Tipspromenad, himmel eller helvete?
_01 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Tipspromenad, himmel eller helvete?

    Den lille sonen fick ett av sina värsta utbrott hittills då han insåg att han faktiskt skulle ut och _GÅ!?!_ denna höstliga söndagsmorgon. _HELA_ elljusspåret dessutom. Liggandes på parkeringen i vårt vackra fritidsområde, sparkandes, fräsandes och spottandes deklarerade den Lille arge extremt högljutt att han minsann tänkte ta ALLA DÖRRARNA I HUSET OCH ELDA UPP DEM!!! Ajajaj...

    Tyvärr hade inte hotet önskad effekt och den Lille
    (nu ännu argare) fick trots vrål, hot och välriktade sparkar följa med sina föräldrar till startplatsen för tipspromenaden. TIPSPROMENAD!! Det var ju det _värsta_ den Lille (nu rasande) visste...

    Tipspromenad, det värsta han visste tills han fick en _egen_ tipsbricka med tillhörande penna _och_ dessutom kunde svara på första barnfrågan. Då var ju tipspromenad det _bästa_ han visste. Så bra att han SPRANG hela vägen tills nästa fråga och nästa och nästa...

    De stackars otränade föräldrarna (som ju väntat sig en stilla skogspromenad) hängde tungt flåsande efter och kunde bara åse hur den Lille solstrålen vid målgången stolt tog emot sitt pris medan de själva briljerat i obildning....

    Väl inne i fikastugan talade den unge pristagaren om att nu, nu ville han gå tipspromenad _varje_ dag. Då det stod klart för honom att detta inte var möjligt förvandlades den Lille solstrålen på att ögonblick till den Lille arge igen. Av raseri fullständigt skogstokig intog han återigen ryggläge, sparkandes, fräsandes och spottandes...
  2. 1
    Tipspromenad, himmel eller helvete? Den lille sonen fick ett av sina värsta utbrott hittills då han insåg att han faktiskt skulle ut och _GÅ!?!_ denna höstliga söndagsmorgon. _HELA_ elljusspåret dessutom. Liggandes på parkeringen i vårt vackra fritidsområde, sparkandes, fräsandes och spottandes deklarerade den Lille arge extremt högljutt att han minsann tänkte ta ALLA DÖRRARNA I HUSET OCH ELDA UPP DEM!!! Ajajaj...

    Tyvärr hade inte hotet önskad effekt och den Lille
    (nu ännu argare) fick trots vrål, hot och välriktade sparkar följa med sina föräldrar till startplatsen för tipspromenaden. TIPSPROMENAD!! Det var ju det _värsta_ den Lille (nu rasande) visste...

    Tipspromenad, det värsta han visste tills han fick en _egen_ tipsbricka med tillhörande penna _och_ dessutom kunde svara på första barnfrågan. Då var ju tipspromenad det _bästa_ han visste. Så bra att han SPRANG hela vägen tills nästa fråga och nästa och nästa...

    De stackars otränade föräldrarna (som ju väntat sig en stilla skogspromenad) hängde tungt flåsande efter och kunde bara åse hur den Lille solstrålen vid målgången stolt tog emot sitt pris medan de själva briljerat i obildning....

    Väl inne i fikastugan talade den unge pristagaren om att nu, nu ville han gå tipspromenad _varje_ dag. Då det stod klart för honom att detta inte var möjligt förvandlades den Lille solstrålen på att ögonblick till den Lille arge igen. Av raseri fullständigt skogstokig intog han återigen ryggläge, sparkandes, fräsandes och spottandes...
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2

    Ja se fyraåringar! ;)

    Dom e la för underbara! *ler* Kram på er!
  4. 2
    Ja se fyraåringar! ;) Dom e la för underbara! *ler* Kram på er!
  5. -liten-
    #3

    Hihi!

    Det känns igen det där med humörsvängningar... Ena sekunden ängel och nästa en riktig liten jävul... Fast oftast nånting mittemellan!

    Vad bra du skriver! Himla kul att läsa din text tycker jag!

  6. 3
    Hihi! Det känns igen det där med humörsvängningar... Ena sekunden ängel och nästa en riktig liten jävul... Fast oftast nånting mittemellan!

    Vad bra du skriver! Himla kul att läsa din text tycker jag!

  7. Medlem sedan
    Oct 2000
    #4

    *asg*

    Tack för dagens skratt!!!
    Du skriver oerhört målande och det är inte utan att man känner igen vissa drag i sin egen 4-åring ;)
  8. 4
    *asg* Tack för dagens skratt!!!
    Du skriver oerhört målande och det är inte utan att man känner igen vissa drag i sin egen 4-åring ;)
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5

    Underbar läsning

    Jag fick mig verkligen ett gott skratt. Sen kanske det inte var lika roligt för er, men jag ser framför mig ert flåsande efter sonen. Vilken underbar söndag
  10. 5
    Underbar läsning Jag fick mig verkligen ett gott skratt. Sen kanske det inte var lika roligt för er, men jag ser framför mig ert flåsande efter sonen. Vilken underbar söndag
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6

    ååå det finns alltså FLER som vänder på en halv

    millisekund?!!!
    Underbart.
    Här ska förskolor, hus, cyklar, bilar, träd, blommor , lite beroende vad som råkara vara närmast slås i bitar , rasas ner etc. när den lille viljestarke itne får som han tänkt sig.
    Så ska han rymma också å aldrig komma tillbaka.
    För att i nästa sekund bli så go å gla så. Snacka om att koma av sig.


    Underbar läsning , skönt att själva promenaden vart succé.

    K/
  12. 6
    ååå det finns alltså FLER som vänder på en halv millisekund?!!!
    Underbart.
    Här ska förskolor, hus, cyklar, bilar, träd, blommor , lite beroende vad som råkara vara närmast slås i bitar , rasas ner etc. när den lille viljestarke itne får som han tänkt sig.
    Så ska han rymma också å aldrig komma tillbaka.
    För att i nästa sekund bli så go å gla så. Snacka om att koma av sig.


    Underbar läsning , skönt att själva promenaden vart succé.

    K/
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    ha ha..

    tack för en underbart rolig berättelse..

    Anton blir sällan så där arg, oftast stannar han upp mitt i steget, armarna i kors på bröstet och med en sur min deklarerar att han minsann är arg nu *asg*
  14. 7
    ha ha.. tack för en underbart rolig berättelse..

    Anton blir sällan så där arg, oftast stannar han upp mitt i steget, armarna i kors på bröstet och med en sur min deklarerar att han minsann är arg nu *asg*

Liknande trådar

  1. Himmel och helvete
    By Budapeststubbe in forum Kärlek & relationer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 17:55
  2. Tipspromenad
    By jumy in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 19:14
  3. Himmel/helvete/mittemellan?
    By Hanna Be in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 18:36
  4. Himmel och helvete…
    By Robz in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 12:10
  5. Göran Persson, himmel eller h-e?
    By LinBlå in forum Singelmingel
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 00:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar