Jaha...så maler det på i huvudet på en...*suck*
Abort
  1. A-H *gråter*
    #1

    Jaha...så maler det på i huvudet på en...*suck*

    Hej på er...är nere idag. På onsdag ska jag till läkaren och jag har varit vid \"gott mod\" de senaste dagarna, men igår började jag känna av graviditetsymtom...jeansen är trånga i linningen, jag mår illa. Är också väldigt sur, men det tror jag snarare beror på att jag känner mej stressad/pressad just nu. Usch. Hade ju varit \"lättare\" att slippa märka av något...men det är ju typiskt mej eftersom jag helst vill sticka huvudet i sanden. Jag och min sambo pratar och vi känner oss så deppiga nu när magen putar (JAG märker det, men ingen annan..jag är smal) och helt plötsligt tycker vi nästan det är som om att ta bort ett BARN. Förstår ni vad jag menar?? Det är ju inget barn, bara ett litet embryo, men ni vet. Jag känner mej så jäkla lurad. Så förbannad. Så orättvist att jag ska behöva utsättas för detta valet som i nuläget bara kan leda till en sak: abort.
    Grrrr! Argh! *fäktar och sparkar i luften*
    Vill gärna ha lite pepp.... Är ledsen.
    kram
    A-H
  2. 1
    Jaha...så maler det på i huvudet på en...*suck* Hej på er...är nere idag. På onsdag ska jag till läkaren och jag har varit vid \"gott mod\" de senaste dagarna, men igår började jag känna av graviditetsymtom...jeansen är trånga i linningen, jag mår illa. Är också väldigt sur, men det tror jag snarare beror på att jag känner mej stressad/pressad just nu. Usch. Hade ju varit \"lättare\" att slippa märka av något...men det är ju typiskt mej eftersom jag helst vill sticka huvudet i sanden. Jag och min sambo pratar och vi känner oss så deppiga nu när magen putar (JAG märker det, men ingen annan..jag är smal) och helt plötsligt tycker vi nästan det är som om att ta bort ett BARN. Förstår ni vad jag menar?? Det är ju inget barn, bara ett litet embryo, men ni vet. Jag känner mej så jäkla lurad. Så förbannad. Så orättvist att jag ska behöva utsättas för detta valet som i nuläget bara kan leda till en sak: abort.
    Grrrr! Argh! *fäktar och sparkar i luften*
    Vill gärna ha lite pepp.... Är ledsen.
    kram
    A-H
  3. Cia76
    #2

    *kramar om*

    Jag känner igen mig..... vi var också ledsna över att ta bort vårt \"barn\", men hade inget val. Hela familjen skulle ha gått under med ett barn till i den situation vi befann oss i för några år sedan. Idag vet jag att vi gjorde rätt beslut. MEN då var det tungt, orättvist och så ledsamt!

    Det är fint om ni kan peppa varandra och att din sambo finns där för dig - det är oerhört viktigt!!
    Vi gled tyvärr isär efter aborten och det tog tid innan vi pratade ut och fann varandra igen. Vi sörjde på olika sätt... Båda låste sig på varsitt håll.

    DU är i mina tankar och jag/vi finns här för dig!
    *kramar om hårt*

  4. 2
    *kramar om* Jag känner igen mig..... vi var också ledsna över att ta bort vårt \"barn\", men hade inget val. Hela familjen skulle ha gått under med ett barn till i den situation vi befann oss i för några år sedan. Idag vet jag att vi gjorde rätt beslut. MEN då var det tungt, orättvist och så ledsamt!

    Det är fint om ni kan peppa varandra och att din sambo finns där för dig - det är oerhört viktigt!!
    Vi gled tyvärr isär efter aborten och det tog tid innan vi pratade ut och fann varandra igen. Vi sörjde på olika sätt... Båda låste sig på varsitt håll.

    DU är i mina tankar och jag/vi finns här för dig!
    *kramar om hårt*

  5. nyfiken gul
    #3

    Det blir så!

    Känslorna åker upp och ner. Försök och bara \"flyta med\" om du förstår vad jag menar. Det är på något vis alltid jobbigast innan. Efteråt är det gjort och man kan börja bearbeta.

    Kram!
  6. 3
    Det blir så! Känslorna åker upp och ner. Försök och bara \"flyta med\" om du förstår vad jag menar. Det är på något vis alltid jobbigast innan. Efteråt är det gjort och man kan börja bearbeta.

    Kram!
  7. A-H
    #4

    Håller lixom på att explodera....

    känner mej som när SuperSnällaSara i Bolimbompa blir arg ;-) ...men jag gråter också och stampar lite extra med foten... DET ÄR SÅ IN-I-HELVETE JOBBIGT JUST NU!!!
    Precis som du skrev: vi befinner oss i en situation där det är stört omöjligt att ens överväga att behålla \"barnet\". Vi skulle inte klara det. Jag försöker fokusera på de två barn jag har. Men det känns sååå nedrans jobbigt att behöva ta bort ett barn. Vi vill ju ha ett tredje barn. Men inte nu. Jag känner mej rutten.
    Har drömt att jag fått missfall.
    Tack för dina tankar. Och kramen :-) Den värmde!
  8. 4
    Håller lixom på att explodera.... känner mej som när SuperSnällaSara i Bolimbompa blir arg ;-) ...men jag gråter också och stampar lite extra med foten... DET ÄR SÅ IN-I-HELVETE JOBBIGT JUST NU!!!
    Precis som du skrev: vi befinner oss i en situation där det är stört omöjligt att ens överväga att behålla \"barnet\". Vi skulle inte klara det. Jag försöker fokusera på de två barn jag har. Men det känns sååå nedrans jobbigt att behöva ta bort ett barn. Vi vill ju ha ett tredje barn. Men inte nu. Jag känner mej rutten.
    Har drömt att jag fått missfall.
    Tack för dina tankar. Och kramen :-) Den värmde!
  9. A-H
    #5

    Hej

    Mm, antar att det skiftar från ena stunden till den andra....*suck*
    Vet ni förresten om läkaren som kommer utföra ultraljudet kommer att börja prata om embryots storlek och om allt ser ok ut....?? Får spel då! Jag vill bara att han ska konstatera att det som finns där inte är för långt gånget.
    Tack för kramen!
  10. 5
    Hej Mm, antar att det skiftar från ena stunden till den andra....*suck*
    Vet ni förresten om läkaren som kommer utföra ultraljudet kommer att börja prata om embryots storlek och om allt ser ok ut....?? Får spel då! Jag vill bara att han ska konstatera att det som finns där inte är för långt gånget.
    Tack för kramen!
  11. Cia76
    #6

    Så var det för mig

    Läkaren sade inget åt mig, bara att där var ett foster. Och att det gick bra att göra en medicinsk abort. Du behöver inte oroa dig, dom berättar inget som du inte vill höra!!
  12. 6
    Så var det för mig Läkaren sade inget åt mig, bara att där var ett foster. Och att det gick bra att göra en medicinsk abort. Du behöver inte oroa dig, dom berättar inget som du inte vill höra!!
  13. Vill inte men måste
    #7

    Jag gjorde VUL

    Den 12/10 för några dagar sedan alltså.

    Barnmorskan sa bara vilken vecka jag var i, sa inte något alls om hur embryot såg ut eller så...
    Innan du gör ditt VUL så säg till att du inte vill att han/hon ska nämna något om fostret för att vara på den säkra sidan.

    Barnmorskan jag var hos skrev ut en bild av fostret som hon sedan lade på bordet när vi pratade och jag kunde inte låta bli att snegla lite på det :/

    Antar att bilden var för att lägga i journalen och inget annat, alltså inte meningen att jag skuklle se det.

    Jag ville inte heller ta bort vårat barn men tog tabletterna till medicinska aborten i fredags och jag är så lättad nu, nu är det över...
    Jag försöker tänka på att detta var det enda rättvisa för vårat äktenskap, våra barn vi redan har samt det ofödda barnet.

    (((((KRAMAR OM)))))
  14. 7
    Jag gjorde VUL Den 12/10 för några dagar sedan alltså.

    Barnmorskan sa bara vilken vecka jag var i, sa inte något alls om hur embryot såg ut eller så...
    Innan du gör ditt VUL så säg till att du inte vill att han/hon ska nämna något om fostret för att vara på den säkra sidan.

    Barnmorskan jag var hos skrev ut en bild av fostret som hon sedan lade på bordet när vi pratade och jag kunde inte låta bli att snegla lite på det :/

    Antar att bilden var för att lägga i journalen och inget annat, alltså inte meningen att jag skuklle se det.

    Jag ville inte heller ta bort vårat barn men tog tabletterna till medicinska aborten i fredags och jag är så lättad nu, nu är det över...
    Jag försöker tänka på att detta var det enda rättvisa för vårat äktenskap, våra barn vi redan har samt det ofödda barnet.

    (((((KRAMAR OM)))))
  15. Cia76
    #8

    Att vänta

    är väldigt jobbigt! Men jag visste innerst inne att jag INTE kunde föda ett barn till just då, att det var omöjligt. Kändes som om jag inte hade nåt val!

    Du är i precis samma situation som jag var. Hade två små barn och vi vill också ha ett barn till, men absolut inte då. Lider med dig gumman!!

    Du behöver inte tänka att du är rutten! Du gör det som känns rätt för dig och hela din familj just nu.

    KRAMIS
  16. 8
    Att vänta är väldigt jobbigt! Men jag visste innerst inne att jag INTE kunde föda ett barn till just då, att det var omöjligt. Kändes som om jag inte hade nåt val!

    Du är i precis samma situation som jag var. Hade två små barn och vi vill också ha ett barn till, men absolut inte då. Lider med dig gumman!!

    Du behöver inte tänka att du är rutten! Du gör det som känns rätt för dig och hela din familj just nu.

    KRAMIS
  17. Cia76
    #9

    Lika tankar...

    ...som jag hade! Man måste tänka på det man redan har, att man ska orka med den härliga familj man redan har.

    *kramar om*
  18. 9
    Lika tankar... ...som jag hade! Man måste tänka på det man redan har, att man ska orka med den härliga familj man redan har.

    *kramar om*
  19. clara
    #10

    får man fråga

    varför du inte kan behålla barnet?
  20. 10
    får man fråga varför du inte kan behålla barnet?
  21. Johanna
    #11

    Varför

    abort?
  22. 11
    Varför abort?
  23. A-H
    #12

    Svar till clara och Johanna

    Det är forumet heter \"Abort\". Om ni går in på en ankomstsida, frågar ni då de där inne om varför de valt att vara gravida?? Jag tog jätteilla vid mej av era frågor. Det räcker väl med att jag skriver att jag ska göra en abort.
  24. 12
    Svar till clara och Johanna Det är forumet heter \"Abort\". Om ni går in på en ankomstsida, frågar ni då de där inne om varför de valt att vara gravida?? Jag tog jätteilla vid mej av era frågor. Det räcker väl med att jag skriver att jag ska göra en abort.
  25. nyfiken gul
    #13

    Hej A-H!

    Jag tror inte deras fråga var så illa menad. Många som skriver här inne talar om abort, när man mellan raderna kan läsa att de helst vill behålla barnet. Jag tror det var så Clara och Johanna uppfattade dig.
  26. 13
    Hej A-H! Jag tror inte deras fråga var så illa menad. Många som skriver här inne talar om abort, när man mellan raderna kan läsa att de helst vill behålla barnet. Jag tror det var så Clara och Johanna uppfattade dig.
  27. nyfiken gul
    #14

    Du hinner ...

    alltid först med de kloka orden. :)
    Jag kan bara instämma med ditt inlägg!
  28. 14
    Du hinner ... alltid först med de kloka orden. :)
    Jag kan bara instämma med ditt inlägg!
  29. A-H
    #15

    Hm...

    kan ju bara svara för mej själv och jag hade nog inte frågat någon varför den personen valt att göra abort. Jo, om det hade varit en VÄN. Ett forum är jättebra, men saker kan lätt misstolkas och jag uppfattade det som \"snokande\" att fråga varför. Särskilt av två stycken som inte ens skrev nåt annat än just \"varför?\". Och man kan ju kanske tycka att när någon inte skriver anledningen till valet att göra en abort så har man inte med det att göra. Men detta är min åsikt och jag är inte \"sur\" eller så ;-) Jag blev bara lite trängd kände jag.
    Kram
    A-H
  30. 15
    Hm... kan ju bara svara för mej själv och jag hade nog inte frågat någon varför den personen valt att göra abort. Jo, om det hade varit en VÄN. Ett forum är jättebra, men saker kan lätt misstolkas och jag uppfattade det som \"snokande\" att fråga varför. Särskilt av två stycken som inte ens skrev nåt annat än just \"varför?\". Och man kan ju kanske tycka att när någon inte skriver anledningen till valet att göra en abort så har man inte med det att göra. Men detta är min åsikt och jag är inte \"sur\" eller så ;-) Jag blev bara lite trängd kände jag.
    Kram
    A-H

Liknande trådar

  1. Jaha! *suck*
    By Vaniljpuddingen in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-24, 19:33
  2. Jaha, suck
    By Geo75 in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 10:01
  3. jaha *suck*
    By ~Marie~ in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-23, 08:28
  4. Jaha *suck*
    By Kajsa in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 06:11
  5. Jaha.. suck..
    By Liten och ledsen in forum Abort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 11:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar