hur blir kroppen???
Gravidsnack
  1. anonym
    #1

    hur blir kroppen???

    Blir gravidkroppen ungefär likadan med andra som med första barnet. Eller kan det skilja sig jättemycket?
    Är så orolig för att gå upp massor- gick nämligen bara upp 6 kilo under förra grav. och det var väldigt skönt...
  2. 1
    hur blir kroppen??? Blir gravidkroppen ungefär likadan med andra som med första barnet. Eller kan det skilja sig jättemycket?
    Är så orolig för att gå upp massor- gick nämligen bara upp 6 kilo under förra grav. och det var väldigt skönt...
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2

    Det är olika!

    Jag tror att det är jätteolika från person till person och hur levnadsstil och mående är under graviditeterna osv.
    Mycket som spelar in men i största allmänhet så tror jag att det är ganska så likt men som sagt så är det så olika..
  4. 2
    Det är olika! Jag tror att det är jätteolika från person till person och hur levnadsstil och mående är under graviditeterna osv.
    Mycket som spelar in men i största allmänhet så tror jag att det är ganska så likt men som sagt så är det så olika..
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Det hade jag hoppats..

    ..men så var ju tyvärr inte fallet:(
    Förra graviditeten gick jag totalt upp 9 kg under hela graviditeten, och den här gången har jag gått upp.. håll i dig nu.. 14 KG REDAN!! Och jag är bara i vecka 26. Jag blir ju nästan deppig och undrar vart det ska sluta:(

    Till saken hör iofs att jag vägde mer förra gången vilket säkert gjorde att jag gick upp mindre därför..
    Dessutom har den här graviditeten varit jobbigare, jag har haft mkt blödningar, vilket gjort mig mer stillasittande., och jag har haft ondare i kroppen, vilket även det gjort att jag tagit det lugnare.

    Min mamma tröstar mig dock med att hon gick upp 5 kg när hon väntade mig, men hon gick upp 20 kg när hon väntade lillsyrran, och då föddes hon 1 månad för tidigt dessutom.. Trösten låg i att hon gick ner allt lika snabbt båda gångerna, det liksom bara rann av. Jag hoppas förstås på att samma gäller mig:)Som det är nu så börjar jag ju bli orolig:(

    Fast egentligen så VET jag ju att det inte är hela världen, jag får ju ta tag i det sen!

    Ha det bra!
  6. 3
    Det hade jag hoppats.. ..men så var ju tyvärr inte fallet:(
    Förra graviditeten gick jag totalt upp 9 kg under hela graviditeten, och den här gången har jag gått upp.. håll i dig nu.. 14 KG REDAN!! Och jag är bara i vecka 26. Jag blir ju nästan deppig och undrar vart det ska sluta:(

    Till saken hör iofs att jag vägde mer förra gången vilket säkert gjorde att jag gick upp mindre därför..
    Dessutom har den här graviditeten varit jobbigare, jag har haft mkt blödningar, vilket gjort mig mer stillasittande., och jag har haft ondare i kroppen, vilket även det gjort att jag tagit det lugnare.

    Min mamma tröstar mig dock med att hon gick upp 5 kg när hon väntade mig, men hon gick upp 20 kg när hon väntade lillsyrran, och då föddes hon 1 månad för tidigt dessutom.. Trösten låg i att hon gick ner allt lika snabbt båda gångerna, det liksom bara rann av. Jag hoppas förstås på att samma gäller mig:)Som det är nu så börjar jag ju bli orolig:(

    Fast egentligen så VET jag ju att det inte är hela världen, jag får ju ta tag i det sen!

    Ha det bra!
  7. Ells
    #4

    Det är väldigt olika

    och vissa kan gå upp massor med ett medan lite med ett annat.
  8. 4
    Det är väldigt olika och vissa kan gå upp massor med ett medan lite med ett annat.

Liknande trådar

  1. Jag har ont i kroppen!
    By Mia med Amanda 03 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-12, 11:06
  2. Blir kroppen bättre på att
    By anonymt namn in forum Många barn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-16, 17:19
  3. Blir alldeles varm i kroppen
    By Linda & Mira 070119 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 12:48
  4. kroppen
    By amiable in forum Pappasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-19, 15:52
  5. Man blir konstig i kroppen nu
    By sarah,maxen03 o bäbis v39 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 16:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar