jag saknar min mage...
_0508 Augustibarn
  1. Maria med Oscar 050905
    #1

    jag saknar min mage...

    jag saknar magen och rörelserna...
    men självklart vill jag för allt i världen inte byta bort Oscar mot magen...
    men jag saknar endå det där...
    minus alla krämpor då.. *S*

    och idag saknar jag någon vuxen att ligga och kramas med... någon att prata strunt med... någon att få en puss på munnen av... någon att hålla handen med... någon att kura ihop sig hos då vinden viner utanför..

    höstdepression blandat med bebislycka?? borde ju bli en mild version av höstdepressionen... eller?
  2. 1
    jag saknar min mage... jag saknar magen och rörelserna...
    men självklart vill jag för allt i världen inte byta bort Oscar mot magen...
    men jag saknar endå det där...
    minus alla krämpor då.. *S*

    och idag saknar jag någon vuxen att ligga och kramas med... någon att prata strunt med... någon att få en puss på munnen av... någon att hålla handen med... någon att kura ihop sig hos då vinden viner utanför..

    höstdepression blandat med bebislycka?? borde ju bli en mild version av höstdepressionen... eller?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Jag blev lite nedstämd

    i fredags då jag sorterade bort de allra minsta bebiskläderna som Oskar växt ur. Plockade fram Kristins kläder strl 68- och insåg att jag har jättemycket fina flickkläder! Måste bara ha en flicka till! Och en pojke! Och jag som inte ens gillar att vara gravid särskilt mycket! Längtar redan efter en nyfödd, helt sjukt konstigt! Oskar är ju bara tre månader och det får man väl räkna som bebis va? ;-)
  4. 2
    Jag blev lite nedstämd i fredags då jag sorterade bort de allra minsta bebiskläderna som Oskar växt ur. Plockade fram Kristins kläder strl 68- och insåg att jag har jättemycket fina flickkläder! Måste bara ha en flicka till! Och en pojke! Och jag som inte ens gillar att vara gravid särskilt mycket! Längtar redan efter en nyfödd, helt sjukt konstigt! Oskar är ju bara tre månader och det får man väl räkna som bebis va? ;-)
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3

    Jag kan känna

    magen röra sig ibland och så kommer jag på att det inte finns någon bebis där. Då saknar jag också magen..eller snarare bebisen i magen. Inte allt det andra. Tror inte jag kommer få uppleva det igen och det känns lite sorgligt.

    Maria, Hoppas att bebislyckan överväger med hästlängder!
    En stor kram!
  6. 3
    Jag kan känna magen röra sig ibland och så kommer jag på att det inte finns någon bebis där. Då saknar jag också magen..eller snarare bebisen i magen. Inte allt det andra. Tror inte jag kommer få uppleva det igen och det känns lite sorgligt.

    Maria, Hoppas att bebislyckan överväger med hästlängder!
    En stor kram!
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4

    Jag också!

    Trots att jag alltid har \"a pregnancy from hell2 som en vän beskrev det. Med Benjamin känner jag mig snuvad på en del av graviditeten, och det får mig ännnu mer övrtygad om att vi kommer behöva en trea...*ler* Samtidigt är jag rädd för det, eftersom jag inte orkar med en mer prematur till, kännd det som. Eller rättare sagt- jag orkar inte oroa mig för ett mer prematurt barn under en hel graviditet, ocg eftersom Benji kom tidigare än storebror är jag rädd att nästa skulle bli ännu tidigare. Så, det gör nog att min relation till bebismagen blir ännu mer nostalgisk- vips var den bara borta, när det inte alls var meningen.Jag gick från \" 5 v kvar till bebis på neonatalavdelning\" på 5 timmar, liksom.
  8. 4
    Jag också! Trots att jag alltid har \"a pregnancy from hell2 som en vän beskrev det. Med Benjamin känner jag mig snuvad på en del av graviditeten, och det får mig ännnu mer övrtygad om att vi kommer behöva en trea...*ler* Samtidigt är jag rädd för det, eftersom jag inte orkar med en mer prematur till, kännd det som. Eller rättare sagt- jag orkar inte oroa mig för ett mer prematurt barn under en hel graviditet, ocg eftersom Benji kom tidigare än storebror är jag rädd att nästa skulle bli ännu tidigare. Så, det gör nog att min relation till bebismagen blir ännu mer nostalgisk- vips var den bara borta, när det inte alls var meningen.Jag gick från \" 5 v kvar till bebis på neonatalavdelning\" på 5 timmar, liksom.
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5

    Saknar

    också min mage :-( Det är så deppigt för jag vet ju inte om vi kommer att gå in i bebisverkstan fler gånger. Det pendlar från dag till dag. Vissa dagar känner jag mig inte hel - att det saknar minst ett barn till. Vissa dagar så känns vår familj helt komplett :-D

    Saknar sparkar och lyssna på hjärtslag. All den här väntan - så spännande. Förlossningen och första tiden. Snyft - tänk om man inte är med om det igen.

    KRamar
  10. 5
    Saknar också min mage :-( Det är så deppigt för jag vet ju inte om vi kommer att gå in i bebisverkstan fler gånger. Det pendlar från dag till dag. Vissa dagar känner jag mig inte hel - att det saknar minst ett barn till. Vissa dagar så känns vår familj helt komplett :-D

    Saknar sparkar och lyssna på hjärtslag. All den här väntan - så spännande. Förlossningen och första tiden. Snyft - tänk om man inte är med om det igen.

    KRamar
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6

    Jag

    saknar oxå magen ibland, det var himla mysigt! Tycker det är så härligt att va gravid, med magen och allt. Har ju haft så smidiga graviditeter.

    Jag blir lite vemodig när jag tänker på att jag aldrig mer kommer va gravid. Det här är definitivt mitt sista barn, satte in en spiral idag som ska sitta 10 år!

    Det har blivit så mörkt om kvällarna nu, så man känner av att det verkligen är höst och inom kort vinter :(

    Hoppas du slipper höstdepression och det bara är en tillfällig \"svacka\".

    Kramar
  12. 6
    Jag saknar oxå magen ibland, det var himla mysigt! Tycker det är så härligt att va gravid, med magen och allt. Har ju haft så smidiga graviditeter.

    Jag blir lite vemodig när jag tänker på att jag aldrig mer kommer va gravid. Det här är definitivt mitt sista barn, satte in en spiral idag som ska sitta 10 år!

    Det har blivit så mörkt om kvällarna nu, så man känner av att det verkligen är höst och inom kort vinter :(

    Hoppas du slipper höstdepression och det bara är en tillfällig \"svacka\".

    Kramar
  13. Medlem sedan
    Oct 1998
    #7

    Jag behöver inte sakna magen....

    ...för den sitter kvar där som en stor bulle....:-(

    Men i början blev jag rädd när jag kom på att jag inte känt någon rörelse tills jag vände mig om och såg lill-bebben i vagnen...:-)

    Men här blir det inte mera graviditet och jag tycker verkligen att jag gjort mitt och är så otroligt stolt över alla mina fem barn.
  14. 7
    Jag behöver inte sakna magen.... ...för den sitter kvar där som en stor bulle....:-(

    Men i början blev jag rädd när jag kom på att jag inte känt någon rörelse tills jag vände mig om och såg lill-bebben i vagnen...:-)

    Men här blir det inte mera graviditet och jag tycker verkligen att jag gjort mitt och är så otroligt stolt över alla mina fem barn.

Liknande trådar

  1. Rullar från rygg-mage & mage -rygg
    By jannice_ in forum _0807 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 14:50
  2. Katten saknar husse jag saknar
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-19, 20:01
  3. Mage redan nu = stooor mage?
    By Tinni in forum _0706 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 18:08
  4. Bära mage mot mage när?
    By Biörna in forum Föräldraskap
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-30, 17:57
  5. Min mage är "Veckans mage"
    By thuja in forum _0607 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 19:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar