Då är det dags för nya tag....
Vikt
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Då är det dags för nya tag....

    Har varit borta härifrån ett tag nu...det var nog ett år sen eller nåt va?

    Saga är född och magen har läkt ihop en del efter kejsarsnittet så nu är det dags för motion och att försöka gå ner i vikt.

    Har gått en promenad i snabb takt på ca 60 min i tre dgr i rad för första gången sen april tror jag.
    Det känns i benen nu kan jag säga *s*....

    Har gått ner allt som jag gick upp under graviditeten..jag gick upp 11 kilo men de var borta redan en vecka efter hon kommit ut. *skönt*....

    Nu pendlar vikten ett kilo upp och ner hela tiden här..har inte tagit tag i det ordentligt ännu..har ätit en del gottis..
    Har smaskat i mig kakor och godis varje dag både under graviditeten och efteråt...

    Men från och med imorgon är det nog...

    ska tvinga mig ut på minst en timmes promenad varje dag..och har jag ork o tid ska jag gå en timme till..alltså en timme på förmiddagen och en timme på eftermiddagen.

    Skulle gärna gjort det idag om jag haft tid..men jag hann bara med en runda idag.
    och nu mörknar det snart..jag vägrar att gå i mörker ute i smålands mörkaste skogar.
    *r rädd för alla djur som kan hoppa fram *s*....jag är så harig.

    Men det är kul nu och kunna gå ner i vikt igen...mitt mål är att kunna köpa och använda polarn och pyrets och Gina tricots kläder utan att ha en massa synliga valkar..
    Deras kläder är såååå fina..men tyvärr är deras storlekar så små eller tajta av sig..har sutkat länge efter att kunna få på mig såna kläder.
    Jag hade nån pop mammatröja då jag väntade Loke..men jag såg tjockare ut i dem än vad jag egentligen är iom att de är randiga på tvären..(inget bra ju).

    Nu har jag kämparglöd utav helsike ska jag tala om...jag vill verkligen kunna köpa normala kläder som inte är stora som hus..jag skäms att komma fram till kassan med byxor och tröjor i stl 48/50-50/52...speciellt då det är folk som man känner i kassan ibland som är trådsmala och snygga.

    Jag ska gå utav bara fan i höst och vinter...gå och gå och gå och gå...varje dag. För nu ska magen bort !!

    Det är mest magen jag vill ha någorlunda platt...till att börja med åtminstone..men sit ups pallar jag inte med..det är nåt som jag aldrig klarat att göra. Så vad som helst förutom sit ups. (men sit ups får jag ändå inte göra på ett tag iom snittet)

    När jag promenerar så håller jag in magen så länge jag kan..för det ska visst stärka musklerna medans man går.

    Ska se om jag kan komma med i nån vattengympa sen framöver också..för jag gillar inte att bli så där äckligt svett heller som man blir på vanliga gympapass och sånt..i vatten sköljs ju svetten bort hela tiden. Så den sortens motion passar nog mig rätt bra.
  2. 1
    Då är det dags för nya tag.... Har varit borta härifrån ett tag nu...det var nog ett år sen eller nåt va?

    Saga är född och magen har läkt ihop en del efter kejsarsnittet så nu är det dags för motion och att försöka gå ner i vikt.

    Har gått en promenad i snabb takt på ca 60 min i tre dgr i rad för första gången sen april tror jag.
    Det känns i benen nu kan jag säga *s*....

    Har gått ner allt som jag gick upp under graviditeten..jag gick upp 11 kilo men de var borta redan en vecka efter hon kommit ut. *skönt*....

    Nu pendlar vikten ett kilo upp och ner hela tiden här..har inte tagit tag i det ordentligt ännu..har ätit en del gottis..
    Har smaskat i mig kakor och godis varje dag både under graviditeten och efteråt...

    Men från och med imorgon är det nog...

    ska tvinga mig ut på minst en timmes promenad varje dag..och har jag ork o tid ska jag gå en timme till..alltså en timme på förmiddagen och en timme på eftermiddagen.

    Skulle gärna gjort det idag om jag haft tid..men jag hann bara med en runda idag.
    och nu mörknar det snart..jag vägrar att gå i mörker ute i smålands mörkaste skogar.
    *r rädd för alla djur som kan hoppa fram *s*....jag är så harig.

    Men det är kul nu och kunna gå ner i vikt igen...mitt mål är att kunna köpa och använda polarn och pyrets och Gina tricots kläder utan att ha en massa synliga valkar..
    Deras kläder är såååå fina..men tyvärr är deras storlekar så små eller tajta av sig..har sutkat länge efter att kunna få på mig såna kläder.
    Jag hade nån pop mammatröja då jag väntade Loke..men jag såg tjockare ut i dem än vad jag egentligen är iom att de är randiga på tvären..(inget bra ju).

    Nu har jag kämparglöd utav helsike ska jag tala om...jag vill verkligen kunna köpa normala kläder som inte är stora som hus..jag skäms att komma fram till kassan med byxor och tröjor i stl 48/50-50/52...speciellt då det är folk som man känner i kassan ibland som är trådsmala och snygga.

    Jag ska gå utav bara fan i höst och vinter...gå och gå och gå och gå...varje dag. För nu ska magen bort !!

    Det är mest magen jag vill ha någorlunda platt...till att börja med åtminstone..men sit ups pallar jag inte med..det är nåt som jag aldrig klarat att göra. Så vad som helst förutom sit ups. (men sit ups får jag ändå inte göra på ett tag iom snittet)

    När jag promenerar så håller jag in magen så länge jag kan..för det ska visst stärka musklerna medans man går.

    Ska se om jag kan komma med i nån vattengympa sen framöver också..för jag gillar inte att bli så där äckligt svett heller som man blir på vanliga gympapass och sånt..i vatten sköljs ju svetten bort hela tiden. Så den sortens motion passar nog mig rätt bra.
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2

    min viktsida

    hittar ni här:

    http://www.ingmarsson.com/linda_vikt.htm

    ska ta en före bild och mäta magen m.m senare idag..så sätter jag in det så fort jag kan.
  4. 2
    min viktsida hittar ni här:

    http://www.ingmarsson.com/linda_vikt.htm

    ska ta en före bild och mäta magen m.m senare idag..så sätter jag in det så fort jag kan.
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3

    Välkommen tillbaka

    Tror på att du kommer att fixa det här! Vad gäller magen så har jag erfarenhet av hur man blir av med en putmage. Man kan inte träna magen platt, utan man måste först bli av med fettet på magen. Och det gör man genom att gå ned sina överflödskilon. Jag gick först ned i vikt och började sedan styrketräna. Och nu ser magen faktiskt ganska bra ut (bilder finns på min sida)!

    Välkommen tillbaka och lycka till! Förresten har jag blivit snackvärd härinne!
  6. 3
    Välkommen tillbaka Tror på att du kommer att fixa det här! Vad gäller magen så har jag erfarenhet av hur man blir av med en putmage. Man kan inte träna magen platt, utan man måste först bli av med fettet på magen. Och det gör man genom att gå ned sina överflödskilon. Jag gick först ned i vikt och började sedan styrketräna. Och nu ser magen faktiskt ganska bra ut (bilder finns på min sida)!

    Välkommen tillbaka och lycka till! Förresten har jag blivit snackvärd härinne!
  7. Medlem sedan
    Nov 2000
    #4

    Välkommen hit igen!

    Lycka till med både vikt och motion!
  8. 4
    Välkommen hit igen! Lycka till med både vikt och motion!
  9. Kapevima
    #5

    Välkommen tillbaka!

    Hoppas att det går bra och det är jätteviktigt att ha ett mål (som du skrev om kläderna som du vill ha på dig.) Själv promenerar jag också dagligen, det är härligt att komma ut med vagnen...

    Min metod att gå ner i vikt är att äta rätt genom dietistråd med vanlig husmanskost (inga konstigheter här inte) och motion. Jag läser även Dr Phils Sjustegsmetoden och använder mig mycket av hans tips och jobbar med mig själv.
  10. 5
    Välkommen tillbaka! Hoppas att det går bra och det är jätteviktigt att ha ett mål (som du skrev om kläderna som du vill ha på dig.) Själv promenerar jag också dagligen, det är härligt att komma ut med vagnen...

    Min metod att gå ner i vikt är att äta rätt genom dietistråd med vanlig husmanskost (inga konstigheter här inte) och motion. Jag läser även Dr Phils Sjustegsmetoden och använder mig mycket av hans tips och jobbar med mig själv.
  11. *Mimmi* -5.3 av 13.3 kg (VV)
    #6

    Välkommen hit

    och grattis till Saga!

    Lycka till med viktminskning och motion.
  12. 6
    Välkommen hit och grattis till Saga!

    Lycka till med viktminskning och motion.

Liknande trådar

  1. NU är det dags!
    By Malin med V o V in forum Träning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-10, 19:06
  2. Nu är det dags!
    By flisgris in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-10, 06:49
  3. Nu är det dags!
    By Hoppsan in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 17:24
  4. Nu är det dags
    By -sl- in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 18:02
  5. Så var det dags
    By Anna med Gus in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 20:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar