Äääääntligen!
_0409 Septemberbarn
  1. Äva m Filippa!
    #1

    Äääääntligen!

    Nu verkar det som om min lilla kärlek äääntligen börjar vilja visa tendenser till att GÅ!!!!! *asg* Sedan början på dagis i tisdags så vill hon att man ställer henne upp och håller henne i händerna.. Och några små svajiga steg blir det emellanåt!!!! *ler stolt!*

    Inskolningen har gått som smort (peppar, peppar) då min mamma har varit nere och hjälpt oss under veckan som gick!! Jag var med första dagen, men hon satte sig i hallen och vinkade till mig när jag tagit av henne ytterkläderna.... *suck*
  2. 1
    Äääääntligen! Nu verkar det som om min lilla kärlek äääntligen börjar vilja visa tendenser till att GÅ!!!!! *asg* Sedan början på dagis i tisdags så vill hon att man ställer henne upp och håller henne i händerna.. Och några små svajiga steg blir det emellanåt!!!! *ler stolt!*

    Inskolningen har gått som smort (peppar, peppar) då min mamma har varit nere och hjälpt oss under veckan som gick!! Jag var med första dagen, men hon satte sig i hallen och vinkade till mig när jag tagit av henne ytterkläderna.... *suck*
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    Kul, kul!

    Vad skönt att det har gått så bra med inskolningen. Usch, jag fasar för att behöva lämna min lilla gosa till ngn annan än oss eller nästa generation :( Vill inte alls! Själv älskade jag dagis och håll i dig nu.... Jag stannade kvar tills jag var 12 år!!!!! Gick dit frivilligt efter plugget och hjälpte till med de yngre barnen, spelade fotboll med dem osv. Tyckte verkligen det var kanonkul!
    Hur är Filippa som person? Är hon öppen eller blyg?
  4. 2
    Kul, kul! Vad skönt att det har gått så bra med inskolningen. Usch, jag fasar för att behöva lämna min lilla gosa till ngn annan än oss eller nästa generation :( Vill inte alls! Själv älskade jag dagis och håll i dig nu.... Jag stannade kvar tills jag var 12 år!!!!! Gick dit frivilligt efter plugget och hjälpte till med de yngre barnen, spelade fotboll med dem osv. Tyckte verkligen det var kanonkul!
    Hur är Filippa som person? Är hon öppen eller blyg?
  5. Äva m Filippa!
    #3

    Hon är..

    ... väldigt framåt, samtidigt som hon emmelanåt är liite tveksam till vissa saker.. *ler* Men i tors skrev jag ett medd till hennes fröken då jag fick bl a skrivet i svaret; \"Filippa är nöjd, belåten, självständig och nyfiken. Det kan inte bli bättre\".... Då kan jag säga att man blir glad!!!! *ler*

    Det låter ju lite kul att du gillade dagis sååå bra!! Det måste väl dom andra barnen ha gillat att det var en \"stor\" tjej där med dom?? *ler*
  6. 3
    Hon är.. ... väldigt framåt, samtidigt som hon emmelanåt är liite tveksam till vissa saker.. *ler* Men i tors skrev jag ett medd till hennes fröken då jag fick bl a skrivet i svaret; \"Filippa är nöjd, belåten, självständig och nyfiken. Det kan inte bli bättre\".... Då kan jag säga att man blir glad!!!! *ler*

    Det låter ju lite kul att du gillade dagis sååå bra!! Det måste väl dom andra barnen ha gillat att det var en \"stor\" tjej där med dom?? *ler*
  7. Jessica*
    #4

    NICE

    Det är ju en dag man väntar på:) Jättekul att det funkar så bra med dagis!
  8. 4
    NICE Det är ju en dag man väntar på:) Jättekul att det funkar så bra med dagis!
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Alltid trevligt med positiva ord!

    Jo du, jag var mäkta poppis för de yngre barnen :) Tog mig all tid till dem, älskade att leka och leda dem i lekarna.
  10. 5
    Alltid trevligt med positiva ord! Jo du, jag var mäkta poppis för de yngre barnen :) Tog mig all tid till dem, älskade att leka och leda dem i lekarna.
  11. Anna K med Flipp & Vendela
    #6

    Vad roligt:-)

    Nu kommer det att gå fort.

    Vendelas inskolning har också gått bra, visst är det skönt? Även om det svider lite i mammahjärtat när de visar att de blir lite självständiga så blir man ju väldigt lättad också. Det vore svårare att arbeta om man hade ett barn som var otröstligt.
  12. 6
    Vad roligt:-) Nu kommer det att gå fort.

    Vendelas inskolning har också gått bra, visst är det skönt? Även om det svider lite i mammahjärtat när de visar att de blir lite självständiga så blir man ju väldigt lättad också. Det vore svårare att arbeta om man hade ett barn som var otröstligt.
  13. Äva m Filippa!
    #7

    Japp!!

    Det känns himla bra, men samtidigt hugger det liite ihjärtat för man inser att hon är inte min lilla lilla gosis längre... *ler*
  14. 7
    Japp!! Det känns himla bra, men samtidigt hugger det liite ihjärtat för man inser att hon är inte min lilla lilla gosis längre... *ler*
  15. Äva m Filippa!
    #8

    Abselut!

    Det känns himla bra attdet funkar bra tycker jag, hade nog varit joggit annars... Men jag håller med fullt å fast att det \"svider\" till lite.... *ler* Kul att det går bra för er oxå!! Hade ni det så även med Filippa??
  16. 8
    Abselut! Det känns himla bra attdet funkar bra tycker jag, hade nog varit joggit annars... Men jag håller med fullt å fast att det \"svider\" till lite.... *ler* Kul att det går bra för er oxå!! Hade ni det så även med Filippa??
  17. Anna K med Flipp & Vendela
    #9

    Vi hade

    det lätt i två veckor med Filippa, sedan vände det och hon grät som en besatt. Men, som tur var, vände det igen efter två veckor och hon var glad som en lärka när hon kom till dagis. Vendela var jätteledsen förra veckan men vi hoppas väl att det ska ha vänt nu.
  18. 9
    Vi hade det lätt i två veckor med Filippa, sedan vände det och hon grät som en besatt. Men, som tur var, vände det igen efter två veckor och hon var glad som en lärka när hon kom till dagis. Vendela var jätteledsen förra veckan men vi hoppas väl att det ska ha vänt nu.

Liknande trådar

  1. Äääääntligen....
    By MariaSofia in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 20:26
  2. Äääääntligen
    By ~Ida~ in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 09:46
  3. Äääääntligen!
    By NenneG in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 12:21
  4. Äääääntligen!!
    By Tuve in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 19:06
  5. ÄÄÄääntligen!
    By mucksan in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 10:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar