Stulen enkät:
_0504 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Stulen enkät:

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?

    För fem år sedan?

    För ett år sedan?

    För en månad sedan?

    För en vecka sedan?

    Igår?

    Idag?

    Imorgon?
  2. 1
    Stulen enkät: Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?

    För fem år sedan?

    För ett år sedan?

    För en månad sedan?

    För en vecka sedan?

    Igår?

    Idag?

    Imorgon?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Svar från mig...

    För tio år sedan?
    ** Gick jag på Komvux och pluggade historia för att få kompetens till grundkurs i arkeologi 40 p.

    För fem år sedan?
    ** Jobbade jag heltid på H&M för att jobba upp min SGI och drömde om ett till barn.

    För ett år sedan?
    ** Gick jag omkring i köket (matkärring) i skolan där Axel nu går och försökte se trådsmal ut trots min buktande mage.

    För en månad sedan?
    ** Hade vi precis firad Js födelsedag och livet stressade förbi i 180 blås.

    För en vecka sedan?
    ** Ska man minnas sånt? Hur är det med korttidsminnet Maja?

    Igår?
    ** Gjorde jag så lite som möjligt eftersom Axel var och fiskade med sin farbror och Hjalmar var och fiskade med J, så Signe och jag fick värdefull egentid.

    Idag?
    ** Ha ha, måste berätta om min bedrift - att knyta fast en sovande Signe i långsjalen mitt på Kallhälls station med en hand. Utan någon stans att lägga ner henne. Jag (= jag och Signe) skulle åka med Hjalmar till Barnens Värld och jag hann inte knyta på mig sjalen innan bussen kom. Ammade Signe på bussen och då somnade hon och vips så var vi framme. Där ska man gå 1 km för att komma fram så det var inte tal om att gå med Signe i famnen. Var helt enkel tvungen att ta Signe på ena armen och hantera 5 meter tyg med den andra. Bra blev det också, känns som om jag har tagit körkort i sjalande nu! *s*

    Imorgon?
    ** Städa. =/
  4. 2
    Svar från mig... För tio år sedan?
    ** Gick jag på Komvux och pluggade historia för att få kompetens till grundkurs i arkeologi 40 p.

    För fem år sedan?
    ** Jobbade jag heltid på H&M för att jobba upp min SGI och drömde om ett till barn.

    För ett år sedan?
    ** Gick jag omkring i köket (matkärring) i skolan där Axel nu går och försökte se trådsmal ut trots min buktande mage.

    För en månad sedan?
    ** Hade vi precis firad Js födelsedag och livet stressade förbi i 180 blås.

    För en vecka sedan?
    ** Ska man minnas sånt? Hur är det med korttidsminnet Maja?

    Igår?
    ** Gjorde jag så lite som möjligt eftersom Axel var och fiskade med sin farbror och Hjalmar var och fiskade med J, så Signe och jag fick värdefull egentid.

    Idag?
    ** Ha ha, måste berätta om min bedrift - att knyta fast en sovande Signe i långsjalen mitt på Kallhälls station med en hand. Utan någon stans att lägga ner henne. Jag (= jag och Signe) skulle åka med Hjalmar till Barnens Värld och jag hann inte knyta på mig sjalen innan bussen kom. Ammade Signe på bussen och då somnade hon och vips så var vi framme. Där ska man gå 1 km för att komma fram så det var inte tal om att gå med Signe i famnen. Var helt enkel tvungen att ta Signe på ena armen och hantera 5 meter tyg med den andra. Bra blev det också, känns som om jag har tagit körkort i sjalande nu! *s*

    Imorgon?
    ** Städa. =/
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3

    Luvi svarar

    För tio år sedan?
    -Träffade jag mannen i mitt liv och hade precis börjat plugga till förskollärare

    För fem år sedan?
    -Jobbade som förskollärare och hade precis förstått att jag var gravid med första barnet

    För ett år sedan?
    -Var gravid =) , samt att jag och min man gifte oss i all hemlighet

    För en månad sedan?
    -Förberedde mig så smått för Theos dop

    För en vecka sedan?
    - Var och fikade hos svärmor i hennes sambos torp

    Igår?
    - Var ut och åt med maken (utan barn). Det svider bra i en mammaledigs plånbok men det är det värt.

    Idag? Har jag min första bröllopsdag och mannen jobbar kväll =(

    Imorgon?
    -Ingen aning
  6. 3
    Luvi svarar För tio år sedan?
    -Träffade jag mannen i mitt liv och hade precis börjat plugga till förskollärare

    För fem år sedan?
    -Jobbade som förskollärare och hade precis förstått att jag var gravid med första barnet

    För ett år sedan?
    -Var gravid =) , samt att jag och min man gifte oss i all hemlighet

    För en månad sedan?
    -Förberedde mig så smått för Theos dop

    För en vecka sedan?
    - Var och fikade hos svärmor i hennes sambos torp

    Igår?
    - Var ut och åt med maken (utan barn). Det svider bra i en mammaledigs plånbok men det är det värt.

    Idag? Har jag min första bröllopsdag och mannen jobbar kväll =(

    Imorgon?
    -Ingen aning
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4

    Emeli svarar

    För tio år sedan? Då var jag 19 (skulle fylla 20), gick på Folkhögskola och levde i ett allmänt rus med fester, fester och så... ja, en massa fester

    För fem år sedan? Då bodde jag i England, i Canterbury, på hösten. Saknade min sambo något gräsligt, men det var en obligatorisk del i min utbildning.

    För ett år sedan? Jag jobbade förra hösten efter att ha varit mammaledig med Axel. Jag tyckte inte om att behöva gå till jobbet varje dag och längtade bara hem. Min sambo var pappaledig

    För en månad sedan? Hmmm, det var väl en vanlig mammaledig dag. Säkert var jag ute och gick, träffade någon kompis, lekte i sandlådan....

    För en vecka sedan? Söndag förra veckan var vi i Linköping och shoppade loss hela dagen

    Igår? Igår gjorde vi ingenting. Vi var ute på en lång familjepromenad och så åt vi gott på kvällen och tittade på TV

    Idag? Idag har vi haft främmande. En familj med barn i Axels ålder också. Så det har varit full rulle. Nu har jag precis kommit hem från Friskis.

    Imorgon? Imorgon ska vi till en kompis till Axel och leka. Min sambo jobbar dygn imorgon (för att vara hemma resten av veckan)
  8. 4
    Emeli svarar För tio år sedan? Då var jag 19 (skulle fylla 20), gick på Folkhögskola och levde i ett allmänt rus med fester, fester och så... ja, en massa fester

    För fem år sedan? Då bodde jag i England, i Canterbury, på hösten. Saknade min sambo något gräsligt, men det var en obligatorisk del i min utbildning.

    För ett år sedan? Jag jobbade förra hösten efter att ha varit mammaledig med Axel. Jag tyckte inte om att behöva gå till jobbet varje dag och längtade bara hem. Min sambo var pappaledig

    För en månad sedan? Hmmm, det var väl en vanlig mammaledig dag. Säkert var jag ute och gick, träffade någon kompis, lekte i sandlådan....

    För en vecka sedan? Söndag förra veckan var vi i Linköping och shoppade loss hela dagen

    Igår? Igår gjorde vi ingenting. Vi var ute på en lång familjepromenad och så åt vi gott på kvällen och tittade på TV

    Idag? Idag har vi haft främmande. En familj med barn i Axels ålder också. Så det har varit full rulle. Nu har jag precis kommit hem från Friskis.

    Imorgon? Imorgon ska vi till en kompis till Axel och leka. Min sambo jobbar dygn imorgon (för att vara hemma resten av veckan)
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5

    Martha svarar

    För tio år sedan?
    - hade jag gått ut gymnasiet 3 år tidigare, träffat sambon 2 år tidigare och flyttat till egen lägenhet ett år tidigare på Söder som precis ombildades till brf. Jag hade strulat färdigt och kände att detta var nog början på mitt liv.

    För fem år sedan?
    - hade vi varit förlovade i ett år och jag hade precis bytt jobb under sommaren. Vi hade köpt ny lägenhet men den fanns än så länge bara på papper som ritning.

    För ett år sedan?
    - fyllde dottern 1 år och jag var gravid igen... planerade för att gå in och jobba lite från januari till mars...

    För en månad sedan?
    - hade jag nerkräkta kläder och undrade hur guldklimpen kunde vara så stor och tjock med tanke på hur mycket som kom ut ur han (främst framvägen men även bakvägen).

    För en vecka sedan?
    - fyllde dottern 2 år och vi har haft kalas i en vecka.

    Igår?
    - var dotterns gudmor med man och barn här på middag (älgstek, mums!) för att fira dottern. På dagen var det rytmik för Lala.

    Idag?
    - har sambons familj (dvs farmor med särbo, syster med man och 2 barn, bror med fru och 1 barn) varit här och kalasat för lilla 2-åringen.

    Imorgon?
    - är det måndag och då åker vi alltid till mina släktingar i Sollentuna och våldsgästar eftersom Lala är ledig från dagis på måndagar, hihi.



  10. 5
    Martha svarar För tio år sedan?
    - hade jag gått ut gymnasiet 3 år tidigare, träffat sambon 2 år tidigare och flyttat till egen lägenhet ett år tidigare på Söder som precis ombildades till brf. Jag hade strulat färdigt och kände att detta var nog början på mitt liv.

    För fem år sedan?
    - hade vi varit förlovade i ett år och jag hade precis bytt jobb under sommaren. Vi hade köpt ny lägenhet men den fanns än så länge bara på papper som ritning.

    För ett år sedan?
    - fyllde dottern 1 år och jag var gravid igen... planerade för att gå in och jobba lite från januari till mars...

    För en månad sedan?
    - hade jag nerkräkta kläder och undrade hur guldklimpen kunde vara så stor och tjock med tanke på hur mycket som kom ut ur han (främst framvägen men även bakvägen).

    För en vecka sedan?
    - fyllde dottern 2 år och vi har haft kalas i en vecka.

    Igår?
    - var dotterns gudmor med man och barn här på middag (älgstek, mums!) för att fira dottern. På dagen var det rytmik för Lala.

    Idag?
    - har sambons familj (dvs farmor med särbo, syster med man och 2 barn, bror med fru och 1 barn) varit här och kalasat för lilla 2-åringen.

    Imorgon?
    - är det måndag och då åker vi alltid till mina släktingar i Sollentuna och våldsgästar eftersom Lala är ledig från dagis på måndagar, hihi.



  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6

    Sternas svar

    För tio år sedan?
    -Bodde jag i Falköping och pluggade på Mullsjö folkhögskola.

    För fem år sedan?
    - Levde singellivets glada dagar och jobbade som innesäljare på en PR-byrå.

    För ett år sedan?
    - Väntade jag Rebecca och kämpade med att bli klar profylaxinstruktör.

    För en månad sedan?
    - Besiktigade vi vårt nya hus

    För en vecka sedan?
    - Var vi på dop i Skövde

    Igår?
    - Åt vi middag med goda vänner.

    Idag?
    - Har vi babysimmat och lagat mat hos svärföräldrarna.

    Imorgon?
    - Är sonen ledig och kl 16 ska vi ha möte om hur vi ska lösa dagisproblematiken för tillfället.
  12. 6
    Sternas svar För tio år sedan?
    -Bodde jag i Falköping och pluggade på Mullsjö folkhögskola.

    För fem år sedan?
    - Levde singellivets glada dagar och jobbade som innesäljare på en PR-byrå.

    För ett år sedan?
    - Väntade jag Rebecca och kämpade med att bli klar profylaxinstruktör.

    För en månad sedan?
    - Besiktigade vi vårt nya hus

    För en vecka sedan?
    - Var vi på dop i Skövde

    Igår?
    - Åt vi middag med goda vänner.

    Idag?
    - Har vi babysimmat och lagat mat hos svärföräldrarna.

    Imorgon?
    - Är sonen ledig och kl 16 ska vi ha möte om hur vi ska lösa dagisproblematiken för tillfället.
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7

    Tess svarar

    För tio år sedan?
    *Gick i sjuan, började känna av tonårens svårigheter... Flyttade till Helsingborg.

    För fem år sedan?
    *Flyttade hemifrån. Blev gravid med Oliver...

    För ett år sedan?
    *Gravid, sjukskriven och tog en dag i taget... Oroade mig massor under graviditeten men mådde bra. Hade hysteriskt börjat planera julen vid det här laget ;-)

    För en månad sedan?
    *Dålig i livmoderinflammation...

    För en vecka sedan?
    *Började packa så smått inför flytten. Snoriga o hostiga barn...

    Igår?
    *Åt god middag o mös i soffan med sambon på kvällen. På besök hos min mormor på dagen o shoppingrunda på stan på förmiddagen.

    Idag?
    *Lååång tråkig söndag...

    Imorgon?
    *Sätta på vinterdäcken då vi nu har minusgrader o frost, fixa med pappersarbete inför flytten. Fota några ordningsvakter till företagskatalogen på sambons jobb.
  14. 7
    Tess svarar För tio år sedan?
    *Gick i sjuan, började känna av tonårens svårigheter... Flyttade till Helsingborg.

    För fem år sedan?
    *Flyttade hemifrån. Blev gravid med Oliver...

    För ett år sedan?
    *Gravid, sjukskriven och tog en dag i taget... Oroade mig massor under graviditeten men mådde bra. Hade hysteriskt börjat planera julen vid det här laget ;-)

    För en månad sedan?
    *Dålig i livmoderinflammation...

    För en vecka sedan?
    *Började packa så smått inför flytten. Snoriga o hostiga barn...

    Igår?
    *Åt god middag o mös i soffan med sambon på kvällen. På besök hos min mormor på dagen o shoppingrunda på stan på förmiddagen.

    Idag?
    *Lååång tråkig söndag...

    Imorgon?
    *Sätta på vinterdäcken då vi nu har minusgrader o frost, fixa med pappersarbete inför flytten. Fota några ordningsvakter till företagskatalogen på sambons jobb.
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    Egna svar

    För tio år sedan?
    Min stora pojk (då 10 mån) hade en hemsk höst, han var sjuk massor och det slutade med inläggning på Sachsska barnsjukhuset med en massa provtagningar etc.

    För fem år sedan?
    Var jag i Thailand! Det var andra långresan det året, jag hade varit i Tanzania i januari!

    För ett år sedan?
    Var jag också i Thailand ;-) Nej det var jag inte men jag åkte dit om en månad. För ett år sen var jag illamående och gravid!

    För en månad sedan?
    Fyllde Eskil 5 månader och sambon köpte en TV. Tror vi var på IKEA också!

    För en vecka sedan?
    Storhandlade vi, gud så trååååkig!

    Igår?
    Gör vi annat än handlar? Vi handlade!

    Idag?
    Idag fyller Eskil 6 månader och jag har varit till jourmottagningen med honom där de konstaterade andra öroninflammationen på mindre än en månad. Jag har även tvättat 2 maskiner tvätt, badat och lagt två små söta pojkar!

    Imorgon?
    Imorrn kommer sambon hem igen, vi kommer få besök av Valters bästa kompis och då ska vi nog äta upp resten av Eskils 6-månaders tårta!

    /mie
  16. 8
    Egna svar För tio år sedan?
    Min stora pojk (då 10 mån) hade en hemsk höst, han var sjuk massor och det slutade med inläggning på Sachsska barnsjukhuset med en massa provtagningar etc.

    För fem år sedan?
    Var jag i Thailand! Det var andra långresan det året, jag hade varit i Tanzania i januari!

    För ett år sedan?
    Var jag också i Thailand ;-) Nej det var jag inte men jag åkte dit om en månad. För ett år sen var jag illamående och gravid!

    För en månad sedan?
    Fyllde Eskil 5 månader och sambon köpte en TV. Tror vi var på IKEA också!

    För en vecka sedan?
    Storhandlade vi, gud så trååååkig!

    Igår?
    Gör vi annat än handlar? Vi handlade!

    Idag?
    Idag fyller Eskil 6 månader och jag har varit till jourmottagningen med honom där de konstaterade andra öroninflammationen på mindre än en månad. Jag har även tvättat 2 maskiner tvätt, badat och lagt två små söta pojkar!

    Imorgon?
    Imorrn kommer sambon hem igen, vi kommer få besök av Valters bästa kompis och då ska vi nog äta upp resten av Eskils 6-månaders tårta!

    /mie
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Emilia svarar

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan? Oj...då var jag 15 å gick fortfarande på högstadiet...

    För fem år sedan? Flyytade från Oxelösund till Gävle för att påbörja min lärarutbildning!

    För ett år sedan? Kände de första sparkarna av lilla Zelda som \"simmade\" runt i min mage!

    För en månad sedan? Var vi på min lillebrors 18-års kalas i Nyköping

    För en vecka sedan? En lugn söndag hemma, lite städning å tvättning pysslade vi med...

    Igår? Hade vi Zeldas farmor & farfar+ hennes farbröder på besök

    Idag? Idag har vi varit å fikat hos några kompisar lite längre ner på gatan...

    Imorgon? Ska vi leka med Zeldas kompis Rasmus...ska även vara barnvakt åt honom en sväng när hans mamma klipper sig.

  18. 9
    Emilia svarar Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan? Oj...då var jag 15 å gick fortfarande på högstadiet...

    För fem år sedan? Flyytade från Oxelösund till Gävle för att påbörja min lärarutbildning!

    För ett år sedan? Kände de första sparkarna av lilla Zelda som \"simmade\" runt i min mage!

    För en månad sedan? Var vi på min lillebrors 18-års kalas i Nyköping

    För en vecka sedan? En lugn söndag hemma, lite städning å tvättning pysslade vi med...

    Igår? Hade vi Zeldas farmor & farfar+ hennes farbröder på besök

    Idag? Idag har vi varit å fikat hos några kompisar lite längre ner på gatan...

    Imorgon? Ska vi leka med Zeldas kompis Rasmus...ska även vara barnvakt åt honom en sväng när hans mamma klipper sig.

  19. Medlem sedan
    Jun 2001
    #10

    Åse svarar

    För tio år sedan?
    ** 1995 - Jag pluggade på Komvux, läste in en del ämnen eftersom jag skulle studera på högskolan.

    För fem år sedan?
    ** 2000-10-16 började jag jobba på IBM (som nu har sagt upp mig...)

    För ett år sedan?
    ** Började arbetskamraterna kommentera magen... En vecka kvar till stora UL...

    För en månad sedan?
    ** Var jag till stan för att köpa doppresent till jämngamla kusinen.

    För en vecka sedan?
    ** Fyllde jag år och hade huset fullt av släkt och vänner.

    Igår?
    ** Shoppade vi en lamplist (tre lampor på en stång som sitter högt upp på väggen) och lite kläder åt barnen. Melker var i stort behov av strumpor.

    Idag?
    ** Har jag bakat långpannebullar och haft Me&I-barnklädesvisning.

    Imorgon?
    ** Ska vi nog slappa mest, Melker är ledig från dagis. Kanske ringa en dagiskompis som oxå är ledig som Melker.
  20. 10
    Åse svarar För tio år sedan?
    ** 1995 - Jag pluggade på Komvux, läste in en del ämnen eftersom jag skulle studera på högskolan.

    För fem år sedan?
    ** 2000-10-16 började jag jobba på IBM (som nu har sagt upp mig...)

    För ett år sedan?
    ** Började arbetskamraterna kommentera magen... En vecka kvar till stora UL...

    För en månad sedan?
    ** Var jag till stan för att köpa doppresent till jämngamla kusinen.

    För en vecka sedan?
    ** Fyllde jag år och hade huset fullt av släkt och vänner.

    Igår?
    ** Shoppade vi en lamplist (tre lampor på en stång som sitter högt upp på väggen) och lite kläder åt barnen. Melker var i stort behov av strumpor.

    Idag?
    ** Har jag bakat långpannebullar och haft Me&I-barnklädesvisning.

    Imorgon?
    ** Ska vi nog slappa mest, Melker är ledig från dagis. Kanske ringa en dagiskompis som oxå är ledig som Melker.
  21. Medlem sedan
    Jun 2002
    #11

    Annelie med Hampus

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    * Gick jag gymasiet och hade precis träffat min man för första gången på en fest.

    För fem år sedan?
    *Jobbade jag heltid i en djuraffär och bodde tillsammans med min make i min gamla lägenhet.

    För ett år sedan?
    *Jobbade och slet. Tog hand om familjen och längtade efter julen.

    För en månad sedan?
    *Inget ovanligt iaf.

    För en vecka sedan?
    *Vinkade av min karl som for till Orsa i arbete.

    Igår?
    *Hämtade gubben vid tåget och hämtade Hampus gåstol hos svägerskan.

    Idag?
    *Håller på att vakna.

    Imorgon?
    *Träffa en kompis.
  22. 11
    Annelie med Hampus Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    * Gick jag gymasiet och hade precis träffat min man för första gången på en fest.

    För fem år sedan?
    *Jobbade jag heltid i en djuraffär och bodde tillsammans med min make i min gamla lägenhet.

    För ett år sedan?
    *Jobbade och slet. Tog hand om familjen och längtade efter julen.

    För en månad sedan?
    *Inget ovanligt iaf.

    För en vecka sedan?
    *Vinkade av min karl som for till Orsa i arbete.

    Igår?
    *Hämtade gubben vid tåget och hämtade Hampus gåstol hos svägerskan.

    Idag?
    *Håller på att vakna.

    Imorgon?
    *Träffa en kompis.
  23. Medlem sedan
    May 2000
    #12

    mina svar!

    För tio år sedan?

    ~Gick jag tredje året på gymnasiet (natur-natur) och började bli ganska skoltrött :-(

    För fem år sedan?

    ~Var jag mammaledig med Jonna och funderade mycket över hur framtiden skulle se ut..

    För ett år sedan?

    ~Jobbade jag 35 h/veckan - varannan helg - sambon hade fått nytt jobb flera mil bort och jobbade 11-timmars dagar 5-6 dagar/vecka (+restiden då!) och detta försökte vi kombinera och samtidigt var jag dödstrött på grund av graviditeten och skulle ha hand om barnen mesta tiden själv. Mitt i allt hade vi skrivit kontrakt på huset och skulle flytta. Inget roligt minne, för det var en _jobbig_ tid, men det gick!

    För en månad sedan?

    ~Var vi ganska förkylda hela gänget (tror jag..), Jonna hade börjat skolan och fått nya kompisar! (kände ingen när skolan började)

    För en vecka sedan?

    ~Var det måndag precis som idag *s* Första dagen på en hektisk vecka med mycket tid själv med barnen.

    Igår?

    ~Jobbade R och jag+barnen var själva hemma nsätan hela dagen. En mysig dag!

    Idag?

    ~Har vi nyss gått upp och jag är dödstrött!

    Imorgon?

    ~Har Jonna tagit ledigt från skolan för sambon ska till Uddevalla och serva taxin hela dagen - då följer vi med och hälsar på farmor. Ska även shoppa lite och så ska barnen få hälsa på sitt gamla dagis.
  24. 12
    mina svar! För tio år sedan?

    ~Gick jag tredje året på gymnasiet (natur-natur) och började bli ganska skoltrött :-(

    För fem år sedan?

    ~Var jag mammaledig med Jonna och funderade mycket över hur framtiden skulle se ut..

    För ett år sedan?

    ~Jobbade jag 35 h/veckan - varannan helg - sambon hade fått nytt jobb flera mil bort och jobbade 11-timmars dagar 5-6 dagar/vecka (+restiden då!) och detta försökte vi kombinera och samtidigt var jag dödstrött på grund av graviditeten och skulle ha hand om barnen mesta tiden själv. Mitt i allt hade vi skrivit kontrakt på huset och skulle flytta. Inget roligt minne, för det var en _jobbig_ tid, men det gick!

    För en månad sedan?

    ~Var vi ganska förkylda hela gänget (tror jag..), Jonna hade börjat skolan och fått nya kompisar! (kände ingen när skolan började)

    För en vecka sedan?

    ~Var det måndag precis som idag *s* Första dagen på en hektisk vecka med mycket tid själv med barnen.

    Igår?

    ~Jobbade R och jag+barnen var själva hemma nsätan hela dagen. En mysig dag!

    Idag?

    ~Har vi nyss gått upp och jag är dödstrött!

    Imorgon?

    ~Har Jonna tagit ledigt från skolan för sambon ska till Uddevalla och serva taxin hela dagen - då följer vi med och hälsar på farmor. Ska även shoppa lite och så ska barnen få hälsa på sitt gamla dagis.
  25. Kajsa å Valter
    #13

    köpte du något?

    syftar naturligtvis på Me&I kläderna. Jag har aldrig varit på något sånt men spanat lite på nätet. Härliga färger och mönster men tyvärr lite för dyrt..
  26. 13
    köpte du något? syftar naturligtvis på Me&I kläderna. Jag har aldrig varit på något sånt men spanat lite på nätet. Härliga färger och mönster men tyvärr lite för dyrt..
  27. Kajsa å Valter
    #14

    svar från en glömsk

    jag är impad vad alla kommer ihåg..själv har jag världens sämsta minne. Försöker mig på enkäten iallafall.

    För tio år sedan? bodde ihop med en kille som jag egentligen inte var döööökär i. Tog mig tack och lov ur det rätt fort

    För fem år sedan? bodde med min nuvarande man och vi jobbade mycket och reste upp alla pengarna.

    För ett år sedan? var gravid och mådde rätt bra. Jobbade heltid och tränade fortfarande..

    För en månad sedan? kommer inte ihåg något speciellt men hade säkert en mysig hemmadag med Valter

    För en vecka sedan? hade överlevt en hektisk helg

    Igår? låg nerbäddad i sängen och snöt mig mest hela tiden

    Idag? har tagit mig upp ur sängen men knallar runt här i flanellpyjamas och duntofflor

    Imorgon? hoppas jag kan ta mig ut en sväng, det beror på status på mig och Valter

  28. 14
    svar från en glömsk jag är impad vad alla kommer ihåg..själv har jag världens sämsta minne. Försöker mig på enkäten iallafall.

    För tio år sedan? bodde ihop med en kille som jag egentligen inte var döööökär i. Tog mig tack och lov ur det rätt fort

    För fem år sedan? bodde med min nuvarande man och vi jobbade mycket och reste upp alla pengarna.

    För ett år sedan? var gravid och mådde rätt bra. Jobbade heltid och tränade fortfarande..

    För en månad sedan? kommer inte ihåg något speciellt men hade säkert en mysig hemmadag med Valter

    För en vecka sedan? hade överlevt en hektisk helg

    Igår? låg nerbäddad i sängen och snöt mig mest hela tiden

    Idag? har tagit mig upp ur sängen men knallar runt här i flanellpyjamas och duntofflor

    Imorgon? hoppas jag kan ta mig ut en sväng, det beror på status på mig och Valter

  29. Medlem sedan
    May 2000
    #15

    Nyfiken..

    Är ni från Skövde/Falköpingstrakten från början?
  30. 15
    Nyfiken.. Är ni från Skövde/Falköpingstrakten från början?
  31. Erica m Kajsa 0305 & Maja 050411
    #16

    Ericas svar

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    Gick jag ut socionomutbildningen på Sköndal och det sa \"Klick\" mellan mig och min nuvarande man på utsparksfesten. Vi var båda gifta, han med 5 småbarn, och några otroligt passionerade men också fruktansvärt jobbiga år följde.

    För fem år sedan?
    Hade jag gått klart en ledarskapsutbildning och blev erbjuden att bli enhetschef på Stadsmissionen där jag arbetade som kurator. Tyvärr lade man ner hela den arbetsplatsen under min första föräldraledighet.

    För ett år sedan?
    Hade jag precis fått nytt jobb som projektledare, var gravid och mådde skitdåligt hela tiden. Kajsa hade precis skolats in på dagis.

    För en månad sedan?
    Hade vi återträff (socionomutbildningen) på vår gamla skola. Kul att höra vad som hänt under 10 år! Många minnen väcktes till liv.

    För en vecka sedan?
    Var Maja och jag på en spädbarnsgrupp där vi snackade om barnsäkerhet och sjöng med barnen.

    Igår?
    Var Kajsa och jag på Lek & Plask. På eftermiddagen var vi på barnkalas då tjejernas kusin fyllde år.

    Idag?
    Ska jag på sista träffen med spädbarnsgruppen. Ska egentligen jobba nu på förmiddagen (maken är ute och går med Maja) men sitter av någon anledning här istället.

    Imorgon?
    Ska jag jobba på förmiddagen, äta lunch med min kusin och gå på en annan babygrupp med sång på eftermiddagen.

  32. 16
    Ericas svar Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    Gick jag ut socionomutbildningen på Sköndal och det sa \"Klick\" mellan mig och min nuvarande man på utsparksfesten. Vi var båda gifta, han med 5 småbarn, och några otroligt passionerade men också fruktansvärt jobbiga år följde.

    För fem år sedan?
    Hade jag gått klart en ledarskapsutbildning och blev erbjuden att bli enhetschef på Stadsmissionen där jag arbetade som kurator. Tyvärr lade man ner hela den arbetsplatsen under min första föräldraledighet.

    För ett år sedan?
    Hade jag precis fått nytt jobb som projektledare, var gravid och mådde skitdåligt hela tiden. Kajsa hade precis skolats in på dagis.

    För en månad sedan?
    Hade vi återträff (socionomutbildningen) på vår gamla skola. Kul att höra vad som hänt under 10 år! Många minnen väcktes till liv.

    För en vecka sedan?
    Var Maja och jag på en spädbarnsgrupp där vi snackade om barnsäkerhet och sjöng med barnen.

    Igår?
    Var Kajsa och jag på Lek & Plask. På eftermiddagen var vi på barnkalas då tjejernas kusin fyllde år.

    Idag?
    Ska jag på sista träffen med spädbarnsgruppen. Ska egentligen jobba nu på förmiddagen (maken är ute och går med Maja) men sitter av någon anledning här istället.

    Imorgon?
    Ska jag jobba på förmiddagen, äta lunch med min kusin och gå på en annan babygrupp med sång på eftermiddagen.

  33. Medlem sedan
    Nov 2001
    #17

    Mias svar!

    För tio år sedan? Då gick jag i 8:an, och ja vad gjorde jag..bästisen var i hop med en 5 år äldre kille, så det var väl då man började festa på helgerna:)

    För fem år sedan? Då hade jag och nuvarande sambon just flyttat till en 3:a, jag jobbade 75% på restaurang, vi hade nog ett ganska tråkigt liv då, det blev mkt krogen och sånt på helgerna.

    För ett år sedan?VAr vi nog på första ultraljudet, och jag hade just berättat på jobbet om att jag var gravid.

    För en månad sedan? Hade vi just haft dop och svämorsbeök.
    På veckan var det öppnis som gällde.


    För en vecka sedan?
    Jobbade sambon sista dan på sitt vik, vi var på öppnis.
    och Tisdag förra veckan fick vi veta att Klara är mjölk & ägg allergisk

    Igår?
    Jobabde sambon fm, och vi bakade bröd och Moccarutor, på em lekte Iza med grannen.

    Idag? Ska vi till ÖF( gör vi nåt annat?)

    Imorgon?Ska vi till min farmor och fika

  34. 17
    Mias svar! För tio år sedan? Då gick jag i 8:an, och ja vad gjorde jag..bästisen var i hop med en 5 år äldre kille, så det var väl då man började festa på helgerna:)

    För fem år sedan? Då hade jag och nuvarande sambon just flyttat till en 3:a, jag jobbade 75% på restaurang, vi hade nog ett ganska tråkigt liv då, det blev mkt krogen och sånt på helgerna.

    För ett år sedan?VAr vi nog på första ultraljudet, och jag hade just berättat på jobbet om att jag var gravid.

    För en månad sedan? Hade vi just haft dop och svämorsbeök.
    På veckan var det öppnis som gällde.


    För en vecka sedan?
    Jobbade sambon sista dan på sitt vik, vi var på öppnis.
    och Tisdag förra veckan fick vi veta att Klara är mjölk & ägg allergisk

    Igår?
    Jobabde sambon fm, och vi bakade bröd och Moccarutor, på em lekte Iza med grannen.

    Idag? Ska vi till ÖF( gör vi nåt annat?)

    Imorgon?Ska vi till min farmor och fika

  35. Medlem sedan
    Aug 2004
    #18

    Ina m. Elina svarar

    För tio år sedan?
    - få se nu... 1995. Då tog jag studenten samt flyttade ihop med en kille som jag helst vill glömma. *s*

    För fem år sedan?
    - Förlovade mig med min man. (1/1 2000)

    För ett år sedan?
    - Då mådde jag illa!

    För en månad sedan?
    - Det var min mans 30-årsdag för exakt 1 månad sedan. :)

    För en vecka sedan?
    - Då var min lillasyster här.

    Igår?
    - Ljuvlig söndag med familjen! Köpte 4 köttätande blommor. :)

    Idag?
    - Gillar inte måndagar något vidare. :(

    Imorgon?
    - Tja... då är det tisdag...
  36. 18
    Ina m. Elina svarar För tio år sedan?
    - få se nu... 1995. Då tog jag studenten samt flyttade ihop med en kille som jag helst vill glömma. *s*

    För fem år sedan?
    - Förlovade mig med min man. (1/1 2000)

    För ett år sedan?
    - Då mådde jag illa!

    För en månad sedan?
    - Det var min mans 30-årsdag för exakt 1 månad sedan. :)

    För en vecka sedan?
    - Då var min lillasyster här.

    Igår?
    - Ljuvlig söndag med familjen! Köpte 4 köttätande blommor. :)

    Idag?
    - Gillar inte måndagar något vidare. :(

    Imorgon?
    - Tja... då är det tisdag...
  37. Medlem sedan
    Aug 2002
    #19

    Madicken svar...

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?

    **Blev jag 2 barnsmamma och hela livet vändes upp och ner *S*

    För fem år sedan?

    **Gick jag ut Lärarhögskolan och längtade efter att få använda min nyvunna kunskap :-)

    För ett år sedan?

    **Fyllde min underbara som 1 år och jag var gravid igen!


    För en månad sedan?

    **Beslöt vi oss för att börja leta hus *pirrigt*

    För en vecka sedan?

    **Fick min äldsta dotter _alla_ rätt på sitt första riktiga prov *stolt*

    Igår?

    **Tittade vi på 3 hus *pust*

    Idag?

    **Njuter jag av tystnaden. Idun sover ute, Elliot inne, Nina och Sandra är i skolan och Janne är på jobbet *skönt*

    Imorgon?

    **Ska jag äntligen få träffa Sassa och Ingrid :-)

  38. 19
    Madicken svar... Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?

    **Blev jag 2 barnsmamma och hela livet vändes upp och ner *S*

    För fem år sedan?

    **Gick jag ut Lärarhögskolan och längtade efter att få använda min nyvunna kunskap :-)

    För ett år sedan?

    **Fyllde min underbara som 1 år och jag var gravid igen!


    För en månad sedan?

    **Beslöt vi oss för att börja leta hus *pirrigt*

    För en vecka sedan?

    **Fick min äldsta dotter _alla_ rätt på sitt första riktiga prov *stolt*

    Igår?

    **Tittade vi på 3 hus *pust*

    Idag?

    **Njuter jag av tystnaden. Idun sover ute, Elliot inne, Nina och Sandra är i skolan och Janne är på jobbet *skönt*

    Imorgon?

    **Ska jag äntligen få träffa Sassa och Ingrid :-)

  39. Medlem sedan
    Jun 2001
    #20

    Jo visst 17 är det dyrt

    menjag köpte en brun body (175 tror jag) med turkos flodhäst på till Alfred. Sen köpte jag faktiskt en tröja till mig själv - svart med en haj på (250 kr). Som värdinna fick jag sedan välja bland tre plagg (snålt) en flicktröja en pojktröja o så en mammatröja. Jag valde en tröja till Melker. \"11\" heter den då den har en 11 på ryggen...
  40. 20
    Jo visst 17 är det dyrt menjag köpte en brun body (175 tror jag) med turkos flodhäst på till Alfred. Sen köpte jag faktiskt en tröja till mig själv - svart med en haj på (250 kr). Som värdinna fick jag sedan välja bland tre plagg (snålt) en flicktröja en pojktröja o så en mammatröja. Jag valde en tröja till Melker. \"11\" heter den då den har en 11 på ryggen...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Stulen stulen enkät
    By fjella in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 10:19
  2. Stulen enkät
    By hyrbil in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 14:44
  3. Stulen enkät :-)
    By Gabbi i Botswana in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-10-28, 13:22
  4. stulen enkät....
    By annbe in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 20:32
  5. Stulen stulen enkät! :)
    By -Esmeralda- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 18:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar