Playdooh deg
Föräldraskap
  1. anna bf 21/4
    #1

    Playdooh deg

    recept önskas
  2. 1
    Playdooh deg recept önskas
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    här....

    Från http://www.9manader.nu/blandat/pyssel/playdoh

    PlayDoh
    4 dl vetemjöl
    2 dl salt
    2-3 msk citronsyra
    4-5 dl kokande vatten

    Blanda de torra ingredienserna. Häll det kokande vattnet över och blanda. Häll i önskad mängd hushållsfärg.
  4. 2
    här.... Från http://www.9manader.nu/blandat/pyssel/playdoh

    PlayDoh
    4 dl vetemjöl
    2 dl salt
    2-3 msk citronsyra
    4-5 dl kokande vatten

    Blanda de torra ingredienserna. Häll det kokande vattnet över och blanda. Häll i önskad mängd hushållsfärg.
  5. anna bf 21/4
    #3

    tusen tack

    !
  6. 3
    tusen tack !
  7. Lägga sig i maddam
    #4

    Alun då!?

    Som jag har förstått de recept jag har på PlayDoh och de recept som jag sett på Trolldeg så brukar PlayDoh ha Alun i sig i detta receptet skulle alltså 2 msk alun tillsättas istället för citronsyra. Med citronsyra och mycket salt blir det istället en mer avancerad trolldeg. 1,5 msk matolja är också att rekommendera för att degen ska bli mera följsam. Alun är ju inte så bra om barnet är litet och har en förmåga att stoppa degen i munnen. Jag tror att alun ger degen mer stuns.
  8. 4
    Alun då!? Som jag har förstått de recept jag har på PlayDoh och de recept som jag sett på Trolldeg så brukar PlayDoh ha Alun i sig i detta receptet skulle alltså 2 msk alun tillsättas istället för citronsyra. Med citronsyra och mycket salt blir det istället en mer avancerad trolldeg. 1,5 msk matolja är också att rekommendera för att degen ska bli mera följsam. Alun är ju inte så bra om barnet är litet och har en förmåga att stoppa degen i munnen. Jag tror att alun ger degen mer stuns.
  9. Medlem sedan
    Jul 2000
    #5

    Alun har konserverande effekt

    precis som citronsyran så skillnaden i degen blir marginell.
    Däremot är matolja bra för följsamheten.

    Kramisar
  10. 5
    Alun har konserverande effekt precis som citronsyran så skillnaden i degen blir marginell.
    Däremot är matolja bra för följsamheten.

    Kramisar
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar