessutom tror jag att många barn har samma mössa/vantar/fuskpolo/halsduk osv som förra året. En hel del av ytterkläderna är säkert ärvda av storasyskon också. Så det ser nog värre ut än vad det är. :-)
  13. Mirva m. Vincent -04 & Dominic -05
    #7

    Jag hinner oftast inte

    använda allt jag köper. Även om jag försöker =)
  14. 7
    Jag hinner oftast inte använda allt jag köper. Även om jag försöker =)
  15. Mirva m. Vincent -04 & Dominic -05
    #8

    Min yngsta son

    kan knappast ha ens ngt från Vincent iom att Dominic är född nu i september och Vincent i april -04. Vi har inga ärvda saker till Vincent.
  16. 8
    Min yngsta son kan knappast ha ens ngt från Vincent iom att Dominic är född nu i september och Vincent i april -04. Vi har inga ärvda saker till Vincent.
  17. Medlem sedan
    Apr 2000
    #9

    Trist för dig

    Varför shoppar du så överdrivet mycket då?
  18. 9
    Trist för dig Varför shoppar du så överdrivet mycket då?
  19. eva
    #10

    håller med dig

    när hinner man använda allt, några har flera overaller, jacka + byxa, finkappa??+ andra jackor...

    vad är det man saknar i sitt liv som man måste fylla med shopping?
  20. 10
    håller med dig när hinner man använda allt, några har flera overaller, jacka + byxa, finkappa??+ andra jackor...

    vad är det man saknar i sitt liv som man måste fylla med shopping?
  21. Medlem sedan
    Apr 2000
    #11

    Men annat än vinterkläder kan han väl ärva?

    Bodys, tröjor, byxor och sådant?
  22. 11
    Men annat än vinterkläder kan han väl ärva? Bodys, tröjor, byxor och sådant?
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12

    Tja..

    jag har också ett septemberbarn och ett aprilbarn.

    Och min erfarenhet är att det nu under sommaren inte ens var aktuellt med annat än kortärmade bodys eller t-shirtar. Och sånt använder man ju inte på ett nyfött septemberbarn direkt.

    Nu råkar mina ungar vara av olika kön, men det enda som de har kunnat ärva av varandra förutom nån enstaka långärmad body och nåt par brallor är pyamaser. Och det är pga \"säsongen\".

  24. 12
    Tja.. jag har också ett septemberbarn och ett aprilbarn.

    Och min erfarenhet är att det nu under sommaren inte ens var aktuellt med annat än kortärmade bodys eller t-shirtar. Och sånt använder man ju inte på ett nyfött septemberbarn direkt.

    Nu råkar mina ungar vara av olika kön, men det enda som de har kunnat ärva av varandra förutom nån enstaka långärmad body och nåt par brallor är pyamaser. Och det är pga \"säsongen\".

  25. Anonym
    #13

    sant

    en overall och en jacka+byxor tycker jag är lagom. Sedan stövlar, mössa, vantar och fuskpolo.
    Nu har min äldsta dotter två jackor, ett rent misstag;) Jga trodde inte hon kunde ha sin jacka i 98/104 men den är fortfarande stor så....

    Sedan tror jag många skrev in även höstkläder i enkäten. Och för övrigt så vet jag ungefär vad jag saknat de tidigare åren och köper därför på mig när jag hittar (har iof inte köpt mycket mer än stövlar samt overall och jacka till lillan i år, även det en miss då jag trodde hon skulle kunna ärva syrrans gamla...)
  26. 13
    sant en overall och en jacka+byxor tycker jag är lagom. Sedan stövlar, mössa, vantar och fuskpolo.
    Nu har min äldsta dotter två jackor, ett rent misstag;) Jga trodde inte hon kunde ha sin jacka i 98/104 men den är fortfarande stor så....

    Sedan tror jag många skrev in även höstkläder i enkäten. Och för övrigt så vet jag ungefär vad jag saknat de tidigare åren och köper därför på mig när jag hittar (har iof inte köpt mycket mer än stövlar samt overall och jacka till lillan i år, även det en miss då jag trodde hon skulle kunna ärva syrrans gamla...)
  27. Lisa
    #14

    Fast nog är väl tex storlek 62

    alltid storlek 62?? Oberoende av säsong?
  28. 14
    Fast nog är väl tex storlek 62 alltid storlek 62?? Oberoende av säsong?
  29. Lisa
    #15

    eller kan han inte ens ärva vincents INTE använda

    POLARN kläder??
    För visst var det väl viktigt med klädmärket va?
  30. 15
    eller kan han inte ens ärva vincents INTE använda POLARN kläder??
    För visst var det väl viktigt med klädmärket va?
  31. Anonym
    #16

    hehe finkappa

    är ett roligt \"behov\" som även jag gärna har. Köpte en finkappa i stl 86 för 80 kr på en bytardag till äldsta dottern som lillasyster nu ärvt. Hoppas på att hitta något i samma prisklass i stl 110-116 i år ;))) Absolut inget måste men så kul de få gånger de används...
  32. 16
    hehe finkappa är ett roligt \"behov\" som även jag gärna har. Köpte en finkappa i stl 86 för 80 kr på en bytardag till äldsta dottern som lillasyster nu ärvt. Hoppas på att hitta något i samma prisklass i stl 110-116 i år ;))) Absolut inget måste men så kul de få gånger de används...
  33. Medlem sedan
    Dec 2002
    #17

    förra året? =)

    Viktor har sin fuskpolo från PoP för tredje året i år =)
    (ja, den var lite stor första året, men den är fortfarande helt perfekt) o han kan fortfarande ha sin stickade mössa med P på (om nån minns dem, de fanns också på PoP för tre år sen *s*) men nu i höst blir nog sista varvet.

    Vantar är från förra året, men han har fått en ny stickad mössa, en ny fuskpolo från HM (som typ är för liten redan, fast den var stl \"3år\") och nya vinterskor (men bara ett par).
    Men bävernylonmössan är nog för liten nu är jag rädd. Den har vi haft i två vintrar så det var kanske dags... =)
  34. 17
    förra året? =) Viktor har sin fuskpolo från PoP för tredje året i år =)
    (ja, den var lite stor första året, men den är fortfarande helt perfekt) o han kan fortfarande ha sin stickade mössa med P på (om nån minns dem, de fanns också på PoP för tre år sen *s*) men nu i höst blir nog sista varvet.

    Vantar är från förra året, men han har fått en ny stickad mössa, en ny fuskpolo från HM (som typ är för liten redan, fast den var stl \"3år\") och nya vinterskor (men bara ett par).
    Men bävernylonmössan är nog för liten nu är jag rädd. Den har vi haft i två vintrar så det var kanske dags... =)
  35. bigmouth med edith
    #18

    jag HOPPAS de som skrivit är hysteriska

    för annars innebär det att Edith har alldeles för få vinterplagg. :O *stressad*
  36. 18
    jag HOPPAS de som skrivit är hysteriska för annars innebär det att Edith har alldeles för få vinterplagg. :O *stressad*
  37. Medlem sedan
    Mar 2003
    #19

    Hahaha..

    Jo här uppe i Norrbotten kan det faktiskt bli -40 om man har otur. Nu är det ett par år sen sist. Men ändå.

    Jag tycker ändå inte jag har köpt några onödiga saker åt Klara i år.
    Hon har fått ett två delat set (bruna 3i1)och en begad overall. Ett par nya goretexdojor, 2 ullunderställ. Höstmössa. 3 par fingervantar. Och ullsockar. Suuupervarm mössa har hon sen förra året.
    Och 2 par tjockare vantar ska jag köpa snart.



  38. 19
    Hahaha.. Jo här uppe i Norrbotten kan det faktiskt bli -40 om man har otur. Nu är det ett par år sen sist. Men ändå.

    Jag tycker ändå inte jag har köpt några onödiga saker åt Klara i år.
    Hon har fått ett två delat set (bruna 3i1)och en begad overall. Ett par nya goretexdojor, 2 ullunderställ. Höstmössa. 3 par fingervantar. Och ullsockar. Suuupervarm mössa har hon sen förra året.
    Och 2 par tjockare vantar ska jag köpa snart.



  39. Medlem sedan
    Mar 2003
    #20

    Jamen..

    en aprilunge har kanske strl 62 i (vi säger) juni. Och en septemberunge har 62 i (vi säger) november.

    Har man då äldsta barnet född i april kanske den \"ärva\" garderoben skulle bestå av enbart sommarkläder. Fattar du? Det är väl ingen hit att sätta på sommarkläder (shorts, t-shirts, kortärmade bodys, tunna kläder) på vintern?

    Därför säger jag att pyamaser oftast funkar att ärva, men efter som det är ett plagg som slits extremt snabbt vill kanske Mirva köpa nya?

    Oskar har fått sova i syrrans rosa pyamaser, för jag bryr mig inte så mycket.
  40. 20
    Jamen.. en aprilunge har kanske strl 62 i (vi säger) juni. Och en septemberunge har 62 i (vi säger) november.

    Har man då äldsta barnet född i april kanske den \"ärva\" garderoben skulle bestå av enbart sommarkläder. Fattar du? Det är väl ingen hit att sätta på sommarkläder (shorts, t-shirts, kortärmade bodys, tunna kläder) på vintern?

    Därför säger jag att pyamaser oftast funkar att ärva, men efter som det är ett plagg som slits extremt snabbt vill kanske Mirva köpa nya?

    Oskar har fått sova i syrrans rosa pyamaser, för jag bryr mig inte så mycket.
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. ojojojoj
    By toudelou in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-23, 20:38
  2. ojojojoj
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 11:55
  3. Ojojojoj...
    By MarjaMorevna in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 10:37
  4. ojojojoj
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 14:35
  5. ojojojoj...
    By Burk-Anna in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 21:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar