Min 7-åring
_98 Alla barn
  1. cs
    #1

    Min 7-åring

    kan inte ta emot instruktioner. Hon \"vet\" allting redan. Har dåligt tålamod. På vår keramikkurs som vi går nu hon och jag, skulle hon lära sig att dreja. Ledaren skulle visa henne hur man skulle göra. Hon har aldrig drejat förut. Hon visste redan hur man skulle göra! Jag Vet!sa hon. (lite pinsamt tyckte jag) Känner någon igen detta? Hur lär man ungar att ta instruktioner och hur lär man dom tålamod. Jag undrar hur det är i skolan. Vi skall på utvecklingssamtal snart, jag får väl fråga då.
  2. 1
    Min 7-åring kan inte ta emot instruktioner. Hon \"vet\" allting redan. Har dåligt tålamod. På vår keramikkurs som vi går nu hon och jag, skulle hon lära sig att dreja. Ledaren skulle visa henne hur man skulle göra. Hon har aldrig drejat förut. Hon visste redan hur man skulle göra! Jag Vet!sa hon. (lite pinsamt tyckte jag) Känner någon igen detta? Hur lär man ungar att ta instruktioner och hur lär man dom tålamod. Jag undrar hur det är i skolan. Vi skall på utvecklingssamtal snart, jag får väl fråga då.
  3. Linda, Oscar & Saga
    #2

    Lite grann

    jag har en kille med dåligt tålamod och kan han inte på en gång blir han vansinnigt arg på sig själv. Kan det kanske vara så att din tjej \"vet\" eftersom hon vill dölja att hon egentligen inte vet och tycker det är pinsamt och dåligt av henne att hon inte kan dreja, trots att det är första gången hon provar på det?
    Det vete katten hur man lär dem tålamod, jag är 33 år och har inte lärt mig det än *ler*, men jag tror att förmågan att kunna ta instruktioner och lära sig lyssna är en mognadssak i kombination med att hon får testa på olika saker, så jag tycker inte att du ska skämmas för din dotter. Du kan kanske prata med henne om drejkursen och förklara att man kan inte allt på en gång utan man måste testa, öva och lära sig av andra som kanske kan lite mer. Eller så kanske du kan säga att jag vet att du kan, men du kanske kan lära dig nåt nytt eller mer?
  4. 2
    Lite grann jag har en kille med dåligt tålamod och kan han inte på en gång blir han vansinnigt arg på sig själv. Kan det kanske vara så att din tjej \"vet\" eftersom hon vill dölja att hon egentligen inte vet och tycker det är pinsamt och dåligt av henne att hon inte kan dreja, trots att det är första gången hon provar på det?
    Det vete katten hur man lär dem tålamod, jag är 33 år och har inte lärt mig det än *ler*, men jag tror att förmågan att kunna ta instruktioner och lära sig lyssna är en mognadssak i kombination med att hon får testa på olika saker, så jag tycker inte att du ska skämmas för din dotter. Du kan kanske prata med henne om drejkursen och förklara att man kan inte allt på en gång utan man måste testa, öva och lära sig av andra som kanske kan lite mer. Eller så kanske du kan säga att jag vet att du kan, men du kanske kan lära dig nåt nytt eller mer?

Liknande trådar

  1. Boktips till 8-åring och 6-åring
    By Stella** in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 11:06
  2. Lektips 4-åring och 1,5-åring? (långt)
    By Gaaah in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 21:39
  3. Med en 9-åring o en 5-åring - veckopeng
    By Lopi1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 10:41
  4. 5-åring som en 2-åring igen?
    By rådvill... in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 09:13
  5. Mamma, pappa, 3-åring + 1-åring!
    By Mamman in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 19:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar