Åh vad jag längtar efter julen!
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Åh vad jag längtar efter julen!

    Kan det inte vara jul snart?! Längtar som sjutton till julen, mysstämningen, julmaten, julmusten och allt som har med julen att göra! :P

    Är ju ungefär 2,5 månad kvar dit ju! *GAH*
    Ge mig jul nuuuu! ;)

    Annars är läget hos mig olika för var dag.. Kräks lite då och då och mår illa i tid och otid, tröttheten varierar och hungern kan vara riktigt hemsk. Men som jag älskar att vara gravid!! :D

    Hoppas ni haft en bra helg!
    Kramar!
  2. 1
    Åh vad jag längtar efter julen! Kan det inte vara jul snart?! Längtar som sjutton till julen, mysstämningen, julmaten, julmusten och allt som har med julen att göra! :P

    Är ju ungefär 2,5 månad kvar dit ju! *GAH*
    Ge mig jul nuuuu! ;)

    Annars är läget hos mig olika för var dag.. Kräks lite då och då och mår illa i tid och otid, tröttheten varierar och hungern kan vara riktigt hemsk. Men som jag älskar att vara gravid!! :D

    Hoppas ni haft en bra helg!
    Kramar!
  3. AnnaH m.2 gabbar+bf20/5
    #2

    ja, visst är det härligt att vara gravid..*imt*

    ..
  4. 2
    ja, visst är det härligt att vara gravid..*imt* ..
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3

    Japp, det är det! *imt*



  6. 3
    Japp, det är det! *imt*

  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Julmust och pepparkakor

    har jag gottat mej med idag och mmmmmmmmmm va\' gott det var!!! Akte till IKEA har i Atlanta igar och laddade upp med lite svenska godsaker och kunde inte halla fingrarna borta fran julmusten sarskilt lange... ;-)

    Hoppas ditt illamaende ger med sej snart! Sjalv mar jag fortfarande pyton hela dagarna och foglossningen borjar komma smygande... Jag personligen tycker inte alls det ar sarskilt harligt att vara gravid.... I mina ogon ar graviditeten mer eller mindre ett nodvandigt ont man maste ga igenom for att fa barn... Men barn vill jag ju ha! *s* (Fast visst kanns det lite smamysigt nanstans i mitten nar illamaendet har slappt och man borjar kanna sma puffar och innan foglossning och ryggvark blir for javlig...!)

    Kramar
  8. 4
    Julmust och pepparkakor har jag gottat mej med idag och mmmmmmmmmm va\' gott det var!!! Akte till IKEA har i Atlanta igar och laddade upp med lite svenska godsaker och kunde inte halla fingrarna borta fran julmusten sarskilt lange... ;-)

    Hoppas ditt illamaende ger med sej snart! Sjalv mar jag fortfarande pyton hela dagarna och foglossningen borjar komma smygande... Jag personligen tycker inte alls det ar sarskilt harligt att vara gravid.... I mina ogon ar graviditeten mer eller mindre ett nodvandigt ont man maste ga igenom for att fa barn... Men barn vill jag ju ha! *s* (Fast visst kanns det lite smamysigt nanstans i mitten nar illamaendet har slappt och man borjar kanna sma puffar och innan foglossning och ryggvark blir for javlig...!)

    Kramar
  9. Hoppfull v.12
    #5

    OCH

    till jul sitter vi där med våra runda och vackra magar.Nästföljande år sitter man med en 6-7 månaders baby och minns magen från föregående år \"drömmer mig bort............\"
  10. 5
    OCH till jul sitter vi där med våra runda och vackra magar.Nästföljande år sitter man med en 6-7 månaders baby och minns magen från föregående år \"drömmer mig bort............\"
  11. Medlem sedan
    Feb 2005
    #6

    Jag oxå!!

    Fast jag fasar samtidigt, om denna graviditeten blir lik de andra så blir det mest ligga för min del :(

    Hoppas hoppas man slipper det denna gången o får njuta av att vara gravid OCH må bra en jul :)
  12. 6
    Jag oxå!! Fast jag fasar samtidigt, om denna graviditeten blir lik de andra så blir det mest ligga för min del :(

    Hoppas hoppas man slipper det denna gången o får njuta av att vara gravid OCH må bra en jul :)
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7

    Åh!

    Själv har jag inte hittat nån julmust ute i affärerna än, men jag hoppas den kommer snart! :D

    Det jag menade med att jag älskar att vara gravid var att jag aldrig trodde att jag skulle få den äran + att det finns så många som aldrig någonsin kommer att få uppleva det. Det är mest därför..

    Sen om jag får diverse krämpor under graviditetens gång kommer jag säkert tycka att det är jobbigt att vara gravid, men jag har lovat mig själv att inte försöka gnälla så mkt eftersom, som sagt, alla inte får uppleva hur det är att vara gravid..

    Jisses vilket svammel detta blev ;)
    kram!
  14. 7
    Åh! Själv har jag inte hittat nån julmust ute i affärerna än, men jag hoppas den kommer snart! :D

    Det jag menade med att jag älskar att vara gravid var att jag aldrig trodde att jag skulle få den äran + att det finns så många som aldrig någonsin kommer att få uppleva det. Det är mest därför..

    Sen om jag får diverse krämpor under graviditetens gång kommer jag säkert tycka att det är jobbigt att vara gravid, men jag har lovat mig själv att inte försöka gnälla så mkt eftersom, som sagt, alla inte får uppleva hur det är att vara gravid..

    Jisses vilket svammel detta blev ;)
    kram!
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8

    Ja!

    Och det ska bli sååå mysigt!!! :D :D :D
  16. 8
    Ja! Och det ska bli sååå mysigt!!! :D :D :D
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9

    Oj

    Ja vi får hoppas att du mår bra och kan njuta av julen!

    Håller tummarna för det! :)
    Kram
  18. 9
    Oj Ja vi får hoppas att du mår bra och kan njuta av julen!

    Håller tummarna för det! :)
    Kram
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10

    Jo,

    jag forstod nastan att du menade sa och jag haller med dej! Jag ar innerligt glad over att vara GRAVID men jag alskar inte direkt att VARA gravid om du forstar.... ;-) Hade ocksa lovat mej sjalv att inte gnalla for mycket eftersom vi har kampat sa lange for det har men det har jag visst redan glomt.... ;-) Men jag hade ocksa glomt hur jobbigt det ar att ma illa hela dagarna... Med Herman madde jag sa har t o m vecka 15 och blir det sa denna gangen ocksa innebar det att jag bara har avverkat halva krakperioden hittills och det ar ingen kul tanke..... *tycker synd om mej sjalv* ;-) Men det ar mitt lilla mirakel i magen som far mej att ma sa har och visst ar jag tacksam over att jag far uppleva det igen!

    Svammel fran mej med... *s*

    Kramar
  20. 10
    Jo, jag forstod nastan att du menade sa och jag haller med dej! Jag ar innerligt glad over att vara GRAVID men jag alskar inte direkt att VARA gravid om du forstar.... ;-) Hade ocksa lovat mej sjalv att inte gnalla for mycket eftersom vi har kampat sa lange for det har men det har jag visst redan glomt.... ;-) Men jag hade ocksa glomt hur jobbigt det ar att ma illa hela dagarna... Med Herman madde jag sa har t o m vecka 15 och blir det sa denna gangen ocksa innebar det att jag bara har avverkat halva krakperioden hittills och det ar ingen kul tanke..... *tycker synd om mej sjalv* ;-) Men det ar mitt lilla mirakel i magen som far mej att ma sa har och visst ar jag tacksam over att jag far uppleva det igen!

    Svammel fran mej med... *s*

    Kramar
  21. Medlem sedan
    Nov 2003
    #11

    Förstår vad du menar :)

    Kommer nog också att glömma bort mig mellan varven och gnälla lite ska du se.. ;)

    Tycker också synd om dig. Hoppas du snart får må lite bättre!
    Kramar!
  22. 11
    Förstår vad du menar :) Kommer nog också att glömma bort mig mellan varven och gnälla lite ska du se.. ;)

    Tycker också synd om dig. Hoppas du snart får må lite bättre!
    Kramar!

Liknande trådar

  1. längtar ni efter julen
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 14:07
  2. Längtar till julen :)
    By Familjnu in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-02, 17:07
  3. Längtar ni efter julen?
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-11-07, 21:01
  4. Åh vad jag längtar efter
    By ~holy~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 20:18
  5. Längtar efter julen...
    By jennnie in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 08:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar