Fostervattenprov i morgon, kanske...
_0604 Aprilbarn
  1. Jenny med Gustav
    #1

    Fostervattenprov i morgon, kanske...

    Jag skulle gjort ett fp förra veckan. Men graviditeten hade inte hunnit till mer än 14+2 (jag trodde 14+6) så de skickade hem mig. Tydligen noga med att det ska vara 15 veckor fullgånget. Jag hade ordnat med barnvakt för att kunna vila efteråt... Så har jag fixat barnvakt igen för i morgon samt halva tisdag.
    Så............... i fredags fick jag feber, hade 38.8 i går kväll och mår kasst idag. Typiskt alltså, nått virus. Så nu vet jag inte om jag kommer få göra nått prov i morgon heller.
    Har laddad psykiskt med juh.

    Suck suck... pratade med min lillasyster som är läkare, hon trodde de skulle göra fp om jag var feberfri.
    Första gången jag har varit sjuk och mamma till ett barn, det var en ny upplevelse. Bara att vara uppe och leka trots feber och sprängande huvudvärk ;) Tur att min man varit hemma nästan hela helgen.
    Långt och babbligt blev det. Hoppas ni andra haft en fin helg!
  2. 1
    Fostervattenprov i morgon, kanske... Jag skulle gjort ett fp förra veckan. Men graviditeten hade inte hunnit till mer än 14+2 (jag trodde 14+6) så de skickade hem mig. Tydligen noga med att det ska vara 15 veckor fullgånget. Jag hade ordnat med barnvakt för att kunna vila efteråt... Så har jag fixat barnvakt igen för i morgon samt halva tisdag.
    Så............... i fredags fick jag feber, hade 38.8 i går kväll och mår kasst idag. Typiskt alltså, nått virus. Så nu vet jag inte om jag kommer få göra nått prov i morgon heller.
    Har laddad psykiskt med juh.

    Suck suck... pratade med min lillasyster som är läkare, hon trodde de skulle göra fp om jag var feberfri.
    Första gången jag har varit sjuk och mamma till ett barn, det var en ny upplevelse. Bara att vara uppe och leka trots feber och sprängande huvudvärk ;) Tur att min man varit hemma nästan hela helgen.
    Långt och babbligt blev det. Hoppas ni andra haft en fin helg!
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2

    Oj

    Kämpigt, hoppas du får göra det iallafall, förstår hur det är när man laddar, och så får man åka hem utan att göra något, snoppet liksom

    Hoppas du kryar på dig, visst är det tufft att ha småbarn hemma och samtidigt vara sjuk, kunde inte pappan vara hemma med barnet när du var sjuk? Du vet att även om du har föräldrapenning så har du rätt att sjukskriva dig när du är sjuk och pappan har rätt att få tillfällig föräldrapenning.

    Kram Jennie
  4. 2
    Oj Kämpigt, hoppas du får göra det iallafall, förstår hur det är när man laddar, och så får man åka hem utan att göra något, snoppet liksom

    Hoppas du kryar på dig, visst är det tufft att ha småbarn hemma och samtidigt vara sjuk, kunde inte pappan vara hemma med barnet när du var sjuk? Du vet att även om du har föräldrapenning så har du rätt att sjukskriva dig när du är sjuk och pappan har rätt att få tillfällig föräldrapenning.

    Kram Jennie
  5. Mikue v 13+5
    #3

    Å, vad tjatigt!

    Håller tummarna för att du ska hinna bli feberfri tills imorgon då! Och ja, jag kan tänka mig att det är lite småjobbigt att vara sjuk med ett litet barn hemma samtidigt! Jag vet ju inte, jag väntar ju mitt första!
    Helgen har varit ganska ok, fått tillbaka illamåendet dock. Till och från, och det var ju inte så kul. Och tröttheten har också återkommit. Men det är väl bara att join the joyride och hoppas att det blir bättre igen!
    KRAM
  6. 3
    Å, vad tjatigt! Håller tummarna för att du ska hinna bli feberfri tills imorgon då! Och ja, jag kan tänka mig att det är lite småjobbigt att vara sjuk med ett litet barn hemma samtidigt! Jag vet ju inte, jag väntar ju mitt första!
    Helgen har varit ganska ok, fått tillbaka illamåendet dock. Till och från, och det var ju inte så kul. Och tröttheten har också återkommit. Men det är väl bara att join the joyride och hoppas att det blir bättre igen!
    KRAM
  7. Jenny med Gustav
    #4

    Det blir nog av

    Mår bra idag, förrutom fjärilarna i magen då.

    kräktes precis, fast det var nog mer av nervöshet samt pga av tandborstningen.

    Ska på tiomånaderskontroll med sonen nu på förmiddagen. Sen är fp i eftermiddag.
  8. 4
    Det blir nog av Mår bra idag, förrutom fjärilarna i magen då.

    kräktes precis, fast det var nog mer av nervöshet samt pga av tandborstningen.

    Ska på tiomånaderskontroll med sonen nu på förmiddagen. Sen är fp i eftermiddag.
  9. Pinna me 3 & bf 10/4
    #5

    Håller tummarna för dig

    Är du feberfri så gör dom det nog! Det kommer säkert gå bra, även om jag har all förståelse för att du är pirrig! Jag gör mitt fvp imorgon förmiddag... Har också ordnat så jag kan ta det lugnt imorgon och även jobba hemma på onsdag. Däremot åker vi till schweiz på tjänsteresa torsdag-söndag, hoppas det inte är för tidigt?
    Lycka till idag!
  10. 5
    Håller tummarna för dig Är du feberfri så gör dom det nog! Det kommer säkert gå bra, även om jag har all förståelse för att du är pirrig! Jag gör mitt fvp imorgon förmiddag... Har också ordnat så jag kan ta det lugnt imorgon och även jobba hemma på onsdag. Däremot åker vi till schweiz på tjänsteresa torsdag-söndag, hoppas det inte är för tidigt?
    Lycka till idag!

Liknande trådar

  1. I morgon får vi kanske besked
    By -TuvaLiten- in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-28, 15:10
  2. Kanske i morgon...
    By JessicaJoh in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 09:33
  3. Gyn i morgon, och kanske insem
    By Devali in forum Svårt att bli gravid
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 17:16
  4. God morgon... lr förmiddag kanske ;)
    By Åsa m T&A *CK, sedan VV/GI-tänk* in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-19, 22:04
  5. Kanske barnakuten i morgon
    By Ewa_Olivia03_Oscar05 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-12, 18:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar