Kraftig menstruation?
Mammasnack
  1. Cecilia
    #1

    Kraftig menstruation?

    Någon här som lider av att blöda väldigt mycket under menstruationen?
    Jag har kopparspiral och mina menstruationer liknar rena skyfallet. Jag blöder xtremt mycket och fick utskrivet ett recept som skulle minska blödningarna (enligt samtal med gynekolog) Har nu provat denna medicin i 2 dagar och har inte märkt någon bättring. Jag blöder lika mycket och har dessvärre åkt på kraftig huvudvärk som en biverkning. Jag ska försöka att få tag i min gynekolog i veckan (tyvärr kan det vara svårt att nå honom). Känner att jag mår ganska kasst, är helt slut förmodligen för att jag förlorat så mycket blod.Borde jag vända mig till VC för att ta blodprover? Eller kan jag bara köpa järntabletter utan att ha rådfrågat någon? Börjar bli lite desperat, kanske bäst att ta bort spiralen. Finns det någon annna i samma eller liknande situation? Hur har ni gjort?
  2. 1
    Kraftig menstruation? Någon här som lider av att blöda väldigt mycket under menstruationen?
    Jag har kopparspiral och mina menstruationer liknar rena skyfallet. Jag blöder xtremt mycket och fick utskrivet ett recept som skulle minska blödningarna (enligt samtal med gynekolog) Har nu provat denna medicin i 2 dagar och har inte märkt någon bättring. Jag blöder lika mycket och har dessvärre åkt på kraftig huvudvärk som en biverkning. Jag ska försöka att få tag i min gynekolog i veckan (tyvärr kan det vara svårt att nå honom). Känner att jag mår ganska kasst, är helt slut förmodligen för att jag förlorat så mycket blod.Borde jag vända mig till VC för att ta blodprover? Eller kan jag bara köpa järntabletter utan att ha rådfrågat någon? Börjar bli lite desperat, kanske bäst att ta bort spiralen. Finns det någon annna i samma eller liknande situation? Hur har ni gjort?
  3. o
    #2

    väldigt vanligt

    med kopparspiral.när satte du in den? så hade jag precis i början, första 3-4 månaderna kanske,nu är det normalt igen.
  4. 2
    väldigt vanligt med kopparspiral.när satte du in den? så hade jag precis i början, första 3-4 månaderna kanske,nu är det normalt igen.
  5. irrhonan
    #3

    jag bytte spiral

    från koppar till hormon.

    Från att ha varit deltagare i syndafallet varje månad har jag nu gått över till att inte blöda alls!

    Jättskönt, och jag trivs som fisken med hormonspiralen!
  6. 3
    jag bytte spiral från koppar till hormon.

    Från att ha varit deltagare i syndafallet varje månad har jag nu gått över till att inte blöda alls!

    Jättskönt, och jag trivs som fisken med hormonspiralen!
  7. Helena
    #4

    Galet, ta bort spiralen!

    Jag vet att det finns många som rekommenderar att man ska hålla ut och vänta på bättre tider, det är trots allt inte ovanligt att mensen blir rikligare/vattningar/ondare under en tid efter man satt in spiral. MEN jag tycker det är helt sjukt att man ska bita ihop och lida så med ett preventivmedel! Ta ut spiralen är mitt råd, det är en ren hälsofråga. Testa pessar om du inte vill använda hormonella medel. Har du inget emot hormoner kan du ju byta till en hormonspiral, då slipper du nog mensen nästan helt och hållet till slut.
  8. 4
    Galet, ta bort spiralen! Jag vet att det finns många som rekommenderar att man ska hålla ut och vänta på bättre tider, det är trots allt inte ovanligt att mensen blir rikligare/vattningar/ondare under en tid efter man satt in spiral. MEN jag tycker det är helt sjukt att man ska bita ihop och lida så med ett preventivmedel! Ta ut spiralen är mitt råd, det är en ren hälsofråga. Testa pessar om du inte vill använda hormonella medel. Har du inget emot hormoner kan du ju byta till en hormonspiral, då slipper du nog mensen nästan helt och hållet till slut.

Liknande trådar

  1. kraftig jordbävning
    By A_Cei in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 08:44
  2. Skjuta på menstruation
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-07-13, 19:07
  3. Kraftig huvudvärk...
    By inga-jo in forum _0805 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 19:56
  4. Kraftig prishöjning!
    By 3 barnsmamma in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 17:22
  5. Kraftig luftrörskatarr
    By -Cecilia- in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 08:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar