Idag var vi och...
Utlandsföräldrar
  1. evaOregon
    #1

    Idag var vi och...

    valde ut pumpor på Sauvie Island. Det var rejält lerigt efter allt regn, men det blev i alla fall två ganska stora pumpor till halloween och så passade vi på att köpa billig frukt och billiga grönsaker ifrån deras butik också. För mindre än 10 dollar (drygt 70 sv kr) fick vi en massa äpplen, ett blomkålshuvud, tre paprikor, en butternut squash, en påse med lök, en aubergine och en massa zucchini.

  2. 1
    Idag var vi och... valde ut pumpor på Sauvie Island. Det var rejält lerigt efter allt regn, men det blev i alla fall två ganska stora pumpor till halloween och så passade vi på att köpa billig frukt och billiga grönsaker ifrån deras butik också. För mindre än 10 dollar (drygt 70 sv kr) fick vi en massa äpplen, ett blomkålshuvud, tre paprikor, en butternut squash, en påse med lök, en aubergine och en massa zucchini.

  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2

    Gott.

    Hoppas att ni har ett kylskåp som funkar! ;-.)
    Får en påse grönsaker från en organisk odlare varje fredag, men ofta har jag ingen aning om hur jag ska hinna göra av med grejerna innan de blir dåliga, ffa när jag inte hade kyl. Nu är frysen istället minimal, så det går itne att laga och frysa in.
  4. 2
    Gott. Hoppas att ni har ett kylskåp som funkar! ;-.)
    Får en påse grönsaker från en organisk odlare varje fredag, men ofta har jag ingen aning om hur jag ska hinna göra av med grejerna innan de blir dåliga, ffa när jag inte hade kyl. Nu är frysen istället minimal, så det går itne att laga och frysa in.
  5. evaOregon
    #3

    Ja, vårt kylskåp funkar bra.

    Hur har det gått med ert kylskåp?
  6. 3
    Ja, vårt kylskåp funkar bra. Hur har det gått med ert kylskåp?
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4

    Har kylskåp, ej frys...

    Jo, vi fick ett nytt kylskpå, som har samma mått - om inte större - än det gaml på utsidan. På insidan var det mindre, ffa frysen som var 1/4 av den gamla frysen. Aningen besvärligt! Men jag slipper iallafall varm juice och sur mjölk!
  8. 4
    Har kylskåp, ej frys... Jo, vi fick ett nytt kylskpå, som har samma mått - om inte större - än det gaml på utsidan. På insidan var det mindre, ffa frysen som var 1/4 av den gamla frysen. Aningen besvärligt! Men jag slipper iallafall varm juice och sur mjölk!
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Jag måste också komma

    iväg och handla lite pumpor. Förra året var vi till en pumkin-patch men orkar nog inte med det i år utan det får bli lokala grönsakshandlarn tror jag.
  10. 5
    Jag måste också komma iväg och handla lite pumpor. Förra året var vi till en pumkin-patch men orkar nog inte med det i år utan det får bli lokala grönsakshandlarn tror jag.
  11. Anna i Seattle, bf 4/12
    #6

    vi köpte

    pumpor på qfc idag. J ska dock till en pumpafarm på torsdag - men jag tänkte inte följa med.
  12. 6
    vi köpte pumpor på qfc idag. J ska dock till en pumpafarm på torsdag - men jag tänkte inte följa med.

Liknande trådar

  1. Räddar vi för många idag sjuka idag?
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 14:18
  2. mctur idag igen och idag ahr jag....
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-31, 18:52
  3. Nu lämnar jag er för idag, tack för idag
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 17:37
  4. 1 vecka idag & hade bf idag...
    By malmötösen in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 17:41
  5. Tack för idag slut för idag
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 20:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar