Biverkningar av zoloft?
Känsliga snack
  1. Blåsippan
    #1

    Biverkningar av zoloft?

    Min läkare förespråkar att jag ska börja äta Zoloft men jag är så jäkla rädd för alla dessa biverkningar som jag kan få.
    Räddast är jag för illamåendet då jag lider av emetofobi(spy fobi) och jag får panik attacker av att känna illamående.
    Så nu undrar jag vilka biverkningar ni fått av zoloft?
  2. 1
    Biverkningar av zoloft? Min läkare förespråkar att jag ska börja äta Zoloft men jag är så jäkla rädd för alla dessa biverkningar som jag kan få.
    Räddast är jag för illamåendet då jag lider av emetofobi(spy fobi) och jag får panik attacker av att känna illamående.
    Så nu undrar jag vilka biverkningar ni fått av zoloft?
  3. Pernilla
    #2

    Inga

    Jag har inte fått några biverkningar alls av zoloft. Första veckorna har jag mått sämre i min depression, ångest, men det hör ju till:-( Jag har lätt för att må illa i olika situationer, men jag har inte mått illa av zoloft.
  4. 2
    Inga Jag har inte fått några biverkningar alls av zoloft. Första veckorna har jag mått sämre i min depression, ångest, men det hör ju till:-( Jag har lätt för att må illa i olika situationer, men jag har inte mått illa av zoloft.
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3

    Hej, min man

    äter zoloft.
    I böjran mådde han sämre, mer nedstämd.
    Och fick yrsel, svettningar, känslomässigt avtrubbad.

    Men det tog en tid innan han fick en \"bra jämn dos\" som passade honom.
    Och han är väldigt torr i munnen, så det är ju viktigt att sköter tänderna ordentligt och dricker mycket vatten.
  6. 3
    Hej, min man äter zoloft.
    I böjran mådde han sämre, mer nedstämd.
    Och fick yrsel, svettningar, känslomässigt avtrubbad.

    Men det tog en tid innan han fick en \"bra jämn dos\" som passade honom.
    Och han är väldigt torr i munnen, så det är ju viktigt att sköter tänderna ordentligt och dricker mycket vatten.
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4

    Har haft zoloft

    Fick inga biverkningar när jag åt Zoloften.
    För mig så hjälpte den mig att sluta gråta jämnt och ständigt.
    Jag blev jämnare i humöret och orkade mer.

    Måste bara fråga om du är gravid?
    Jag var inte gravid när jag åt zolften.

    Vet inte om jag direkt lider av spy fobi men jag hatar att spy.

    Drabbades av illamående under min graviditet.
    Jag klarade mig igenom tiden utan att spy. Tack och lov.
    Vatten och salta kex fick de flesta attackerna att gå över. Ibland fungerade även mjölk.
  8. 4
    Har haft zoloft Fick inga biverkningar när jag åt Zoloften.
    För mig så hjälpte den mig att sluta gråta jämnt och ständigt.
    Jag blev jämnare i humöret och orkade mer.

    Måste bara fråga om du är gravid?
    Jag var inte gravid när jag åt zolften.

    Vet inte om jag direkt lider av spy fobi men jag hatar att spy.

    Drabbades av illamående under min graviditet.
    Jag klarade mig igenom tiden utan att spy. Tack och lov.
    Vatten och salta kex fick de flesta attackerna att gå över. Ibland fungerade även mjölk.
  9. Felicia
    #5

    Jag blev

    väldigt illamående första veckan, men spydde inget. Enligt läkaren jag hade då är illamående en vanlig biverkan första tiden, men det är mycket ovanlgt att man kräks.

    Andra biverkningar: muntorrhet, dålig aptit på mat, sötsug istället, huvudvärk, ont i ögonen, förstorade pupiller, ljuskänslighet. Och så det värsta: ännu värre ångest och depp. Men efter några veckor hade biverkningarna lagt sig. Allt utom den förrärrade ångesten/deppen fanns visserligen kvar fast mattades av mer och mer och efter ett tag hade jag bara muntorrhet och dessutom bara ibland.

    För mig har zoloft varit bra, tror den medicinen räddat mitt liv och gett mig den plattform jag behövde för att jobba mig ur depressionen.

    Lycka till och kramar!
    /felicia
  10. 5
    Jag blev väldigt illamående första veckan, men spydde inget. Enligt läkaren jag hade då är illamående en vanlig biverkan första tiden, men det är mycket ovanlgt att man kräks.

    Andra biverkningar: muntorrhet, dålig aptit på mat, sötsug istället, huvudvärk, ont i ögonen, förstorade pupiller, ljuskänslighet. Och så det värsta: ännu värre ångest och depp. Men efter några veckor hade biverkningarna lagt sig. Allt utom den förrärrade ångesten/deppen fanns visserligen kvar fast mattades av mer och mer och efter ett tag hade jag bara muntorrhet och dessutom bara ibland.

    För mig har zoloft varit bra, tror den medicinen räddat mitt liv och gett mig den plattform jag behövde för att jobba mig ur depressionen.

    Lycka till och kramar!
    /felicia
  11. Blåsippan
    #6

    Tack för era svar

    Min läkare och jag har bestämt oss för att av vakta med zoloften. Vi ska träffas igen innan jul och se om jag ska köra igång med zoloft eller ej. Vi hoppas både han och jag att min terapi ska hjälpa mig och att jag på så sett ska slippa mediciner.
  12. 6
    Tack för era svar Min läkare och jag har bestämt oss för att av vakta med zoloften. Vi ska träffas igen innan jul och se om jag ska köra igång med zoloft eller ej. Vi hoppas både han och jag att min terapi ska hjälpa mig och att jag på så sett ska slippa mediciner.
  13. Medlem sedan
    Nov 2000
    #7

    Inget illamående!

    Men minskad aptit och en massa andra biverkningar.
    Dessutom är biverkningarna övergående.
    Lycka till!
  14. 7
    Inget illamående! Men minskad aptit och en massa andra biverkningar.
    Dessutom är biverkningarna övergående.
    Lycka till!
  15. Medlem sedan
    Nov 2000
    #8

    Zoloft

    Jag mådde illa första veckan men jag kräktes aldrig, men där imot blev jag mer deppad innan det vände.
  16. 8
    Zoloft Jag mådde illa första veckan men jag kräktes aldrig, men där imot blev jag mer deppad innan det vände.

Liknande trådar

  1. Zoloft
    By HönaPöna in forum Autismspektrum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-26, 16:12
  2. Zoloft?
    By vera1 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 16:22
  3. Ang ZOLOFT!!
    By Anonym just nu.... in forum _0605 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 20:15
  4. Ang. att äta Zoloft när man är
    By En som bryr sig in forum _0605 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 14:00
  5. Ang Zoloft
    By Trötter in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 06:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar