Morgonpromenader...
Träning
  1. J
    #1

    Morgonpromenader...

    Jag ska börja med att säga att jag är väldigt morgontrött. :-) Man läser ju överallt om att vill man bränna fett effektivt så ska man satsa på raska morgonpromenader. Nu undrar jag: hur stor skillnad är det egentligen mot att man tar promenaden på dagen/kvällen? Jag promenerar snabbt några gånger i veckan, någon timme per tillfälle. Vill få bort fett, franförallt på magen. Är det till någon nytta egentligen då?

    Tränar även något konditionspass i veckan, samt syrka två gånger.
  2. 1
    Morgonpromenader... Jag ska börja med att säga att jag är väldigt morgontrött. :-) Man läser ju överallt om att vill man bränna fett effektivt så ska man satsa på raska morgonpromenader. Nu undrar jag: hur stor skillnad är det egentligen mot att man tar promenaden på dagen/kvällen? Jag promenerar snabbt några gånger i veckan, någon timme per tillfälle. Vill få bort fett, franförallt på magen. Är det till någon nytta egentligen då?

    Tränar även något konditionspass i veckan, samt syrka två gånger.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Sisådär

    Det som kan ge fettförbränningen en liten extra skjuts är att man promenerar på fastande mage, före frukost alltså. Men skillnaden är inte jättestor. Det går utmärkt att du går på kvällen eller dagen - det viktiga är ju att det blir av. För bra fettförbränning, se till att det gått två timmar eller mer sedan du åt sist.
  4. 2
    Sisådär Det som kan ge fettförbränningen en liten extra skjuts är att man promenerar på fastande mage, före frukost alltså. Men skillnaden är inte jättestor. Det går utmärkt att du går på kvällen eller dagen - det viktiga är ju att det blir av. För bra fettförbränning, se till att det gått två timmar eller mer sedan du åt sist.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Skillnaden är säkert inte jättestor

    men ett plus med att röra på sig tidigt, är att hela dagen får en kick av det. Man vill fortsätta i samma anda så man lever automatiskt nyttigare resten av dagen. Man hamnar liksom rätt!

    Är du morgontrött låter det ju extra perfekt! Jag är också jättemorgontrött men de perioder jag gått eller cyklat till jobbet före frukost har varit bland de bästa i mitt liv.

    Men allt du gör, gör nytta! det vikitga är ju ATT man gör något :-)
  6. 3
    Skillnaden är säkert inte jättestor men ett plus med att röra på sig tidigt, är att hela dagen får en kick av det. Man vill fortsätta i samma anda så man lever automatiskt nyttigare resten av dagen. Man hamnar liksom rätt!

    Är du morgontrött låter det ju extra perfekt! Jag är också jättemorgontrött men de perioder jag gått eller cyklat till jobbet före frukost har varit bland de bästa i mitt liv.

    Men allt du gör, gör nytta! det vikitga är ju ATT man gör något :-)
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4

    Testa gärna, men...

    ... är det bara pest och pina, och känner du att det känns svårt att gå upp extra tidigt, skulle jag verkligen råda dig att gå raska promenader när det passar dig bäst. Själv har jag sprungit i snart tio år, men springer jag på tider då jag inte är pigg, springer jag hur uselt som helst, och det känns inte alls särskilt meningsfullt då.
    Att punktförbränna fett är tyvärr omöjligt, men om du regelbundet tränar magmusklerna, ser magen plattare ut även i avslappnat tillstånd. Det är i alla fall min erfarenhet. :)
  8. 4
    Testa gärna, men... ... är det bara pest och pina, och känner du att det känns svårt att gå upp extra tidigt, skulle jag verkligen råda dig att gå raska promenader när det passar dig bäst. Själv har jag sprungit i snart tio år, men springer jag på tider då jag inte är pigg, springer jag hur uselt som helst, och det känns inte alls särskilt meningsfullt då.
    Att punktförbränna fett är tyvärr omöjligt, men om du regelbundet tränar magmusklerna, ser magen plattare ut även i avslappnat tillstånd. Det är i alla fall min erfarenhet. :)
  9. J
    #5

    Tack allihopa!

    Jag förstår och håller med om att det säkert är ett superbra sätt att starta dagen på. Men jag känner mig själv också... däremot kanske man kunde ta det på helgerna ibland, då kan man ju \"sova ut\" och sedan ge sig iväg och gå innan man äter frukost.
  10. 5
    Tack allihopa! Jag förstår och håller med om att det säkert är ett superbra sätt att starta dagen på. Men jag känner mig själv också... däremot kanske man kunde ta det på helgerna ibland, då kan man ju \"sova ut\" och sedan ge sig iväg och gå innan man äter frukost.

Liknande trådar

  1. Morgonpromenader någon?
    By Lisa1 in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 22:26
  2. Morgonpromenader?
    By Valerina in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 19:24
  3. nybörjare på morgonpromenader
    By ITrim-Petra (-6,1 kg) in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 12:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar