vi hade gett upp,men
Arbete, ekonomi & juridik
  1. en som hade gett upp.
    #1

    vi hade gett upp,men


    Jag vill berätta att det finns lyckliga slut!
    I torsdags fick vi till slut rådet av budgetrådgivaren( som vi har haft kontakt med hela 2005)RÅDET VAR:
    Sluta betala era lån (vi har många små på olika bolag typ ge capital,resurs och andra)låt dem gå till kronofogden för värre kan ni inte få det.
    Så i torsdags var det en riktigt deppig dag,jag såg våran framtid i en tomhet,mannen skulle ringa våran bank eftersom dem drar sitt lån direkt från kontot och vi skulle neka dem att gå in på kontot det var också budgetrådgivarens förslag.
    Mannen ringde och bad om ett möte,med ont i magen gick han dit,(Hon visste om att detta brakar vi har innan skickat våran kalkyl till banken)
    Då kom hon med förslaget::
    Skulle vi inte kunna försöka ta ett lån av dem så att dem kan lösa ut alla andra,hon skulle omgående undersöka det och höra av sig när hon visste.
    Jag blev inte ett dugg glad när mannen kom hem och sa hennes förslag,eftersom jag trodde att det blir ju ett rungande NEJ därifrån,att det var ju bara för att ha försökt att hjälpa oss innan dem skickar vidare lånet som vi hade till inkasso.
    I fredags ringde telefonen,då sa hon :Har ni tid att komma in på måndag och skriva på papprena ni får lånet!!!!!!JIPPI OCH HURRA
    Så nu har vi suttit hela helgen med våran budget framför oss.Vi ska öppna ett service konto,dit ska alla räkningar dras direkt dem kommer in på kontot.Så att vi inte ens har möjlighet att röra dem.
    Sen har jag suttit och skrivit månadshandel lista.
    Och vi har lovat varandra heligt att aldrig mer ta lån eller konton,När detta lån är betalt om 8 år,då ska vi leva skuldfria,från allt vad lån heter.
    (År 2005 har vi varit kroniskt panka,sprungit och lånat pengar av vänner och släkt för att få mat,vi är båda med sjukbidrag,så detta med inkomsten att det brakade började på riktigt 2002 när jag råkade skada ryggen då hade min man redan varit hemma några år.)
    Men jag ska försöka komma till nån sorts jobb har skrivit in mig på arbetsprövning.Så i framtiden om jag kan börja jobba igen,ja då kommer detta liv att stråla ännu mer.Förlåt att det blev otroligt långt.Men jag var tvungen att få skriva av mig.

    Den här råkade hamna på stora barn i misstag ,hoppas den hamnar rätt nu



  2. 1
    vi hade gett upp,men
    Jag vill berätta att det finns lyckliga slut!
    I torsdags fick vi till slut rådet av budgetrådgivaren( som vi har haft kontakt med hela 2005)RÅDET VAR:
    Sluta betala era lån (vi har många små på olika bolag typ ge capital,resurs och andra)låt dem gå till kronofogden för värre kan ni inte få det.
    Så i torsdags var det en riktigt deppig dag,jag såg våran framtid i en tomhet,mannen skulle ringa våran bank eftersom dem drar sitt lån direkt från kontot och vi skulle neka dem att gå in på kontot det var också budgetrådgivarens förslag.
    Mannen ringde och bad om ett möte,med ont i magen gick han dit,(Hon visste om att detta brakar vi har innan skickat våran kalkyl till banken)
    Då kom hon med förslaget::
    Skulle vi inte kunna försöka ta ett lån av dem så att dem kan lösa ut alla andra,hon skulle omgående undersöka det och höra av sig när hon visste.
    Jag blev inte ett dugg glad när mannen kom hem och sa hennes förslag,eftersom jag trodde att det blir ju ett rungande NEJ därifrån,att det var ju bara för att ha försökt att hjälpa oss innan dem skickar vidare lånet som vi hade till inkasso.
    I fredags ringde telefonen,då sa hon :Har ni tid att komma in på måndag och skriva på papprena ni får lånet!!!!!!JIPPI OCH HURRA
    Så nu har vi suttit hela helgen med våran budget framför oss.Vi ska öppna ett service konto,dit ska alla räkningar dras direkt dem kommer in på kontot.Så att vi inte ens har möjlighet att röra dem.
    Sen har jag suttit och skrivit månadshandel lista.
    Och vi har lovat varandra heligt att aldrig mer ta lån eller konton,När detta lån är betalt om 8 år,då ska vi leva skuldfria,från allt vad lån heter.
    (År 2005 har vi varit kroniskt panka,sprungit och lånat pengar av vänner och släkt för att få mat,vi är båda med sjukbidrag,så detta med inkomsten att det brakade började på riktigt 2002 när jag råkade skada ryggen då hade min man redan varit hemma några år.)
    Men jag ska försöka komma till nån sorts jobb har skrivit in mig på arbetsprövning.Så i framtiden om jag kan börja jobba igen,ja då kommer detta liv att stråla ännu mer.Förlåt att det blev otroligt långt.Men jag var tvungen att få skriva av mig.

    Den här råkade hamna på stora barn i misstag ,hoppas den hamnar rätt nu



  3. Cicci
    #2

    Grattis...

    vad underbart när man kan få det lite bättre trots allt. Trots att ni har skuld kvar, får ni det ju lite lättare.

    Lycka till.
  4. 2
    Grattis... vad underbart när man kan få det lite bättre trots allt. Trots att ni har skuld kvar, får ni det ju lite lättare.

    Lycka till.
  5. Mimmi & Zacki
    #3

    Efter regn kommer...

    ..solsken=)
    Grattis o hoppas verkligen att under dessa åren ändras Era inkomster till det bättre...
    Vi har haft turen att slippa låna av banken eftersom vi betade av många lån genom att betala minibelopp på ett par lån/skulder o betala extra på det lån som var minst skuldbelopp på....
    Tycker att budgetrådgivaren Ni hade borde få på moppo, uppmana folk att låta skulder gå till kronofogden, gör det någon lycklig då de drar fran de små inkomsterna o sedan har man betalningsanmärkningar på sig...
    Hoppas att lånet Ni nu får har lite lägre ränta än de Ni har haft tidigare....
  6. 3
    Efter regn kommer... ..solsken=)
    Grattis o hoppas verkligen att under dessa åren ändras Era inkomster till det bättre...
    Vi har haft turen att slippa låna av banken eftersom vi betade av många lån genom att betala minibelopp på ett par lån/skulder o betala extra på det lån som var minst skuldbelopp på....
    Tycker att budgetrådgivaren Ni hade borde få på moppo, uppmana folk att låta skulder gå till kronofogden, gör det någon lycklig då de drar fran de små inkomsterna o sedan har man betalningsanmärkningar på sig...
    Hoppas att lånet Ni nu får har lite lägre ränta än de Ni har haft tidigare....
  7. fd kredittagare-aldrig mer!
    #4

    Låter härligt,får man fråga..

    hur mycket ni fick låna för att lösa bort lånen?
    Vi har nämligen också både ett resurs-lån på 99.000 samt ett på GE på 35.000..skitjobbigt att betala av på då skulden knappt minskar..
    Har även 60.000 minus på Ica-kontot.
    (ja,jag ÄR en usel människa,ni behöver inte skriva det)
    Pengarna har dock enbart gått till tandläkarräkningar samt mat.
    Har sex barn som bor hemma.Maken tar dock på sig extrajobb då och då,på så sätt blir det lite traktamenten och vi klarar oss.
    Men det som förstör allt är ju att jag tog krediterna!
  8. 4
    Låter härligt,får man fråga.. hur mycket ni fick låna för att lösa bort lånen?
    Vi har nämligen också både ett resurs-lån på 99.000 samt ett på GE på 35.000..skitjobbigt att betala av på då skulden knappt minskar..
    Har även 60.000 minus på Ica-kontot.
    (ja,jag ÄR en usel människa,ni behöver inte skriva det)
    Pengarna har dock enbart gått till tandläkarräkningar samt mat.
    Har sex barn som bor hemma.Maken tar dock på sig extrajobb då och då,på så sätt blir det lite traktamenten och vi klarar oss.
    Men det som förstör allt är ju att jag tog krediterna!
  9. Maa
    #5

    så himla bra att banken

    tog rätt beslut!!
    håller alla tummar för att det ska gå bra för er, tyvärr är det ju sk*tsvårt när man är sjuk, med massor av extrautgifter och så.
    ni har väl redan bostadstillägg (alltså inte bostadsbidrag, utan det högre man får när man står på sjukersättning)? annars sök genast hos fk!
    om ni inte redan har det så ansök också om handikappersättning hos fk ifall ni kanske har rätt till det (kolla på www.dhr.se, där finns en guide för vad som ska kunna räknas in i det).
  10. 5
    så himla bra att banken tog rätt beslut!!
    håller alla tummar för att det ska gå bra för er, tyvärr är det ju sk*tsvårt när man är sjuk, med massor av extrautgifter och så.
    ni har väl redan bostadstillägg (alltså inte bostadsbidrag, utan det högre man får när man står på sjukersättning)? annars sök genast hos fk!
    om ni inte redan har det så ansök också om handikappersättning hos fk ifall ni kanske har rätt till det (kolla på www.dhr.se, där finns en guide för vad som ska kunna räknas in i det).
  11. Medlem sedan
    Oct 2000
    #6

    Grattis!

    här kommer lite pepp-kramar så att ni klarar hålla er till den budget ni gjort upp nu.
    Och lycka till med arbetsprövningen!
  12. 6
    Grattis! här kommer lite pepp-kramar så att ni klarar hålla er till den budget ni gjort upp nu.
    Och lycka till med arbetsprövningen!
  13. en som hade gett upp.
    #7

    tack

    jo vi kommer att klara det här väldigt bra nu,jag är så lycklig.
  14. 7
    tack jo vi kommer att klara det här väldigt bra nu,jag är så lycklig.
  15. en som hade gett upp.
    #8

    tack

    ja vi får nåt av det billigaste lånet,och eftersom vi får det lånet,så blir det mycket enklare att lägga upp en budget,vi kommer att ha råd att köpa kläder till oss ibland också:)just nu går jag i gamla slitna kläder,den enda vi köpt kläder till är sonen ,vi själva har tyckt att när vi ändå bara går hemma,men nu när jag ska ut och arbetsträna ,ja då vill man ju passa in.
  16. 8
    tack ja vi får nåt av det billigaste lånet,och eftersom vi får det lånet,så blir det mycket enklare att lägga upp en budget,vi kommer att ha råd att köpa kläder till oss ibland också:)just nu går jag i gamla slitna kläder,den enda vi köpt kläder till är sonen ,vi själva har tyckt att när vi ändå bara går hemma,men nu när jag ska ut och arbetsträna ,ja då vill man ju passa in.
  17. Lina67
    #9

    Grattis grattis!

    nuska ni se att allt ordnar sig.
    Har själv suttit i den sisten men många smålån till ohyggliga räntor och månadskostnader.
    Men fick som ni och skämmas inför min bank och dom löset alla smålånen och nu har vi bara hälften så mycket ugifter.Ofta ser ens egna bank till den lilla männsikan och vad den klarar av och försöker ordna till så att man får det bättre.
    Det enda jag fick rådet till efter att vi ficl låna pengar var att aldrig gå till dessa kreditbolag soom har ocker ränta att ge sina kunder.
  18. 9
    Grattis grattis! nuska ni se att allt ordnar sig.
    Har själv suttit i den sisten men många smålån till ohyggliga räntor och månadskostnader.
    Men fick som ni och skämmas inför min bank och dom löset alla smålånen och nu har vi bara hälften så mycket ugifter.Ofta ser ens egna bank till den lilla männsikan och vad den klarar av och försöker ordna till så att man får det bättre.
    Det enda jag fick rådet till efter att vi ficl låna pengar var att aldrig gå till dessa kreditbolag soom har ocker ränta att ge sina kunder.
  19. Mamma Mu
    #10

    Härligt! *imt*

  20. 10
    Härligt! *imt*

Liknande trådar

  1. Vad hade ni gett för straff?!?
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-06-14, 12:08
  2. Jag som hade gett upp!
    By ensam mamma ____ in forum Kärlek & relationer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-11, 21:46
  3. Hade gett upp
    By grabbisarnas mamma in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-14, 07:49
  4. Vad hade nu gett för..
    By anonym nu in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 19:25
  5. Hade nästan gett upp
    By Triss in forum Separation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-21, 21:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar