Känner mig smickrad... =)
_0511 Novemberbarn
  1. Astrid med pojkarna + bf 21/11
    #1

    Känner mig smickrad... =)

    När jag läser om namnförslagen ni skrivit här nere... Inte visste jag att Astrid var ett så omtyckt namn!
    Jag trivs otroligt bra med mitt namn, fast när jag var liten ville jag hellst heta Ulrika, Malin, Sofia eller något sånt som var mer \"inne\" då.
    Astrid fanns det ingen annan som hette i min ålder.

    Själv önskar jag att jag kunde ge mitt barn namnet Ingrid, men det heter en av mina systrar, så det går bort... =/ Tycker annars att det är SÅÅÅ fint!
  2. 1
    Känner mig smickrad... =) När jag läser om namnförslagen ni skrivit här nere... Inte visste jag att Astrid var ett så omtyckt namn!
    Jag trivs otroligt bra med mitt namn, fast när jag var liten ville jag hellst heta Ulrika, Malin, Sofia eller något sånt som var mer \"inne\" då.
    Astrid fanns det ingen annan som hette i min ålder.

    Själv önskar jag att jag kunde ge mitt barn namnet Ingrid, men det heter en av mina systrar, så det går bort... =/ Tycker annars att det är SÅÅÅ fint!
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Men idag...

    känns det hur trendigt som helst tycker jag, mycket tack vare älskade astrid (lindgren), men namn som Ingrid är också tillbaka, fanns ju till exempel hon franska sångerskan In-grid eller vad hon kallades (som sjöng \"Tu es foutu\") tycker du ska vara glad o stolt o nöjd över ditt namn.
    När man är liten är alla missnöjda med sitt namn, jag ville heta Amanda, men nu vill min sambo att om det blir en tjej så är Amanda \"reserverat\" utan att ens vetat vilket tjafs det var när jag var liten om mitt namn.. hehe, undrar varför det är en så stor sak när man är yngre.. :o)
  4. 2
    Men idag... känns det hur trendigt som helst tycker jag, mycket tack vare älskade astrid (lindgren), men namn som Ingrid är också tillbaka, fanns ju till exempel hon franska sångerskan In-grid eller vad hon kallades (som sjöng \"Tu es foutu\") tycker du ska vara glad o stolt o nöjd över ditt namn.
    När man är liten är alla missnöjda med sitt namn, jag ville heta Amanda, men nu vill min sambo att om det blir en tjej så är Amanda \"reserverat\" utan att ens vetat vilket tjafs det var när jag var liten om mitt namn.. hehe, undrar varför det är en så stor sak när man är yngre.. :o)
  5. Astrid med pojkarna + bf 21/11
    #3

    Ja

    Det verkar nästan om om man SKA vara missnöjd med sitt namn när man är liten... =)
    Astrid Lindgren har nog haft mycket att göra med om Astrid blivit populärt igen. Själv fick jag namnet efter en annan gammal Astrid, nog den mest underbara människa jag någonsin träffat, ( men hon lever tyvärr inte längre...)så det har nog bidragit till att jag faktiskt gillar mitt namn så mycket idag!
  6. 3
    Ja Det verkar nästan om om man SKA vara missnöjd med sitt namn när man är liten... =)
    Astrid Lindgren har nog haft mycket att göra med om Astrid blivit populärt igen. Själv fick jag namnet efter en annan gammal Astrid, nog den mest underbara människa jag någonsin träffat, ( men hon lever tyvärr inte längre...)så det har nog bidragit till att jag faktiskt gillar mitt namn så mycket idag!
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4

    Men det tycker jag...

    är jättefint, när man blir döpt efter någon viktig person o speciellt någon som står en nära och sådär..
    Jag tycker att alla äldre tanter är så söta, så man vill döpa sin bebis efter dem för att det är ungefär samma gullighetsfaktor på väldigt gamla människor som väldigt små bebisar *asg*

    Själv har jag lyckats förhandla mig till att om vi får en dotter ska hon få heta Fanny i andra namn efter en person som varit OTROLIGT viktig i mitt liv, dock inte i första eftersom vi har en engelsman i familjen som hävdar att Fanny associeras till något helt annat i England :o)
  8. 4
    Men det tycker jag... är jättefint, när man blir döpt efter någon viktig person o speciellt någon som står en nära och sådär..
    Jag tycker att alla äldre tanter är så söta, så man vill döpa sin bebis efter dem för att det är ungefär samma gullighetsfaktor på väldigt gamla människor som väldigt små bebisar *asg*

    Själv har jag lyckats förhandla mig till att om vi får en dotter ska hon få heta Fanny i andra namn efter en person som varit OTROLIGT viktig i mitt liv, dock inte i första eftersom vi har en engelsman i familjen som hävdar att Fanny associeras till något helt annat i England :o)
  9. Astrid med pojkarna + bf 21/11
    #5

    Haha!

    Ja, jag tycker åxå att Fanny är så himla fint! Men kan inte låta bli att tänka på vad det \"betyder\" på engelska... =)

    Kan inte annat än att hålla med dig om det där med gamla människor och bebisar, det finns något gemensamt där! =)
  10. 5
    Haha! Ja, jag tycker åxå att Fanny är så himla fint! Men kan inte låta bli att tänka på vad det \"betyder\" på engelska... =)

    Kan inte annat än att hålla med dig om det där med gamla människor och bebisar, det finns något gemensamt där! =)

Liknande trådar

  1. Någon som känner till, eller känner nån
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-01, 12:08
  2. Idag blev jag lite smickrad...
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 18:51
  3. Jag är smickrad
    By Hildegard in forum Ordet är fritt
    Svar: 151
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 18:53
  4. Hur smickrad kan man bli?
    By Mycket fundersam in forum Pappasnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 06:47
  5. Ska man bli smickrad... *ot*
    By Karenina m. Saga in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 08:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar