Hur stora ska dom vara?
_0509 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2004
    #1

    Hur stora ska dom vara?

    Är lite intresserad av att veta eftersom Erik är född för tidigt. Folk tittar lite konstigt i affärerna när man säger att han är si och så gammal.
    mitt pyre vägde 4960 sist han går upp jätte mycket/ dag nu, så jag tippar på atthan ligger på 5,2 kanske.. sedan är han 57 cm lång.
    Han var 45 lång när han föddes och vägde 2390 men gick ner till 2085 innan det vände. Jag tycker att det är så häftigt när han vuxit ur de kläder som suttit som en hösäck på honom tidigare. 45 storlekarna ser så pytte små ut. har skänkt mycket till barnavd. här i visby, som extrakläder till de små
  2. 1
    Hur stora ska dom vara? Är lite intresserad av att veta eftersom Erik är född för tidigt. Folk tittar lite konstigt i affärerna när man säger att han är si och så gammal.
    mitt pyre vägde 4960 sist han går upp jätte mycket/ dag nu, så jag tippar på atthan ligger på 5,2 kanske.. sedan är han 57 cm lång.
    Han var 45 lång när han föddes och vägde 2390 men gick ner till 2085 innan det vände. Jag tycker att det är så häftigt när han vuxit ur de kläder som suttit som en hösäck på honom tidigare. 45 storlekarna ser så pytte små ut. har skänkt mycket till barnavd. här i visby, som extrakläder till de små
  3. Kerstin med Martin-00 & Linus 050912 (fd Winnie)
    #2

    Min äldsta son...

    vägde 2510 g och var 45 cm lång när han föddes i vecka 37+1. Så Erik var ju inte speciellt liten eftersom han föddes såpass mycket tidigare. Så länge han följer sin kurva så är ju allt OK. Bry dig inte om vad andra säger, de har bara glömt att bebisar ÄR små =)
  4. 2
    Min äldsta son... vägde 2510 g och var 45 cm lång när han föddes i vecka 37+1. Så Erik var ju inte speciellt liten eftersom han föddes såpass mycket tidigare. Så länge han följer sin kurva så är ju allt OK. Bry dig inte om vad andra säger, de har bara glömt att bebisar ÄR små =)
  5. Anna med Leo -03 och Antonia
    #3

    Kolla på BVC

    Du kan ju få se kurvan där och då ser du hur stort normalspannet är. Man ska ju följa sin egen kurva så det finns stora variationer mellan barn utan att det är något konstigt. Mina barn har varit väldigt små vid födseln och de är inte för tidigt födda (en vecka före bf). Sonen var 47 lång och vägde 2780 och dottern 44 lång och vägde 2455. Ingen har tittat konstigt på oss, fast många har trott att vi fått prematura barn. Vi har fått positiva reaktioner om att vi fått så små och söta barn. Tråkigt att det inte har varit så för dig! Jag tycker att det låter jättebra med Eriks vikt- och längduppgång!

    Kram!
  6. 3
    Kolla på BVC Du kan ju få se kurvan där och då ser du hur stort normalspannet är. Man ska ju följa sin egen kurva så det finns stora variationer mellan barn utan att det är något konstigt. Mina barn har varit väldigt små vid födseln och de är inte för tidigt födda (en vecka före bf). Sonen var 47 lång och vägde 2780 och dottern 44 lång och vägde 2455. Ingen har tittat konstigt på oss, fast många har trott att vi fått prematura barn. Vi har fått positiva reaktioner om att vi fått så små och söta barn. Tråkigt att det inte har varit så för dig! Jag tycker att det låter jättebra med Eriks vikt- och längduppgång!

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    Så får jag fortfarande

    men mina stora tjejer. De är nu 2,5år och är 90cm långa och ävger 13,5kilo alltså helt normalstora för sin ålder.
    De var 43 resp. 45cm långa och vägde 2335 resp. 2475g när de föddes (v.37+5 så de är inte födda för tidigt) och jag tycker alla tittat konstigt när man sagt hur gamla de är ända sedan födseln och upp tills nu...men nu är det nog snarare för att de sitter snällt i vagnen och så pratar de ju inte det verkar andra ha svårt att förstå...

    Han kommer växa ifatt, men det verkar som att man får höra att de är små ändå...

    Och han har ju blivit en stor kille nu :)

    Kram
  8. 4
    Så får jag fortfarande men mina stora tjejer. De är nu 2,5år och är 90cm långa och ävger 13,5kilo alltså helt normalstora för sin ålder.
    De var 43 resp. 45cm långa och vägde 2335 resp. 2475g när de föddes (v.37+5 så de är inte födda för tidigt) och jag tycker alla tittat konstigt när man sagt hur gamla de är ända sedan födseln och upp tills nu...men nu är det nog snarare för att de sitter snällt i vagnen och så pratar de ju inte det verkar andra ha svårt att förstå...

    Han kommer växa ifatt, men det verkar som att man får höra att de är små ändå...

    Och han har ju blivit en stor kille nu :)

    Kram

Liknande trådar

  1. vara m på möhippan el inte stora frågan?
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-07-26, 11:42
  2. hur mycket för stora får de vara????????
    By Nilla med 4 barn in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-29, 12:24
  3. Kan sambon vara vård av barn m stora
    By ninni79 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:59
  4. Hann vara på stora sjukhuset
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 10:47
  5. Hur stora måste barnen vara...
    By Karolina m.W & bf3/7 in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-10, 13:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar