Spinning- eller motionscykel hemma?
Träning
  1. Amatea
    #1

    Spinning- eller motionscykel hemma?

    Hej!
    Finns det någon som vet om man någonstans kan HYRA en spinning- eller motionscykel?
    Och om man skulle köpa i stället; vilket märke rekommenderas?
    Finns det någon som har en cykel hemma och i så fall- hur ofta och hur mkt cyklar ni?
  2. 1
    Spinning- eller motionscykel hemma? Hej!
    Finns det någon som vet om man någonstans kan HYRA en spinning- eller motionscykel?
    Och om man skulle köpa i stället; vilket märke rekommenderas?
    Finns det någon som har en cykel hemma och i så fall- hur ofta och hur mkt cyklar ni?
  3. Sussie
    #2

    Jag har en cykel hemma...

    och använde den flitigt första veckan, nu står den som prydnad i mitt vardagsrum! :-)
  4. 2
    Jag har en cykel hemma... och använde den flitigt första veckan, nu står den som prydnad i mitt vardagsrum! :-)
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Jag cyklar hemma!!

    Hej!!
    Jag har varit mycket på spinning innan jag blev gravid förra året. Under graviditeten så hade jag endel besvär med sammandragningar tidigt och det enda som funkade var cykling. Tyckte att det kändes onödigt att åka till gymmet när jag hade en cykel hemma. Nu är jag ju inte gravid längre, men eftersom vi har en cykel så känns det som om jag kan göra annat på gymet än att cykla när jag väl är där. Hemma kör jag ett par pass i veckan på cykel. Har satt ihop ett pass på 50 minuter där jag blandar snabba med långsamma låtar och får en bra blandning, precis som på ett spinningpass.
    Det kräver ju såklart att man har självdisciplin, men det har jag. Är dösvettig och trött efter mina \"hemmapass\".
    Karin
  6. 3
    Jag cyklar hemma!! Hej!!
    Jag har varit mycket på spinning innan jag blev gravid förra året. Under graviditeten så hade jag endel besvär med sammandragningar tidigt och det enda som funkade var cykling. Tyckte att det kändes onödigt att åka till gymmet när jag hade en cykel hemma. Nu är jag ju inte gravid längre, men eftersom vi har en cykel så känns det som om jag kan göra annat på gymet än att cykla när jag väl är där. Hemma kör jag ett par pass i veckan på cykel. Har satt ihop ett pass på 50 minuter där jag blandar snabba med långsamma låtar och får en bra blandning, precis som på ett spinningpass.
    Det kräver ju såklart att man har självdisciplin, men det har jag. Är dösvettig och trött efter mina \"hemmapass\".
    Karin
  7. Medlem sedan
    Feb 2004
    #4

    Köpt spincykel!

    Hej!

    Som fd instruktör spritter det i cykelbenen... Tiden är dock ganska knapp så jag köpte helt enkelt en cykel.

    En \"Spinningbike\" från Ellos som kostar 2.200 kr. Väl värt priset tycker jag, den är bra och jag cyklar nästan varje dag när det finns tid.

    Har ju mina egna pass att köra så det blir liksom ett spinningpass på ca 1 tim varje gång. Passar på när den minsta sover eller de är hos farmor, eller innan jag hämtar på dagis när jag vaknat efter mitt nattjobb.

    Underbart att ha kommit igång ordentligt, nu ska alla extrakilon cyklas bort!

    *LYCKA TILL*
  8. 4
    Köpt spincykel! Hej!

    Som fd instruktör spritter det i cykelbenen... Tiden är dock ganska knapp så jag köpte helt enkelt en cykel.

    En \"Spinningbike\" från Ellos som kostar 2.200 kr. Väl värt priset tycker jag, den är bra och jag cyklar nästan varje dag när det finns tid.

    Har ju mina egna pass att köra så det blir liksom ett spinningpass på ca 1 tim varje gång. Passar på när den minsta sover eller de är hos farmor, eller innan jag hämtar på dagis när jag vaknat efter mitt nattjobb.

    Underbart att ha kommit igång ordentligt, nu ska alla extrakilon cyklas bort!

    *LYCKA TILL*

Liknande trådar

  1. Spinning eller inte spinning?
    By Moonbeam in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 18:28
  2. Ni som har en motionscykel hemma!
    By V med 2 in forum Träning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 07:55
  3. köpa motionscykel/spinning *frågor*
    By Karin1 in forum Träning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 14:09
  4. Motionscykel hemma??
    By Bea in forum Träning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 21:57
  5. Spinning- resp. motionscykel
    By TheresS in forum Träning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-19, 21:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar