Sover inte!
_0507 Julibarn
  1. Nike
    #1

    Sover inte!

    Filippa har slutat sova på dagen, eller åtminståne så känns det så! Imorse vaknade hon 07. 30 och har sovit en dryg timme på hela dagen. Nu äntligen somnade hon i sjalen (som hon för övrigt har börjat vägra att åka i), men jag känner att hon kommer att vakna vilken sekund som helst. Minsta lilla ljud eller lägesändring gör att hon börjar skruva på sig och pipa missnöjt. Får se att skaffa ljudlöst tangentbord, finns det sådana?
    Fler julianer som är oroliga dagtid?
  2. 1
    Sover inte! Filippa har slutat sova på dagen, eller åtminståne så känns det så! Imorse vaknade hon 07. 30 och har sovit en dryg timme på hela dagen. Nu äntligen somnade hon i sjalen (som hon för övrigt har börjat vägra att åka i), men jag känner att hon kommer att vakna vilken sekund som helst. Minsta lilla ljud eller lägesändring gör att hon börjar skruva på sig och pipa missnöjt. Får se att skaffa ljudlöst tangentbord, finns det sådana?
    Fler julianer som är oroliga dagtid?
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2

    Periodare

    Storebror Pstrik sov inte så långa sammanhängande perioder nät han var så liten. Han tog sig korta lurar då och då och sov sällan mer än 20-30 min sammanhängade dagtid.

    ammade jag honom i sängen och stannade kvar där medan han sov och kunde amma lite till om han höll på att vakna kunde han sova ett par timmar, men det är svårt att hålla på så med små storasyskon hemma.

    Hoppas det bara är en kort period och att hon snart sover mer sammanhängande igen.
  4. 2
    Periodare Storebror Pstrik sov inte så långa sammanhängande perioder nät han var så liten. Han tog sig korta lurar då och då och sov sällan mer än 20-30 min sammanhängade dagtid.

    ammade jag honom i sängen och stannade kvar där medan han sov och kunde amma lite till om han höll på att vakna kunde han sova ett par timmar, men det är svårt att hålla på så med små storasyskon hemma.

    Hoppas det bara är en kort period och att hon snart sover mer sammanhängande igen.
  5. space
    #3

    Måste fråga

    Lät ni honom hållas och han började sova mer sammanhängande på dagen av sig själv eller gick det bra att låta honom hållas så? Undrar eftersom min son sover precis sådär och jag undrar om det är hållbart i längden?
  6. 3
    Måste fråga Lät ni honom hållas och han började sova mer sammanhängande på dagen av sig själv eller gick det bra att låta honom hållas så? Undrar eftersom min son sover precis sådär och jag undrar om det är hållbart i längden?
  7. space
    #4

    Jodå

    precis sådär är Emrik. Igår sjalade vi honom inte på hela dagen och då sov han korta 20-minuters snuttar i vagnen när vi var ute. Vi funderar på att låta honom sova så i några dagar och se om han komer på själv att han ska sova längre. Får han vara i sjalen sover han i timtal på dagen så uppenbart behöver han den sömnen egentligen.
  8. 4
    Jodå precis sådär är Emrik. Igår sjalade vi honom inte på hela dagen och då sov han korta 20-minuters snuttar i vagnen när vi var ute. Vi funderar på att låta honom sova så i några dagar och se om han komer på själv att han ska sova längre. Får han vara i sjalen sover han i timtal på dagen så uppenbart behöver han den sömnen egentligen.
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5

    Vi lät honom hållas

    Dagar då det fungerade så låg jag med honom i sängen en gång medan han vilade så han fick en sammanhängande vila. Andra dagar hade jag honom i sjalen och då kunde han sova längre perioder. Det var efter vi skaffade sjalen och lät honom sova i den som han sov mer sammanhängande själv också.

    Patrik sov väldigt hackigt tills han var närmare året. För honom fungerade det ju, men det var ju svårt för en annan att få nåt gjort om han inte låg i sjalen.

    Numera sover han jättebra och det blev så av sig självt utan några metoder.
  10. 5
    Vi lät honom hållas Dagar då det fungerade så låg jag med honom i sängen en gång medan han vilade så han fick en sammanhängande vila. Andra dagar hade jag honom i sjalen och då kunde han sova längre perioder. Det var efter vi skaffade sjalen och lät honom sova i den som han sov mer sammanhängande själv också.

    Patrik sov väldigt hackigt tills han var närmare året. För honom fungerade det ju, men det var ju svårt för en annan att få nåt gjort om han inte låg i sjalen.

    Numera sover han jättebra och det blev så av sig självt utan några metoder.

Liknande trådar

  1. Sover inte
    By myran82 in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-08, 20:37
  2. Om man inte sover
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 08:07
  3. Hon äter inte och sover inte??
    By Hello in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 16:13
  4. Han sover inte...
    By Annica m 4kidz in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-06, 23:39
  5. Adam sover och jag sover inte :/
    By Jenny m.Matilda&Adam in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-23, 18:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar