Snart 2 år!
_03 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Snart 2 år!

    Ja, snart fyller våra små två år. Har ni börjat fundera på presenter? Jag har en lång lista på saker jag tror att hon skulle gilla, men eftersom jag inte tycker att hon ska få för mycket (det blir så mycket ändå totalt sett från alla släktingar plus att det är jul snart) så får jag sålla rätt mycket.

    Något hon ska få helt bestämt är i alla fall ett eget rum. Hon har ett rum redan nu, men här står min dator och lite annat som inte är hennes. Hon behöver en stor säng och här tvekar jag mellan fullstor, juniorsäng och växasäng. Klart är i alla fall att den ska vara vit. Hon ska också få en pippibård och så funderar jag på att klistra upp lite wallies. Får se, jag är inte den pyssligaste här i världen, men det ska bli lite kul att göra i ordning!
  2. 1
    Snart 2 år! Ja, snart fyller våra små två år. Har ni börjat fundera på presenter? Jag har en lång lista på saker jag tror att hon skulle gilla, men eftersom jag inte tycker att hon ska få för mycket (det blir så mycket ändå totalt sett från alla släktingar plus att det är jul snart) så får jag sålla rätt mycket.

    Något hon ska få helt bestämt är i alla fall ett eget rum. Hon har ett rum redan nu, men här står min dator och lite annat som inte är hennes. Hon behöver en stor säng och här tvekar jag mellan fullstor, juniorsäng och växasäng. Klart är i alla fall att den ska vara vit. Hon ska också få en pippibård och så funderar jag på att klistra upp lite wallies. Får se, jag är inte den pyssligaste här i världen, men det ska bli lite kul att göra i ordning!
  3. Zandra
    #2

    Fasen, vad det gått fort!

    Vi har också en lång lista men det är blandat kläder & nyttoprylar med leksaker. Vill, som du, att det inte ska bli för mycket. Hon blir ju lika glad för en ihopvikt teckning som en bobbycar & det är ju toppen.

    Aniara ska också få egen säng - nu på fredag! Hurra, vad spännande! Den kommer fortfarande stå ihop med vår säng men hon har mer och mer börjat vilja sova själv & då kan hon ju kräla över som hon vill.

    Vi letar lite efter en trea typ för det kommer ett småsyskon i vår. :-)
    Känns som om två rum på 4 blir lite trångt...

    Hur går det med dagis nu?
  4. 2
    Fasen, vad det gått fort! Vi har också en lång lista men det är blandat kläder & nyttoprylar med leksaker. Vill, som du, att det inte ska bli för mycket. Hon blir ju lika glad för en ihopvikt teckning som en bobbycar & det är ju toppen.

    Aniara ska också få egen säng - nu på fredag! Hurra, vad spännande! Den kommer fortfarande stå ihop med vår säng men hon har mer och mer börjat vilja sova själv & då kan hon ju kräla över som hon vill.

    Vi letar lite efter en trea typ för det kommer ett småsyskon i vår. :-)
    Känns som om två rum på 4 blir lite trångt...

    Hur går det med dagis nu?
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3

    GRATTIS!

    Nej, vad kul! Är du en av de hemliga som skrivit här? När är det dags? Blir lite bebissugen måste jag säga, men vi har tänkt vänta lite till innan vi fösöker.

    Dagis går rätt bra nu. Men hon saknar mig.:-( Det har ju varit hon och jag i hela hennes liv. Och nu är jag borta 5 dagar i veckan. Det märks inte så mycket på dagis tror jag, men däremot när hon är hemma med pappa. Jag brukar komma lite senare. Så nu fokuserar vi på att mamma-tanka så mycket som möjligt under helger och kvällar. Men hon lägger sig rätt tidigt så det är inte så mycket spelrum.

    Ett återkommande problem på dagis är sömnen. Det gick bra i ett par veckor, men idag var andra dagen hon strulade. Personalen vill ju ha sina raster och J ligger inte stilla som man ju ska göra på vilan och Framförallt är hon inte tyst... Men jag är imponerad över att hon faktiskt ligger tyst och stilla ett tag i alla fall. Hoppas att det löser sig snart. Den ena pedagogen tog det som ett problem, den andra försökte ta bort fokus. Så jag vet inte. Inte äter hon heller, men hon har ju aldrig varit stor i maten.

    Det positiva är att hon börjat tycka att dagis tillhör vardagen. Det är en härlig barngrupp och fröknarna är faktiskt toppen (man kan ju inte begära att man ska hålla med 100% och det är ju annorlunda att få en grupp att fungera gentemot en familj).
  6. 3
    GRATTIS! Nej, vad kul! Är du en av de hemliga som skrivit här? När är det dags? Blir lite bebissugen måste jag säga, men vi har tänkt vänta lite till innan vi fösöker.

    Dagis går rätt bra nu. Men hon saknar mig.:-( Det har ju varit hon och jag i hela hennes liv. Och nu är jag borta 5 dagar i veckan. Det märks inte så mycket på dagis tror jag, men däremot när hon är hemma med pappa. Jag brukar komma lite senare. Så nu fokuserar vi på att mamma-tanka så mycket som möjligt under helger och kvällar. Men hon lägger sig rätt tidigt så det är inte så mycket spelrum.

    Ett återkommande problem på dagis är sömnen. Det gick bra i ett par veckor, men idag var andra dagen hon strulade. Personalen vill ju ha sina raster och J ligger inte stilla som man ju ska göra på vilan och Framförallt är hon inte tyst... Men jag är imponerad över att hon faktiskt ligger tyst och stilla ett tag i alla fall. Hoppas att det löser sig snart. Den ena pedagogen tog det som ett problem, den andra försökte ta bort fokus. Så jag vet inte. Inte äter hon heller, men hon har ju aldrig varit stor i maten.

    Det positiva är att hon börjat tycka att dagis tillhör vardagen. Det är en härlig barngrupp och fröknarna är faktiskt toppen (man kan ju inte begära att man ska hålla med 100% och det är ju annorlunda att få en grupp att fungera gentemot en familj).
  7. Zandra
    #4

    :-)

    Nej, jag har inte varit hemlig här tidigare - det är fortfarande några doldisar. :)
    Det borde bli i slutet av maj, så det är tidiga dagar ännu. Det är jätteroligt men jag mår så illa att jag håller på att få spader. Med Aniara kräktes jag massor i 15 veckor, nu kräks jag inte så mycket men mår gruvligt illa dygent runt.

    Jag ska börja jobba heltid nu i november (missade det magiska datumet då man får behålla tidigare föräldrapenning med tre ynka veckor, morr) och känner mig lite orolig för att det blir lite lite Aniara då. Min man jobbar ju bara deltid som tur är så att det inte blir för långa dagar på dagis.

    Låter ok med dagis och vilan tar kanske bara ett tag tills hon verkligen känner sig hemma, det är ju inte så lätt att varva ner. Tror inte att A skulle greja en ligga ner tyst-vila. Hos oss sover de ute i vagnarna & Aniara är typ alltid den som somnar sist, ligger och sjunger \"Ja må hon leva\", piper \"titt-ut\" eller helt plötsligt \"sover ni nu, alla barnen?\" Personalen får bita sig rätt hårt i läppen ibland, haha!

    Känner igen det där med maten, Aniara är vår kokerskas frustration för _alla_ barn har blivit så runda om kinder och mage när de börjat på vårt dagis men inte Aniara. Hon är ju bara sådan, äter som en häst vissa dagar & som en gråsparv andra. Och runda kinder får hon nog aldrig. :)

    Och visst är det knepigt att hinna tanka mys & lek på kvällarna när man jobbat! Aniara slocknar 19-20 och jag är hemma ifrån jobbet antingen 17.45 eller 19.45.
  8. 4
    :-) Nej, jag har inte varit hemlig här tidigare - det är fortfarande några doldisar. :)
    Det borde bli i slutet av maj, så det är tidiga dagar ännu. Det är jätteroligt men jag mår så illa att jag håller på att få spader. Med Aniara kräktes jag massor i 15 veckor, nu kräks jag inte så mycket men mår gruvligt illa dygent runt.

    Jag ska börja jobba heltid nu i november (missade det magiska datumet då man får behålla tidigare föräldrapenning med tre ynka veckor, morr) och känner mig lite orolig för att det blir lite lite Aniara då. Min man jobbar ju bara deltid som tur är så att det inte blir för långa dagar på dagis.

    Låter ok med dagis och vilan tar kanske bara ett tag tills hon verkligen känner sig hemma, det är ju inte så lätt att varva ner. Tror inte att A skulle greja en ligga ner tyst-vila. Hos oss sover de ute i vagnarna & Aniara är typ alltid den som somnar sist, ligger och sjunger \"Ja må hon leva\", piper \"titt-ut\" eller helt plötsligt \"sover ni nu, alla barnen?\" Personalen får bita sig rätt hårt i läppen ibland, haha!

    Känner igen det där med maten, Aniara är vår kokerskas frustration för _alla_ barn har blivit så runda om kinder och mage när de börjat på vårt dagis men inte Aniara. Hon är ju bara sådan, äter som en häst vissa dagar & som en gråsparv andra. Och runda kinder får hon nog aldrig. :)

    Och visst är det knepigt att hinna tanka mys & lek på kvällarna när man jobbat! Aniara slocknar 19-20 och jag är hemma ifrån jobbet antingen 17.45 eller 19.45.
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5

    Saga ska få..

    ..en Brio Dockvagn iallafall.. har spanat på den sen hon föddes typ *S* det är den som ser ut exakt som en riktig barnvagn.

    sen vet jag inte.
  10. 5
    Saga ska få.. ..en Brio Dockvagn iallafall.. har spanat på den sen hon föddes typ *S* det är den som ser ut exakt som en riktig barnvagn.

    sen vet jag inte.
  11. Labolina
    #6

    Duplo duplo och åter duplo

    Johan älskar sitt duplo. Vissa bilar går an också men annars är det inte mycket. Har funderat på en tågbana i trä (finns på IKEA) men vi vill inte att det skall bli för mycket.. Kläder den unge mannen växer så det knakar.
  12. 6
    Duplo duplo och åter duplo Johan älskar sitt duplo. Vissa bilar går an också men annars är det inte mycket. Har funderat på en tågbana i trä (finns på IKEA) men vi vill inte att det skall bli för mycket.. Kläder den unge mannen växer så det knakar.
  13. Lisa och Johan 031124
    #7

    Grattis från oss oxå!

    Johan skall bli storebror i februari och jag har mått illa men inte spytt mer än vid något enstaka tillfälle. Dock så kan jag fortfarande må illa när jag går in i en mataffär. Hoppas att det lägger sig för dig snart!
  14. 7
    Grattis från oss oxå! Johan skall bli storebror i februari och jag har mått illa men inte spytt mer än vid något enstaka tillfälle. Dock så kan jag fortfarande må illa när jag går in i en mataffär. Hoppas att det lägger sig för dig snart!
  15. Zandra
    #8

    Grattis själv!

    Vad roligt!

    Skönt att illamåendet är bättre för dig men urk att det inte lagt sig helt. Hoppas att slutet av graviditeten blir prima!
  16. 8
    Grattis själv! Vad roligt!

    Skönt att illamåendet är bättre för dig men urk att det inte lagt sig helt. Hoppas att slutet av graviditeten blir prima!
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9

    Den är fin!

    Ja, den är ju jättefin. Var och hälsade på en bebis idag och där hade storasyster, snart 2 år, fått en sådan. Det var uppskattat!
  18. 9
    Den är fin! Ja, den är ju jättefin. Var och hälsade på en bebis idag och där hade storasyster, snart 2 år, fått en sådan. Det var uppskattat!
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10

    Ja

    Ja, duplo kan man ju alltid komplettera med. Sambon är inne på en Brio tågbana. Det är ju bra saker att önska sig av släktingarna.
  20. 10
    Ja Ja, duplo kan man ju alltid komplettera med. Sambon är inne på en Brio tågbana. Det är ju bra saker att önska sig av släktingarna.

Liknande trådar

  1. Snart slut på veckan, å snart vilodag:)
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 16:50
  2. snart..SNART nio månader avklarade!!
    By Maddeluttan in forum _1102 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-22, 14:38
  3. Nio månader har gått.. snart SNART:)
    By Maddeluttan in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 11:39
  4. Usa nästa, snart snart snart åker
    By EllaNora in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 12:07
  5. Snart, snart ska barnen i säng!
    By joleda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 19:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar