bokfråga,,snälla svara snabbt
Föräldraskap - kristen
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    bokfråga,,snälla svara snabbt

    Jag har ju börjat läsa Left behind-serien efter rekommendation här på sidan. Jag har nu läst de 4 första böckerna,,,,men nu har jag ju kört fast. Jag kan ju inte beställa de andra innan jag vet vad de heter!! Snälla tala om för mig vad de andra böckerna heter så jag kan beställa dem snarast. Har precis läst ut fyran och jag måste ju få veta om en viss person var en förädare eller inte *ler*.
    Kram Åsa.
  2. 1
    bokfråga,,snälla svara snabbt Jag har ju börjat läsa Left behind-serien efter rekommendation här på sidan. Jag har nu läst de 4 första böckerna,,,,men nu har jag ju kört fast. Jag kan ju inte beställa de andra innan jag vet vad de heter!! Snälla tala om för mig vad de andra böckerna heter så jag kan beställa dem snarast. Har precis läst ut fyran och jag måste ju få veta om en viss person var en förädare eller inte *ler*.
    Kram Åsa.
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    En länk

    till AdLibris där de svenska listas:
    http://www.adlibris.se/shop/search_result.asp?mscssid=SMEQ 02QSJVHX9MUUQAFAV0BX2VGEF1C7

    1 Lämnad kvar
    2 Kärntruppen
    3 Nicolae
    4 Skördetid
    5 Apollyon
    6 Lönnmördare
    7 Inkräktaren
    8 Märket
    9 Antikrist på tronen
    10 De överlevande
    11 Harmagedon
    12 Återkomsten

    *funderar på vem det är du tänker på... Amanda White, kanske?*
  4. 2
    En länk till AdLibris där de svenska listas:
    http://www.adlibris.se/shop/search_result.asp?mscssid=SMEQ 02QSJVHX9MUUQAFAV0BX2VGEF1C7

    1 Lämnad kvar
    2 Kärntruppen
    3 Nicolae
    4 Skördetid
    5 Apollyon
    6 Lönnmördare
    7 Inkräktaren
    8 Märket
    9 Antikrist på tronen
    10 De överlevande
    11 Harmagedon
    12 Återkomsten

    *funderar på vem det är du tänker på... Amanda White, kanske?*
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3

    tack vännen

    Trodde inte du skulle hinna läsa detta,,,men så klart jag kunde lita på dig. Ja det var Amanda jag tänkte på,,,ville inte skriva ut namnet ifall nån ska börja läsa serien och lägger namnet på minnet *ler*.
    Men jag är ju sååå nyfiken.
    Ska genast springa in på cdon.com och beställa 2 böcker till.
    Tack för hjälpen.
    Lycka till imorgon,,,du/ni ska vara i mina tankar och böner.
    Kram Åsa.
  6. 3
    tack vännen Trodde inte du skulle hinna läsa detta,,,men så klart jag kunde lita på dig. Ja det var Amanda jag tänkte på,,,ville inte skriva ut namnet ifall nån ska börja läsa serien och lägger namnet på minnet *ler*.
    Men jag är ju sååå nyfiken.
    Ska genast springa in på cdon.com och beställa 2 böcker till.
    Tack för hjälpen.
    Lycka till imorgon,,,du/ni ska vara i mina tankar och böner.
    Kram Åsa.
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4

    Semnos förlag

    har dem också.
    www.semnos.se
  8. 4
    Semnos förlag har dem också.
    www.semnos.se
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    nu har jag beställt 2 böcker till. Så nu kommer de ju ganska fort så då får jag läsa vidare. Och nu har jag klippt och klistrat och sparat vad de resterande böckerna heter så nu kan jag beställa resten efter hand.
    Kram Åsa.
  10. 5
    så nu har jag beställt 2 böcker till. Så nu kommer de ju ganska fort så då får jag läsa vidare. Och nu har jag klippt och klistrat och sparat vad de resterande böckerna heter så nu kan jag beställa resten efter hand.
    Kram Åsa.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6

    tack

    jag kollade in där, men de var dyrare än cdon.com så jag beställer nog där de är billigast. Men det är alltid bra att veta fler ställen som har böckerna. Och kul att se en bokfirma som säljer mycket kristen litteratur om jag fattade det hela rätt.
    Hälsningar Åsa.
  12. 6
    tack jag kollade in där, men de var dyrare än cdon.com så jag beställer nog där de är billigast. Men det är alltid bra att veta fler ställen som har böckerna. Och kul att se en bokfirma som säljer mycket kristen litteratur om jag fattade det hela rätt.
    Hälsningar Åsa.
  13. Medlem sedan
    Sep 2004
    #7

    ser att du

    fått hjälp redan. Själv ska jag börja läsa Antikrist på tronen nu... Men jag måste nog läsa lite i slutet på märket för det var ju ca 1,5 år sedan jag läste den...
  14. 7
    ser att du fått hjälp redan. Själv ska jag börja läsa Antikrist på tronen nu... Men jag måste nog läsa lite i slutet på märket för det var ju ca 1,5 år sedan jag läste den...
  15. Sölvi
    #8

    Står ju lite i början om vad som hände i senaste

    boken, så det går nog bra att börja direkt.
    Har ju varit sjuk ett antal veckor, och de dagarna jag var bäst läste jag två böcker, så nu har jag bara två kvar!
    Och jag som tipsade om CDONs billiga böcker, själv köpte jag en dyrt på A6, fick låna en och råkade se en för 100 på rea i vår förra församling :) Men nu bara MÅSTE jag beställa de två sista...:)
    Om du vill kan du låna \"De överlevande\" som kommer efter \"Antikrist på tronen\". Det är ju kul att ha alla böcker själv, men kanske inte ekonomien alltid tillåter det...
  16. 8
    Står ju lite i början om vad som hände i senaste boken, så det går nog bra att börja direkt.
    Har ju varit sjuk ett antal veckor, och de dagarna jag var bäst läste jag två böcker, så nu har jag bara två kvar!
    Och jag som tipsade om CDONs billiga böcker, själv köpte jag en dyrt på A6, fick låna en och råkade se en för 100 på rea i vår förra församling :) Men nu bara MÅSTE jag beställa de två sista...:)
    Om du vill kan du låna \"De överlevande\" som kommer efter \"Antikrist på tronen\". Det är ju kul att ha alla böcker själv, men kanske inte ekonomien alltid tillåter det...
  17. Medlem sedan
    Sep 2005
    #9

    sjuk?

    hoppas du är frisk och kry nu då!
    kram på er!
  18. 9
    sjuk? hoppas du är frisk och kry nu då!
    kram på er!
  19. Sölvi
    #10

    Jodå...det har varit en jobbig månad..

    Först fick jag tandvärk - visdomstand, som sedan blev infekterad. Hade jobbigt i över en vecka och det gjorde såååå ont. Pga graviditet kunde jag ju inte ta så starka tabletter. Några dagars uppehåll, och sedan fick jag tid att operera ut den. Och det tog musten ur mig, låg i över en vecka, var helt slut och hade jätteont. 1,5 vecka efter denna operation blev det ny operation, en länge plannerad öronoperation. Det gjorde inte så ont utav den, men jag var fortfarande trött och slut och blev jätteyr på köpet. Tog bort sista bandaget i torsdag så nu skall jag vara friskt...
    Men, med illamående och extrem trötthet vet jag inte vad jag är längre ;) Fast det är ju egentligen positivt då...:)
  20. 10
    Jodå...det har varit en jobbig månad.. Först fick jag tandvärk - visdomstand, som sedan blev infekterad. Hade jobbigt i över en vecka och det gjorde såååå ont. Pga graviditet kunde jag ju inte ta så starka tabletter. Några dagars uppehåll, och sedan fick jag tid att operera ut den. Och det tog musten ur mig, låg i över en vecka, var helt slut och hade jätteont. 1,5 vecka efter denna operation blev det ny operation, en länge plannerad öronoperation. Det gjorde inte så ont utav den, men jag var fortfarande trött och slut och blev jätteyr på köpet. Tog bort sista bandaget i torsdag så nu skall jag vara friskt...
    Men, med illamående och extrem trötthet vet jag inte vad jag är längre ;) Fast det är ju egentligen positivt då...:)
  21. Medlem sedan
    Sep 2005
    #11

    stackars dig

    eftersom jag är tandsköterska så vet jag vad du gått igenom. hej ohå! men vishet kan du ju fylla på uppifrån :O)Lite tröst i det onda
    vad hade hänt med örat då?
  22. 11
    stackars dig eftersom jag är tandsköterska så vet jag vad du gått igenom. hej ohå! men vishet kan du ju fylla på uppifrån :O)Lite tröst i det onda
    vad hade hänt med örat då?
  23. Sölvi
    #12

    Jag har haft öronproblem

    hela mitt liv. Det ena örat har jag nu inga öronben i (därmed minimal hörsel) och detta örat blir ofta väldigt fuktigt inuti. Brukar rengöra det hos läkaren några gånger om året, dammsuga :)
    Nu har han gjort själva örongången större, så att det kommer mer luft in i örat så kanske det kan hållas torrt. Och det blir lättare att rengöra.
    Tycker det ser lite grymt ut med en större \"hål\" i det örat, men det märks väl inte :)
  24. 12
    Jag har haft öronproblem hela mitt liv. Det ena örat har jag nu inga öronben i (därmed minimal hörsel) och detta örat blir ofta väldigt fuktigt inuti. Brukar rengöra det hos läkaren några gånger om året, dammsuga :)
    Nu har han gjort själva örongången större, så att det kommer mer luft in i örat så kanske det kan hållas torrt. Och det blir lättare att rengöra.
    Tycker det ser lite grymt ut med en större \"hål\" i det örat, men det märks väl inte :)
  25. Medlem sedan
    Sep 2005
    #13

    har ni släppt nyheten?

    eller sparar ni på den ett tag till. jag har varit alldeles jätte tyst!!:O))
    Dina släktingar i Sthlm har jag inte träffat på? hur länge som helst. Hur mår de?
  26. 13
    har ni släppt nyheten? eller sparar ni på den ett tag till. jag har varit alldeles jätte tyst!!:O))
    Dina släktingar i Sthlm har jag inte träffat på? hur länge som helst. Hur mår de?
  27. Sölvi
    #14

    Nej, forfarande hemligt :)

    Är i v10 så jag väntar nog några veckor till.
    Släkten i Sthlm mår nog bra, det är länge sedan jag pratade med dem, och vi har inte mött dem sedan i sommar. Inte så ofta de kommer ner till oss, och så har de inte plats för oss, så vi kan inte komma till dem..., så det blir bara att vi svänger förbi när vi skall till Uppsala.
  28. 14
    Nej, forfarande hemligt :) Är i v10 så jag väntar nog några veckor till.
    Släkten i Sthlm mår nog bra, det är länge sedan jag pratade med dem, och vi har inte mött dem sedan i sommar. Inte så ofta de kommer ner till oss, och så har de inte plats för oss, så vi kan inte komma till dem..., så det blir bara att vi svänger förbi när vi skall till Uppsala.
  29. Medlem sedan
    Sep 2005
    #15

    men hos grannen

    får ni plats. Finns det hjärterum så finns det .....
    :O))
  30. 15
    men hos grannen får ni plats. Finns det hjärterum så finns det .....
    :O))
  31. Sölvi
    #16

    Jo, det är ju det....

    men alla är inte lika flexibla...:)
  32. 16
    Jo, det är ju det.... men alla är inte lika flexibla...:)
  33. Medlem sedan
    Sep 2005
    #17

    nej det är ju så

    tänkte på hur vi brukar ha det här på konferenserna och i somras när äldste sonen gifte sig.
    Det var folk överallt även i tält på baksidan.
    men jag tycker det är såå roligt att ha folk. Man behöver ju inte göra det så besvärligt utan ta det med ro.
    Grannarna min M&M tycker att det jätte kul när ni kommer!!=sant! :O))
  34. 17
    nej det är ju så tänkte på hur vi brukar ha det här på konferenserna och i somras när äldste sonen gifte sig.
    Det var folk överallt även i tält på baksidan.
    men jag tycker det är såå roligt att ha folk. Man behöver ju inte göra det så besvärligt utan ta det med ro.
    Grannarna min M&M tycker att det jätte kul när ni kommer!!=sant! :O))
  35. Medlem sedan
    Sep 2004
    #18

    Vad snällt!!

    Lånar gärna boken, för jag har ändå inte alls alla, lånat endel av min mamma. Men nu bor ju hon lite långt bort och så har hon inte nån mer efter antikrist på tronen.

    Hopas att du är bättre nu, har inte sett dig på et tag... men vi har ju inte varit i kyrkan varenda söndag heller, varit en sväng till Uppsala bla...
    *Kram*
  36. 18
    Vad snällt!! Lånar gärna boken, för jag har ändå inte alls alla, lånat endel av min mamma. Men nu bor ju hon lite långt bort och så har hon inte nån mer efter antikrist på tronen.

    Hopas att du är bättre nu, har inte sett dig på et tag... men vi har ju inte varit i kyrkan varenda söndag heller, varit en sväng till Uppsala bla...
    *Kram*
  37. Sölvi
    #19

    Det var lääänge sedan jag var i kyrkan nu

    Har ju varit sjuk en del helger, och så har maken jobbat två helger och jag har inte kännt mig tillräckligt pigg att åka själv med alla.
    Men, jag hoppas jag kan komma dit på söndag, man saknar ju möterna! Jag kan ta med boken så får du den om du är där!
  38. 19
    Det var lääänge sedan jag var i kyrkan nu Har ju varit sjuk en del helger, och så har maken jobbat två helger och jag har inte kännt mig tillräckligt pigg att åka själv med alla.
    Men, jag hoppas jag kan komma dit på söndag, man saknar ju möterna! Jag kan ta med boken så får du den om du är där!

Liknande trådar

  1. Snälla snälla någon, svara snabbt!
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-15, 18:11
  2. Svara snabbt snälla...
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 08:25
  3. Svara snabbt snälla
    By Flingan med fyra in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-06-21, 20:56
  4. Snälla svara snabbt
    By Victoria in forum Diabetes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 08:57
  5. Snälla svara snabbt
    By Mimi in forum Downs Syndrom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 15:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar