Sovvanor
_0209 Septemberbarn
  1. Karin m. Olle-02 och Arvid-041116
    #1

    Sovvanor

    Undrar hur många gånger era små sover på dagen? Kommer inte riktigt ihåg när storebror började sova bara en gång. Nu sover Arvid två ggr men på eftermiddagen har han börjat bli svårsomnad så det är kanske dags att skippa den?
  2. 1
    Sovvanor Undrar hur många gånger era små sover på dagen? Kommer inte riktigt ihåg när storebror började sova bara en gång. Nu sover Arvid två ggr men på eftermiddagen har han börjat bli svårsomnad så det är kanske dags att skippa den?
  3. Lotta Li med E&E
    #2

    Olika

    Ibland sover hon en gång ibland två. Men jag tycker att jag märker att hon sover sämre på natten när hon har sovit två gånger.

    Jag gör olika beroende på hur trött hon verkar helt enkelt. Edvin hade inte heller något jättesömnbehov. det är nog olika på olika barn.

    Du kan ju alltid testa att skjuta lite på första vilan och om han sover länge då, testa att skippa den andra för att se vad som händer
  4. 2
    Olika Ibland sover hon en gång ibland två. Men jag tycker att jag märker att hon sover sämre på natten när hon har sovit två gånger.

    Jag gör olika beroende på hur trött hon verkar helt enkelt. Edvin hade inte heller något jättesömnbehov. det är nog olika på olika barn.

    Du kan ju alltid testa att skjuta lite på första vilan och om han sover länge då, testa att skippa den andra för att se vad som händer
  5. Lotta m F&O
    #3

    Slutade lite gradvis

    Vi började försöka dra ut på första vilan litegrann när barnen var kring ett och vi märkte att de inte somnade lika lätt på eftermiddagen. Vi såg till att de var riktigt mätta innan de sov. Då sov de lite längre och kunde klara sig utan eftermiddagsvilan. Fast ganska ofta sov de en gång ena dagen och två gånger andra dagen.
  6. 3
    Slutade lite gradvis Vi började försöka dra ut på första vilan litegrann när barnen var kring ett och vi märkte att de inte somnade lika lätt på eftermiddagen. Vi såg till att de var riktigt mätta innan de sov. Då sov de lite längre och kunde klara sig utan eftermiddagsvilan. Fast ganska ofta sov de en gång ena dagen och två gånger andra dagen.
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4

    Ida...

    sover inte alls på dagen och har inte gjort det sen hon var ca 20 mån.

    Lillasyster är 16 månader nu och sover oftast en stund på dagen, men nu börjar det hända att hon låter bli ibland oxå.
  8. 4
    Ida... sover inte alls på dagen och har inte gjort det sen hon var ca 20 mån.

    Lillasyster är 16 månader nu och sover oftast en stund på dagen, men nu börjar det hända att hon låter bli ibland oxå.
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5

    Tack för era svar!

    Är lite förvirrad hade ju tänkt ställa frågan inne på ankomst nov-04 egentligen....
  10. 5
    Tack för era svar! Är lite förvirrad hade ju tänkt ställa frågan inne på ankomst nov-04 egentligen....
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    en gång sover Lina

    Se senaste månaderna har hon sovit ca 10-12 på dagarna för att sedan varit vaken till kl 19 på kvällen - och då var hon dödstrött se sista timmarna. Nu försöker vi styra om det till mer dagisanpassade tider (har sökt plats efter jul) så hon slocknar efter lunch istället. Hanna sov två gånger om dagen ända tills hon var ca 15 månader om jag minns rätt men Lina verkar inte ha fullt lika stort sömnbehov, eller så är det så att hon inte ges så mycket ro när storasyster lever om eller att Lina får hänga med på olika aktiviteter och får försöka anpassa sömnen lite efter det.
  12. 6
    en gång sover Lina Se senaste månaderna har hon sovit ca 10-12 på dagarna för att sedan varit vaken till kl 19 på kvällen - och då var hon dödstrött se sista timmarna. Nu försöker vi styra om det till mer dagisanpassade tider (har sökt plats efter jul) så hon slocknar efter lunch istället. Hanna sov två gånger om dagen ända tills hon var ca 15 månader om jag minns rätt men Lina verkar inte ha fullt lika stort sömnbehov, eller så är det så att hon inte ges så mycket ro när storasyster lever om eller att Lina får hänga med på olika aktiviteter och får försöka anpassa sömnen lite efter det.

Liknande trådar

  1. Sovvanor
    By Emdahl in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 07:57
  2. Sovvanor
    By Mima in forum _02 Vårbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 22:03
  3. Sovvanor?
    By Sabina m A&Isabella in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-19, 10:13
  4. Nya sovvanor?
    By Jossan m Neo & Jonah in forum _0607 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 17:06
  5. Sovvanor...
    By Sara SL in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-28, 04:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar