deprimerad tonåring
Autismspektrum
  1. lis.n
    #1

    deprimerad tonåring

    16 år, jättekänslig, sårbar för kritik, skolbyte, fysisk sjukdom som ibland är bättre, ibland sämre,
    Ja, min pojke har det så jobbigt i höst. Han äter fontex, vilket förut har hjälpt honom jättebra och gjorde det när han började om för en månad sen, men nu är han så LÅG.Jag vet inte hur jag ska hjälpa honom. Jag har kontakt med bup, men han vägrar gå dit och en 16åring bär man ju inte... Jag har kontakt med habiliteringen, men ingenting händer. Jag har bra kontakt med skolan som bryr sig mycket, men hur ska man kunna hjälpa någon som egentligen mår så dåligt att han inte kan funka i en skola. Förra veckan hade han varit aggressiv mot sin assistent och skrämt en klasskomrat som också har asperger. Snälla systrar och bröder här på nätet! VAD ska jag göra? Har ingen kraft att ta itu med det hela. Jag har ingen avlastning alls eftersom han inte varit på kortis sen i juli, eftersom jag inte lyckats att få dit honom.
  2. 1
    deprimerad tonåring 16 år, jättekänslig, sårbar för kritik, skolbyte, fysisk sjukdom som ibland är bättre, ibland sämre,
    Ja, min pojke har det så jobbigt i höst. Han äter fontex, vilket förut har hjälpt honom jättebra och gjorde det när han började om för en månad sen, men nu är han så LÅG.Jag vet inte hur jag ska hjälpa honom. Jag har kontakt med bup, men han vägrar gå dit och en 16åring bär man ju inte... Jag har kontakt med habiliteringen, men ingenting händer. Jag har bra kontakt med skolan som bryr sig mycket, men hur ska man kunna hjälpa någon som egentligen mår så dåligt att han inte kan funka i en skola. Förra veckan hade han varit aggressiv mot sin assistent och skrämt en klasskomrat som också har asperger. Snälla systrar och bröder här på nätet! VAD ska jag göra? Har ingen kraft att ta itu med det hela. Jag har ingen avlastning alls eftersom han inte varit på kortis sen i juli, eftersom jag inte lyckats att få dit honom.
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2

    Har inte...

    ...något direkt råd, men det låter som om han kanske skulle behöva någon annan medicin. Vem skriver ut den, är det en läkare på BUP eller någon annan? Vill han ta medicin? Kanske en annan medicin kan få honom att må lite bättre, och att han blir mer motiverad till att gå till BUP? Många frågor, inga svar, men en STOR kram till dig!
  4. 2
    Har inte... ...något direkt råd, men det låter som om han kanske skulle behöva någon annan medicin. Vem skriver ut den, är det en läkare på BUP eller någon annan? Vill han ta medicin? Kanske en annan medicin kan få honom att må lite bättre, och att han blir mer motiverad till att gå till BUP? Många frågor, inga svar, men en STOR kram till dig!
  5. Fjärilens mamma
    #3

    Bakslag?

    Kan grabben ha fått ett bakslag av medicinen? Ibland kan antidepressivt ge en konstig effekt några veckor efter starten, men sluta inte utan det brukar gå över och ge den effekt det är tänkt och man fortsätter. Kolla med läkaren som skrivit ut medlet.
  6. 3
    Bakslag? Kan grabben ha fått ett bakslag av medicinen? Ibland kan antidepressivt ge en konstig effekt några veckor efter starten, men sluta inte utan det brukar gå över och ge den effekt det är tänkt och man fortsätter. Kolla med läkaren som skrivit ut medlet.

Liknande trådar

  1. Deprimerad tonåring- hjälp!
    By mor72 in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-04-21, 08:08
  2. Ensam och deprimerad tonåring...
    By morx2 in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-19, 09:34
  3. Deprimerad son
    By maylin in forum Bokstavsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-31, 10:17
  4. deprimerad tonåring?
    By ankh in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 15:35
  5. min son -deprimerad
    By en ledsen förälder in forum _96 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 14:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar