Snodd enkät om ditt liv
_01 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    Snodd enkät om ditt liv

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?

    För fem år sedan?

    För ett år sedan?

    För en månad sedan?

    För en vecka sedan?

    Igår?

    Idag?

    Imorgon?
  2. 1
    Snodd enkät om ditt liv Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?

    För fem år sedan?

    För ett år sedan?

    För en månad sedan?

    För en vecka sedan?

    Igår?

    Idag?

    Imorgon?
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2

    Egna svar:

    För tio år sedan?
    ---Skulle jag ha fått mitt första barn. Jag arbetade som timanställd på en Ok-mack.

    För fem år sedan?
    ---Blev jag gravid med Michelle och började jobba på biblioteket.

    För ett år sedan?
    ---Köpte vi vår bostadsrätt.

    För en månad sedan?
    ---Opererade Michelle in rör i öronen. Första operationen på nåt av barnen, förhoppningsvis sista också.

    För en vecka sedan?
    ---Hade jag släkten på min mans sida på middag.

    Igår?
    ---Kollade vi på ett hus, åt lunch hos svärmor, var ute i skogen ett par timmar och grillade med barnen.

    Idag?
    ---Heldag på IKEA. Jobbigaste IKEA-besöket någonsin ;o)

    Imorgon?
    ---Jag jobbar till 17.00. Maken är hemma med barnen.
  4. 2
    Egna svar: För tio år sedan?
    ---Skulle jag ha fått mitt första barn. Jag arbetade som timanställd på en Ok-mack.

    För fem år sedan?
    ---Blev jag gravid med Michelle och började jobba på biblioteket.

    För ett år sedan?
    ---Köpte vi vår bostadsrätt.

    För en månad sedan?
    ---Opererade Michelle in rör i öronen. Första operationen på nåt av barnen, förhoppningsvis sista också.

    För en vecka sedan?
    ---Hade jag släkten på min mans sida på middag.

    Igår?
    ---Kollade vi på ett hus, åt lunch hos svärmor, var ute i skogen ett par timmar och grillade med barnen.

    Idag?
    ---Heldag på IKEA. Jobbigaste IKEA-besöket någonsin ;o)

    Imorgon?
    ---Jag jobbar till 17.00. Maken är hemma med barnen.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Vickans svar:

    För tio år sedan?
    *JObbade som personlig assistent, bodde i Västerås

    För fem år sedan?
    *Blev gravid med Maya, jobbade på förskola och bodde på Hisingen med Anders.

    För ett år sedan?
    *Hmm...Var jag fortfarande mammaledig eller hade jag börjat jobba? Tror jag började jobba vi denna tiden på en förskola i Agnesberg, som stöd åt en flicka.

    För en månad sedan?
    *Tjaa, jobbade väl som vanligt ....minns inte nåt specifikt just nu.

    För en vecka sedan?
    *Anders och jag shoppade loss på bauhaus och fixade lite härhemma.

    Igår?
    *Maya och jag var nere på stan och shoppade loss lite..*ler* På kvällen kom Anders bror med flickvän och bjöd oss på Tacos och sedan spelade vi spel halva natten.

    Idag?
    *Har vi varit på kalas hos grannen och sedan var jag med kören och sjöng under en mässa i kyrkan.

    Imorgon?
    *Jobbar, ev går och hälsar på Mayas gamla förskola där hon denna veckans ska börjas skolas in för allmän förskola.
  6. 3
    Vickans svar: För tio år sedan?
    *JObbade som personlig assistent, bodde i Västerås

    För fem år sedan?
    *Blev gravid med Maya, jobbade på förskola och bodde på Hisingen med Anders.

    För ett år sedan?
    *Hmm...Var jag fortfarande mammaledig eller hade jag börjat jobba? Tror jag började jobba vi denna tiden på en förskola i Agnesberg, som stöd åt en flicka.

    För en månad sedan?
    *Tjaa, jobbade väl som vanligt ....minns inte nåt specifikt just nu.

    För en vecka sedan?
    *Anders och jag shoppade loss på bauhaus och fixade lite härhemma.

    Igår?
    *Maya och jag var nere på stan och shoppade loss lite..*ler* På kvällen kom Anders bror med flickvän och bjöd oss på Tacos och sedan spelade vi spel halva natten.

    Idag?
    *Har vi varit på kalas hos grannen och sedan var jag med kören och sjöng under en mässa i kyrkan.

    Imorgon?
    *Jobbar, ev går och hälsar på Mayas gamla förskola där hon denna veckans ska börjas skolas in för allmän förskola.
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4

    Maddes svar

    För tio år sedan?
    -Pluggade jag till barnskötare i Uddevalla.

    För fem år sedan?
    -Blev jag gravid med Alexander!

    För ett år sedan?
    -Satt jag höggravid med Izabelle i magen!

    För en månad sedan?
    -Hade jag en hemskt jobbig infektion i en fettkula i nacken och kunde knappt röra mig.

    För en vecka sedan?
    -Hmm, hände det nåt skoj då? Izabelle började krypa men det är nog längre sen...två veckor sen iaf tror jag! :)

    Igår?
    -Var jag i Ullared med mina föräldrar och Izabelle för att (egentligen) byta lite saker sen förra besöket men fick även shoppat lite mer! ;)

    Idag?
    -Har jag ridit och sedan krattat löv i trädgården.

    Imorgon?
    -Till ÖF med barnen och sen skära bort födelsemärken och sen förhoppningsvis orka kratta klart löven när jag kommer hem (vet inte hur man blir när man skurit en massa i sig?). Och laga middag icke att förglömma! :P
  8. 4
    Maddes svar För tio år sedan?
    -Pluggade jag till barnskötare i Uddevalla.

    För fem år sedan?
    -Blev jag gravid med Alexander!

    För ett år sedan?
    -Satt jag höggravid med Izabelle i magen!

    För en månad sedan?
    -Hade jag en hemskt jobbig infektion i en fettkula i nacken och kunde knappt röra mig.

    För en vecka sedan?
    -Hmm, hände det nåt skoj då? Izabelle började krypa men det är nog längre sen...två veckor sen iaf tror jag! :)

    Igår?
    -Var jag i Ullared med mina föräldrar och Izabelle för att (egentligen) byta lite saker sen förra besöket men fick även shoppat lite mer! ;)

    Idag?
    -Har jag ridit och sedan krattat löv i trädgården.

    Imorgon?
    -Till ÖF med barnen och sen skära bort födelsemärken och sen förhoppningsvis orka kratta klart löven när jag kommer hem (vet inte hur man blir när man skurit en massa i sig?). Och laga middag icke att förglömma! :P
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5

    Linda m Oliver svarar

    För tio år sedan?
    ** 22 år... läste på universitetet till Förskollärare. Hade nästan ett helt år kvar på utb.

    För fem år sedan?
    **Bytte efternamn till följd av att vi gifte oss.

    För ett år sedan?
    ** hade jobbat 75% i nästan 2 månader. Stort för mig. säkert inte ngt märkvärdigt för andra.
    Flytten till eget hus närmar sig med stormsteg. Olvier började ny förkola.

    För en månad sedan?
    ** planerade resa till GeKås. lol
    planerade barnvakt till firandet av vår 5 åriga brölopsdag.

    För en vecka sedan?
    Var sjuk, skulle varit å tränat hos sjukgmnasten men det gick ju inte.
    Fö. är nog det ngt av det roligaste som hänt på länge. Sjukgymnasten är suverän å jag trvs faktiskt. ¨

    Igår?
    La mig kl 6 och klev upp 9 då telefonen ringde.

    Idag?
    Jobbar , sent pass, slutar 17.30.

    Imorgon?
    Oliver fyller 4 år (tisdag alltså) och vi skall till bvc, gå å fika och handla inför kvällens kalas.

  10. 5
    Linda m Oliver svarar För tio år sedan?
    ** 22 år... läste på universitetet till Förskollärare. Hade nästan ett helt år kvar på utb.

    För fem år sedan?
    **Bytte efternamn till följd av att vi gifte oss.

    För ett år sedan?
    ** hade jobbat 75% i nästan 2 månader. Stort för mig. säkert inte ngt märkvärdigt för andra.
    Flytten till eget hus närmar sig med stormsteg. Olvier började ny förkola.

    För en månad sedan?
    ** planerade resa till GeKås. lol
    planerade barnvakt till firandet av vår 5 åriga brölopsdag.

    För en vecka sedan?
    Var sjuk, skulle varit å tränat hos sjukgmnasten men det gick ju inte.
    Fö. är nog det ngt av det roligaste som hänt på länge. Sjukgymnasten är suverän å jag trvs faktiskt. ¨

    Igår?
    La mig kl 6 och klev upp 9 då telefonen ringde.

    Idag?
    Jobbar , sent pass, slutar 17.30.

    Imorgon?
    Oliver fyller 4 år (tisdag alltså) och vi skall till bvc, gå å fika och handla inför kvällens kalas.

  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Anki svarar:

    För tio år sedan?
    *Gjorde vi vårat första IVF-försök.

    För fem år sedan?
    *Gravid =))

    För ett år sedan?
    *Oj, vad gjorde jag för 1 år sedan?! *tänker* Tror jag pluggade matte.. Jo det gjorde jag.

    För en månad sedan?
    *Pluggade.. är helt säker på det =)

    För en vecka sedan?
    * Var jag hemma för Anton var sjuk.

    Igår?
    * Var först till mina föräldrar och lämnade av en dator, sen till flygplatsen och hämtade svärföräldrarna om varit till Mallorca, pluggat, var på bio.

    Idag?
    *Hemma, jag är sjuk.

    Imorgon?
    *Hemma, skulle jag tro.
  12. 6
    Anki svarar: För tio år sedan?
    *Gjorde vi vårat första IVF-försök.

    För fem år sedan?
    *Gravid =))

    För ett år sedan?
    *Oj, vad gjorde jag för 1 år sedan?! *tänker* Tror jag pluggade matte.. Jo det gjorde jag.

    För en månad sedan?
    *Pluggade.. är helt säker på det =)

    För en vecka sedan?
    * Var jag hemma för Anton var sjuk.

    Igår?
    * Var först till mina föräldrar och lämnade av en dator, sen till flygplatsen och hämtade svärföräldrarna om varit till Mallorca, pluggat, var på bio.

    Idag?
    *Hemma, jag är sjuk.

    Imorgon?
    *Hemma, skulle jag tro.
  13. missparker
    #7

    Malins svar

    För tio år sedan?
    - Så jobbade jag som au-pair i London och pluggade

    För fem år sedan?
    - Blev gravid med tjejerna, jobbade o slet som vanligt (på samma ställe som idag).

    För ett år sedan?
    - Så var jag otroligt olycklig, deprimerad och TRÖTT!

    För en månad sedan?
    - Så var jag otroligt olycklig IGEN! (karlar... :))

    För en vecka sedan?
    - Väldigt till freds, mådde bra, allt kändes fint! Umgicks med vänner.

    Igår?
    - Igår så var jag själv o badade med barnen och det var kanon! Hade en härlig dag helt enkelt!
    Idag?

    Imorgon?
    - Ja vem vet vad morgondagen har i sitt sköte ;)
  14. 7
    Malins svar För tio år sedan?
    - Så jobbade jag som au-pair i London och pluggade

    För fem år sedan?
    - Blev gravid med tjejerna, jobbade o slet som vanligt (på samma ställe som idag).

    För ett år sedan?
    - Så var jag otroligt olycklig, deprimerad och TRÖTT!

    För en månad sedan?
    - Så var jag otroligt olycklig IGEN! (karlar... :))

    För en vecka sedan?
    - Väldigt till freds, mådde bra, allt kändes fint! Umgicks med vänner.

    Igår?
    - Igår så var jag själv o badade med barnen och det var kanon! Hade en härlig dag helt enkelt!
    Idag?

    Imorgon?
    - Ja vem vet vad morgondagen har i sitt sköte ;)
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8

    zara svarar

    För tio år sedan?
    ** Hmm, var nog 10 år sedan jag blev riiiktigt riiktigt kär första gången tror jag.

    För fem år sedan?
    ** Det är ganska exakt fem år sedan jag testade positivt och satt hos bm och skrattade så tårarna SPRUTADE ut ur mina ögon. (både av lycka och av total CHOCK)

    För ett år sedan?
    ** Två \"stora\" saker som hände för ett år sedan var att jag och dåvarande pojkvännen bröt upp. Det var ganska tungt.
    Det är även ett år sedan lilla katten Stina kom till oss! Lycka!

    För en månad sedan?
    ** Tja, fick besked om att jag fått fast på jobb. DET var skönt!!

    För en vecka sedan?
    ** *viskar* Hmm... var på dejt =)

    Igår?
    ** Jobbade igår, så jag tror inte det hände så mycket spännande då egentligen.

    Idag?
    ** Idag ska jag bara städa =) tjoohoo

    Imorgon?
    ** Det vet man aldrig. Men man kan ju alltid hoppas på ngt spännande =)
  16. 8
    zara svarar För tio år sedan?
    ** Hmm, var nog 10 år sedan jag blev riiiktigt riiktigt kär första gången tror jag.

    För fem år sedan?
    ** Det är ganska exakt fem år sedan jag testade positivt och satt hos bm och skrattade så tårarna SPRUTADE ut ur mina ögon. (både av lycka och av total CHOCK)

    För ett år sedan?
    ** Två \"stora\" saker som hände för ett år sedan var att jag och dåvarande pojkvännen bröt upp. Det var ganska tungt.
    Det är även ett år sedan lilla katten Stina kom till oss! Lycka!

    För en månad sedan?
    ** Tja, fick besked om att jag fått fast på jobb. DET var skönt!!

    För en vecka sedan?
    ** *viskar* Hmm... var på dejt =)

    Igår?
    ** Jobbade igår, så jag tror inte det hände så mycket spännande då egentligen.

    Idag?
    ** Idag ska jag bara städa =) tjoohoo

    Imorgon?
    ** Det vet man aldrig. Men man kan ju alltid hoppas på ngt spännande =)
  17. Medlem sedan
    May 2002
    #9

    bodil svar...

    För tio år sedan?
    s: pluggade: fysik, matte, kemi, biologi...

    För fem år sedan?
    s: jobbade jag på faktab... och drömde om att bli gravid, vilket jag ju blev sen oxå! *ler*

    För ett år sedan?
    s: var luddis 2 månader...

    För en månad sedan?
    s: gjorde jag nog ingenting särskilt alls...

    För en vecka sedan?
    s: var jag och luddis i slottskogen själva!

    Igår?
    s: var jag och alex ute på gården å lekte!

    Idag?
    s: är jag och luddis hemma, det är såå kallt ute... alex är på dagis!

    Imorgon?
    s: ser nog dan ut som den gör idag... fast vi kanske tar en promenad oxå! *ler*
  18. 9
    bodil svar... För tio år sedan?
    s: pluggade: fysik, matte, kemi, biologi...

    För fem år sedan?
    s: jobbade jag på faktab... och drömde om att bli gravid, vilket jag ju blev sen oxå! *ler*

    För ett år sedan?
    s: var luddis 2 månader...

    För en månad sedan?
    s: gjorde jag nog ingenting särskilt alls...

    För en vecka sedan?
    s: var jag och luddis i slottskogen själva!

    Igår?
    s: var jag och alex ute på gården å lekte!

    Idag?
    s: är jag och luddis hemma, det är såå kallt ute... alex är på dagis!

    Imorgon?
    s: ser nog dan ut som den gör idag... fast vi kanske tar en promenad oxå! *ler*
  19. Medlem sedan
    Oct 2000
    #10

    AT svarar:

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    *** hade jag och Peter en jättekris, men hittade tebax
    *** vägde jag 52 kg och tyckte att jag såg för j*vlig ut efter att inte ha kunnat äta vettigt när vi krisade
    *** började jag på nytt jobb, en projektanställning med en månadslön på 15.500 kr (samma jobb som jag är kvar på nu)

    För fem år sedan?
    *** hade jag precis testat positivt!!! vårt första lilla liv kom till på första försöket *förundrad*
    *** vägde jag 67 kg men var ändå vältränad och i fin form pga fotbollen


    För ett år sedan?
    *** var jag mammaledig med vårt andra lilla underverk som var 2 månader gammal
    *** vägde jag 72 kg på efterkontrollen hos BM... envisa kilon som inte ville släppa efter graviditeten (efter Theo hade jag gått ner hela vikten efter 1½ månad)

    För en månad sedan?
    *** Hade vi en underbar lördag med först ett besök på badhuset för hela familjen, och sedan kräftskiva hos goda vänner på kvällen
    *** Gick jobbet lite i stiltje eftersom vi väntade på uppgifter för sammanslagningen med Aarhus United. Ingen logo klar så det var inte lätt att förbereda hur dokumenten ska bli... dessutom vet ingen vilka som får behålla sina positioner eller ens sina jobb så många är oroliga. Fast inte jag. Trots att jag gillar jobbet så får jag väl hitta på nåt annat då om dom inte vill ha mig. Deras förlust ;)


    För en vecka sedan?
    *** Lunchade jag med familjen på McDonalds eftersom Peter lovat Theo lunch där.
    *** Var jag väldigt glad för att det är Peter som är FL just nu eftersom Tuva hade tagit av sig blöjan och satt insmetad i bajs i hagen när Peter skulle smyga förbi och hämta kaffe (han trodde hon sov)

    Igår?
    *** var jag inte utanför ytterdörren, snoriga hostiga barn och nu börjar jag också bli rejält förkyld!

    Idag?
    *** jobbar jag igen, försov mig dock i morse så jag var inte på jobbet förrän 8.30

    Imorgon?
    *** hoppas jag att jag fått sova bättre än i natt
  20. 10
    AT svarar: Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    *** hade jag och Peter en jättekris, men hittade tebax
    *** vägde jag 52 kg och tyckte att jag såg för j*vlig ut efter att inte ha kunnat äta vettigt när vi krisade
    *** började jag på nytt jobb, en projektanställning med en månadslön på 15.500 kr (samma jobb som jag är kvar på nu)

    För fem år sedan?
    *** hade jag precis testat positivt!!! vårt första lilla liv kom till på första försöket *förundrad*
    *** vägde jag 67 kg men var ändå vältränad och i fin form pga fotbollen


    För ett år sedan?
    *** var jag mammaledig med vårt andra lilla underverk som var 2 månader gammal
    *** vägde jag 72 kg på efterkontrollen hos BM... envisa kilon som inte ville släppa efter graviditeten (efter Theo hade jag gått ner hela vikten efter 1½ månad)

    För en månad sedan?
    *** Hade vi en underbar lördag med först ett besök på badhuset för hela familjen, och sedan kräftskiva hos goda vänner på kvällen
    *** Gick jobbet lite i stiltje eftersom vi väntade på uppgifter för sammanslagningen med Aarhus United. Ingen logo klar så det var inte lätt att förbereda hur dokumenten ska bli... dessutom vet ingen vilka som får behålla sina positioner eller ens sina jobb så många är oroliga. Fast inte jag. Trots att jag gillar jobbet så får jag väl hitta på nåt annat då om dom inte vill ha mig. Deras förlust ;)


    För en vecka sedan?
    *** Lunchade jag med familjen på McDonalds eftersom Peter lovat Theo lunch där.
    *** Var jag väldigt glad för att det är Peter som är FL just nu eftersom Tuva hade tagit av sig blöjan och satt insmetad i bajs i hagen när Peter skulle smyga förbi och hämta kaffe (han trodde hon sov)

    Igår?
    *** var jag inte utanför ytterdörren, snoriga hostiga barn och nu börjar jag också bli rejält förkyld!

    Idag?
    *** jobbar jag igen, försov mig dock i morse så jag var inte på jobbet förrän 8.30

    Imorgon?
    *** hoppas jag att jag fått sova bättre än i natt
  21. Medlem sedan
    Jan 2000
    #11

    Norpan svarar

    För tio år sedan?
    - Mitt uppe i studierna på universitetet. Min man (då sambo) hade också precis börjat plugga där efter att ha gjort lumpen. Hade jättekul! Mycket kompisar och festligheter. :-)

    För fem år sedan?
    - Åh, mitt uppe i försöken att bli gravid! Anna blev till den 18 oktober enligt mina beräkningar, så det är ju imorgon 5 år sedan. :-)
    Ville desperat bli gravid eftersom jag precis hade fått ett missfall.

    För ett år sedan?
    - Lilla Sofie var då 3 månader och jag var en fullständigt överlycklig tvåbarnsmor. Det är jag iofs fortfarande, men nu har det ju liksom hunnit sjuka in att jag fått dessa två underbara tjejer. I början, när lillasyster precis kommit till oss, var jag uppe på rosa moln hela dagarna. :-)

    För en månad sedan?
    - Hade vi precis kommit hem från en vecka på Cypern. Maken åkte bort på kick-off-resa med jobbet så jag och döttrarna hade tjejkväll med myspys. :-)

    För en vecka sedan?
    - Slingade jag under protest min systers hår. Jag ville inte göra det eftersom jag var rädd att förstöra henne, hehe. (Hade aldrig gjort nåt liknande) Men det gick bra och blev helt ok resultat.

    Igår?
    - Myssöndag. Anna fick feber i lördags så igår tog vi det riktigt lungt. Jag tvättade kläder, maken var ute en stund med barnen och krattade och sen badade jag med Sofie medans Anna fick se en film.

    Idag?
    - Försöker få bort denna huvudvärk (sitter och dricker Treo, blä). Maken är borta på kurs ända tills kl. 21 ikväll så jag får försöka bita ihop idag. Det värsta är när man ska laga mat till barnen och själv inte har nån matlust ALLS. Anna är hemma från dagis idag eftersom febern var kvar i går kväll (Har dock inte tempat henne idag).

    Imorgon?
    - Inget speciellt inplanerat. Ska försöka städa lite. Hurra, va´ upphetsande det lät då.... :-/
  22. 11
    Norpan svarar För tio år sedan?
    - Mitt uppe i studierna på universitetet. Min man (då sambo) hade också precis börjat plugga där efter att ha gjort lumpen. Hade jättekul! Mycket kompisar och festligheter. :-)

    För fem år sedan?
    - Åh, mitt uppe i försöken att bli gravid! Anna blev till den 18 oktober enligt mina beräkningar, så det är ju imorgon 5 år sedan. :-)
    Ville desperat bli gravid eftersom jag precis hade fått ett missfall.

    För ett år sedan?
    - Lilla Sofie var då 3 månader och jag var en fullständigt överlycklig tvåbarnsmor. Det är jag iofs fortfarande, men nu har det ju liksom hunnit sjuka in att jag fått dessa två underbara tjejer. I början, när lillasyster precis kommit till oss, var jag uppe på rosa moln hela dagarna. :-)

    För en månad sedan?
    - Hade vi precis kommit hem från en vecka på Cypern. Maken åkte bort på kick-off-resa med jobbet så jag och döttrarna hade tjejkväll med myspys. :-)

    För en vecka sedan?
    - Slingade jag under protest min systers hår. Jag ville inte göra det eftersom jag var rädd att förstöra henne, hehe. (Hade aldrig gjort nåt liknande) Men det gick bra och blev helt ok resultat.

    Igår?
    - Myssöndag. Anna fick feber i lördags så igår tog vi det riktigt lungt. Jag tvättade kläder, maken var ute en stund med barnen och krattade och sen badade jag med Sofie medans Anna fick se en film.

    Idag?
    - Försöker få bort denna huvudvärk (sitter och dricker Treo, blä). Maken är borta på kurs ända tills kl. 21 ikväll så jag får försöka bita ihop idag. Det värsta är när man ska laga mat till barnen och själv inte har nån matlust ALLS. Anna är hemma från dagis idag eftersom febern var kvar i går kväll (Har dock inte tempat henne idag).

    Imorgon?
    - Inget speciellt inplanerat. Ska försöka städa lite. Hurra, va´ upphetsande det lät då.... :-/
  23. Medlem sedan
    Apr 2000
    #12

    smamma... inte alls fixerad... ;-)

    För tio år sedan? Fick jag ut min examen, började jobba och semestrade på Jylland.
    För fem år sedan? Var vi på semester i Egypten. Nio månader senare... ja, ni vet...
    För ett år sedan? Var vi på all inclusive semester på Cypern.
    För en månad sedan? Var vi i Turkiet på ... semester!
    För en vecka sedan? Bokade vi nästa sommar på Jylland (tillbaka till gå?)
    Igår? Flög vi med drakar på Österlen.
    Idag? Jobbar + ska på knattegympa med ungarna.
    Imorgon? Ska på möte i Sthlm + får träffa mina brorsbarn för första gången på tre år.
  24. 12
    smamma... inte alls fixerad... ;-) För tio år sedan? Fick jag ut min examen, började jobba och semestrade på Jylland.
    För fem år sedan? Var vi på semester i Egypten. Nio månader senare... ja, ni vet...
    För ett år sedan? Var vi på all inclusive semester på Cypern.
    För en månad sedan? Var vi i Turkiet på ... semester!
    För en vecka sedan? Bokade vi nästa sommar på Jylland (tillbaka till gå?)
    Igår? Flög vi med drakar på Österlen.
    Idag? Jobbar + ska på knattegympa med ungarna.
    Imorgon? Ska på möte i Sthlm + får träffa mina brorsbarn för första gången på tre år.
  25. Medlem sedan
    Oct 1999
    #13

    Veronica svarar:

    För tio år sedan?
    - Då var jag 17 år gammal. Jag gick andra ring på gymnasiet och var tillsammans med stans snyggaste kille. Livet var ganska bra men helvetet på jorden gick att ana redan då.

    För fem år sedan?
    - Då var jag 22 år gammal, nygift och nygravid med Arvid.

    För ett år sedan?
    - Då var jag 26 år gammal och bröt all kontakt med min familj och släkt. Jag började minnas övergreppen mm. Norea fyllde 1 år och Arvid 3 år.

    För en månad sedan?
    - Jag bestämde mig för att genomgå den svåra \"trauma bearbetningen.\"

    För en vecka sedan?
    - Jag sökte in till specialistutbildningarna intensivvårdssjusköterska & onkologisjuksköterska med inriktning på palliativ medicin.

    Igår?
    - Jag fick en massa lyxiga presenter av min älskade svärmor när vi var på shoppingrunda.

    Idag?
    - Jag skall tona håret och ikväll är det Tai Chi.

    Imorgon?
    - Jag skall till frissan för att plocka ögonbrynen och få dessa + ögonfransarna färgade.
  26. 13
    Veronica svarar: För tio år sedan?
    - Då var jag 17 år gammal. Jag gick andra ring på gymnasiet och var tillsammans med stans snyggaste kille. Livet var ganska bra men helvetet på jorden gick att ana redan då.

    För fem år sedan?
    - Då var jag 22 år gammal, nygift och nygravid med Arvid.

    För ett år sedan?
    - Då var jag 26 år gammal och bröt all kontakt med min familj och släkt. Jag började minnas övergreppen mm. Norea fyllde 1 år och Arvid 3 år.

    För en månad sedan?
    - Jag bestämde mig för att genomgå den svåra \"trauma bearbetningen.\"

    För en vecka sedan?
    - Jag sökte in till specialistutbildningarna intensivvårdssjusköterska & onkologisjuksköterska med inriktning på palliativ medicin.

    Igår?
    - Jag fick en massa lyxiga presenter av min älskade svärmor när vi var på shoppingrunda.

    Idag?
    - Jag skall tona håret och ikväll är det Tai Chi.

    Imorgon?
    - Jag skall till frissan för att plocka ögonbrynen och få dessa + ögonfransarna färgade.
  27. • Lina •
    #14

    Länge sedan sist, men jag gör ett kort inhopp

    ...jag är inte så ofta vid datorn.

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    -Gick jag lärarutbildningen, träffade en superhärlig tjej som hette Malin och hon blev en av mina bästa vänner.

    För fem år sedan?
    -Fick jag mitt första barn, Tilde!

    För ett år sedan?
    -Dog min pappa, helt oväntat.

    För en månad sedan?
    -Var det ett år sedan jag var i Turkiet med familjen och njöt av värme, sol och bad. Jag firade årsdagen med en tacokväll för mina vänner (dvs min 31 årsdag).

    För en vecka sedan?
    -Satt jag i ett frustrerande möte och ville bara bort!

    Igår?
    -Hade jag superkul med mina vänner på Boda Borg (www.bodaborg.se för de som inte vet).

    Idag?
    -Försöker jag få timmarna att räcka till.

    Imorgon?
    -Har jag knattejympa på Friskis & Svettis - JÄTTEKUL!!!

    Kram på Er alla!
  28. 14
    Länge sedan sist, men jag gör ett kort inhopp ...jag är inte så ofta vid datorn.

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    -Gick jag lärarutbildningen, träffade en superhärlig tjej som hette Malin och hon blev en av mina bästa vänner.

    För fem år sedan?
    -Fick jag mitt första barn, Tilde!

    För ett år sedan?
    -Dog min pappa, helt oväntat.

    För en månad sedan?
    -Var det ett år sedan jag var i Turkiet med familjen och njöt av värme, sol och bad. Jag firade årsdagen med en tacokväll för mina vänner (dvs min 31 årsdag).

    För en vecka sedan?
    -Satt jag i ett frustrerande möte och ville bara bort!

    Igår?
    -Hade jag superkul med mina vänner på Boda Borg (www.bodaborg.se för de som inte vet).

    Idag?
    -Försöker jag få timmarna att räcka till.

    Imorgon?
    -Har jag knattejympa på Friskis & Svettis - JÄTTEKUL!!!

    Kram på Er alla!
  29. Medlem sedan
    Mar 2003
    #15

    Edvins mamma svarar

    För tio år sedan?
    Träffade jag min sambo.

    För fem år sedan?
    Fick jag glädjebeskedet att jag var gravid.

    För ett år sedan?
    Hade jag en djup kris då jag insåg att min kroniska sjukdom faktiskt är just kronisk.


    För en månad sedan?
    Testade jag äntligen positivt men tyvärr slutade det i mf.

    För en vecka sedan?
    Färgade jag håret och blev helnöjd med resultatet!

    Igår?
    Tittade jag på Livet på landet med Chevy Chase och pysslade om sambon som blev sjuk.


    Idag?
    Pysslar om sambon. Ska ut och cykla med Edvin.

    Imorgon?
    Ska jag ta Edvin och grannbarnen till luftkuddeland på Arena i Skövde (höstlov).





  30. 15
    Edvins mamma svarar För tio år sedan?
    Träffade jag min sambo.

    För fem år sedan?
    Fick jag glädjebeskedet att jag var gravid.

    För ett år sedan?
    Hade jag en djup kris då jag insåg att min kroniska sjukdom faktiskt är just kronisk.


    För en månad sedan?
    Testade jag äntligen positivt men tyvärr slutade det i mf.

    För en vecka sedan?
    Färgade jag håret och blev helnöjd med resultatet!

    Igår?
    Tittade jag på Livet på landet med Chevy Chase och pysslade om sambon som blev sjuk.


    Idag?
    Pysslar om sambon. Ska ut och cykla med Edvin.

    Imorgon?
    Ska jag ta Edvin och grannbarnen till luftkuddeland på Arena i Skövde (höstlov).





  31. LenaH på jobb
    #16

    Aha...

    ...hur fick du timmarna förlagda på allmänna förskolan nu då? Var de inte lite omöjliga med tiderna där...eller minns jag fel..
  32. 16
    Aha... ...hur fick du timmarna förlagda på allmänna förskolan nu då? Var de inte lite omöjliga med tiderna där...eller minns jag fel..
  33. Medlem sedan
    Jan 2000
    #17

    Haha, ja nog märks det...

    ... att man blivit en disträ småbarnsmamma. Kolla mitt svar på sista frågan, vad jag ska göra imorgon.
    Nu insåg jag ju att jag faktiskt fyller år imorgon, ehum. Jag trodde att det där dåliga minnet var nåt man bara fick när man hade riktigt små barn och satt och ammade hela dagarna, men att minnet skulle bli bättre igen sen. Verkar inte så i mitt fall...
  34. 17
    Haha, ja nog märks det... ... att man blivit en disträ småbarnsmamma. Kolla mitt svar på sista frågan, vad jag ska göra imorgon.
    Nu insåg jag ju att jag faktiskt fyller år imorgon, ehum. Jag trodde att det där dåliga minnet var nåt man bara fick när man hade riktigt små barn och satt och ammade hela dagarna, men att minnet skulle bli bättre igen sen. Verkar inte så i mitt fall...
  35. LenaH på jobb
    #18

    Kul och se dig...

    ...här. Det var verkligen längesen. Förstår att du inte har tid att hänga här....det har ju inte en annan heller, EGENTLIGEN, är väl på ren vilja...*s*
  36. 18
    Kul och se dig... ...här. Det var verkligen längesen. Förstår att du inte har tid att hänga här....det har ju inte en annan heller, EGENTLIGEN, är väl på ren vilja...*s*
  37. Medlem sedan
    May 2002
    #19

    Coco svarar

    För tio år sedan?
    *Fick jag min första dotter
    För fem år sedan?
    *Var jag gravid med Emilia
    För ett år sedan?
    *Höll på med syskonförsök
    För en månad sedan?
    *Bokade kyrka för dop och bröllop nästa år
    För en vecka sedan?
    *Började få foglossningsbesvär
    Igår?
    *Var svärföräldrarna här på middag
    Idag?
    *Vilat och hoppas på att foglossningen bara skall försvinna.
    Imorgon?
    *skall till BM
  38. 19
    Coco svarar För tio år sedan?
    *Fick jag min första dotter
    För fem år sedan?
    *Var jag gravid med Emilia
    För ett år sedan?
    *Höll på med syskonförsök
    För en månad sedan?
    *Bokade kyrka för dop och bröllop nästa år
    För en vecka sedan?
    *Började få foglossningsbesvär
    Igår?
    *Var svärföräldrarna här på middag
    Idag?
    *Vilat och hoppas på att foglossningen bara skall försvinna.
    Imorgon?
    *skall till BM
  39. Medlem sedan
    Jan 2001
    #20

    grattis!! och du...

    här finns fler som inte fick tillbaka hjärnan efter förlossningen!!

    Hoppas du får en mysig födelsedag!
  40. 20
    grattis!! och du... här finns fler som inte fick tillbaka hjärnan efter förlossningen!!

    Hoppas du får en mysig födelsedag!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Snodd enkät om ditt liv:
    By gabbsan in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 21:03
  2. Snodd enkät om ditt liv
    By lundetass in forum _05 Höstbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 20:27
  3. Snodd enkät om ditt liv!
    By -Mian- in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 17:19
  4. Snodd enkät om ditt liv...
    By Jessica m. Rebecca -02 & Carolina -04 in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 12:17
  5. snodd enkät om ditt liv!
    By sandra_78 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 08:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar