Ang natt sömn..
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Ang natt sömn..

    en tanke som jag nu märkte var att måna av de barnen som sover dåligt på natten sover också dåligt på dagen, eller har jag fattat fel?? För det jag har märkt med mina barn är att när de sov/sover bra på dagen sover de bättre på natten. Så ni som har nattsömnsproblem ska nog tänka lite på hur de sover på dagen inte förska hålla dem vakna hela dagen, utan de behöver nog ha bra rutiner på dagssömnen också.

    Lyka till alla
  2. 1
    Ang natt sömn.. en tanke som jag nu märkte var att måna av de barnen som sover dåligt på natten sover också dåligt på dagen, eller har jag fattat fel?? För det jag har märkt med mina barn är att när de sov/sover bra på dagen sover de bättre på natten. Så ni som har nattsömnsproblem ska nog tänka lite på hur de sover på dagen inte förska hålla dem vakna hela dagen, utan de behöver nog ha bra rutiner på dagssömnen också.

    Lyka till alla
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2

    Det där har jag också märkt

    att de dagar då sömnen varit usel blir tyvärr också nattsömnen dålig. Men är man rutintaliban av naturen så blir det tack och lov inte så många kassa dagar...:-)
  4. 2
    Det där har jag också märkt att de dagar då sömnen varit usel blir tyvärr också nattsömnen dålig. Men är man rutintaliban av naturen så blir det tack och lov inte så många kassa dagar...:-)
  5. Katta med Elisa 050323
    #3

    Nja, det stämmer inte riktigt hos oss..

    för Elisa sover alltid jättebra på dagen, två-tre tupplurar på minst en timme, en av dem brukar vara två timmar. När hon är trött och gnällig är hon busenkel att lägga, så även på kvällen. Men på natten vaknar hon minst två ggr i alla fall. Kanske inte så farligt, inget man kan beskriva som \"sova dåligt\", men i alla fall, jag får ju gå upp och amma eller ta hand om det trots allt.
    Men jag håller med om att det är viktigt och bra med rutiner för dagssömnen. Här i Frankrike är \"siestan\" (eftermiddagsluren) jätteviktig och de flesta barn sover middag ända fram till 3,5-4 år. Och det brukar aldrig vara problem att lägga dem på kvällen för det, även om barn kanske läggs något senare här än i Sverige.
  6. 3
    Nja, det stämmer inte riktigt hos oss.. för Elisa sover alltid jättebra på dagen, två-tre tupplurar på minst en timme, en av dem brukar vara två timmar. När hon är trött och gnällig är hon busenkel att lägga, så även på kvällen. Men på natten vaknar hon minst två ggr i alla fall. Kanske inte så farligt, inget man kan beskriva som \"sova dåligt\", men i alla fall, jag får ju gå upp och amma eller ta hand om det trots allt.
    Men jag håller med om att det är viktigt och bra med rutiner för dagssömnen. Här i Frankrike är \"siestan\" (eftermiddagsluren) jätteviktig och de flesta barn sover middag ända fram till 3,5-4 år. Och det brukar aldrig vara problem att lägga dem på kvällen för det, även om barn kanske läggs något senare här än i Sverige.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4

    Beror på vad man menar

    med att ens barn sover dåligt.

    Rebecca sover 3-4x30 minuter dagtid, somnar vid 21, vaknar till vid midnatt för amning och sover sen till 7 på morgonen. För mig känns det helt ok men för andra kan det vara ett helvete att hon vaknar vid midnatt och dessutom sover så lite på dagen.
    Så länge trollungen är glad är jag glad.
  8. 4
    Beror på vad man menar med att ens barn sover dåligt.

    Rebecca sover 3-4x30 minuter dagtid, somnar vid 21, vaknar till vid midnatt för amning och sover sen till 7 på morgonen. För mig känns det helt ok men för andra kan det vara ett helvete att hon vaknar vid midnatt och dessutom sover så lite på dagen.
    Så länge trollungen är glad är jag glad.
  9. Mumselimums
    #5

    Kaffe...

    Sedan jag slutade dricka kaffe på kvällen har lillen sovit mycket bättre på nätterna :-)
  10. 5
    Kaffe... Sedan jag slutade dricka kaffe på kvällen har lillen sovit mycket bättre på nätterna :-)
  11. Tess m Ella 12/5
    #6

    Jag har nog snart provat allt ...

    och det som kan hjälpa är att hon inte får sova så långa stunder. Hon är lika glad om hon vaknar efter en timme som efter två. Hon vill dock alltid sova tre gånger varje dag, så det håller vi fast vid.

    Jag tror för vår del att det är något helt annat. Det är något hon funderar över helt enkelt. Hon drömmer massor också. Snart kommer nog förklaringen, snart kryper hon, eller sitter eller något.

    Jag har bestämt mig för att det går över helt enkelt!!
  12. 6
    Jag har nog snart provat allt ... och det som kan hjälpa är att hon inte får sova så långa stunder. Hon är lika glad om hon vaknar efter en timme som efter två. Hon vill dock alltid sova tre gånger varje dag, så det håller vi fast vid.

    Jag tror för vår del att det är något helt annat. Det är något hon funderar över helt enkelt. Hon drömmer massor också. Snart kommer nog förklaringen, snart kryper hon, eller sitter eller något.

    Jag har bestämt mig för att det går över helt enkelt!!
  13. Medlem sedan
    Jan 2005
    #7

    Vilke skön inställning!

    klart att det går över!
    Kram på er!
  14. 7
    Vilke skön inställning! klart att det går över!
    Kram på er!

Liknande trådar

  1. Natt sömn
    By Anonym in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-16, 15:28
  2. Ang natt sömn
    By Anonym in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-14, 20:48
  3. ingen sömn i natt.....
    By joliegirl in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 08:51
  4. Natt- sömn
    By Vill in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 14:36
  5. Åh, en natt MED sömn....
    By Tina, med Filip o Alvin in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 07:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar