Jobbig tid
_0207 Julibarn
  1. m00n
    #1

    Jobbig tid

    Nu kommer vi till den tid på året som är värst för TIlde. Mycket värk, tröttheten ökar och jag är såklart också trött... Och en del tårar blir det, för att man är så maktlös.
    Önskar sååå att jag kunde ta hennes smärta!
  2. 1
    Jobbig tid Nu kommer vi till den tid på året som är värst för TIlde. Mycket värk, tröttheten ökar och jag är såklart också trött... Och en del tårar blir det, för att man är så maktlös.
    Önskar sååå att jag kunde ta hennes smärta!
  3. Medlem sedan
    Sep 2004
    #2

    Förstår...

    Vet ju själv att det är alltid jobbigt med höst och vinter. Värken är aldrig så stor som då.
    Tänk sedan på en liten parvel som inte förstår vad hon gjort för att förtjäna detta?! Livet är orättvist!
    Tur hon har er som kan stötta och bara trösta och krama henne när hon har det som värst.
    KRAM - tänker på Tildizz och er.
  4. 2
    Förstår... Vet ju själv att det är alltid jobbigt med höst och vinter. Värken är aldrig så stor som då.
    Tänk sedan på en liten parvel som inte förstår vad hon gjort för att förtjäna detta?! Livet är orättvist!
    Tur hon har er som kan stötta och bara trösta och krama henne när hon har det som värst.
    KRAM - tänker på Tildizz och er.
  5. m00n
    #3

    Och vilken tur

    att hon inte minns sina jobbiga nätter!! När man frågar om hon varit vaken och haft ont ser hon ut som ett frågetecken - ett glatt frågetecken:)

    Det gör det hela lättare, men just när hon gråter och kastar sig i sängen, då är det jobbigare än jobbigast...
  6. 3
    Och vilken tur att hon inte minns sina jobbiga nätter!! När man frågar om hon varit vaken och haft ont ser hon ut som ett frågetecken - ett glatt frågetecken:)

    Det gör det hela lättare, men just när hon gråter och kastar sig i sängen, då är det jobbigare än jobbigast...
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    stackars liten!!

    Ja, man önskar så att man kunde ta smärtan åt sina små istället för att maktlöst se på när de lider.
    Skickar dig och Tilde många *kramar* och tänker på er!
  8. 4
    stackars liten!! Ja, man önskar så att man kunde ta smärtan åt sina små istället för att maktlöst se på när de lider.
    Skickar dig och Tilde många *kramar* och tänker på er!
  9. m00n
    #5

    Tack!

    Det hjälper faktiskt lite att få ösa ur sig här och få lite stöttning.
    Krama \"namnisen\" (fast med Th) från oss:)
  10. 5
    Tack! Det hjälper faktiskt lite att få ösa ur sig här och få lite stöttning.
    Krama \"namnisen\" (fast med Th) från oss:)
  11. Medlem sedan
    Dec 1999
    #6

    Inte kul

    Det är ungefär som när Linn har växtvärk. Hon har så ont och blir så ledsen. Då önskar man att man kunde ta smärtan åt henne, särskilt när man haft det själv och vet hur ont det gör.
    Vi får krama våra små och trösta dem så gott vi kan!
    Kram till dig också!!
  12. 6
    Inte kul Det är ungefär som när Linn har växtvärk. Hon har så ont och blir så ledsen. Då önskar man att man kunde ta smärtan åt henne, särskilt när man haft det själv och vet hur ont det gör.
    Vi får krama våra små och trösta dem så gott vi kan!
    Kram till dig också!!
  13. Medlem sedan
    Sep 2004
    #7

    Är du säker på att hon har ont?

    Ja, hon har säkert det när du säger det men Alle kan vakna och vara skräckslagen. Fast det är ju skillnad på att vara rädd och ha ont förstås...
    Tänker bara på nattskräck och så. Det har Alexandra ibland. Dessutom har det börjat \"spöka\" lite i hennes lilla huvud emellanåt. Hon kan visa rädsla på ett sätt som hon aldrig gjort tidigare. Ibland t o m \"gömma\" sig när det händer \"otäckt\" på något barnprogram. Ser lite roligt ut...*ler*. Hon går bakom hörnet och kikar fram el. gömmer sig bakom sina händer.
  14. 7
    Är du säker på att hon har ont? Ja, hon har säkert det när du säger det men Alle kan vakna och vara skräckslagen. Fast det är ju skillnad på att vara rädd och ha ont förstås...
    Tänker bara på nattskräck och så. Det har Alexandra ibland. Dessutom har det börjat \"spöka\" lite i hennes lilla huvud emellanåt. Hon kan visa rädsla på ett sätt som hon aldrig gjort tidigare. Ibland t o m \"gömma\" sig när det händer \"otäckt\" på något barnprogram. Ser lite roligt ut...*ler*. Hon går bakom hörnet och kikar fram el. gömmer sig bakom sina händer.
  15. m00n
    #8

    Tack

    Tänkte på det när jag läste om Linns växtvärk, att du har det ungifär lika som jag... Tur det finns Alvedon och Citodon... Hjälper när man provat allt annat.
  16. 8
    Tack Tänkte på det när jag läste om Linns växtvärk, att du har det ungifär lika som jag... Tur det finns Alvedon och Citodon... Hjälper när man provat allt annat.
  17. m00n
    #9

    Jo

    då är det så uppenbart, hon \"ajar\" och bankar på höfterna och skriker \"det gör oooont\".... Vissa nätter är jag mer tveksam, när hon \"bara\" gnäller och vrider sig... Kan ju vara annat också. Men oftast är vi helt säkra´.
  18. 9
    Jo då är det så uppenbart, hon \"ajar\" och bankar på höfterna och skriker \"det gör oooont\".... Vissa nätter är jag mer tveksam, när hon \"bara\" gnäller och vrider sig... Kan ju vara annat också. Men oftast är vi helt säkra´.
  19. Medlem sedan
    Sep 2004
    #10

    Ok!

    Såg hur korkat mitt inlägg så ut när jag skickat det men tänkte att du om någon fattar vad jag menade...;O

    Ja, jag menade inte att du/ni inte vet om hon har ont utan mer om hon bara grät och inte sa något. Och säger hon att hon har ont så har hon ju det så klart!
    Usch vad tokigt det blev...Hoppas du fattar vad jag menade?
  20. 10
    Ok! Såg hur korkat mitt inlägg så ut när jag skickat det men tänkte att du om någon fattar vad jag menade...;O

    Ja, jag menade inte att du/ni inte vet om hon har ont utan mer om hon bara grät och inte sa något. Och säger hon att hon har ont så har hon ju det så klart!
    Usch vad tokigt det blev...Hoppas du fattar vad jag menade?
  21. Medlem sedan
    Oct 2001
    #11

    men usch!!


    Stackars liten...

    Förlåt men jag har totalt missbedömt att din lilla tjej har så ont... = (

    Pussa och krama henne lite från oss!

    (((KRAM)))
  22. 11
    men usch!!
    Stackars liten...

    Förlåt men jag har totalt missbedömt att din lilla tjej har så ont... = (

    Pussa och krama henne lite från oss!

    (((KRAM)))
  23. m00n
    #12

    Det är ju svårt

    för oss att fatta att man kan ha så ont som liten, så att inte folk runt oss förstår förstår vi... OCh vi glömmer hur det var när hon har perioder när allt är som det ska vara.
  24. 12
    Det är ju svårt för oss att fatta att man kan ha så ont som liten, så att inte folk runt oss förstår förstår vi... OCh vi glömmer hur det var när hon har perioder när allt är som det ska vara.
  25. m00n
    #13

    Nä fy sjutton!!

    *skojjar* Jag förstod precis;)

  26. 13
    Nä fy sjutton!! *skojjar* Jag förstod precis;)

  27. Medlem sedan
    Sep 2004
    #14

    Good, very good!

    Andra kanske tycker att jag är ett stort pucko (det kanske jag är med! ;O) som skriver \"anklagande/frågande\" att ni inte vet om Tilde har ont...*S*...
    Tur du förstod. =)
  28. 14
    Good, very good! Andra kanske tycker att jag är ett stort pucko (det kanske jag är med! ;O) som skriver \"anklagande/frågande\" att ni inte vet om Tilde har ont...*S*...
    Tur du förstod. =)
  29. m00n
    #15

    haha

    må så vara att du kanske är ett pucko, isåfall är du ett pucko jag gillar - så det så! :-))
  30. 15
    haha må så vara att du kanske är ett pucko, isåfall är du ett pucko jag gillar - så det så! :-))
  31. Medlem sedan
    Sep 2004
    #16

    Gulle dig!

    Du är för snäll du.
    Vet du, vi har börjat planera nästa sommars semester redan lite smått. Vi känner att vi kanske vill åka uppåt denna gång, vi har ju alltid dragit neråt landet tidigare. Återstår att se hur mycket bensinpriserna går uppåt - neråt lär dom ju inte gå...*suck*.
    DÅ kommer vi och gästar hos er också - minns erbjudandet om surströmming, mandelpotatis och zzzchnapps...*S*...
  32. 16
    Gulle dig! Du är för snäll du.
    Vet du, vi har börjat planera nästa sommars semester redan lite smått. Vi känner att vi kanske vill åka uppåt denna gång, vi har ju alltid dragit neråt landet tidigare. Återstår att se hur mycket bensinpriserna går uppåt - neråt lär dom ju inte gå...*suck*.
    DÅ kommer vi och gästar hos er också - minns erbjudandet om surströmming, mandelpotatis och zzzchnapps...*S*...
  33. m00n
    #17

    det stavas inte zzzchnapps

    det stavas schnappzzzzzzz - för man sover gott efteråt;)

    Vore jättekul om ni kommer, vi börjar lagra surströmmingen redan nu så vet vi att den är extra fin *s*
  34. 17
    det stavas inte zzzchnapps det stavas schnappzzzzzzz - för man sover gott efteråt;)

    Vore jättekul om ni kommer, vi börjar lagra surströmmingen redan nu så vet vi att den är extra fin *s*
  35. Medlem sedan
    Sep 2004
    #18

    Urk!

    Ja det var ju en av oss som ville äta surströmming. Kan påminna om att det inte var jag...;O...
    Jag kan schnappzzza mer istället...hihi...
  36. 18
    Urk! Ja det var ju en av oss som ville äta surströmming. Kan påminna om att det inte var jag...;O...
    Jag kan schnappzzza mer istället...hihi...

Liknande trådar

  1. Jobbig dag
    By Ylli in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-20, 14:25
  2. Jobbig oro
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-29, 18:20
  3. Jobbig dröm, nästan lika jobbig sanning!
    By KRÅKA in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 13:19
  4. Jobbig dröm...jobbig forts..
    By Sussus in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 19:33
  5. En jobbig tid
    By Anonym idag in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 12:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar