samma "super natt" andra dagen i rad
_0505 Majbarn
  1. karina å hwila
    #1

    samma \"super natt\" andra dagen i rad

    just d... min lilla ängel har knappt sovit en blund för andra natten i rad.
    läste nu i morse om öroninfla. å tyckte att det kanske borde va nåt av en slump om d skulle va såhär 2 nätter i rad å d inte var nåt värre än magen.

    Mycket verkar ju stämma; det händer på natten, hon mår bättre när hon bärs (upprätt ställning) grät FAKTISKT lite extra när jag tryckte på hörselgången... ja.. sånt typ.

    hon har nog ingen feber (termometer sönder) och mår bra nu på morron (alla utom jag dårå... *gäsp*)

    va tror ni?
    Har gett henne smärtstillande kl 7 typ.

    mer behövs väl inte göras om d e fallet?
    Hon har ju ingen feber å inget rinner ur örat (tecken på brusten trumhinna)

    Nu kan vi bergis inte gå på våran första babysim nästa vecka *surar*
  2. 1
    samma \"super natt\" andra dagen i rad just d... min lilla ängel har knappt sovit en blund för andra natten i rad.
    läste nu i morse om öroninfla. å tyckte att det kanske borde va nåt av en slump om d skulle va såhär 2 nätter i rad å d inte var nåt värre än magen.

    Mycket verkar ju stämma; det händer på natten, hon mår bättre när hon bärs (upprätt ställning) grät FAKTISKT lite extra när jag tryckte på hörselgången... ja.. sånt typ.

    hon har nog ingen feber (termometer sönder) och mår bra nu på morron (alla utom jag dårå... *gäsp*)

    va tror ni?
    Har gett henne smärtstillande kl 7 typ.

    mer behövs väl inte göras om d e fallet?
    Hon har ju ingen feber å inget rinner ur örat (tecken på brusten trumhinna)

    Nu kan vi bergis inte gå på våran första babysim nästa vecka *surar*
  3. Maria & Alva 22/5
    #2

    jag hade väntat

    och se hur dagen blir... verkar hon ha det besvärligt så ring.
    Om du känner dig osäker så ring, för det är jobbigt att gå och fundera på om de har ont, ffa nattetid!

    men hoppas att hon mår bättre nu och det är en hel vecka kvar till babysimmet ju, klart hon blir bra!

    kram
  4. 2
    jag hade väntat och se hur dagen blir... verkar hon ha det besvärligt så ring.
    Om du känner dig osäker så ring, för det är jobbigt att gå och fundera på om de har ont, ffa nattetid!

    men hoppas att hon mår bättre nu och det är en hel vecka kvar till babysimmet ju, klart hon blir bra!

    kram
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3

    Gå och köp en termometer

    Om det är så att hon får feber, så är det bra att ha koll på den från scratch iom att de kommer fråga om det om du kontaktar sjukvården.

    Jag hade också avvaktat med att kontakta läkare om Dexter ville ammas, inte hade feber och kunde sova dagtid. Om det är ordentlig ÖI så tror jag att du märker det (eg borde jag kanske inte säga nåt iom att inget av mina barn haft det än...) - då borde de väl ha ont hela tiden och inte bara på natten.

    Är hon mkt täppt i näsan? Isf är det bra att häva det med avsvällande, typ Nezeril eftersom trycket mot öronen minskar då. Koksalt tar bort snoret, men inte svullnaden (om hon är riktigt tät i näsan alltså).

    Stackars lilla Hwila - hoppas hon kryar på sig fort.
  6. 3
    Gå och köp en termometer Om det är så att hon får feber, så är det bra att ha koll på den från scratch iom att de kommer fråga om det om du kontaktar sjukvården.

    Jag hade också avvaktat med att kontakta läkare om Dexter ville ammas, inte hade feber och kunde sova dagtid. Om det är ordentlig ÖI så tror jag att du märker det (eg borde jag kanske inte säga nåt iom att inget av mina barn haft det än...) - då borde de väl ha ont hela tiden och inte bara på natten.

    Är hon mkt täppt i näsan? Isf är det bra att häva det med avsvällande, typ Nezeril eftersom trycket mot öronen minskar då. Koksalt tar bort snoret, men inte svullnaden (om hon är riktigt tät i näsan alltså).

    Stackars lilla Hwila - hoppas hon kryar på sig fort.
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4

    Lillstumpan

    Kan bara hålla med Trigger om rådet med nästäppa. Jag fick ont i öronene av att vara för täppt i näsan och det hjälpte ganska fort med nässpray.

    Annars vill jag bara säga krya på dig Hwila!
  8. 4
    Lillstumpan Kan bara hålla med Trigger om rådet med nästäppa. Jag fick ont i öronene av att vara för täppt i näsan och det hjälpte ganska fort med nässpray.

    Annars vill jag bara säga krya på dig Hwila!
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5

    mja...

    nu grät hon en timme innan jag fick henne att somna i famnen runt 8:30/9 (minns ej tiden)
    Nu har hon vilat lite å mamma mä.

    Mår väl bäst när hon inte är trött heller.
  10. 5
    mja... nu grät hon en timme innan jag fick henne att somna i famnen runt 8:30/9 (minns ej tiden)
    Nu har hon vilat lite å mamma mä.

    Mår väl bäst när hon inte är trött heller.
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6

    det fattas bara

    batteri.
    Ska fixa.

    Jag suger allt jag kan med näsfrida, men en nässpray kanske vore på sin plats. E dock inte såååå täpt *tycke*

    men jag får väl va berädd.
  12. 6
    det fattas bara batteri.
    Ska fixa.

    Jag suger allt jag kan med näsfrida, men en nässpray kanske vore på sin plats. E dock inte såååå täpt *tycke*

    men jag får väl va berädd.
  13. Tess m Ella 12/5
    #7

    Jag skulle nog också ...

    hålla koll på tempen. Så gå och köp en termometer tycker jag.

    Hoppas att ni mår bättre snart.
  14. 7
    Jag skulle nog också ... hålla koll på tempen. Så gå och köp en termometer tycker jag.

    Hoppas att ni mår bättre snart.
  15. Medlem sedan
    Apr 2003
    #8

    Svar från en med öronbarn

    William hade 8 st ÖI förra vinterna *uuuurk*
    Tror att han hade feber enbart vid ett av tillfällena så man behöver inte ha feber, det är rätt vanligt med så kallad diffus feber alltså på gränsen till feber vid ÖI.
    Jag hade nog gått lite mot strömmen :) och försökt få en doktor att titta på henne idag så kan man åtminstone utesluta ÖI om natten som kommer blir lika orolig. Sedan kan man ju ha ont i örat som andra skrev här utan att det är inflammerat just när man är förkyld men det är svårt att veta innan man kikat i örat.

    Kram till stumpan
  16. 8
    Svar från en med öronbarn William hade 8 st ÖI förra vinterna *uuuurk*
    Tror att han hade feber enbart vid ett av tillfällena så man behöver inte ha feber, det är rätt vanligt med så kallad diffus feber alltså på gränsen till feber vid ÖI.
    Jag hade nog gått lite mot strömmen :) och försökt få en doktor att titta på henne idag så kan man åtminstone utesluta ÖI om natten som kommer blir lika orolig. Sedan kan man ju ha ont i örat som andra skrev här utan att det är inflammerat just när man är förkyld men det är svårt att veta innan man kikat i örat.

    Kram till stumpan
  17. Medlem sedan
    Apr 2003
    #9

    Litet tillägg

    Att barn får ÖI i slutet av en seg förkylning är klassiskt, brukar komma som ett brev på posten här om William åker på en förkylning med mycket snuva...
  18. 9
    Litet tillägg Att barn får ÖI i slutet av en seg förkylning är klassiskt, brukar komma som ett brev på posten här om William åker på en förkylning med mycket snuva...
  19. Sara m Selma och Marcus
    #10

    Jag skulle nog ringa husläkaren

    om jag var du... Marcus verkade ju inte heller ha så ont så jag avvaktade i två dagar, men han hade ju faktiskt öi när vi sedan gick till läkaren. Jag tycker att det är så svårt när de är så små, så jag tar det säkra före det osäkra och ringer husläkaren.
  20. 10
    Jag skulle nog ringa husläkaren om jag var du... Marcus verkade ju inte heller ha så ont så jag avvaktade i två dagar, men han hade ju faktiskt öi när vi sedan gick till läkaren. Jag tycker att det är så svårt när de är så små, så jag tar det säkra före det osäkra och ringer husläkaren.
  21. Ade med Selma
    #11

    Lilla Hwila!

    Jag skulle nog ringa sjukvårdsupplysningen. De brukar ge bra råd om man ska avvakta eller söka vård direkt samt vart man kan vända sig.

    Hoppas hon mår bättre snart och ni får sova inatt båda två!

    Kram!
  22. 11
    Lilla Hwila! Jag skulle nog ringa sjukvårdsupplysningen. De brukar ge bra råd om man ska avvakta eller söka vård direkt samt vart man kan vända sig.

    Hoppas hon mår bättre snart och ni får sova inatt båda två!

    Kram!

Liknande trådar

  1. Dagen blev super!
    By Landsbyggsmamman in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-21, 08:54
  2. Dagen har varit super mysig!
    By -vitsippan- in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-31, 07:27
  3. samma sak i natt
    By LovelyT in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 07:39
  4. skönt att höra att andra har samma
    By a in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 22:47
  5. samma som på mitt andra "barnsnack"!
    By mia-b in forum _98 Alla barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 13:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar