Blä för mjölkstockning
_0505 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Blä för mjölkstockning

    Fick akut ont i ena bröstet i fredags. Trodde först att jag hade sträckt mig eller nåt (?!). Känner mig lite hurven sådär innan feber bryter ut men åker med barnen till svärfars 60-års fest i går i alla fall. Känns ok under kvällen. Emma vill knappt amma. Åker hem med barnen och lägger dem. Börjar frysa och bröstet värker ännu mer. Duschar, försöker massera men inser att det gör på tok för ont. Ringer sjukvårdsupplysingen som säger att jag ska duscha varmt och massera. Haha. Mannen i luren tror att stockningen har blivit inflamerad och råder mig att lägga alsolspritomslag och kontakta närakuten idag. Peter kommer hem på natten med vetekudde som han får springa och micra hela natten. Emma vaknar sju kvart i timman hela natten och det gör sviiiiinont att amma och det kommer inte en droppe, det är helt igenkorkat.
    Får komma till läkare i morse som mycket riktigt konstaterar inflammerad stockning. Penicillin och spray. Har nu kunnat klämma ut några ynka droppar från bröstet. Fy fan på ren svenska vad ont det här gör. Och så feber på allt som gör en helt mosig.
    Så nu är min ork slut och jag ska återförena mig med kudden där uppe.

    En extra kram till er som har det jobbigt i förhållandet!

    /Lena
  2. 1
    Blä för mjölkstockning Fick akut ont i ena bröstet i fredags. Trodde först att jag hade sträckt mig eller nåt (?!). Känner mig lite hurven sådär innan feber bryter ut men åker med barnen till svärfars 60-års fest i går i alla fall. Känns ok under kvällen. Emma vill knappt amma. Åker hem med barnen och lägger dem. Börjar frysa och bröstet värker ännu mer. Duschar, försöker massera men inser att det gör på tok för ont. Ringer sjukvårdsupplysingen som säger att jag ska duscha varmt och massera. Haha. Mannen i luren tror att stockningen har blivit inflamerad och råder mig att lägga alsolspritomslag och kontakta närakuten idag. Peter kommer hem på natten med vetekudde som han får springa och micra hela natten. Emma vaknar sju kvart i timman hela natten och det gör sviiiiinont att amma och det kommer inte en droppe, det är helt igenkorkat.
    Får komma till läkare i morse som mycket riktigt konstaterar inflammerad stockning. Penicillin och spray. Har nu kunnat klämma ut några ynka droppar från bröstet. Fy fan på ren svenska vad ont det här gör. Och så feber på allt som gör en helt mosig.
    Så nu är min ork slut och jag ska återförena mig med kudden där uppe.

    En extra kram till er som har det jobbigt i förhållandet!

    /Lena
  3. Maria & Alva 22/5
    #2

    Fy...

    vad jobbigt!
    Har klarat mig denna gång (peppar ta i trä) men vet hur jobbigt det är...
    Det är väl kylan som tagit oss på sängen...

    Hoppas du mår bättre idag
  4. 2
    Fy... vad jobbigt!
    Har klarat mig denna gång (peppar ta i trä) men vet hur jobbigt det är...
    Det är väl kylan som tagit oss på sängen...

    Hoppas du mår bättre idag
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3

    ussåfyyy..

    Ja, av egen erfarenht vet jag ju hur jävligt du har det o hur du mår, inte kul nånstans..

    Hoppas verkligen att pencillinet sätter in snabbt så att du fort blir bättre..

    Stor kram..
  6. 3
    ussåfyyy.. Ja, av egen erfarenht vet jag ju hur jävligt du har det o hur du mår, inte kul nånstans..

    Hoppas verkligen att pencillinet sätter in snabbt så att du fort blir bättre..

    Stor kram..
  7. Ade med Selma
    #4

    Åh nej!

    Fy, vad jobbigt! Hoppas du mår bättre idag.

    Stor kram!
  8. 4
    Åh nej! Fy, vad jobbigt! Hoppas du mår bättre idag.

    Stor kram!

Liknande trådar

  1. Mjölkstockning?
    By Anonym in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-30, 18:58
  2. Mjölkstockning
    By happy83 in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-03, 18:55
  3. Mjölkstockning?
    By FruFilur in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 13:40
  4. Mjölkstockning mm
    By Stoapb in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 21:09
  5. mjölkstockning här med :(
    By CarolinaK in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 19:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar