Är det något smittsamt??
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Är det något smittsamt??

    Alltså det här med usel sömn på sistone? Inatt har jag varit uppe 16 (!!) gånger för att pyssla med dottern. Trodde först hon hade ont i öronen men det verkar inte så nu eftersom hon inte reagerar på att man klämmer lite. Inte hungrig, inte blöt, inget egentligt skäl till den här hackade natten och inte heller hjälpte det att hon fick ligga hos mig... då roade hon sig med att peta mamma i naveln med tårna.

    Nu är hon lika pigg som vanligt, glad och har ätit precis som hon brukar och jag sitter här som en urvriden disktrasa. Ska krypa ner i sängen igen med dottern så fort hon visar minsta tecken på att vilja sova förmiddagslur :-)
  2. 1
    Är det något smittsamt?? Alltså det här med usel sömn på sistone? Inatt har jag varit uppe 16 (!!) gånger för att pyssla med dottern. Trodde först hon hade ont i öronen men det verkar inte så nu eftersom hon inte reagerar på att man klämmer lite. Inte hungrig, inte blöt, inget egentligt skäl till den här hackade natten och inte heller hjälpte det att hon fick ligga hos mig... då roade hon sig med att peta mamma i naveln med tårna.

    Nu är hon lika pigg som vanligt, glad och har ätit precis som hon brukar och jag sitter här som en urvriden disktrasa. Ska krypa ner i sängen igen med dottern så fort hon visar minsta tecken på att vilja sova förmiddagslur :-)
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2

    Definitivt smittsamt!

    Här satt jag och \"skröt\" om hur bra det gick hemma hos oss och så INATT har det varit kaos med två gnälliga barn, en man som inte hjälpte till utan sov så hårt att han försov sig imorse och blev förbannad för det. Så en morgon med två gnälliga barn och en sur make...ja det var min morgon det.
  4. 2
    Definitivt smittsamt! Här satt jag och \"skröt\" om hur bra det gick hemma hos oss och så INATT har det varit kaos med två gnälliga barn, en man som inte hjälpte till utan sov så hårt att han försov sig imorse och blev förbannad för det. Så en morgon med två gnälliga barn och en sur make...ja det var min morgon det.
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3

    hahah jag har tänkt samma tanke!

    Tagelito har också varit lite bökig på sista tiden. Det kan variera från att vakna en gång per natt upp till varje timme. Han tappar nappen, rullar över på mage, ligger pippi långstrump, fastnar med foten i spjälorna osv osv. man blir galen!!

    Peta mamma i navelen med tårna var något nytt!!! *asg*
    Hoppas det inte blir någon vana!!!

    Ha det gott i hopp om bättre nattsömn!!
  6. 3
    hahah jag har tänkt samma tanke! Tagelito har också varit lite bökig på sista tiden. Det kan variera från att vakna en gång per natt upp till varje timme. Han tappar nappen, rullar över på mage, ligger pippi långstrump, fastnar med foten i spjälorna osv osv. man blir galen!!

    Peta mamma i navelen med tårna var något nytt!!! *asg*
    Hoppas det inte blir någon vana!!!

    Ha det gott i hopp om bättre nattsömn!!
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    Fullmåne!

    Vi brukar skoja på jobbet när ungarna är mer uppspelta en vanligt att det är ju fullmåne så de har väl sovit oroligt :).

    Det var fullmåne i natt! Gabriel har sovit oroligt men inte vaknat.

    Hoppas du får sova snart!

    Kram
  8. 4
    Fullmåne! Vi brukar skoja på jobbet när ungarna är mer uppspelta en vanligt att det är ju fullmåne så de har väl sovit oroligt :).

    Det var fullmåne i natt! Gabriel har sovit oroligt men inte vaknat.

    Hoppas du får sova snart!

    Kram
  9. Tess m Ella 12/5
    #5

    Du har så rätt ...

    Fullmånen vore ju inte helt osannolikt att Ella kände av. Jag, min mamma och min mormor är fullmåne känsliga... Men Ella har ju varit stökig i flera veckor, så det är nog inte hela sanningen i vårt fall :)

    Nu sover hon i varje fall frukost, och då borde jag också sova jag vet ... men jag håller ju på att rensa ut huset. Jag vill ha mycket mindre grejjer och mycket mer plats till Ella!!
  10. 5
    Du har så rätt ... Fullmånen vore ju inte helt osannolikt att Ella kände av. Jag, min mamma och min mormor är fullmåne känsliga... Men Ella har ju varit stökig i flera veckor, så det är nog inte hela sanningen i vårt fall :)

    Nu sover hon i varje fall frukost, och då borde jag också sova jag vet ... men jag håller ju på att rensa ut huset. Jag vill ha mycket mindre grejjer och mycket mer plats till Ella!!
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    Men va lustigt!

    Min lilla har sovit oroligt med och jag tittade upp på månen igår och undrade...
  12. 6
    Men va lustigt! Min lilla har sovit oroligt med och jag tittade upp på månen igår och undrade...
  13. akstolpe
    #7

    Sant

    Min Alexander var oxå vaken flera gånger och jag sov oxå oroligt. Det är nog så att man blir lite orolig av fullmånen.
  14. 7
    Sant Min Alexander var oxå vaken flera gånger och jag sov oxå oroligt. Det är nog så att man blir lite orolig av fullmånen.

Liknande trådar

  1. Måste vara något riktigt smittsamt virus
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2010-09-14, 19:12
  2. smittsamt ;)
    By bebis våren 2010? in forum Planera för barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 08:59
  3. Hur smittsamt är svinkoppor ?
    By smurfina in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-29, 14:50
  4. Hur smittsamt är svinkoppor ?
    By smurfina in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-29, 12:05
  5. Smittsamt!?
    By Alex m.Loke&Svante in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 15:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar