Treåring med huvudvärk?
Barnsjukdomar
  1. Medlem sedan
    Jan 1999
    #1

    Treåring med huvudvärk?

    Dagis ringde i fredags vid lunchtid, treåringen var hängig, kändes lite varm och hade inte ätit. Åkte och hämtade henne, hon somnade i vagnen och vaknade med feber och huvudvärk, vilket hon aldrig haft förr. Huvudvärk alltså. Hon var helt däckad hela eftermiddagen/kvällen och låg i soffan och gnydde. Igår lördag verkade allt bra, men i eftermiddags så gick hon upp på sitt rum, lekte lite och en halvtimme senare hade hon somnat i sin säng (medan jag lagat mat). Nu har hon feber och gråter av huvudvärken igen, stackarn. Alvedon verkar dock ha rätt bra effekt.

    Är det vanligt att så små barn har huvudvärk? Jag tycker det är lite läskigt, för hon verkar helt sänkt. Man hinner ju tänka allt möjligt läskigt. Tycker inte man hör så ofta om småbarn med huvudvärk och hittar ingen speciell info på infomedica eller sjuktbarn.nu heller. Borde jag ringa VC i morgon eller..?
  2. 1
    Treåring med huvudvärk? Dagis ringde i fredags vid lunchtid, treåringen var hängig, kändes lite varm och hade inte ätit. Åkte och hämtade henne, hon somnade i vagnen och vaknade med feber och huvudvärk, vilket hon aldrig haft förr. Huvudvärk alltså. Hon var helt däckad hela eftermiddagen/kvällen och låg i soffan och gnydde. Igår lördag verkade allt bra, men i eftermiddags så gick hon upp på sitt rum, lekte lite och en halvtimme senare hade hon somnat i sin säng (medan jag lagat mat). Nu har hon feber och gråter av huvudvärken igen, stackarn. Alvedon verkar dock ha rätt bra effekt.

    Är det vanligt att så små barn har huvudvärk? Jag tycker det är lite läskigt, för hon verkar helt sänkt. Man hinner ju tänka allt möjligt läskigt. Tycker inte man hör så ofta om småbarn med huvudvärk och hittar ingen speciell info på infomedica eller sjuktbarn.nu heller. Borde jag ringa VC i morgon eller..?
  3. k
    #2

    Jag tycker...

    att du ska ringa sjukvårds upplysningen nu!
    Kan vara något litet virus, men just huvudvärk och feber kan man gott vara försiktig med.
  4. 2
    Jag tycker... att du ska ringa sjukvårds upplysningen nu!
    Kan vara något litet virus, men just huvudvärk och feber kan man gott vara försiktig med.
  5. Pehrnilla med h
    #3

    Min mellantjej 6,5 år

    var på kalas i lördags. Vid middagstid onsdag fick jag hämta hem henne från skolan pga huvudvärk. Efter några timmar började hon kräka och höll på i 1 och 1/2 dygn. Hon hade så ont i huvudet att hon grät så jag åkte in akut med henne. Hon fick huvudet röntgat mitt i natten men allt var bra. Att jag nämde att hon var på kalas var för att hennes kusin fick exakt samma symptom fast ca 1/2 dygn före. Och sen har de följt samma mönster. Hon har klagat på huvudvärk i dag med men inte så svår och trött som tusan är hon.
    Jag ringde sjukvårdsupplysningen som rådde mig att åka in med en gång men här i Malmö/Skåne är det tydligen nåt som går just nu.
  6. 3
    Min mellantjej 6,5 år var på kalas i lördags. Vid middagstid onsdag fick jag hämta hem henne från skolan pga huvudvärk. Efter några timmar började hon kräka och höll på i 1 och 1/2 dygn. Hon hade så ont i huvudet att hon grät så jag åkte in akut med henne. Hon fick huvudet röntgat mitt i natten men allt var bra. Att jag nämde att hon var på kalas var för att hennes kusin fick exakt samma symptom fast ca 1/2 dygn före. Och sen har de följt samma mönster. Hon har klagat på huvudvärk i dag med men inte så svår och trött som tusan är hon.
    Jag ringde sjukvårdsupplysningen som rådde mig att åka in med en gång men här i Malmö/Skåne är det tydligen nåt som går just nu.
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    Tycker du skall ringa barn-a och höra efter!!

    bättre att ringa en gång för mycketn än inte alls!!

    hoppas att allt är ok!
  8. 4
    Tycker du skall ringa barn-a och höra efter!! bättre att ringa en gång för mycketn än inte alls!!

    hoppas att allt är ok!
  9. Medlem sedan
    Jan 1999
    #5

    Tack, jag ringde och...

    ...de sa att nån läkare borde titta på henne och att jag skulle ringa vc. Så det har jag gjort och väntar på att de ska ringa upp. Hon är i alla fall _inte_ stel i nacken eller så så det är säkert ingen fara. Är inte sååå orolig, men det är ju jobbigt när hon har ont i huvudet och man inte kan göra nåt annat än ge alvedon, vilket i sig känns som ett övergrepp (kräks av flytande, haft allergisk reaktion mot tabletterna man löser upp i vatten - men goda var de visst - så endast hemska suppar kvarstår...)

    Hör av mig senare.
  10. 5
    Tack, jag ringde och... ...de sa att nån läkare borde titta på henne och att jag skulle ringa vc. Så det har jag gjort och väntar på att de ska ringa upp. Hon är i alla fall _inte_ stel i nacken eller så så det är säkert ingen fara. Är inte sååå orolig, men det är ju jobbigt när hon har ont i huvudet och man inte kan göra nåt annat än ge alvedon, vilket i sig känns som ett övergrepp (kräks av flytande, haft allergisk reaktion mot tabletterna man löser upp i vatten - men goda var de visst - så endast hemska suppar kvarstår...)

    Hör av mig senare.
  11. Medlem sedan
    Jan 1999
    #6

    VC/BVC sa att...

    ...vi ska avvakta tills i morgon. Hmm, har man hört det förut eller?
  12. 6
    VC/BVC sa att... ...vi ska avvakta tills i morgon. Hmm, har man hört det förut eller?
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7

    tycker du skall ringa LÄK inte bvc!

    Har absolut ingen bra erfarenhet av bvc. Ibland undrar man om dom vet vad som är upp och ned på en unge.....
    Fast det är Min erfarenhet, ringer aldrig bvc, utan hus läk och frågar.
  14. 7
    tycker du skall ringa LÄK inte bvc! Har absolut ingen bra erfarenhet av bvc. Ibland undrar man om dom vet vad som är upp och ned på en unge.....
    Fast det är Min erfarenhet, ringer aldrig bvc, utan hus läk och frågar.
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8

    Har du provat den flytande Iprem? tycker inte

    den smakar lika illa som alvedonen, den är ju hemsk!
  16. 8
    Har du provat den flytande Iprem? tycker inte den smakar lika illa som alvedonen, den är ju hemsk!
  17. Medlem sedan
    Jan 1999
    #9

    Tack...

    ...jag har samma erfarenhet som du både VC/BVC, men magkänslan sa att det inte var nån större fara egentligen. Annars hade vi förstås åkt in till barnakuten eller ringt barnläkaren. Ja, för en sån har vi faktiskt eftersom hon haft andra problem tidigare. Igår verkade hon bättre och idag verkar hon faktiskt helt bra, så i morgon blir det nog dagis om hon inte visar några tecken på trötthet/feber/huvudvärk ikväll heller. *lättad*
  18. 9
    Tack... ...jag har samma erfarenhet som du både VC/BVC, men magkänslan sa att det inte var nån större fara egentligen. Annars hade vi förstås åkt in till barnakuten eller ringt barnläkaren. Ja, för en sån har vi faktiskt eftersom hon haft andra problem tidigare. Igår verkade hon bättre och idag verkar hon faktiskt helt bra, så i morgon blir det nog dagis om hon inte visar några tecken på trötthet/feber/huvudvärk ikväll heller. *lättad*
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10

    Vad skönt att hon mår bra igen! Det är

    ju jobbigt att gå och oroa sig!!
  20. 10
    Vad skönt att hon mår bra igen! Det är ju jobbigt att gå och oroa sig!!

Liknande trådar

  1. Rar treåring?? alt. BBB
    By MsBecks in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 18:15
  2. Huvudvärk på treåring
    By Minama in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-09-19, 09:38
  3. Min treåring!
    By Veronica & Edvin in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-03-22, 17:36
  4. Min treåring
    By ma_gi in forum _0907 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 07:26
  5. Min treåring
    By Mamman in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 11:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar