Jag drömmer om nätterna att jag
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Jag drömmer om nätterna att jag

    blir lämnad ensam...höggravid...på bf-dagen...å att sambon ba försvinner från affären å dyker upp flera timmar senare...att jag hittar honom i sängen med nån...det e såååå jobbigt...visst blir man lättad när man vaknar å inser att man bara drömt men det e ju såå knäckande ändå... =(
  2. 1
    Jag drömmer om nätterna att jag blir lämnad ensam...höggravid...på bf-dagen...å att sambon ba försvinner från affären å dyker upp flera timmar senare...att jag hittar honom i sängen med nån...det e såååå jobbigt...visst blir man lättad när man vaknar å inser att man bara drömt men det e ju såå knäckande ändå... =(
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2

    Förstår dig

    Drömde själv så där jätteknasiga drömmar under första graviditeten. Först sa jag ingenting till min man om det men en natt vaknade han av att jag låg och grät i sömnen så då berättade jag vad jag hade drömt. Han förstod precis och efter att vi hade pratat om det slutade jag faktiskt drömma så.

    Kanske är det naturligt att man är lite rädd för vad som ska hända när man står inför en så stor omställning som att få ett barn. Livet blir med ens lite \"farligt\" och behovet av trygghet kan kännas betydligt större än innan. Kan du prata med din sambo om vad du drömmer? Tror du han förstår? Det kan ju hjälpa om man får vädra sina funderingar lite.

    Hoppas du slipper de jobbiga drömmarna snart!
    Kram
  4. 2
    Förstår dig Drömde själv så där jätteknasiga drömmar under första graviditeten. Först sa jag ingenting till min man om det men en natt vaknade han av att jag låg och grät i sömnen så då berättade jag vad jag hade drömt. Han förstod precis och efter att vi hade pratat om det slutade jag faktiskt drömma så.

    Kanske är det naturligt att man är lite rädd för vad som ska hända när man står inför en så stor omställning som att få ett barn. Livet blir med ens lite \"farligt\" och behovet av trygghet kan kännas betydligt större än innan. Kan du prata med din sambo om vad du drömmer? Tror du han förstår? Det kan ju hjälpa om man får vädra sina funderingar lite.

    Hoppas du slipper de jobbiga drömmarna snart!
    Kram
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3

    tack för stödet!

    har berättat några av gångerna men tror inte han riktigt förstår hur jag känner det, jag menar jag VILL ju inte drömma sånt...tror han tar lite illa vid sig oxå av att jag drömmer såna saker, men jag kan ju inte rå för vad jag drömmer...det e ju inte så att jag tror att det e så bara för att jag drömmer sånt...
    jo det e väl det där behovet av trygghet å omställningen, å det e klart man e livrädd för att förhållandet skulle braka nu, även om det inte e nåt som jag går runt å tänker på... e ju lyckligt nyförlovad!!
  6. 3
    tack för stödet! har berättat några av gångerna men tror inte han riktigt förstår hur jag känner det, jag menar jag VILL ju inte drömma sånt...tror han tar lite illa vid sig oxå av att jag drömmer såna saker, men jag kan ju inte rå för vad jag drömmer...det e ju inte så att jag tror att det e så bara för att jag drömmer sånt...
    jo det e väl det där behovet av trygghet å omställningen, å det e klart man e livrädd för att förhållandet skulle braka nu, även om det inte e nåt som jag går runt å tänker på... e ju lyckligt nyförlovad!!

Liknande trådar

  1. Så ont på nätterna!
    By -Nike- in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-28, 12:05
  2. Vad gör ni på nätterna...
    By Väntar 3an in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 19:34
  3. Äta på nätterna
    By elwira76 in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 09:50
  4. ONT på nätterna?
    By anonymt namn in forum _0907 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 21:03
  5. Nätterna...
    By Plingis6 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 21:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar