Ensam vårdnad?
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. fialotta
    #1

    Ensam vårdnad?

    Vad händer om jag inte vill skriva på pappret ang gemensam vårdnad?

    Alltså om pappan vill ha gemensam vårdnad, med jag vill ha ensam.
  2. 1
    Ensam vårdnad? Vad händer om jag inte vill skriva på pappret ang gemensam vårdnad?

    Alltså om pappan vill ha gemensam vårdnad, med jag vill ha ensam.
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2

    ungefär så här

    Är ni inte gifta så får du automatiskt ensam vårdnad. Ett faderskapstest kommer tas om pappan vill det och i samband med det får man fylla i om man vill ha gemensam vårdnad. Vill du inte av någon anledning ha gv så behöver du inte skriva på det.
    Det som däremot kan hända om pappan vill ha gv är att han kan ta det till tingsrätten. Där dömmer dem till gv om det anses vara för barnets bästa. Vad som anses vara anledning till ev brukar vara om pappan har alkohol- eller drogproblem, har misshandlat dig eller barnet eller om ni har riktigt svåra sammarbetssvårigheter.
  4. 2
    ungefär så här Är ni inte gifta så får du automatiskt ensam vårdnad. Ett faderskapstest kommer tas om pappan vill det och i samband med det får man fylla i om man vill ha gemensam vårdnad. Vill du inte av någon anledning ha gv så behöver du inte skriva på det.
    Det som däremot kan hända om pappan vill ha gv är att han kan ta det till tingsrätten. Där dömmer dem till gv om det anses vara för barnets bästa. Vad som anses vara anledning till ev brukar vara om pappan har alkohol- eller drogproblem, har misshandlat dig eller barnet eller om ni har riktigt svåra sammarbetssvårigheter.
  5. -Jools-
    #3

    Vad som händer?

    Förhoppningsvis så blir det strid om inte några andra omständigheter än egen vilja är skälet till att önska ensam vårdnad.

    Motsätter sig pappan din önskan så tar väl hela processen ett till ett par år att driva utan garantier att tilldela dig vårdnaden.
  6. 3
    Vad som händer? Förhoppningsvis så blir det strid om inte några andra omständigheter än egen vilja är skälet till att önska ensam vårdnad.

    Motsätter sig pappan din önskan så tar väl hela processen ett till ett par år att driva utan garantier att tilldela dig vårdnaden.

Liknande trådar

  1. Ensam vårdnad
    By Anonym in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 15:03
  2. Ensam vårdnad?
    By PinkDaisy in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-08, 18:55
  3. Ensam vårdnad
    By anonymt namn in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 20:22
  4. Ensam vårdnad?
    By anna_999 in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 17:06
  5. Ensam vårdnad?
    By Celia in forum Separation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-16, 13:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar