Vilka persnoligheter har era barn utvecklat?
_0409 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Vilka persnoligheter har era barn utvecklat?

    Nu har de ju verkligen formats till egna individer och skaffat personligeheter. Vilka drag utmärker sig på er bebis? Hur är h*n gentemot andra, totalt okända? Är det olika om det är män eller kvinnor tex? Accepterar h*n alla i familjen eller är morbror Erik väldigt läskig med sitt rakade huvud osv? Blir h*n lätt arg? Skrattar h*n mycket? Verkar h*n vara en tänkare? Få höra lite nu :)
  2. 1
    Vilka persnoligheter har era barn utvecklat? Nu har de ju verkligen formats till egna individer och skaffat personligeheter. Vilka drag utmärker sig på er bebis? Hur är h*n gentemot andra, totalt okända? Är det olika om det är män eller kvinnor tex? Accepterar h*n alla i familjen eller är morbror Erik väldigt läskig med sitt rakade huvud osv? Blir h*n lätt arg? Skrattar h*n mycket? Verkar h*n vara en tänkare? Få höra lite nu :)
  3. Nissa, R-02 och M-04
    #2

    Kamikazi-pilot!

    Eller hur det stavas? Totalt dödsföraktande klättrar Manfred upp på syrrans tripptrappstol och ställer sig upp och kastar sig handlöst över till köksbordet. Samma sak gör han med de flesta andra möbler, men där är olycksrisken inte lika stor.

    Annars så är han en ganska försiktig kille som inte accepterar vem som helst. Det är en ÄRA om man får hålla honom vid första träffen. Mot oss han gillar är en han riktig myskille som gillar att kramas och gosa (vilket syrran inte gjorde). Oftast accepterar han syrrans övergrepp, men på sistone har han börjat försöka knuffa bort henne om hon sitter i mitt knä och han vill dit. Bra för henne att känna på! (sa den grymma modern??!)

    Han skrattar mycket och gillar socialt samspel, vilket som sagt inte var Rebeckas starka sida. Arg blir han bara när han inte får något (främst mat) som han \"talat om\" att han vill ha (genom att peka och uppfordrande säga ÄÄHH ÄÄHH).

    Han ÄLSKAR att vara ute, så fort man öppnar dörren sätter han en faslig fart!
  4. 2
    Kamikazi-pilot! Eller hur det stavas? Totalt dödsföraktande klättrar Manfred upp på syrrans tripptrappstol och ställer sig upp och kastar sig handlöst över till köksbordet. Samma sak gör han med de flesta andra möbler, men där är olycksrisken inte lika stor.

    Annars så är han en ganska försiktig kille som inte accepterar vem som helst. Det är en ÄRA om man får hålla honom vid första träffen. Mot oss han gillar är en han riktig myskille som gillar att kramas och gosa (vilket syrran inte gjorde). Oftast accepterar han syrrans övergrepp, men på sistone har han börjat försöka knuffa bort henne om hon sitter i mitt knä och han vill dit. Bra för henne att känna på! (sa den grymma modern??!)

    Han skrattar mycket och gillar socialt samspel, vilket som sagt inte var Rebeckas starka sida. Arg blir han bara när han inte får något (främst mat) som han \"talat om\" att han vill ha (genom att peka och uppfordrande säga ÄÄHH ÄÄHH).

    Han ÄLSKAR att vara ute, så fort man öppnar dörren sätter han en faslig fart!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3

    Vilke underbar kille :)

    Hua, jag skulle vara skräckslagen om Alicia försökte leka Tarzan! Mitt stackars barn kommer aldrig få lära sig någonting för henne mamma kommer skydda ´henne från allt *asg*
    Vilken härlig beskrivning av Manfred!! Är det mycket avundsjuka dem emellan?
  6. 3
    Vilke underbar kille :) Hua, jag skulle vara skräckslagen om Alicia försökte leka Tarzan! Mitt stackars barn kommer aldrig få lära sig någonting för henne mamma kommer skydda ´henne från allt *asg*
    Vilken härlig beskrivning av Manfred!! Är det mycket avundsjuka dem emellan?
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4

    svårt

    men Dante är en ganska lugn och glad kille. Fasligt flörtig...Gillar att få uppmärksamhet och leker gärna med andra vuxna. Tja, vad ska man säga mer. Han blir asförbannad när han inte får som han vill, om han har bestämt sig. Men för det mesta är han väldigt flexibel. Han gillar däremot inte när man motar bort honom från spisen eller diskmaskinen... då skriker han sig nästan blå:)Sammantaget är han helt uuunderbar!
  8. 4
    svårt men Dante är en ganska lugn och glad kille. Fasligt flörtig...Gillar att få uppmärksamhet och leker gärna med andra vuxna. Tja, vad ska man säga mer. Han blir asförbannad när han inte får som han vill, om han har bestämt sig. Men för det mesta är han väldigt flexibel. Han gillar däremot inte när man motar bort honom från spisen eller diskmaskinen... då skriker han sig nästan blå:)Sammantaget är han helt uuunderbar!
  9. Nissa, R-02 och M-04
    #5

    Nej - ta i trä!

    De verkar gilla varandra, men visst beter sgi Rebecka annorlunda när det bara är vi två, då är hon lugnare och hittar inte på lika mycket dumheter. SAmtidigt är det uppenbart att hon älskar lillebror och hon försvarar honom helhjärtat om vi t.ex. är på ÖF. \"Min lillebror hade faktiskt den!\" röt hon åt en stackars ettåring som tagit över en leksak som Manfred höll på att undersöka.

    Ibland tror jag att lite av Manfreds tarzanfasoner är för att få uppmärksamhet. Han VET att óm han klättrar upp på stolen så släpper mamma ALLT och kommer rusande. Så jag har slutat med det! (ryser) Jag står visserligen på helspänn, men försöker att hålla mig en bit bort om det inte ser helt livsfarligt ut. Samtidigt vet jag ju att man får vara max 2 mm bort för att hinna fånga barnet om han skulle trilla, så det är itne direkt något jag njuter av. sAmtidigt känns det som det enda sättet att få honom att vänja sig av med det (alternativt lära sig att fixa det på egen hand).
  10. 5
    Nej - ta i trä! De verkar gilla varandra, men visst beter sgi Rebecka annorlunda när det bara är vi två, då är hon lugnare och hittar inte på lika mycket dumheter. SAmtidigt är det uppenbart att hon älskar lillebror och hon försvarar honom helhjärtat om vi t.ex. är på ÖF. \"Min lillebror hade faktiskt den!\" röt hon åt en stackars ettåring som tagit över en leksak som Manfred höll på att undersöka.

    Ibland tror jag att lite av Manfreds tarzanfasoner är för att få uppmärksamhet. Han VET att óm han klättrar upp på stolen så släpper mamma ALLT och kommer rusande. Så jag har slutat med det! (ryser) Jag står visserligen på helspänn, men försöker att hålla mig en bit bort om det inte ser helt livsfarligt ut. Samtidigt vet jag ju att man får vara max 2 mm bort för att hinna fånga barnet om han skulle trilla, så det är itne direkt något jag njuter av. sAmtidigt känns det som det enda sättet att få honom att vänja sig av med det (alternativt lära sig att fixa det på egen hand).
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6

    hihi

    vilken kille. Det måste vara ett spännande liv med honom på köksbordet:) Det känns som att han är så stor när du beskriver. Dante är fortfarande jättemycket bebis...
  12. 6
    hihi vilken kille. Det måste vara ett spännande liv med honom på köksbordet:) Det känns som att han är så stor när du beskriver. Dante är fortfarande jättemycket bebis...
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7

    Lillan älskar karlar

    visserligen tycker hon om kvinnor oxå, men hon var så skön när hon tog sin snuttefilt och kröp fram till en pappa på öppnis och kravlade upp i hans famn och tog tummen i munnen och stortrivdes :-) Mörkhåriga män är favvisen.
    Hon är nästan totalt orädd för främlingar.
    En liten spjuver som gärna leker tittut eller pajsar sig när nån ser på. Står man i kö nånstans kan man ge sig på att hon leker tittut med den som står bakom.

    Om man ska sammanfatta henne med ett ord så är det GOS! Hon älskar att krypa nära intill och lägga huvudet mot bröstet, helst med gosefilt i handen och tummen i munnen!
  14. 7
    Lillan älskar karlar visserligen tycker hon om kvinnor oxå, men hon var så skön när hon tog sin snuttefilt och kröp fram till en pappa på öppnis och kravlade upp i hans famn och tog tummen i munnen och stortrivdes :-) Mörkhåriga män är favvisen.
    Hon är nästan totalt orädd för främlingar.
    En liten spjuver som gärna leker tittut eller pajsar sig när nån ser på. Står man i kö nånstans kan man ge sig på att hon leker tittut med den som står bakom.

    Om man ska sammanfatta henne med ett ord så är det GOS! Hon älskar att krypa nära intill och lägga huvudet mot bröstet, helst med gosefilt i handen och tummen i munnen!
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8

    Hehe

    Varför ska det alltid vara sakerna de inte får röra som är mest spännande? Fattar faktiskt inte det... Allt som är NEJ är ju skitkul så klart!! Det värsta är väl att detta fenomen fortsätter långt upp i tonåren :S
  16. 8
    Hehe Varför ska det alltid vara sakerna de inte får röra som är mest spännande? Fattar faktiskt inte det... Allt som är NEJ är ju skitkul så klart!! Det värsta är väl att detta fenomen fortsätter långt upp i tonåren :S
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9

    Vad mysigt:)

    Gud vad gulligt! Önskar ibland att Alicia ville mysa lite mer. Hon har inte tid liksom :S
    Så det är en karlälskare du har där hemma :) Det är ju så gulligt när d eär så små, men vi var faktiskt lite bekymrade över Tomas lilla tjeja som aldrig var rädd för ngn. Man var ju dödsskraj att hon skulle följa med ngn hem från lekplatsen. Hua!
  18. 9
    Vad mysigt:) Gud vad gulligt! Önskar ibland att Alicia ville mysa lite mer. Hon har inte tid liksom :S
    Så det är en karlälskare du har där hemma :) Det är ju så gulligt när d eär så små, men vi var faktiskt lite bekymrade över Tomas lilla tjeja som aldrig var rädd för ngn. Man var ju dödsskraj att hon skulle följa med ngn hem från lekplatsen. Hua!
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10

    Ja, jag har två

    som gärna skulle gå med vem som helst :-(
    Lite läskigt...
    Min stora tjej vill INTE gosa, så detta är en trevlig bonus med nr 2 :-)
  20. 10
    Ja, jag har två som gärna skulle gå med vem som helst :-(
    Lite läskigt...
    Min stora tjej vill INTE gosa, så detta är en trevlig bonus med nr 2 :-)
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11

    Och min älskade Alicia

    Hon har humör som heter duga! Måste vara sin fars gener ;) Hon blir så arg så tårarna sprutar när hon inte får sin vilja igenom. Hon har blivit väldigt mamig och drar i mig hela tiden *ler* En sprudlande glad tjej som ofta, ofta, sitter med näsan tryckt i en bok. Hon accepterar i stort sett alla karlar och kvinnor med nu för tiden. Inte speciellt rädd av sig. Vill kolla in läget först bakom mammas trygga ben, men sedan släpper det och hon går och hämtar den som kommer :)
  22. 11
    Och min älskade Alicia Hon har humör som heter duga! Måste vara sin fars gener ;) Hon blir så arg så tårarna sprutar när hon inte får sin vilja igenom. Hon har blivit väldigt mamig och drar i mig hela tiden *ler* En sprudlande glad tjej som ofta, ofta, sitter med näsan tryckt i en bok. Hon accepterar i stort sett alla karlar och kvinnor med nu för tiden. Inte speciellt rädd av sig. Vill kolla in läget först bakom mammas trygga ben, men sedan släpper det och hon går och hämtar den som kommer :)
  23. Medlem sedan
    Dec 1999
    #12

    Kajsas olia personligheter!

    Kajsa beter sig olika på olika ställen.

    Hemma så visar hon att hon vill bestämma, nyper storasyster eller mamma när hon inte får som hon vill eller är hungrig.

    På dagis sitter hon så fint o leker med barnen, babblar på som bara den och är allmänt glad.

    Främlingar är lite skumma personer, allra helst äldre tanter som är lite väl sminkade - dom är skrämmande.

    Just nu så har hon kommit in i en period då hon ska vinka till ALLA och så är hon så blyg så hon inte vet vart hon ska ta vägen när personerna vinkar tillbaks...

    Kajsa är en liten rackarunge, hittar på massa bus hela tiden och skrattar så hon kiknar då hon smiter iväg.
    Smiter gärna från mamma när det ska bytas blöja på sängen och skrattar samtidigt.

    Tja... den här lilla damen kommer bli en buse och hon är redan på god väg.

    Fast hon har ju allt sin storasyster att lära från så jag vet ju vad jag har att vänta mig i framtiden.

    /Nettis
  24. 12
    Kajsas olia personligheter! Kajsa beter sig olika på olika ställen.

    Hemma så visar hon att hon vill bestämma, nyper storasyster eller mamma när hon inte får som hon vill eller är hungrig.

    På dagis sitter hon så fint o leker med barnen, babblar på som bara den och är allmänt glad.

    Främlingar är lite skumma personer, allra helst äldre tanter som är lite väl sminkade - dom är skrämmande.

    Just nu så har hon kommit in i en period då hon ska vinka till ALLA och så är hon så blyg så hon inte vet vart hon ska ta vägen när personerna vinkar tillbaks...

    Kajsa är en liten rackarunge, hittar på massa bus hela tiden och skrattar så hon kiknar då hon smiter iväg.
    Smiter gärna från mamma när det ska bytas blöja på sängen och skrattar samtidigt.

    Tja... den här lilla damen kommer bli en buse och hon är redan på god väg.

    Fast hon har ju allt sin storasyster att lära från så jag vet ju vad jag har att vänta mig i framtiden.

    /Nettis
  25. Medlem sedan
    Dec 1999
    #13

    Måste tillägga... hon är en fegis!!

    Hon vet hur man ska göra för att ta sig fram på två ben men hon vågar inte släppa taget.
    Håller krampaktigt i någons finger eller liknande men tultar iväg utan stöd.

    /Nettis
  26. 13
    Måste tillägga... hon är en fegis!! Hon vet hur man ska göra för att ta sig fram på två ben men hon vågar inte släppa taget.
    Håller krampaktigt i någons finger eller liknande men tultar iväg utan stöd.

    /Nettis
  27. Medlem sedan
    Jul 2003
    #14

    Full fart

    Malte låter ungefär som Manfred tycker jag. Här klättras också för fullt och i förrgår hittade vi honom helt lycklig ståendes på köksbordet efter att vi vänt ryggen åt en kort sekund. Toalstolen är en annan ny favorit att ställa sig på.
    Han accepterar alla verkar det som. Går gärna fram till okända och står sen och bara tittar och charmar dem, eller tigger om de har nåt gott att äta eller dricka.
    Han är tyvärr ingen gosare. Han måste vara bra trött eller på riktigt speciellt humör för att vilja sitta i famnen nån längre stund. Fast om vi är i vår säng så kan han ofta vara väldigt lekfull och faktisk kramig.
    Skrattar mycket, men blir väldigt lätt arg när det inte blir som han vill. Skriker då högt och argt och länge.
    Ingen tänkare direkt, men smart på många sätt. Hittar lösningar på sina små problem.
  28. 14
    Full fart Malte låter ungefär som Manfred tycker jag. Här klättras också för fullt och i förrgår hittade vi honom helt lycklig ståendes på köksbordet efter att vi vänt ryggen åt en kort sekund. Toalstolen är en annan ny favorit att ställa sig på.
    Han accepterar alla verkar det som. Går gärna fram till okända och står sen och bara tittar och charmar dem, eller tigger om de har nåt gott att äta eller dricka.
    Han är tyvärr ingen gosare. Han måste vara bra trött eller på riktigt speciellt humör för att vilja sitta i famnen nån längre stund. Fast om vi är i vår säng så kan han ofta vara väldigt lekfull och faktisk kramig.
    Skrattar mycket, men blir väldigt lätt arg när det inte blir som han vill. Skriker då högt och argt och länge.
    Ingen tänkare direkt, men smart på många sätt. Hittar lösningar på sina små problem.
  29. Medlem sedan
    Sep 2001
    #15

    en vilde...

    ....helt utan respekt för fart, höjd eller andra farligheter. Han skrattar och ökar takten så fort vi säger nej, så det fungerar inte att förbjuda saker utan vi får vackert plocka bort istället.
  30. 15
    en vilde... ....helt utan respekt för fart, höjd eller andra farligheter. Han skrattar och ökar takten så fort vi säger nej, så det fungerar inte att förbjuda saker utan vi får vackert plocka bort istället.
  31. Medlem sedan
    Nov 2003
    #16

    En konstig blandning

    mellan totalt orädd och jätteblyg, och värsta röjaren och gosgrisen :)
    Alva klättrar överallt och har ingen dödsförakt alls och är rätt kaxig av sig när bara familjen är med. Men åker vi nånstans där det finns främlingar förvandlas hon till en blyg liten tjej som helst ska sitta stadigt i mammas eller pappas knä en god stund. Hon är en livlig tjej som drar ner och undersöker allt hon kommer över, men älskar också att sitta och gosa i famnen. Hon är en riktigt famntjej vilket jag tycker är jättemysigt, Aron hade aldrig tid att gosa.
    Men framför allt har Alva ärvt mammas förmåga att verkligen visa för omvärlden vad hon tycker om att inte få som hon vill, hon är en riktig argbigga när det inte går hennes väg! Och så förstås är hon pappas flicka... I övrigt är det mamma, Aron, mormor och farmor som är favoriterna. Alla andra är liite läskiga :)
  32. 16
    En konstig blandning mellan totalt orädd och jätteblyg, och värsta röjaren och gosgrisen :)
    Alva klättrar överallt och har ingen dödsförakt alls och är rätt kaxig av sig när bara familjen är med. Men åker vi nånstans där det finns främlingar förvandlas hon till en blyg liten tjej som helst ska sitta stadigt i mammas eller pappas knä en god stund. Hon är en livlig tjej som drar ner och undersöker allt hon kommer över, men älskar också att sitta och gosa i famnen. Hon är en riktigt famntjej vilket jag tycker är jättemysigt, Aron hade aldrig tid att gosa.
    Men framför allt har Alva ärvt mammas förmåga att verkligen visa för omvärlden vad hon tycker om att inte få som hon vill, hon är en riktig argbigga när det inte går hennes väg! Och så förstås är hon pappas flicka... I övrigt är det mamma, Aron, mormor och farmor som är favoriterna. Alla andra är liite läskiga :)
  33. Medlem sedan
    Nov 2003
    #17

    precis som Alva

    jätterädd för att släppa taget :) Menmen, det kommer väl!
  34. 17
    precis som Alva jätterädd för att släppa taget :) Menmen, det kommer väl!
  35. Medlem sedan
    Mar 2005
    #18

    Dannie är rädd för alla utom MIg o Rolle och CAMI

    sen tycker hon nog dom flesta andra är rätt läskiga och ingen får komma nära henne mer än en dryg meter...men Cami går bra. Jo, och mormor o syskon..men ingen annan än HON får sitta i mitt knä..det går inte...då bits o rivs o slåss hon...
  36. 18
    Dannie är rädd för alla utom MIg o Rolle och CAMI sen tycker hon nog dom flesta andra är rätt läskiga och ingen får komma nära henne mer än en dryg meter...men Cami går bra. Jo, och mormor o syskon..men ingen annan än HON får sitta i mitt knä..det går inte...då bits o rivs o slåss hon...
  37. Anna K med Flipp & Vendela
    #19

    Hon är en flirtkula

    Vendela skrattar åt det mesta, flirtar ohämmat med de flesta och springer omkring och hittar på en massa ofog. Vi måste hålla badrummen låsta, där är hon en riktig röjare och vi får nog passa oss för nu har hon börjat dra fram saker man kan kliva på när man vill klättra upp på något.

    Jag vet av erfarenhet att hon kommer att bli mer avvaktande senare men tror att hon kommer att fortsätta att vara en smart taktiker som flirtar med folk för att få sin vilja fram;-)
  38. 19
    Hon är en flirtkula Vendela skrattar åt det mesta, flirtar ohämmat med de flesta och springer omkring och hittar på en massa ofog. Vi måste hålla badrummen låsta, där är hon en riktig röjare och vi får nog passa oss för nu har hon börjat dra fram saker man kan kliva på när man vill klättra upp på något.

    Jag vet av erfarenhet att hon kommer att bli mer avvaktande senare men tror att hon kommer att fortsätta att vara en smart taktiker som flirtar med folk för att få sin vilja fram;-)
  39. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20

    Hahaha

    Konstigt det där :)
  40. 20
    Hahaha Konstigt det där :)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. fem barn - vilka kön?
    By anonym med liten fem in forum Många barn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 12:09
  2. Men vilka barn!
    By -magnolia- in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 14:47
  3. Vilka barn leker era barn med?
    By evaoregon in forum _0405 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 10:00
  4. Jag har under dagen utvecklat
    By joleda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-09, 15:49
  5. Vilka kön har era barn?
    By Tess5 in forum Många barn
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 20:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar