Ringde förlossningen om blödningen jag haft sedan igår kväll (se tidigare inlägg). Många svar av er jag fick var ju att ringa in och prata med dem.

När jag ringde förlossningen sa MB, avvakta du, om det är gammalt blod (brunt) och inte så mycket. Hon tyckte jag verkade cool, som först hade tagit trosskydd på och avvaktat tills idag med att ringa. Bra att först kolla läget lite själv! ;-) (Jo, jag cool, tror INTE det!) Hon sa att jag skulle avvakta, och ringa om det kom mera blod och om det var färskt. Hon tyckte det var konstigt att jag inte alls hade några värkar.

Meeen, två timmar efter att jag ringt förlossningen var jag på toa och då kom en riktig blödning alltså! Det blev klarrött på pappret och rött i vattnet i toan och bloddroppar i toan. Sambon såg det och han sa bara \"nu åker vi in\". Som tur var var mina föräldrar på besök, så de tog Freja och vi åkte in (ja, jag ringde först).

Väl inne såg CTG och allt bra ut. BM kollade och visst blödde jag. Läkaren gjorde sedan en riktig gyn-undersökning (nej, INTE kul!). Enligt honom blödde det inte. Nehe, tänkte jag... Visst, det blödde ju, men det var inget för läkaren tydligen. Han sa att jag var öppen 1,5 cm (1 1/2 finger) och att livmodettappen var bakåtlutad. Alltså inget på G antar jag... Livmodertappen ska väl inte vara bakåtlutad om det är på G va?

Men läkaren sa att blödningen antingen berodde på brustet blodkärl eller att blödningen så att säga kom då jag trots allt öppnade mig dessa 1,5 cm. Ja, inte vet jag. Det var inte blödning från moderkakan eller så, och det var mest det jag var rädd för.

Så, denna bebbe lär nog bli några dagar över tiden precis som storasyster (hon kom på + 5 dagen). Gjorde nämligen ett UL då jag var inne för uv-infektion och högt blodtryck i onsdag och då var bebben 10 % mindre än \"normalt\" och den beräknades då väga 2900 g. Ganska lite ju, Freja vägde ju 3640 g. Så denne bebbe ska nog växa på sig lite nu sista veckan tror jag! ;-)

Hej från mig.