Hjullager - vad göra?!?
Bilsnack
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Hjullager - vad göra?!?

    Har haft min Chrysler PT Cruiser på service för att byta bromsarna, som onekligen var slut, och de säger att hjullagret vänster fram är kass och måste bytas ut. Det lär kosta 6-7000 kr och jag är fattig... Dessutom pratar de om ”bussningar länkarm fram” som glappar. Någon som kan översätta för mig och säga om jag kan köra bilen, eller om det måste åtgärdas akut? Något annat att tänka på?
  2. 1
    Hjullager - vad göra?!? Har haft min Chrysler PT Cruiser på service för att byta bromsarna, som onekligen var slut, och de säger att hjullagret vänster fram är kass och måste bytas ut. Det lär kosta 6-7000 kr och jag är fattig... Dessutom pratar de om ”bussningar länkarm fram” som glappar. Någon som kan översätta för mig och säga om jag kan köra bilen, eller om det måste åtgärdas akut? Något annat att tänka på?
  3. frasse-boy
    #2

    akut och akut

    din verkstad är ju knappast en opartisk bedömmare av läget dpm vill mer än gärna att du lättar lite till på plånboken

    du kan lungt vänta tills bilprovningen klankar ner på dessa detaljer innan du byter
    och det kan ta flera år

    ett hjullager rasar inte så fort från början är det väldigt svårt att särskilja lager ljud från däcks buller
    men till slut efter ett antal tusen mil innan det börjar bli dags för byte så råder det inget tvivel om vart det låter från för något håll och vad det är som behöver bytas

    så slappna av du ett år till och lägg undan pengar till den framtida reparationen
  4. 2
    akut och akut din verkstad är ju knappast en opartisk bedömmare av läget dpm vill mer än gärna att du lättar lite till på plånboken

    du kan lungt vänta tills bilprovningen klankar ner på dessa detaljer innan du byter
    och det kan ta flera år

    ett hjullager rasar inte så fort från början är det väldigt svårt att särskilja lager ljud från däcks buller
    men till slut efter ett antal tusen mil innan det börjar bli dags för byte så råder det inget tvivel om vart det låter från för något håll och vad det är som behöver bytas

    så slappna av du ett år till och lägg undan pengar till den framtida reparationen

Liknande trådar

  1. göra nu eller göra sen ??
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-04, 10:53
  2. Att göra eller inte göra
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 11:30
  3. Bogsera m trasigt hjullager?
    By snigelina in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 16:47
  4. 8-åringar - göra o icke göra -
    By Inem2 in forum Mammasnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 22:19
  5. Byte av hjullager
    By Jeanette in forum Bilsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar